Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Registr aut tvořila firma z jiného oboru se sloganem „Najdeme řešení“

Nový systém evidence aut stále funguje zpomaleně. Oproti starému registru dokáže obsloužit méně řidičů. Za kolaps systému může firma ATS Telcom, která pro ministerstvo dopravy zajišťuje informatiku. Ta přitom s podobným typem zakázky nemá zkušenosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

superkutil

Hezký tunel státních peněz.

Co se musí stát, aby lidé pochopili, že musí na politiky více tlačit a pokud nebudou komunikovat, tak udělat defenestraci. Jinak si z nás udělají ještě větší dojné ovce. Každá státní zakázka by měla být veřejná a měla by být možnost nahlédnout do smlouvy. Zajímalo by mne, zda je ve smlouvě nějaká pokuta při nedodržení termínu nebo v případě nefungování.

+1/−1
24.7.2012 14:33

rafton

Tak konečně

jsem se nasmál. Slogan "Najdeme řešení" a podobné se nese dnešním IT businesem jako černá niť mrhání prostředků a nevědomosti kompetentních. A je jedno zda státní nebo soukromé firmy.

Nebojím se říci, že dnešní IT manageři jsou z více jak 75% jen mluvkové a jsou stejní odborníci v IT jako v jaderném výzkumu.

A co je nejhorší, jsou různé certifikáty, kdy k vám přijete projektový manager s deseti certifikáty ale mozek si nechal doma.

+2/−1
24.7.2012 13:37

Honza25

Hmmm, docela by me zajimalo, jak probihala akceptace reseni

ze strany zakaznika :). A take, zda pri testovaci fazi doslo k migraci dat z databazovych zaloh regionalnich systemu. Pokud by se spravne dodrzovaly procesy implementace reseni, na tohle by se totiz muselo prijit uz driv.

0/0
24.7.2012 13:20

petrph

to už je jejich blbost

Jestli ta firma přijala státní zakázku tak i když jí předala ke zpracování subdodavateli, tak ona stále ručí za kvalitu té zakázky státu. A předpokládal bych, že akurát spoluvlastník subdodavatele, který radí i Radku Johnovi nebude tak hloupej, aby si nechal do své subsmlouvy napsat že bude hradit nějaké škody v případě nefunkčnosti toho projektu...:-)

0/0
24.7.2012 13:11

glockwien

Hoši děkujem

Firma ATS Telcom se prezentuje sloganem "Najdeme řešení" . Je jasné že řešení našla : podojila stát a finančně se dobře zahojila. No a že to nefunguje? Neva;-D . Objektivně je třeba říci že není jediná . Open krad , Promopro , Casa, Pandury atd, atd.  Tento stát musí přít zákonitě na buben

+1/−1
24.7.2012 8:28

rafton

Re: Hoši děkujem

IZIP, RUIAN, ePUSA atd.

0/0
24.7.2012 13:40

zuzkadost

Re: Hoši děkujem

klamavá reklama?;-D

0/0
24.7.2012 14:27

siku

Fišer

No hlavně všichni volte Fišera na prezodenta za jehož premiérování se rozjel problém s fotovoltaikou a neřešil to, jako to opaerativně vyřešili v jiných zemích když klesly nehorázně pořizovací náklady, a no dále se podespala smlouva na registr, na který nebylo výběrové řízení.

Myslel jsem že ho všichni chtějí díky pohledu na věc : " kdo nic nedělá, nic nepokazí", ale vono je to i s tím "POKAŽENÍM" tak doufám, že lidi prozřou, aby nebyl prezidentem komunistický úředník.

0/0
23.7.2012 12:13

zlatoústý

Re: Fišer

Vy jste se povedl.. Za zpackaný zákon o obnovitelných zdrojích, tj. i fotovoltaice, může sbírka ČSSD, KDU-ČSL, US-DEU, a to už v roce 2003 !! Takže tenhle hnůj házejte jinam než na Fišera.

0/0
24.7.2012 13:14

siku

Re: Fišer

jedna věc je,jak špatně dotace schválili, ta druhá,že vlády okolo nás s tím rychle udělaly opravy v zákonech a náš Fišer neudělal nic,i když bylo v té době zjevné, že fotovoltaika je v celé evrope předotovaná a pořizovcí náklady klesylo desítky procent. Odolal lobingu, no co už... jen aby si to lidé pamatovali,. neudělat nic,když je na to mandát je také hřích !!!!!!

0/0
24.7.2012 13:35

Vechtr z Protivína

Re: Fišer

Fišer je to nejhorší co by nás mohlo na postu presidenta potkat! A Bobošíková s Táňou Fišerovou.

0/0
24.7.2012 13:53

bar.bu.do

A dnes opět zkolaboval celý ...

http://www.lidovky.cz/registr-vozidel-je-zcela-mimo-provoz-opet-zkolaboval-pdk-/ln_domov.asp?c=A120723_090602_ln_domov_hm

0/0
23.7.2012 9:21

bar.bu.do

Můj pes připomíná ...

... že registr vozidel řádně fungoval naposledy 29.6. ...

... a agenda přestěhovaná Drábkem na úřady práce fungovala naposledy loni ...

+2/−1
22.7.2012 19:18

DukatovyDuben [Compilation 2]

A mozna prijde i kouzelnik

:-)R^

0/0
22.7.2012 10:17

Lumpíí i po banánu 8

"Najdeme řešení"

Já myslím, že řešení našli.

Systém je 3x pomalejší = je potřeba 3x více úředníků

0/0
22.7.2012 10:07

Valy31

Článek

nečtu,dle titulku doplním..Humor český,ten je pořád hezký,,zvláště pak v těchto příp;-Dadech

0/0
21.7.2012 23:11

polednice

bylo tu samej únos a najednouu

nic....

+2/−1
21.7.2012 21:42

DukatovyDuben [Compilation 2]

Re: bylo tu samej únos a najednouu

vse v poradku, brambory jsou v radku;-D

0/0
22.7.2012 10:18

pvl1

Najatá firma nemá s tvorbou registrů zkušenosti

Nejen to. Najatá firma zřejmě viděla databázi poprvé.

0/0
21.7.2012 21:33

ftf

Re: Najatá firma nemá s tvorbou registrů zkušenosti

Databáze? To jsou přece jenom nějaký tabulky. A tabulky přece dobře známe z Excelu. ;-);-D;-D;-D

0/0
24.7.2012 16:13

kajak v zakoně

tak to řešení nenašli, no...

Nechal bych je ať si to seberou a jdou to zas zkusit někam jinam...;-D

+1/−1
21.7.2012 19:15

svatáDala

Ano,

Fischerova vláda a jeho ministři byl největší omyl;-€ Teď se s..e Fischer do křesla prezidenta a lituji tento stát, v jehož čele by měl sedět takový nedouk a prospěchář!!!!!!!!!!!!!!

Za všechny nevýhodné smlouvy, pod kterým je "kdosi" podepsán, by měl nést zodpovědnost i za cenu policejního stíhání.

Také zákonem omezit to, že když dostane 1 firma zakázku, nemůže jí předat další a ta ještě další a "ušetřené" peníze si rozdělí. Když už jdou do zakázky, tak musí splňovat požadavek odbornosti dané zakázky. To je jako by uklízečka šla na konkurs ředitele firmy;-) Tady v tomto Absurdistánu to je opravdu o známostech než o vědomostech. Kdejaký "trouba" sedí na vysokém postu aniž by měl k tomu kvalifikaci. Podle toho to tady vypadá a spějeme do ......

+4/−1
21.7.2012 19:00

bar.bu.do

Re: Ano,

... a Drábek udělal se svým softem menší průšvih?

+1/−1
21.7.2012 19:40

beanator

Re: Ano,

Větší kamaráde.:-/

0/0
21.7.2012 21:52

cod

Re: Ano,

OBA UŽ MĚLI DÁVNO SEDĚT A MÍT EXEKUCI NA VEŠKERÝ MAJETEK;-€;-O!!

+1/−1
24.7.2012 13:33

luckyLA123

Měli by vracet 45000000 měsíčně

!!

0/0
21.7.2012 18:58

axax

Myslím že jediná otázka zůstává

kolik z těch 37 mil. dostala ta firma a kolik jiní ;-)

0/0
21.7.2012 18:58

kajak v zakoně

Re: Myslím že jediná otázka zůstává

to je asi taky jediný důvod, proč jim to někdo už dávno nehodil na hlavu....;-D

+1/−1
21.7.2012 19:16

sochus

Není k tomu ještě servisní smlouva na sto milionů ročně?

... s platností 30 let bez možnosti výpovědi a povinnosti placení i poté, co se systém přestane používat, to vše bez garance dostupnosti, upgradů, školení atd., což jsou vždy práce extra?

0/0
21.7.2012 17:01

polednice

Re: Není k tomu ještě servisní smlouva na sto milionů ročně?

myslíš zkrátka poctivá česká smlouva...

0/0
21.7.2012 18:57

ravl

Re: Není k tomu ještě servisní smlouva na sto milionů ročně?

Teď aktuálně mají smlouva na 12 mio měsíčně, ale není využívána. Proto firma nabídla, že víceméně zadara (37 mio) připraví software, jako kompenzaci nevyužívaných služeb :-)

0/0
21.7.2012 23:45

Si0 po 4. zákazu

Jojo, Fisherova vláda byla nejlepší, jen volte Fishera,

chachá.;-D

+3/−1
21.7.2012 16:42

www.rathdavid.cz

no comment...

;-D

0/0
21.7.2012 16:00

kocourek25

Za potíže může a nese odpovědnost .....

v prvé řadě může Ministerstvo , které tu firmu pověřilo a dalo jí zakázku. Firma pak tuto práci nezvádla ale odpovědnost nese každopádně ministerstvo. Na západě by už dávno příslušný ministr rezignoval a šel do kytek.

U nás ale se nic neděje ,daňoví poplatníci to "zatáhnou" a na ministestvu se rozdají bohaté odměny. Kocourkov.Rv;-O

0/0
21.7.2012 15:52

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: Za potíže může a nese odpovědnost .....

za potíže může v prvé řadě firma, která lhala a měla by uhradit veškeré dosud vzniklé náklady. Když si objednáte zedníky na přestavbu bytu a oni to zmrší a vy pak zjistíte, že si své reference vycucali z prstu a vůbec to neuměli, tak taky řeknete, že je to vaše chyba a nebudete po nich chtít nápravu škody?

+5/−1
21.7.2012 15:56

AntonínP

Re: Za potíže může a nese odpovědnost .....

Souhlasíím s kocourkem25. Vinu nesou úředníci. Velmi pravděpodobně neměli pořádně zpracované zadání (pokud nějaké smysluplné vůbec bylo) a co je nejhorší, nasadili to do ostrého provozu bez řádného otestování v boji.

0/0
22.7.2012 12:45

azazzelo

Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Předpisový postup: státní úřad si má nejprve vysoutěžit zakázky na zadání projektu a na kvalifikovaný dohled auditorem. Na to by 30-50 mil. mohlo stačit. Přitom odborníci upřesní plánovanou cenu zakázky z 37 mil. na 100 mil. Protože to původně projektoval nějaký technik, co zná jen čistou cenu HW a programátorské práce, ale netuší nic o podmínkách nasazení do provozu, a k tomu miluje knihu "jak Hurvínek vyhrál válku". Pak lze vysoutěžit zakázku na systém za 100 mil. a auditor se postará o kvalitu dodávky. Pokud bude hodně ostrý, nažene dodavatele pro prkotiny do penále a soudních sporů a zakázka roky neskončí úspěšným předáním. Následují výlohy za právní zásahy, za navýšení ceny o vícepráce a opakované konzervace systému a nakonec přijde zásah nadřízeného úřadu, který na dokončení projektu všechny peníze zastaví. Následně všichni šéfové poruší zákon, z jiného účelu vezmou 80 mil. a bez výběrového řízení projekt dokončí.

Partyzánský postup: zadat to za 37 mil.

Co se tady komu co nezdá?

0/0
21.7.2012 15:20

azazzelo

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Jinak 37 mil. je směšná částka. V dnešních cenách jde o 3-4 měsíce práce středního programátorského týmu. Pokud zato hodlám pořizovat celorepublikový registr s odpovídajícím výkonem, na odpovídajícím HW a s patřičnou bezpečností, zbývá tak měsíc práce programátorů.

Aneb laciná sflikovaná dodávka realizovatelná jen z nadšení a s odřenýma ušima, která si koleduje o ostudu a průšvih. Bez finančního zajištění bylo chybou se do podceněné a nevýhodné zakázky pouštět.

0/0
21.7.2012 15:41

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

37 milionů je až moc. Na programátory a vývoj softwaru to stačí. To by se na tom nesměli přiživovat manažeři, co nic neumí, buzerují a berou několikanásobek toho co ti, co dělají práci.

+3/−1
21.7.2012 15:52

azazzelo

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Vcelku blbost. Projekt dopadne podle toho, jaký manažer se mu postaví do čela. Je to klíčová osoba. Programátor je jen dělník, co maká na pásu. Uznáváte tady moc dělnické třídy? ;-D

V husitském Česku si na "manažery" nehrajeme a jejich plat se v zakázkách vyčíslovat zpravidla nesmí. Takže se ukrývá v celkové částce. Pohybuje se u nás dík tomu mrak nadšeneckých firem, co to údajně zvládá bez manažerů. Výsledkem je zpravidla "práce na koleně", která vypadá nějak takto jako v tomto případě. Ale snahou je ušetřit.

Tady se mi zdá, že se firma stará primárně o HW. Takže dodala "výhodně" HW (za 10-20 mil. ?) a na SW si vzala subdodavatele za 15-25 mil. (?) Což se muselo prodražit. Přitom SW je klíčový a za cca 25 mil. se na zelené louce moc nedá něco rozumného realizovat. To je spíš cena za nějakou drobnost ne za celý funkční systém.

0/0
21.7.2012 21:11

Fai Rodis

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Jake nadseni? Hmmm?

0/0
21.7.2012 16:01

azazzelo

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Češi patří k nejšikovnějším a nejlevnějším IT odborníkům v EU. V Česku se realizují prestižní projekty také za 1/4 ceny běžné jinde v EU. To se nedá dělat bez radosti z výsledku. Protože pohádkové odměny z toho v Česku stejně nekoukají.

A podívejte se do médií. Jen samé kecy o zlodějně a korupci. Aneb totální blbost ovládá české veřejné mínění. Přitom se Česko pomalu a jistě vrací do čela Evropy. ;-)[>-]

0/0
21.7.2012 21:28

Petrik73

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Vetsina lidi v CR ma mnohem nizsi platy, nez jinde v Evrope. Vlastne vsichni chodime do prace z radosti a ne pro penize.

0/0
21.7.2012 22:34

Pink Panther

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Předznamenávám, že se v branži nepohybuji a o programování tuším jen málo... Nicméně zkusím počítat: Počítáte tedy cca 10 mio na měsíc za práci středního programátorského týmu? To je asi kolik lidí? 10? Nevím... ale v tom případě by to znamenalo, že si programátor účtuje milion za měsíc?

+1/−1
21.7.2012 16:33

azazzelo

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Ano. Člověkoden se u IT a SW dodávek podle odbornosti pohybuje v rozsahu 10 - 50 tis. Kč (také i víc, v případě zahraničních firem a expertů). Tedy jednoho člověka na zakázce platíte 200 tis. - 1,5 mil. Kč měsíčně podle profese. (Měsíc na zakázce počítejte spíš 30 dnů než 20.) Neúčtuje si to programátor, ale jeho firma, která má také svoji režii a především cenovou politiku. Jde o ceny běžné v EU, které české firmy zpravidla umí podstřelit. Dík tomu IT v Česku funguje za mnohem nižší ceny něž v EU, šikovní Češi, a ještě se to nelíbí a kecá se o korupci. IT zakázky se u nás dělají často z radosti a nadšení, ne pro peníze.

Jinak, o tomto principu jsme v 89. cinkali klíčema. Státní organizace nemůže podle stanovených platových tabulek zaplatit své IT odborníky odpovídajícím platem 40-80 tis. měsíčně a musí si jejich práci objednávat za 200-999 tis. Kč měsíčně. Státní správa umí pouze zaplatit manažery za cca 50-100 tis. Kč měsíčně, kteří mají za projekty fakticky mizivou odpovědnost.

0/0
21.7.2012 20:52

Petrik73

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Jeden programator prinese firme 1,5 mega mesicne a oni delaji zakazky pro radost? Jakou ma tym programatoru rezii?

0/0
21.7.2012 22:31

azazzelo

Re: Jak dělat pořádky v situaci outsourcingu

Jeden programátor stojí firmu 0,5 - 1 mil. ročně ať firma vydělává nebo prodělává. O tom je tento byznys, ne? Dostat se k zakázkám na kterých se firma uživí. Zdaleka to není jen o programátorech.

0/0
21.7.2012 22:54

Menetekel

Zatím to vypadá, že Registr aut

připravovala podobná skupina lidí, která kdysi připravovala Registr svazků. A moc bych za to nedal...

+1/−1
21.7.2012 15:09

GenEtt

Řešení

nesnáším tohle profláklý markeťácký slovo ;-€

0/0
21.7.2012 14:53

Fai Rodis

Liagn und lochn.

0/0
21.7.2012 14:15





Najdete na iDNES.cz