Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní registraci získala Církev víry, uctívači piva žádost stáhli

Velmi málo známá křesťanská Církev víry se po dvou letech stala dalším náboženským uskupením, které od ministerstva kultury získalo registraci. Počet oficiálně uznaných církví tak stoupl na třicet tři. Recesistická Pivní církev naopak svou žádost vzala zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dudel

a co nového v Bibli?

kdysi jeden pán,jehož jméno si nemohu vybavit ,v USA prohlásil,jestli chceš zbohatnout,založ si novou církev.... myslím že k tomu už není co dodat.Rv

+1/−1
23.7.2012 21:55

haru64

no

tak k takovým článkům se obvykle raději nevyjadřuji.....ale když jsem viděl to foto......tak si říkám že je fakt něco špatně......jen doufám že to nebudou další kteří budou zvonit u našich dveří, zastavovat nás na ulicích a nutit nám něco o čem jsou přesvědčeni jen a jen oni........

+2/−1
23.7.2012 10:17

Enin

Re: no

A víte co se na tý fotce děje, nebo to odsuzujete prostě jen z toho, že si něco myslíte ale nic o tom vlastně nevíte? :) Správně by vám nikdo nic nutit neměl. Ale křesťani rádi říkají ostatním o tom, co objevili, protože je to fakt moc fajn a škudlit si to pro sebe je vlastně hrozně sobecké. Lidi co tvrdí, že jen a jen oni, co vám to nutí a kdo ví co, tam asi motivy budou trochu jiné a ne uplně dobré, anebo to ten člověk prostě dělá špatně, i když má dobré úmysly. Je těžké najít tu správnou míru - neotravovat, ale přesto to někomu říct.

+1/−1
23.7.2012 11:26

haru64

Re: no

ano vím co se na té fotce děje.......nebyl jsem líný a našel jsem si něco o nich i s videem.......já svou víru mám a nikomu ji nenutím, a ani s ní nikoho neobtěžuji....o tom víra je.........a né o tom že jí budu nutit dalším.......ale je to jen a jen můj názor........pokud mám víru a věřím jí.......tak si zajdu do kostele, vyslechnu si kázání........ale určitě nebudu běhat po městě a .........raději už mlčím

+1/−1
23.7.2012 11:52

Enin

Re: no

Podívejte, taková videa jsou na netu jen z toho důvodu, aby někoho pomluvila a znemožnla.Nevěřím tomu, že samotné video člověku, který nerozumí Božímu jednání,něco objasní, a je zcela pochopitelné, že se mu to pak jeví velice divné. Jenže ne všechno co je divné je nutně špatné, ačkoliv i já jsem na různých těch viděích někdy viděla rozpory se zdravou věroukou.Člověk tyhle věci soudí podle svých osobních dojmů,což bez znalosti toho, co se může odehrávat v duchovním světě a toho, jak může Bůh jednat, bez znalosti Biblických pravd, samozřejmě skončí odsouzením. Víra by se nikomu nutit neměla.A víra také není o nějakém chození do kostela a poslouchání kázání.Člověk by měl především hledat Boha samotného.A já bych ráda těm, kteří Boha skutečně hledají a přemýšlí o Něm, chtěla pomoct Ho poznat. Nutit nikoho nejde. Ani mezi lidmi nemůžeme nutit někoho milovat, nebo se s někým přátelit. S Bohem je to stejné.

0/0
24.7.2012 6:08

celim

No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Má především tradici. To je hodně. Mně se zdá, že když se někomu něco nelíbilo, tak si vytvořil nová pravidla a začal shánět stoupence. Začalo to reformačním hnutím, které sice přineslo i pozitivní myšlenky, ale zahájilo drobení církve. Vrcholí to nyní v USA, kde kdekdo si myslí, že on jediný správně vasvětluje bibli a tak si založí církev. Tento trend se nese světem. Osobně se mi to moc nelíbí, protože jsem natolik konzervativní, že si myslím, že člověk potřebuje být zakotven a jaké zakotvení může být v něčem bez tradice? Alr to je jen můj názor. Jní možná mají názory jiné. U katolíků je ta tradice mnohdy nazývána zkostnatělostí, ale teprve čas vždy ukáže pravdu. I v ní musely názory dlouho nazrávat, než došlo k II.Vatikánskému koncilu, který ji hodně zreformoval a stále se najdou uskupení, které se změnami nesouhlasí.

+4/−1
23.7.2012 10:15

yan007

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Chápu to co jste napsal a více méně s tím souhlasím, ALE i když jsem katolík tak si myslím, že ŽÁDNÁ církev nemá patent na pravdu a víra je VÍRA a každý ji může hledat jak chce a pokud je takových co ji chtějí hledat společně víc a chtějí se sdružit tak proč ne. Už aby byla ta restituce za náma, stát přestal platit všechny církve a tyhle trapné debaty s fanatickými spoluobčany, kteří nevidí že jejich fanatismus je taky slepou vírou v jejich pravdu a nic víc, tak aby už skončili...

+3/−1
23.7.2012 10:34

celim

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Ale já netvrdím nic o patentu na rozum. Jen mám pocit, že katolická církev, než přijme nějakou změnu, tak si dává dost na čas a dlouho se to diskutuje. Ono je to ostatně vidět i třeba na té vysmívané papežské neomylnosti. Tam vlastně papež jen vyhlásí to co si po dlouhých diskuzích myslí většina . No a k větším změnám v církvi dochází až po obsáhlé diskuzi završené třeba koncilem. Já osobně mám sice svoji víru, ale jsem rád, když mi ji kvalitní kazatel pomáhá korigovat a upevňovat. Já nejsem odborník na starověk, na tehdejší reálie, abych byl schopen vždy pochopit co se mi snaží Bible sdělit. Mohl bych mít docela zkreslený výklad. Proto mám poněkud nedůvěru k nově vznikajícím církvím založeným obvykle charismatickým kazatelem a řečníkem.

+2/−1
23.7.2012 10:44

yan007

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

souhlas.

0/0
23.7.2012 10:56

Lovec ModroSupu Zločasných

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

tradice v upalování a lhaní  má něco do sebe

+3/−1
23.7.2012 12:45

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Praxe dělá mistraR^

+1/−1
23.7.2012 13:16

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

pokud nevidíte co se s církví dělo kdysi a děje dnes, chybí vám asi zřetelně dost informací.

0/0
23.7.2012 13:44

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Dnes církev musí respektovat světské zákony (a i s tím má problémy, viz pedofilní skandály), zatímco kdysi je tvořila. To o ní vypovídá ještě trochu víc...

+2/−1
23.7.2012 14:06

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

ano, ty problémy někde měla (nebo možná ještě má) a někde ale taky ne. Holt se ale musí naučit, že ačkoliv si na ní smlsnou média, je třeba své lidi při kriminálním činu vydat.

0/0
23.7.2012 14:18

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Ano, média jsou pro katolíky v případech zneužívání vždy priorita, to už jsme slyšeli i od papeže. Díky za potvrzení. Chce se mi zvracet.;-€

0/0
23.7.2012 14:22

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

já v tom vidím snahu vyřešit si to interně bez dalšího pranýřování. Nesouhlasím s tím...

0/0
23.7.2012 14:25

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Ano, interně, místo nahlášení policie uděláme ty ty ty a přesuneme ho jinam, k dalším potenciálním obětem: http://www.csfd.cz/film/226378-zbav-nas-vseho-zleho/ Rv

0/0
23.7.2012 14:33

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

ani nevím zda to chi vidět (ten film) :-P

0/0
23.7.2012 14:36

celim

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

No za luteránských bouří obvykle upalovala lůza(soudce Lynch), v katolické církvi se nikdy neupalovalo. ŘKC zavedla inkvizici, což byl obrovský pokrok, ačkoliv se to někomu může zdát směšné. Soudce Lynch byl nahrazen procesem s pravidly. Inkviziční soud nanejvýš zkonstatoval, že se člověk odchýlil od církevní věrouky. samotné odsouzení k upálení ale prováděl civilní soud. Nesmíme se ale na to dívat dnešníma očima. Uvědomme si, že naprosto všichni byli věřící. Někteří možná byli ve víře vlažnější a i z hlediska křesťanského učení chybovali, ale prostě pro tehdejší lidi byl nevěřící naprosto méněcenný a na úrovni zvířete a podle toho byly nastaveny zákony.No a tyto zákony posílali lidi na šibenici či na hranici. Mimochodem , nedávno běžel v TV seriál o inkvizici. Říkalo se tam, že v době zavedení funkce nejvyššího inkvizitora v druhé polovině 16.století bylo za 50 let shledáno vinnými a později i civilním soudem upáleno 80 lidí. To byl vrchol "řádění" inkvizice, kdy měla nejvyšší moc.

0/0
23.7.2012 14:12

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Pokud se katolíci nestydí nazývat inkvizici pokrokem, potom bych se nestyděl nazývat katolíky zvířaty... http://www.youtube.com/watch?v=Rx8PdvOELvY

+1/−1
23.7.2012 14:19

celim

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Takže Vy si myslíte, že soudce Lynch je lepší než soud s pravidly?

0/0
23.7.2012 14:23

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Soud s pravidly typu: budeme ho mučit tak dlouho, dokud nám nepotvrdí to, co chceme... a pak ho upálíme. Tortura byla obecně zrušena teprve až církev ztrácela moc (osvícenství...).

0/0
23.7.2012 14:35

celim

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

No tak tomu naštěstí nebylo"budeme ho mučit tak dlouho, dokud nám nepotvrdí to, co chceme". O tortuře toho moc asi také nevíte. Ona i ta tortura měla pravidla. Ono se spíš tou torturou delikventi strašili a když se již přistoupilo na útrpné právo, tak to bylo přísně časově omezeno. Tím nevylučuji, že to někde svévolně porušili, nebo mučili i nevinné.

0/0
23.7.2012 16:28

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Rozhodně má něco do sebe, ale v žádném případě ne pro normální, dobré, slušné a racionálně uvažující lidi. Každý takový člověk by se akorát styděl, natož aby se ke katolické církvi hlásil.

http://ateisti.sk/zlociny-krestanstva-cirkev/

http://www.humanistictiateiste.cz/index.php?exe=no&akc=8

+ pedofilní skandály

+1/−1
23.7.2012 13:12

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Forreste, zatím jste vypsal černé stránky církve (vypisovat nesouvisející tendence církevních kariéristů ze středověku mi nepřijde moc rozumné). Teď zkuste vypsat přínosy. A také procenta, ve kterých se současné jevy vyskytují. Zjistíte, že je to možná trochu jinak...

0/0
23.7.2012 13:51

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

1) Církevních kariéristů jako např... papežů?;-D 2) Když někdo jedná jménem určité organizace, využívá její moci, tak je logicky ta organizace za něj odpovědná, že ano. Nemluvě o tom, že to nebyly žádné výstřelky, ta zvěrstva zcela odpovídala církevní tradici.

Co se týká pedofilie, tam nejde ani tak o procenta (a vliv úchylnosti zvané celibát), jako spíš systémové bránění pedofilů před spravedlností. Viz: http://www.csfd.cz/film/226378-zbav-nas-vseho-zleho/

+1/−1
23.7.2012 14:04

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

odpovídalo to jednak myšlenkovým trendům té doby a taky kariérismu jistých osobností. Patří to k černé neomluvitelné minulosti církve, to bezesporu, my tu jen můžeme debatovat jak to chodilo a proč měli lidé zájem dělat kariéru v církvi.

Celibát není úchylností, prolíná více náboženství ... zdrženlivost napomáhá soustředění a meditacím. Jen by asi mohl být dobrovolný ...

0/0
23.7.2012 14:25

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Ano, neomluvitelné, to si zapamatuj. Celibát napomáhá sexuální frustraci a potažmo jejímu vybíjení na nevinných obětech.

0/0
23.7.2012 14:30

tomtop

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

sexuální potenciál se dá přesměrovat jinam ... ale slovíčko "dá" napovídá o tom, že je to věc individuální ... no každý máme nějaký boj a boj se sexualitou může být pro některé nevyrovnané jedince těžký...

0/0
23.7.2012 14:39

celim

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

No ateistická víra je v našich končinách dost silná, ale naštěstí tvoříme v Evropě velkou výjimku. Jinde tato úchylka tak rozšířená není. Ve jménu církve se děly zločiny ať již přímo církvemi(poměrně výjimečně, protože duchovenstvo tvoří lidé a ne svatí) a nebo světskými vládci(snáze omlouvaly své zištné cíle).Pedofilní skandály se dějí, ale obvykle jsou to vytažené staré historie. Od dob Jana Pavla II. se dost změnilo a církev si dává při výběru kandidátů kněžství větší pozor. To takové ministerstvo školství rozhodně nedělá. Stačí si uvědomit to obrovské množství zneužitých dětí učiteli v kontrastu snad jen se děma či třemi případy v církevní sféře, které jsem u nás od převratu zaznamenal.

0/0
23.7.2012 13:59

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Opakovaná lež se nestane pravdou;-) - viz celá severní Evropa (nejvyspělejší země), Francie... Stará historie? To určitě. Např. zneužívání dětí v irských katolických dětských domovech, které trvalo mnoho desetiletí, bylo policií zastaveno celkem nedávno.

Školství vs církev? Chci procenta, ne tvé pochybné pocity, fláterníku. A nejen v ČR, kde církev zrovna nemá takový vliv (= menší možnosti úniku před zákonem).

0/0
23.7.2012 14:14

celim

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Já mluvil především o církvi u nás co se týče té pedofilie. Procenta neznám, ale každoročně o nějakých případech čteme, zatímco na církevní půdě se staly snad jen dva, nebo tři případy.Nevím, co má být tou opakovanou lží. Mimochodem fláterník nejsem(co to vlastně znamená?). To co se stalo v tom Irsku je politováníhodné. Nějaká opatření ale po objevení případu již byla vykonána. Sám papež se omlouval za chyby druhých.

0/0
23.7.2012 14:22

Forrrest

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Samozřejmě, protože se ti hodí to, co jsem už říkal - církev má u nás slabý vliv, proto ta procenta nejsou tak vysoká jako jinde. Pokud neznáš, nedělej chytrého.

Opakovanou lží (jak vyplývá ze zbytku té věty) je to, že v Evropě tvoříme výjimku. Máš problémy s chápáním psaného textu?

K tomu dalšímu - no comment. Papež za to bránění spravedlnsoti sám nese odpovědnost - viz: http://www.csfd.cz/film/226378-zbav-nas-vseho-zleho

0/0
23.7.2012 14:28

ještě děsivější reinkarnace č.3

Re: No církev katolická(= všeobecná - překl.) má něco do sebe!

Je to prosté, český člověk si umí poradit sám i bez církví. Ano, je stále několik tisíc jedinců, kteří si bez toho nedokáží představit svou existenci. Je to jejich věc, jejich slabost, silný jedinec ví, že spolehnout se může jen sám na sebe.

Problém s pedofílií je závažný a i když těch případů není tolik, je to dost na to, aby opatření byla přísnější. Celibát je nesmysl, narušující jak duševní, tak hormonální rovnováhu a pak už by  byla pro takového abstinenta snad vhodnější chemická kastrace, jako preventivní opatření. 

Je mnoho negativního, co lidé o církvích ví, proto se nedá předpokládat masový příliv nových členů. Jediné co zbyde budou rodiny, u kterých je to silně zakořeněno a které buď navedou, nebo donutí k přijetí své víry i potomky.

To, že byla založena další církev, vypadá na prostý byznys. Jehovisti na obchodu s majetkem svých členů založili svou existenci a zároveň si tak zakladatel zajistil vynikající zdroj příjmů, omezený pouze počtem otupělých přistoupivších.

0/0
23.7.2012 14:26

akleen

Tady se zase maze....

Smazali mi toto, nechapu: Kdyz si nekdo chce zit po svem, mimo konvence, je povazovan prinejmensim za podivina ne-li primo za blazna a tak se k nemu stavi okoli i urady. Ale kdyz to nekdo dela v ramci viry, tak dostane od statu jeste dotace. Nechapu to, ale rozumim tem lidem, ze se tak snadno a bez prace dostanou k penezum z rozpoctu. Ale rozhodne je nechci zivit a pracovat na ne pomatene individua.

+1/−1
23.7.2012 9:29

yan007

Re: Tady se zase maze....

Doporučuji přečíst článek. Nebyl by jste za hlupáka.

+3/−1
23.7.2012 9:39

akleen

Re: Tady se zase maze....

Hlupak je pro me kazdy, kdo potrebuje byt sdruzovan ve spolku, aby uspokojil sve duchovni potreby. Vam zase doporucuji si nastudovat jak se zmeni postaveni tohoto spolku tim, ze se z nej stane cirkev. Kolik si ze statniho rozpoctu diky tomuto utrhnou?

+2/−1
23.7.2012 9:44

yan007

Re: Tady se zase maze....

Tak z článku vyplývá, ze nic. Možna az po dalších deseti letech a desettisic podpisech, ale do te doby díky restitucim se přestane platit úplne.

+1/−1
23.7.2012 9:47

akleen

Re: Tady se zase maze....

Aha, takze cca 220miliard je nic. Tak to bych se nedivil, kdyby jste byl hluboce verici. Takove lzi! Pan Buh vas vsechny za to potresta, nebojte.....

0/0
23.7.2012 10:11

yan007

Re: Tady se zase maze....

Nez komunisti zabrali majetek tak stát neplatil nic. Platby státu byl také zpusob jak mít nad církvi moc. Proto se také vrací to co se vzalo s tím, ze se nebude opět nic přispívat. Kdyz jsem psal nic měl jsem na mysli nové církve.

+1/−1
23.7.2012 10:16

akleen

Re: Tady se zase maze....

Nelzete tady takovy bejkarny. Vracet se prokazatelne ma i to co cirkev nikdy nemela. Je to kradez a podvod!

+1/−1
23.7.2012 10:20

celim

Re: Tady se zase maze....

Ale v takovém případě můžete podat trestní oznámení o podvodu a soud to rozhodne. Nic ás to oznámení stát nebude a dušička bude mít klid! Vlastně by to měla být Vaše občanská povinnost, když se dozvíte o nějakém trestném činu(podvod)! Jistě na to nezapomenete.

+1/−1
23.7.2012 10:24

yan007

Re: Tady se zase maze....

Zloděj a podvodník jste Vy? Ake mám na to dukazy? No stejně jake mate vy pro vaše tvrzení.

0/0
23.7.2012 10:27

JaJaMilan

Re: Tady se zase maze....

Já jsem přesvědčen, že církev měla již majetek v pronájmu před únorem.

0/0
23.7.2012 12:56

celim

Re: Tady se zase maze....

přesvědčení a důkazy jsou dvě rozdílné věci.

0/0
24.7.2012 8:35

celim

Re: Tady se zase maze....

A Vy si myslíte, že nově vzniklé církve budou něco restituovat? Jak jste na to přišel? Pokud vím, tak restituent bude muset svůj nárok doklady o vlastnictví k 25.2.1948 doložit a kdekdo to pak ještě bude moci u soudu napadnout, kdyby měl doklady o neoprávněnosti restituce.Takže o co jde?

+2/−1
23.7.2012 10:20

yan007

Re: Tady se zase maze....

Nekteri naši fanatičtí spoluobčané (a ze náboženství je zdrojem fanatismu) jsou proste tak zaslepení nenavisti a zlobou ze je nic a nikdo nepřesvědčí.

0/0
23.7.2012 10:25

tomtop

Re: Tady se zase maze....

hlupákem je ten, kdo si myslí, že dojde sám k cíly, k němuž vede náročná cesta a tou cesta víry je.

Každý současný vědec musí přijmout základy položené jinými kolegy dříve před ním, aby měl na čem stavět.

Podobně je to i s vírou.

Můžete si samozřejmě vzít bibli a začít si klást otázky jak máte správně žít a reagovat na dnešní dobu, časem ale budete vyhledávat další společníky stejného směru a budete se snažit hledat společně. Zjistíte, že ten společník, který má hodně času na studium a přemýšlení má inspirativní nápady a může vás někam nasměřovat, protože už tím procesem, kterým právě procházíte, již prošel. Toto je zase princip církve, která staví na zkušenostech....

0/0
23.7.2012 13:49

akleen

Re: Tady se zase maze....

Mas to sice hezky napsane, ale uplne mimo. Jak sam nekde pises, lidi jsou ruzni a muzu ti rict, ze ke sve vire nepotrebuju vubec nikoho vyhledavat. Je to ma vnitrni a ryze soukroma zalezitost, kterou nikoho neotravuju.

+1/−1
23.7.2012 15:42

tomtop

Re: Tady se zase maze....

vy třeba nikoho nepotřebujete. Většina lidí co upřímně hledá ale hodně čte, tříbí myšlenky, sdílí a diskutuje ... a vy také diskutujete.

0/0
23.7.2012 15:48





Najdete na iDNES.cz