Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Čekání na vhodný okamžik aneb už není důvod Lessyho držet

Patří u nás už k tradici, že nemáme přesně vymezenu hranici mezi politikou a úřednickou prací. Kde začíná a kde končí loajalita úředníka vůči státu a lidmi zvolenému politikovi? Nakolik musí úředník akceptovat suverenitu politiků, kdy je může kritizovat a kdy vystoupit kupříkladu vůči jejich špatné práci? A má na to vůbec právo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jrosa

Souhlas

Komentář vystihuje podstatu problému, dobrý vklad IDNES do diskuze;-D

0/0
18.7.2012 9:15

Frantisek Koudelka

Takže policie bude skákat,

jak budou politici pískat?!?! Pochopil jsem dobře?

0/0
18.7.2012 8:32

kikorys

Pan Šaradin asi neumí číst

V komentáři je mnoho podpory současné prohnilé vládě.Ani zmínka o tom, kdo se snaží ovlivňovat práci policie a útočí na její apolitičnost: o Kalouskovi ani slovo, o Klausovi, který si zve policejního prezidenta na hrad, protože mu taky teče do bot. Nic!!! Jen Lessy, Lessy, Lessy - to není nátlak na policii v praxi.

A nyní k nadpisu - pan policejní prezident Lessy nevyzývá podřízené, aby čelili tlakům politiků, ale vysoce postavených a vlivných osob. To je pane politologu velký rozdíl. Že se potrefená Husa Nečas ozývá, že neodsuzuje Kalouska, jako strůjce této aféry, že to vše podporuje Klaus (viz též jeho rychlé odvolání pana Pospíšila) to něco naznačuje. Zkuste napsat něco o tom a nelézt jim ........

+3/−1
18.7.2012 7:38

jrosa

Re: Pan Šaradin asi neumí číst

Zas tak hrozné to není, komentář IDNES, na rozdíl od mnoha jiných, je tentokrát docela objektivní. Je to samozřejmě pohled z pravé strany, koneckonců žádný komentář nemůže být nikdy úplně nestranný, neb jen slon má chobot a článek vždy píše subjektivní člověk, nikoliv robot.;-D

0/0
18.7.2012 9:19

sektor7g

... jaky aktivista?

"Nepochybně by vysoký státní úředník neměl vyzývat dopisem své podřízené, aby čelili tlakům politiků."

Me se to jevi, jako kdyby sve podrizene vyzval, at delaji svou praci poradne.

+3/−1
18.7.2012 0:04

jmate937

Re: ... jaky aktivista?

akorát to nemuselo bejt nějakým dopisem. to je měkký.

je to přece *náčelník policajtů*. měl prostě vydat rozkaz.

0/0
18.7.2012 10:00

Enter67

Není nad vydatnou dávku kvalitní politologie před spaním

Politologové všech zemí, spojte se! :-P

0/0
17.7.2012 23:58

Prase Pašík

Už jsem se polekal hrozící objektivity

tohoto portálu. Článek mě ale uklidnil.

Ochotný mastičkář se správnou dávkou jedu se vždy najde.

+1/−1
17.7.2012 23:09

ufoun

absurdistan

co je divneho na tom, kdyz sef policie chce, aby policie se nenechala ovlivnovat? tomu preci naopak v normalni spolecnosti bychom meli tleskat, ze policie je nezavisla, padni komu padni, zleva, zprava, zhora, zdola... ale koukam, tady se to opet prekrucuje, a vlastne co si to dovolil, chtit byt nezavisly na politicich.... (zvraceci smajlik)

+1/−1
17.7.2012 22:30

COMe BAcK

-:))))))))))))))))))))))))))))))

posílit "rozhodnost" premiéra ....;-D;-D;-D

"A pokud má tento krok navíc zachránit koalici a posílit rozhodnost premiéra, není důvod jej neučinit"

0/0
17.7.2012 22:20

xychteen

Politolog, jo?

:-/

+1/−1
17.7.2012 21:19

jekkal

Soudruzi komsomolci

běžte již s tou servilitou k zcela neschopnýmu svazákovi Nečasovi do pryč ............

A pokud má tento krok navíc zachránit koalici a posílit rozhodnost premiéra, není důvod jej neučinit ,,,,,,,, soudruh politolog je uchvácen mafiánskou koalicí

+1/−1
17.7.2012 20:39

Gemars Moše Dajan

Tak je to jednoduché

Prostý lid kdysi značen jako demos (ta dnešní lůza nehodná nějaké úcty), což by se dalo volně překládat jako hrůza (viz deimos), kratos čili vládnout, ovšem tomu podobné řecké slovo kreas (česky podobné krev), čili maso dá slovu kratos nový rozměr. demokracie by tedy mohla mít nový volný výklad, jako vládnout lidem pomocí násilí. Nejspíš to byl i původní význam toho slova. dnes se to pokládá spíše za označení spravedlivé a čestné vlády nad lidem. Ale já si pomalu začínám myslet, že starý význam toho slova se začíná projevovat.

Jsem jen laik. Ale dost jsem toho pochopil a termín demokracie je sice dnes jedno slovo, ale v dávné minulosti ta slova znamenala dost jiné věci.

0/0
17.7.2012 19:58

GU.HU

takže když policie začne šlapat na paty korupci ve vládních

stranách, je normální odvolat policejního prezidenta??? To nemůže pan politolog myslet vážně. To bychom se dostali na úroveň afrických diktatur. Pokud by jej Nečas odvolal, byla by to asi poslední kapka v samolikvidaci ODS

+7/−1
17.7.2012 19:58

jackie13

Re: takže když policie začne šlapat na paty korupci ve vládních

vypadá to jako článek na objednávku od Nečase.

+1/−1
17.7.2012 20:10

Enter67

Re: takže když policie začne šlapat na paty korupci ve vládních

Tak určitě. :-P Ono koneckonců politolog je de facto člověk, který nerozhodným politikům napovídá, co mají vlastně udělat, třeba i pomocí komentářů a glos na iDnesu. Je to někdo jako býval kdysi královský šašek, i ten občas vladaři musel radit, byť jej veřejnost vnímala jako úplného troubu. S politology je to podobné. ;-)

0/0
17.7.2012 23:55

vítek z prčice

lidičky, to je prča

Už se ani nedívám na filmy s Luisem Funesem. Nečas s Kalouskem jsou lepší. Jen škoda, že je ta sranda tak drahá ... :-):-)

+5/−1
17.7.2012 18:09

hbx

Re: lidičky, to je prča

Tak ji zaplať.;-D;-D;-D

0/0
17.7.2012 18:56

zupan

Vidíš, nejsou to nadarmo vyhozené peníze!

;-D

0/0
17.7.2012 21:12

almara

lháři

já nevěřím ani jednomu nezapomeňte na to že Lessy vládne největší zločinecké organizaci v zemi a že ho prosadil Radek

0/0
17.7.2012 17:45

HrubesaMares

Pokud jakykoli sef

stoji za svymi podrizenymi, kdyz delaji dobre svoji praci, nejedna se o aktivizmus. Naopak - sef, ktery se ohne pred kazdym zadupanim zvenci, neni dobry sef. Policie neni Necasuv ani Kalouskuv poskok.

+4/−1
17.7.2012 17:44

kremsa

Mně připadá chování pana Lessyho hloupé a trapné

Pan Kalousek řekl, že policejní obvinění paní Parkanové obsahuje závažné nepravdy, např. že byla v prosinci 2009 ministryní obrany. Pan Lessy měl říct buďto: Toto tvrzení v obvinění není, Kalousek lže. Nebo: Toto tvrzení je přece pravdivé, Kalousek lže. V obou případech by byl pan Kalousek zdiskreditován a spor by skončil jeho porážkou a vítězstvím policie a pana Lessyho. Anebo měl pan Lessy říct: Toto tvrzení bohužel v obvinění je a přitom není pravdivé. Velice se omlouváme, stahujeme obvinění, rozvazujeme pracovní poměr s neschopným vyšetřovatelem Mazánkem a pokusíme se vypracovat proti paní Parkanové nové obvinění, které již nebude obsahovat žádné nepravdy. Místo toho pan Lessy, aniž by se k meritu sporu jakkoliv vyjádřil, vydává plamenné prohlášení k policistům, aby se nebáli a postupovali i nadále jako doposud. Tím snad chce říct, že i nadále mají vypracovávat obvinění vůči politikům, která obsahují spousty věcných chyb a nepravd?

+1/−1
17.7.2012 17:44

brodi

Re: Mně připadá chování pana Lessyho hloupé a trapné

hele, Lessy má aspoň koule a nebojí to říct...a je pravda to, že politiky patří postřílet za vlastizradu...všechny do jednoho....

0/0
17.7.2012 19:03

zdarma

...

Pan Lessy nefunguje v normální demokracii, nýbrž v korupcí zničené pseudodemokracii. Pokud oddělení policie, které se otře o trestnou činnost jakéhokoliv kmotra, rozpráší jako písek, je to velmi zlé. Dnes zatkli Daňka, zítra zavřou Šlachtu. Oulický a pod. se chechtají od ucha k uchu. Poctiví podnikatelé jako Bernard, Jančura jsou ostouzeni. Lumpové, jako Kalousek, stále vesele běhají po světě. Moc mě mrzí, že jsem jim skočila na lep a TOP jsme o posledních házeli do urny.

Zvyšují daně, zastavují ekonomiku, kradou jak straky. Normální firma se nemůže ucházet o státní zakázku, nemá šanci.

Rv

+5/−1
17.7.2012 17:35

Enter67

Re: ...

Upřímně nechápu, jak jste po nejméně 15 letech Kalouskova řádění mohla věřit straně, ve které je on, navíc s věčně spícím knížetem. Tomu se říká krátkozrakost. Ale budiž, mýlit se je lidské a je dobře, že jste prohlédla aspoň teď. ;-)

0/0
17.7.2012 23:47

Huffnagellův duch

Nechci Lessyho v nejmenším obhajovat,

kdoví co je zač. Ale jestliže někdo nepohodlný pronese něco nepohodlného, je vždy nutné ho odstranit? A ještě to zdůvodnit zachováním koalice? Nebylo by lépe věci vyšetřit?

0/0
17.7.2012 17:33

Olds

Re: Nechci Lessyho v nejmenším obhajovat,

Je nutné ho odstranit!

Dělalo se to tak za nacistů i za komunistů, tak proč v tom nepokračovat.

Ale žijeme v tzv. " demokracii", takže Lessy nebude popraven za zradu, jen ho vyhodí z práce. Jako za komančů. Aby se zajistila stabilita režimu.

+2/−1
17.7.2012 17:46

JITY129

takže Lessy na koberec?

Německý prezident Christian Wulff odstoupil poté, co bylo zjištěno, že

je zapleten do korupčního skandálu, spojeného s pochybnou půjčkou a že

se pak pokusil zablokovat článek, který o tom chtěl napsal německý

bulvární deník.

Takže co tam ten Kalousek ještě pořád dělá?!Rv

+1/−1
17.7.2012 17:33

Wabo

Jakmile státu vládne mafie pomocí nastrčených marionet

I většina tvrdě totalitních režimů "si hraje" na demokracii. Jenže co vypydá jako demokracie, nemásí být demokracie.

Pan politolog by měl pravdu, kdybychom žili v demokracii. Jenže nežijeme. Zásádní, nutný a definiční ryss demokracie nejsou nějaké volby (i za monopolu moci komunistů se chodilo k volbám), ale rovný přístup ke spravedlnosti a k rozhodování o věcech veřejných. Fanda Jouda musí mít stejnou šanci na přístup k veřejným penězům a rozhodování jako kmotr Oulický,  řidič, který srazí chodkyni, musí mít stejné zacházení jako kmotr Janoušek, ten, kdo zpronevěří nebo vypere 40mil., musí mít stejné zacházení jako kmotr Novák.

V situaci, kdy státu vládne malá skupina privilegovaných prostřednictvím svých nastrčených tykadel a loutek, argumenty pana politologa bohužel neplatí.

+1/−1
17.7.2012 17:27

Wabo

Re: Jakmile státu vládne mafie pomocí nastrčených marionet

... vypadá, nemusí, rys... Omluva za překlepy.

0/0
17.7.2012 17:28

Olds

Re: Jakmile státu vládne mafie pomocí nastrčených marionet

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
17.7.2012 17:40

novojicinak

a tak

se tato republika bude dál topit ve s........ a my tomu budem jen přihlížet.... my pracující...pojdme tuto zemi opustit, nechme tu jen oslavenkyni s dvousettisícovou rodinou a uvidíme, jak to tu dopadne :o)

0/0
17.7.2012 17:15

akaša

Vůbec nemáme ponětí

co je to za zlořád-tak děti o vás jde- a my přihlížíme[>-]

0/0
17.7.2012 17:10

Teylu

Takže tak....

mezi řádky nám pan "politolog" říká, že se máme smířit s tím, že mafiánští poskoci Nečas a Kalousek si mohou vládnout jak se jim zachce a udržet koalici 101 i s pomocí úplatků a zastrašování.... hnus....:-P

Stále víc doufám, že při volbách jim to voliči jesně spočítají a následně si tito "pánové" půjdou sednout tam, kam patří....a parlament to není....Rv

+11/−1
17.7.2012 17:07

prying

Re: Takže tak....

Máš pravdu. Standa na Hrad.:-P

0/0
17.7.2012 17:12

Mistr světa v hře na schovávanou

Lessy nikam nechod,

je to bouda Rv

+1/−1
17.7.2012 16:59

Alfa Omega

Re: Lessy nikam nechod,

Lesane, do boudy. Bude bouřka.

0/0
17.7.2012 17:00

Streit

Je důvod.

Nenasr@t lidi ještě více.

http://streit.blog.idnes.cz/c/279814/Co-ten-Lessy-premiere-provedl-Odmita-politizaci-a-haji-sve-lidi.html

Doufám, že prezident Klaus nebude tlačit, aby Lessy abdikoval (mám takové neblahé tušení). Pak by bylo Kalouskovi hej...

+2/−1
17.7.2012 16:55

zdarma

Re: Je důvod.

Předpokládám, že váš vulgární příspěvek bude cenzurskou rukou iDnesu smazán, stejně jako podobný můj....

0/0
17.7.2012 17:39

ODS čstější než Standův kříšťál

takže pan politolog nám sdělil

že nemáme apolitickou policii a že se s tím prostě musíme naučit žít RvRvRv

+1/−1
17.7.2012 16:55

vlčáček

my ale žijeme v mafiánském státě!

Pan politolog má pravdua argumentuje zcela za jedné zásadní podmínky, a to, že žijeme v demokratiském státě se všemi atributy, které k tomu patří. Doba je ale jiná a my potřebujeme odvážné lidi na odvážných místech, kteří dokáží říct politikům NE. Politici se nemají co míchat do standardních postupů, které dozoruje státní zástupce. [>-]

+5/−1
17.7.2012 16:54

pritt

Když někdo

něco prohlásí, měl by to i dokázat - obzvlášť pokud je to policista, Lessy vidí že to vláda má za pár tak začal hledat kde má čssd čokodírku, boj o koryta začal ;-)

+1/−1
17.7.2012 16:47

prying

Re: Když někdo

Vypadá to tak. Štecha vykopnou do Bruselu, na jeho místo Zavadil a místo něj Lessy.

+2/−1
17.7.2012 16:49

pritt

Re: Když někdo

tak nějak bych to viděl taky

0/0
17.7.2012 16:50

harpyje

Re: Když někdo

Lessy akorát zneužil situace a vaří si svou kariérní polívčičku. Podle Kubiceho to měl za pár, tak mu stejně už o nic nešlo a zkusil to. Udělal to šikovně - stačilo nevyvracet spekulace oranžových novinářů, takže ani nemusel lhát, stačilo mlčet.

0/0
17.7.2012 17:28

Lachenauerin

Nějak je mi jasné už jen to,

že už není jasné vůbec nic...

+4/−1
17.7.2012 16:42

FB13624

Nečas

Jako občan a daňový poplatník bych ocenil, kdyby premiér téhle země prokazoval stejnou citlivost, pokud jde o arogantní a hloupé útoky politiků na policii, jako prokazuje k údajné politické aktivizaci policejního prezidenta. Co si budeme namlouvat, ono opravdu není normální, aby ministr volal vyšetřovateli nebo policejnímu prezidentovi (pokud nejsou zrovna kamarádi z dětství) nebo aby ministr zahraničí policejnímu prezidentovi vzkazoval, aby držel hubu. Možná se ale mýlím a normální to je. Ve světě RNDr. Petra Nečase....Pak je mi jej ovšem upřímně líto.

+4/−1
17.7.2012 16:33

prying

Re: Nečas

Čeho je ti líto? Toho, že ve světě Nečase došlo k největšímu odhalování korupce a kupodivu i obviňování politiků? Nebo jen máš rád vše křišťálově čisté.

0/0
17.7.2012 16:48

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Nečas

a jistě to je zásluha pana Nečase že došlo k odhalování korupce na nejvyšších místech ;-D;-D;-D

+2/−1
17.7.2012 16:57

prying

Re: Nečas

Zřejmě ano. Nebo mi vysvětli, proč to doposavad nešlo. Možná to nešlo i proto, že Nečas je asi první premiér, který nemá žádný škraloup. A tak si může dovolit nechat policii pracovat.

0/0
17.7.2012 17:11





Najdete na iDNES.cz