Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pirátem snadno a levně? Pojištění proti pokutám může být protizákonné

Zbavit se za poplatek hrozby pokut se může zdát jako skvělý nápad. Jedna soukromá firma se ho chytla a řidičům nabízí: "Váš údajný přestupek obhájíme". Advokáti i ministerstvo vnitra ale upozorňují, že firma slibuje nesplnitelné a v krajním případě jde až za hranu zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BabaLala

:/

Zahlédl jsem tu náhodou, že tu někdo doporučoval tento článek: http://nadrevo.blogspot.it/2012/07/pozor-na-projekt-nechcipokutucz.html

Tak já vám ho všem také doporučuji, ale ne abyste se něco dozvěděli o projektu, ale abyste zjistili, jak moc neinteligentní lidi tu máme. Ještě donedávna tam byla hromada komentářů, které přesně popisovali ( pro neznalé ), že prakticky v každé větě autor napsal blbost, lež nebo použil argument dementní ( alá argument, že je špatně, že pan jednatel bydlí v paneláku ). Autor se vykrucoval jak mohl až nakonec všechny ty komentáře smazal ( včetně svých odpovědí až na tu jednu prapodivnou ) a nechal tam jen komentáře, které se ztotožňují s jeho názorem. Sám je to nedostudovaný inženýr, který se snaží tvrdit, že rozumí problematice, ovšem jeho článek a co hůř jeho reakce v komentářích ( neodpovídá, pravdu má jen on a když vidí, že fakt napsal blbost, tak nejdřív začne nadávat a pak komentáře raději smaže ) tomu neodpovídají.

0/0
10.7.2012 20:23

393939393

Re: :/

jojo, všiml jsem si, že má nějak pochroumaný pohled na svět a ten jeho selský propočet postrádá dávku selského rozumu ;-D hlavně asi nepochopil pointu toho projektu a obecně fungování některých věcí, protože takové hlody jsem už dlouho nečetl ;-D;-D

0/0
10.7.2012 20:32

Kentusak

Bohužel

jsem měl tu možnost pana manažera poznat a žádné firmě kde působí jako manažer tento člověk bych plnou moc nedal...:-/

0/0
10.7.2012 3:06

Vopruznik

Chápu, že Policie ve spolupráci s firmami provozujícími

radary nechtějí mít problémy s výběrem peněz (jsou obce kde dostává firma provozující radary až 75% z vybraných pokut) a promlčecí lhůtou, kterou dokáží právníci slušně využít. Tuším, že lhůta pro vyšetření přestupku jsou 3 měsíce.

0/0
9.7.2012 17:59

Jerry Fletcher

Re: Chápu, že Policie ve spolupráci s firmami provozujícími

rok

0/0
9.7.2012 19:56

H0PE1@seznam.cz

Kam

by náš stát došel??? Vždyť by se pak musela každá nehoda vyšetřovat jako ta Janouškova.

0/0
9.7.2012 12:57

666999666

Není to úplně k tématu,

ale napadá mě, kdo je pirát? Obecné povědomí drahé auto jedoucí rychle. Ale co lempl v popelnici, kterej jede pomalu v levém i když je to proti předpisům, a nenechá se předjet ;-)

+6/0
9.7.2012 10:47

iFos.cz

Re: Není to úplně k tématu,

Kdo je pirát? http://www.youtube.com/watch?v=-Ruh0iZk9VM ;-)

+1/0
9.7.2012 10:57

Viktor N.

Re: Není to úplně k tématu,

a co neoznačené policejní auto, co bez výstražných světel náhle se otočí na silnici a sejme (zabije) projíždějícího motorkáře?

+4/0
9.7.2012 11:12

bubla

Re: Není to úplně k tématu,

Pokud dal včas levý blinkr (což se samozřejmě neví), nepotřeboval pouštět maják. 

A podle stavu motorky a dveří toho policejního auta musel jet hodně rychle. Na to že na silnici vjem z přilehlého pozemku nějakých 50m před křižovatkou a v křižovatce tam měl tak kilo a vůbec nebrzdil, bych si tipnul, že to postavil na zadní a neviděl je.

0/0
9.7.2012 14:42

Qlk_5

Re: Není to úplně k tématu,

Tohle fakt neobhájíte, tady je vaše snaha marná...Rv

0/0
10.7.2012 0:39

809.KocuR

Re: Není to úplně k tématu,

Co třeba tenhle: jízda po přechodu pro chodce. http://www.youtube.com/watch?v=FhfI91UaZS4

+2/0
9.7.2012 12:10

bubla

Re: Není to úplně k tématu,

Vzhlem k tomu že si zapnul maják a nikoho neohrozil nevidim na tom nic špatného.

0/0
9.7.2012 14:38

macarát

Re: Není to úplně k tématu,

Tak to je lempl, no. Rozdíl mezi pirátem je v tom, že pirát úmyslně porušuje pravidla a ohrožuje ostatní nepředpisovým (=nepředvídaným) chováním, zatímco lempl dělá víceméně totéž, ale protože je lempl.

Ale ono zase tak moc těch skutečných lemplů v levém není, daleko víc je pirátů, kteří neumí dodržet rychlost ani bezpečnou vzdálenost a od ostatních čekají, že když na ně zablikají, tak ti ostatní třeba přeruší předjíždění a  nacpou se třeba do padesátimetrové mezírky mez kamiony, což je zcela v rozporu s bezpečnými rozestupy.

0/0
11.7.2012 2:11

Hufo

Re: Není to úplně k tématu,

lemplů je málo, většinou to udělají úmyslně. i po upozornění (blinkry, světla) jedou v levém a i když je nakonec předjedu zprava a pokračuju dál pravým, tak v zrcátku vidím jak jedou dál v levým a dusí zase jiný řidiče.

ale docela funguje jedna věc, nedojíždět je dlouho v levým, aby se neměli čas na vás připravit, dojet je pravým a pak rychle do levýho. pohyb světel pro ně odnikud dost lidí vycuká.

0/0
11.7.2012 21:43

HrubesaMares

Policajti maji zrejme vlastni pojistovnu

http://olomouc.idnes.cz/nehoda-policejniho-auta-v-prostejove-dsy-/olomouc-zpravy.aspx?c=A120709_1801546_olomouc-zpravy_stk ;-)

+1/0
9.7.2012 10:27

Viktor N.

Re: Policajti maji zrejme vlastni pojistovnu

Městské opice také umí pomáhat a chránit: http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=750003

0/0
9.7.2012 10:50

HrubesaMares

Necestne a nesportovni?

a na zabukareni je sportovni a cestne co? 8-o

+5/0
9.7.2012 10:19

Viktor N.

Re: Necestne a nesportovni?

no, protože jedině na volném a přehledném úseku (zpravidla nezastavěném a bez chodců) mohou svědomitě plnit statistiky o počtu přestupků. U nemocnic, u škol by nikoho nechytli, když tam ti řidiči (čti: škodná) jedou nezodpovědně pomaleji, než 50 a tedy přestupky nepáchají!

+4/0
9.7.2012 10:28

macarát

Re: Necestne a nesportovni?

Bla bla bla. A když to pak měří třeba na Strakonické, tak stejně budeš mít kecy, že tam ten přechod nemá co dělat a ti chodci se mají raději teleportovat (nebo něco takového, zkrátka jejich problém, že...).  Prostě čiré sobectví - já jedu a já si sám uznám, jakou rychlostí, názor společnosti mne nezajímá, míru rizik a nepříjemností pro sebe i pro ostatní nejlépe zhodnotím sám.

0/0
11.7.2012 2:15

Danielos929

Povolení ČNB?

Mě by zajímalo, zda má pojišťovna povolení ČNB.

0/0
9.7.2012 9:58

666999666

Nejsem právník, ale řekl bych

že pojistit se mohu proti čemu chci. To jak se s tím daná pojišťovna popasuje je její věc a argument že zastupovat mohou jen advokáti? Kdo říká že ta dotyčná pojišťovna advokáty nemá ;-D;-D;-D

+5/0
9.7.2012 9:20

kodlik77

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

Pojistit se dá proti náhodnému jevu, jehož vznik (nastání) nemohu ovlivnit. Spáchání přestupku není takovýmhle náhodným jevem!

+2/0
9.7.2012 9:26

Viktor N.

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

ale já bych řekl, že jisté prvky náhody splňovat může.

A kdo stanovuje, na co se člověk může či nemůže pojistit? Na to je nějaký zákon? Nevšiml jsem si.

Stejně tak je nesmysl, že prý se nemohu nechat zastupovat nějakou firmou. Ale mohu, mohu se nechat v přestupkovém řízení zastoupit kýmkoliv: manželkou, kamarádem, kýmkoliv. Stejně tak není zakázáno, abych dotyčnému proplatil náklady se zastupováním spojené — to je má osobní věc, do které mi opět stát kecat nemůže.

To, že člověka změří v obci (volný přehledný úsek, žádné domy a chodci), že jel 56 km/hod, zabukařené městské opice, které jen lovily, to ještě neznamená, že byl tímto skutečně naplněn materiální aspekt přestupku. Všimněte laskavě, že nikdo neměří u škol, nemocnic a pod. Tam se totiž jede mnohdy mnohem pomaleji, než 50! Zásadně se měří (skrytě) jen na přehledných úsecích s nulovou nehodovostí — jen se loví pokuty a přestupky do statistiky!!!

+2/0
9.7.2012 9:59

l.g

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

Zastupovat se můžete nechat pouze v tom případě, že protistrana takové zastupování akceptuje. A obávám se, že v tomto případě to tak úplně není...

0/0
9.7.2012 10:03

Viktor N.

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

citujete ze zákona a nebo se jen domýšlíte? Vy své zastupování protistraně pouze oznamujete tím, že se Váš zástupce prostě dostaví s Vaší plnou mocí (s ověřeným podpisem), toť vše. Protistrana k tomu nemá již co dodat.

+2/0
9.7.2012 10:09

Danielos929

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

;-D dobrý joke, ten se povedl ;-D

+1/0
9.7.2012 10:15

kodlik77

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

Ne, ze zákona to samozřejmě není, ale je to z významu pojištění, kdy velká skupina pojištěných rozprostírá riziko svých ztrát (na zdraví, majetku,...) za cenu pojistného. V případě pojistné události je pak škoda nahrazena. První pojištěné byly obchodní lodě, kdy majitelé lodí založili fond, ze kterého odškodňovali ty, jejichž lodě se z obchodních cest nevrátily.

Pokud by podmínka náhodného jevu neexistovala, mohla by se najít skupina lidí, která by opakovaně prováděla pojistné události, až by pojistná částka nakonec musela být vyšší než riziko.

0/0
9.7.2012 10:37

Viktor N.

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

LOL, je mi líto, ale význam pojištění mne nezajímá. Ze zákona to zakázáno není a proto je to součástí dohody mezi mnou a daným podnikatelským subjektem. A co se týče prvku nahodilosti — i změření zabukařenou městskou opicí je dílem náhody, že tam zrovna jsou. Člověk by logicky mohl předpoklaádat, že budou pomáhat a chránit v rizikovém úseku (typicky: hustý provoz, nehodové úseky, školy a školky, nemocnice a pod.), jenže oni zásadně loví na bezproblémových a bezpečných a přehledných úsecích, v tom je ten rozdíl. Jinak Váš příspěvek je skutečně irelevantní. Zákon nezakazuje = legální, víc mne nemusí zajímat!

0/0
9.7.2012 10:47

kodlik77

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

Nikde jsem nenapsal, že je to nelegální, do toho se nepouštím, neznám v tomhle přesně zákony. Jen píši, že to, co se v článku popisuje není pojištění, i když to tak třeba někdo nazývá, a i když tuto službu poskytuje pojišťovna.

0/0
9.7.2012 10:56

Viktor N.

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

Pak ano, souhlasím. V článku je poněkud více nepřesností a záměrně zavádějících údajů. V každém případě — je to dohoda mezi dvěma subjekty, na níž není nic nelegálního. Přičemž soudruzi novináři se snaží propagandisticky lidem namluvit opak…

0/0
9.7.2012 11:01

Kazeasch

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

Vzhledem k tomu že městská policie může měřit pouze tam kde jí to státní policie dovolí (tyhle místa si musí navíc MP obhájit) a navíc je povinna tyto úseky zveřejnit, tak něco o schovaných měšťácích si nech od cesty a radši jezdi tak jak se má, když nejsi ani schopen si zjistit měřené úseky. Třeba měřené úseky v Brně jsou na http://www.mpb.cz/mereni-rychlosti/ a není to potřeba ani nikde hledat protože je na to odkaz jak kráva hned na indexu.

0/0
11.7.2012 11:50

bubla

Re: Nejsem právník, ale řekl bych

A co DASka? To je vlastně totéž - pojištění právní ochrany, když se něco stane, bude mě jejich právník zastupovat.

0/0
9.7.2012 14:45

B_B_Lobo

coto je zase

za pisalka? takove prekrucovani, polopravdy az vykonstruovane lzi, to se jen tak nevidi. co ma znamenat "bezohledni ridici silnych vozu" tohle uz neni jen stupidita, toto je propaganda za kterou by se nemusel stydet ani kovany komunista ci goebels.

to ze policie se neustale diky sve lenosti a neschiopnosti neustale pohybuje na hranici dukazni nouze, je jeji problem.

+6/0
9.7.2012 9:15

nakej_nick

výplach mozků?

Musím se smát  hysterii státního aparátu (vyjma prvního mluvčího) a právníků, tolik lží a překrucování už tu dlouho nebylo - je vidět, že někdo šlápl na kuří oko ;-D

+8/0
9.7.2012 9:00

mogula

To jsou zase plky

Co je protiprávního na to, že za mě někdo vyřizuje správní řízení. Když buzeruje stár, tak je vše OK. Když občan najde kličku, aby se nenechával jen tak ojebávat je to nesportovní a nakonec protiprávní. A včem konkrétně ?

+3/0
9.7.2012 8:38

l.g

Re: To jsou zase plky

Protiprávní je to konkrétně v tom, že tahle firma slubuje něco, co nemůže splnit, což je podvod. A pokud od vás za to vyinkasuje peníze, tak naplní skutkovou podstatu trestného činu. To je celé. :-)

0/0
9.7.2012 10:01

Viktor N.

Re: To jsou zase plky

a co konkrétně nemůže splnit?

+1/0
9.7.2012 10:15

Baarten

Re: To jsou zase plky

Předpokládám, že ve smlouvě mají něco ve smyslu "budeme Vás zastupovat" a ne "určitě Vám to vyhrajeme".

0/0
9.7.2012 10:48

BEST ACS

Pojišťovna má šanci na úspěch

Hlavně z důvodu, který tu již zazněl. Policie nemá velmi často žádné důkazy o přestupkovém jednání. Viz jízda na červenou (bez kamery), nedodržení STOPky, nedání přednosti vč. přechodu pro chodce atd. atd. Jako jediný důkaz je svědectví policisty a v tomto případě si myslím, pojišťovna vždy vyhraje a těchto přestupků je opravdu spoustu. Při špatném parkování, zas nedostatečné značení, viz polosmazané čáry na silnici, značky ve křoví nebo špatně umístěné atd. To a určitě spoustu dalších věcí by mohlo sloužit jako velmi dobrý nástroj vyhýbání se placení pokut, jen málokdo z nás ovšem ví kdy a jaké argumenty použít a stačí aby pojišťovna zaměstnala bývalého policistu a/nebo advokáta specializovaného na dopravní předpisy a myslím že úspěšnost může být opravdu vysoká... R^

+3/0
9.7.2012 8:26

dracekv1

pokutu

Naposledy sem platil 15 stovek před dvouma rokama za odtah. A předtím dobu taky nic. Ten kdo jezdí slušně nic takového nepotřebuje.

+2/0
9.7.2012 8:23

doktor_bota

Re: pokutu

Ano, a kdo je poctivý, nemusí se bát odposlechů, viď?:-/Rv

+7/0
9.7.2012 8:25

anfrene

Re: pokutu

pozor, sleduji te vsude;-D

+2/0
9.7.2012 8:26

doktor_bota

Re: pokutu

Podle toho, jak těžce nezvládáš chápání psaného textu a souvislosti, musíš být nejmíň nadpraporčík.:-P

+3/0
9.7.2012 8:28

iFos.cz

Re: pokutu

R^

+1/0
9.7.2012 8:29

anfrene

Re: pokutu

ne jen nejsem luzr, co musi porad kopar´t do police CR, doktoru, hasicu, ucitelu;-D

+1/0
9.7.2012 8:31

doktor_bota

Re: pokutu

Jenže já jsem citoval výrok policejního prezidenta někdy z roku 2005, strážmistře.:-P

+1/0
9.7.2012 8:36

anfrene

Re: pokutu

ta logika je nekdy uzasna co? zastance police CR je automaticky zamestnancem policie CR;-D k tomu kdo ma sledovat, kdo co kdy vse rekl...;-D

+1/0
9.7.2012 8:37

vanj

Re: pokutu

Takhle se ty diskuze vyvíjí vždycky. Za chvíli se tu o sobě dozvíš věcí...

0/0
9.7.2012 8:39

anfrene

Re: pokutu

my sme proste narod knedliku.. musime porad rypat do statnich zamestnancu a porad volime ty same strany;-D

0/0
9.7.2012 8:41





Najdete na iDNES.cz