- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://tramvaje.ustecketramvaje.com/index.htm
kde lze mimo jiné najít info k nehodě.
Svědecky bylo prokázáno, že řidič havarovaného vlaku vyjel z Telnice se spožděním. Celou tratí jel větší rychlostí než bylo zde zvykem, což cestující ve vlaku kritisovali. Domnívali se, že chce nahraditi ono spoždění. Průvodčí motorového vozu Ladislav Dušek na přání cestujících pak žádal řidiče Ridvana, aby jízdu zmírnil, což on přešel jen mávnutím ruky. Další jízdou se rychlost vlaku stupňovala, takže ve stanici Valerův Kopeček, nemohl již vlak zastaviti.
Podle zjištění technické komise byla vlaková souprava v dobrém stavu. Připustila, že její brzdící schopnost byla poruchou jednoho elektromotoru pravděpodobně zeslabena. Přesto však došla komise k názoru, že bylo možno takto přetížený vlak ve všech místech trati č.1 zabrzditi, při použití ruční brzdy a sypáním písku na koleje, přepnutím řídícího řadníku na nepoškozený motor čís.II a brzděním v této poloze elektrickou brzdou byl by rovněž podpořen účinek brzdy ruční. Těchto technických zařízení vlaku nebylo využito.
Po dlouhé době čekání tramvaj dorazila do stanice a již vystupující lidé nám sdělovali zneklidňující informace typu: „ .. nějak mu to nebrzdí, přejel jednu zastávku“ apod. Dokonce podle mých vzpomínek jeden z cestujících se ptal řidiče, proč s tramvají vůbec vyjel a ten mu odpovídá: „Žádný jiný vůz nebyl.“
chápal bych díky přetížení selhání brzd, ale selhání motoru??? Může mi to nějaký odborník prosím vysvětlit?
Nejsem odborník, ale pokud vím, tak u tramvají se normálně brzdí přes motor, tedy vlastně se brzděním vyrábí elektřina. Ta se buď pouští do elektrické sítě (rekuperace - moderní tramvaje), nebo se převede na teplo (staré tramvaje). Proč to tak je, to nevím, možná že ta změna na teplo nějakým odporem vyjde levněji než furt měnit brzdové špalky.
Třeba tady píšou o selhání brzd, ne motoru.
15 minut pozdeji. Byl jsem se strejdou Smidem prave v tom jmenovanem cirkusu kdyz prislo hlaseni ze lide s auty se maji okamzite dostavit na konecnou "petky" /Bukov/ pomahat odvazet zranene. Strejda byl u vojenske policie v Usti a mel auto. Bylo mi tehdy 11 roku.
něco podobnýho se stalo před mnoha lety na tramvajové trase jablonec nad nisou - rychnov.....
Na místě nehody se mísila krev s malinami a borůvkami, které si lidé v okolí Telnice nasbírali. Měli je téměř všichni. a spěchali s nimi do cirkusu nebo na fotbal ....................
....město bez tramvaje je jako vesnice bez kostela.....
No. Nevím, co si představujete pod pojmem pak. Je to víc než dvacet let. Pokud si pamatuji, tak do Všebořic to bylo v roce 1969.