Diskuze
Pád airbusu Air France v roce 2009 zavinili piloti i vadná technika
Děkujeme za pochopení.
captain cook
konezna zprava vysetrovaci komise - vinici ze 3 skupin
uvadim poradi bez ohledu na %podilu viny 1)Airbus: zavadne Pitotky a nedostatky v displeji a varovnych hlasenich, zpracovani informaci posadce
2)posadka a)zvlast ohodnocen postup dvou pilotu na miste v dobe incidentu, b)kapitan -jeho predbezny odhad meteorologicke situace a urceni veleni v dobe jeho regulerne naplanovaneho odpocinku
3) Air France (a potazmo dalsi aerolinky) za nedostatecny trenink posadek a nedostatecnou pripravu v oblasti emergencni situace v nejvyssich letovych vyskach, jak postupovat pri potencionalnich poruchach hlaseni rychlosti / poruchach zarizeni atd
Vysledek vysetrovani BEA, vcetne tabulek a fotografii, pristup ve 4 jazycich ..... http://www.bea.aero/en/enquetes/flight.af.447/rapport.final.en.php
Vysledek pretisteny z Av-Herald........ http://avherald.com/h?article=41a81ef1/0081&opt=0
captain cook
Re: konezna zprava vysetrovaci komise - vinici ze 3 skupin
na strance z Av- Herald je pod zpravou z BEA take analyza a souhrn od experta Simona Hradeckeho.
Jarai
Není to zaujímavý číst
Ani jsem to nedočetl a nelíbi si mi to, že někdo tohle přehlašuje. Proč? Protože to je taková tragedie, že odpoveď naní je težko zrejme pochopit.
bar.bu.do
Takže původní teorie o destrukci za letu se ruší?
... cestující roztahaní na 80 km a dekomprese se odvolávají?
Walldstein
Re: Takže původní teorie o destrukci za letu se ruší?
asi jo....
B_B_Lobo
ach jo
letadla letaji, a nekdy i padaji. to je proste fyzika. lide si odvykli na to, ze existuje neco jako riziko spojene s kazdou lidskou cinnosti, zejmena je s rizikem pocitat tehdy, kdy zodpovednost za svuj zivot predavam jine osobe a jeji vyber a kompetentnost nejsem schopen aktualne ovlivnit a posoudit. posuzovani rizik je schopnost ktera se v dnesni dobe lildem oddaluje, mnohdy diky marketingu, nedostateku logickeho uvazovani a sebereflexe.
bohuzel spatne veci se deji i dobrym lidem a je dobre vedet, ze je stale vetsi riziko ze do me uhodi blesk, umru na kychnuti, ci pri prechazeni silnice, nez umrti pri padu civilniho dopravniho letadla, mmj toto plati i o smrti nasledkem automobilove nehody, ac media a policie se nam stale snazi dokazat opak a tlaci nas do tridniho boje s piraty, ktere je pak exemplarne postrestat, aby byla videt aktivita a posvetilo to opetovne pritahovani sroubu.
Wrunx
Příliš mnoho
nejasností. Nemluvím o tom jak je možné poslat airbus z 10 k rovnou do moře, to je kapitola sama pro sebe. Zajímala by mě jiná věc. Dnešní GPSky jsou bez problémů schopné zobrazovat i rychlost v km/h auta, ve kterém jsou, a změnu polohy po desítkách metrů. To Air France nemá těch pár mizerných euro na to, aby na palubu flákla aspoň jednu GPS coby doplňkový indikátor třetí nebo jánevímkolikáté úrovně?!?!
Severin
Re: Příliš mnoho
Přečtěte si diskuzi dole, tam už je několikrát napsáno a vysvětleno, že na měření rychlosti vzduchu ,která je pro letadlo životně důležitá, jsou GPS-ky v letadle na nic. A zde se řetězec událostí, který vedl ke katastrofě, spustil chvilkovou poruchou zařízení (pitotky) na měření rychlosti vzduchu vůči letadlu.
richu_ch3
blízko Rio??
Já myslel, že se to stalo v rovnikove oblasti ...
captain cook
Re: blízko Rio??
autor pouzil poetickou licenci, kdyz napsal 'blizko RdJ".
Stalo se to v rovnikove oblasti, necele 4 hodiny po odletu a vzhledem k predpokladane delce letu 11 hodin, bylo v tu dobu letadlo rozhodne blize Riu nez Parizi.
Kosatka Dasha
nejaka nova moda vse svest na mrtve piloty :-(
Kdyz tam byla technicka zavada, co pilot zmuze? Nad oceanem? Ono se to hodi hlavne letecke spol., aby nemusely tolik odskodnovat
Severin
Re: nejaka nova moda vse svest na mrtve piloty :-(
Nová móda? Ze šetření leteckých nehod je bezpečně prokázáno, že v 90% leteckých katastrof je za tím vina pilota. Toto neštěstí zavinila neskutečná souhra náhod - tak zvaná věžová (výšková) konventivní tropická bouřka , nedostačující funkce meteorologického radaru (toto ještě dnes při vší technice není dostatečně vyřešeno) takže malá bouřka před nimi jim na radaru "zastínila" (zájemci o podrobnost ia problematice ať si na webu najdou na př. nedostižnou studiii o meteorol. podmínkách v době katastrofy v oblasti od T. Velazque-se) velkou bouřku za ní, takže se jí začali vyhýbat liknavě a pozdě, extremní podmínky v konvektivním bouřkovém mraku, které způsobily chvilkové vyřazení Pitotek - tedy technická závada, ale reakce pilotů na ni byla špatná, takže pojmenovat příčinu nehody kombinací techniky a chyby pilotů je na místě.
rastakajwana
Pořád to nějak nechápu pokračování
To jim přece muselo dojít, protože to klesání bylo šíleně prudký, takže ho museli všichni včetně cestujících cítit až do morku kostí, chápu že laik by mohl zpanikařit, ale vycvičený pilot přece když vidí, že snížení tahu motorů a zvednutí nosu nepomáhá, tak udělat opak, nejdřív dát nos dolů a následně zvýšit tah a byli z toho venku.
Fai Rodis
Re: Pořád to nějak nechápu pokračování
Viz predesle prispevky.
rastakajwana
Pořád to nějak nechápu,
jsem laik, o létání nic nevím, ale z toho, co jsem si přečetl v pár článcích jsem vydedukoval, že díky těm zamrzlým trubicím jim přístroje ukazovali vysokou rychlost na což dejme tomu nejprve dobře zareagovali ( neboť nejprve nemohli tušit, že jim to ukazuje chybně ) snížením tahu motorů a zvednutím nosu nahoru, což mělo za následek ztrátu vztlaku ( což jim mimochodem přistroje hlásili, ale chápu, že si mohli myslet, že je to chyba přístroje ) a letoun začal padat. Ztráta vztlaku, jestli jsem to dobře pochopil, může nastat jak příliš vysokou, tak i příliš nízkou rychlostí. Ale když měli tah motorů na 55% tak si přece nemohli myslet, že fouká tak šílený protivítr, že to klesání je způsobeno přiliš vysokou rychlostí.
soc01
Re: Pořád to nějak nechápu,
Oni nevěděli, nebo spíš nedokázali vydedukovat, které údaje jsou vlastně správné. Vysoká rychlost, nebo stall warning kvůli nedostatečné rychlosti. Spoustu údajů nebrali na vědomí. Sice tušili, že klesají, ale nevěděli, jestli je to způsobené pádem, nebo příliš nízkým úhlem náběhu (což by potvrzovala ta vysoká rychlost). Prostě série špatných rozhodnutí.
Incident sice byl zahájen výpadkem přístrojů, ale dál už pokračoval v režii pilotů.
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU
Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu shodli, že výnosy z ruských aktiv...
LoopX s pohádkovými zisky. Podvodníci vylhali kryptoměnu, zadržený je i Čech
Rakouská policie ve spolupráci s úřady v dalších zemích zadržela šest lidí podezřelých z rozsáhlého...
Hrozba bombových útoků na Slovensku se nepotvrdila. Školy ve čtvrtek otevřou
Úterní hrozba pumovými útoky na více než 1 500 škol na Slovensku se nepotvrdila, vyučování bude ve...
Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou
Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!