Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Felicie vjela u Loun pod kamion, oba pasažéři zemřeli

Dva životy si vyžádala nehoda na obchvatu Loun. Krátce po poledni se tu srazila felicie s kamionem. Jeden z mužů jedoucích ve škodovce zemřel hned, druhý cestou do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mamca666

...

Já si myslím, že by měly rychlosti zůstat tak jak jsou a měly by se přestat vyrábět rychlé auta. Auta se zrychlují ale schopnosti lidí a jejich reflexy zůstávají stejné. Borci co tvrdí že sebe i své auto zvládají dokonale mě opravdu dojímají. Navíc auto je stvořeno aby nás dopravilo z bodu A do bodu B, není to teleport!!

+1/0
3.7.2012 10:52

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Za to určitě mohla prošlá lékárnička,

chybějící žárovička nebo nesrovnalost v papírech. Proto je třeba ještě větší silniční buzerace, ámen !!;-€Rv

0/0
3.7.2012 8:55

remdich

hm

Prej karambol

0/0
3.7.2012 6:52

hbx

ne

Ne zakažme pane. Vyžeňme idioty z našich silnic. Ani na to, ale zákony nestačí. Proč, kde je 90 km/h se jezdí 120 km/h? Proč se předjíždí tam, kde je to zakázáno. Proč mladík s čepičkou a hezkou slečnou vedle sebe, má ze silnice závodní dráhu? A můžeme pokračovat......???

+2/0
2.7.2012 20:56

drsny_zasveceny

Re: ne

Protože předpisy jsou samy o sobě napsaný dost blbě a doslova volají po tom, aby je člověk porušil jednou, dvakrát...a pak na ně kašle úplně.

Na silnicích I. třídy by mělo být paušálně dovoleno 110 km/h, v obci základní rychlost 70 a snížená na 50 jen v místech, kde opravdu hrozí střet s chodci. A teprv pak zpřísnit kontroly a vymáhat dodržování bez pardonu.

Největší problém bezpečnosti provozu se ovšem nejmenuje rychlost, ale nezvládání vlastního auta. Tady zřejmě chlapci doplatili na slabý motůrek felicie...

+5/0
2.7.2012 21:02

macarát

Re: ne

Blbosti. I těch 90 km/h je celkem hodně a leckde je to problém z hlediska vyjíždění z vedlejší nebo bezpečné vzdálenosti při objíždění chodce.

A nijak to po porušování nevolá, pokud si někdo za volantem neléčí svou neschopnost rozvrhnout si život pohodově a s časovými rezervami.

+2/0
3.7.2012 1:57

Smrť

Re: ne

Člověče, kdybyste bydlel u silnice, tak tu větu o 70 km/h v obci nevypustíte z úst (hlukové limity mají svůj smysl a komplikovat výjezd z vedlejších ulic a soukromých pozemků není zrovna košer), nehledě na to, že tam, kde opravdu hrozí riziko střetu s chodci, není bezpečná ani padesátka. Připouštím, že 100 km/h na silnicích 1. třídy bývá přiměřená rychlost, ale pro mě není prioritou dojet rychle, nýbrž bezpečně.

+2/0
3.7.2012 8:56

drsny_zasveceny

Re: ne

Taky hodně záleží na autu, každé snáší rychlejší jízdu trochu jinak a co je ve felicii už hodně za hranou, to je v dvojkové octavii ještě úplně v pohodě. Je blbé, že to legislativa neumí nějak zohlednit. Různé jsou i brzdné dráhy, hodně závisí na hmotnosti auta a účinnosti brzd.

Za tou rychlostí v obci si stojím. Defaultně by mělo být 70 protože prvních 200 metrů za značkou obce nebývá většinou vůbec nic, pak se objeví jeden barák, ale kdo by u něj přecházel? 50 by mělo být až dál, kde se opravdu pohybují lidé, ne u první chalupy. V centrech měst jezdím zpravidla ještě pomaleji...je to zkrátka o odhadu.

0/0
3.7.2012 9:33

uživatel eliminován v18.0

Re: ne

to je pěkná kravina, takže papaláši by mohli lítat 300 a nemuseli dodržovat to co ostatní s obyčejnejma autama, protože oni to v těch kárách ubrzdí a zrychlí? Jsi normální? Ještě, že ty nemáš žádnou pravomoc tyhle zákony změnit 8-oRv

+1/0
3.7.2012 10:15

macarát

Re: ne

Ty jaksi nechápeš, že ta omezená rychlost je tu také proto, aby ostatní stíhali reagovat na tebe.

Že ty dokážeš superrychle reagovat na ostatní, to pro bezpečnost nestačí.

0/0
3.7.2012 11:28

Lord Helma

Re: ne

A další, pro kterého neplatí fyzikální zákony ...

0/0
3.7.2012 11:01

jahl

Re: ne

Pane, to je přesně to o čem můj příspěvek byl. Systémem preventivní bezpečnosti k tomu však nedojdeme. Pokud budou policajti chytat na nejvýnosnějších místech za nejmarginálnější přestupky, nikdy ke zlepšení nedojde. Chce to jezdit v provozu, nechytat za rychlost, ale za závažné chyby v řízení. Ti dva takto, s největší pravděpodobností, nejeli poprvé. Já poznám špatného řidiče po 500 metrech jízdy za ním.

+3/0
2.7.2012 21:05

drsny_zasveceny

Re: ne

Přesně tak. Na 90ce jezdím 120 (a často i víc) úplně běžně, protože si neskromně myslím, že to já i moje auto zvládáme. A světe div se, nikdy jsem nehodu nezavinil.

Řekl bych, že větší nebezpečí jsou pantátové v 10 let starých fobiích HoToPo, kteří po dvaceti kilometrech jízdy za kamionem najednou ztratí nervy a začnou předjíždět v naprosto nesmyslém místě.

0/0
2.7.2012 21:33

jahl

Re: ne

Souhlasím s Vámi, ale taky jsem 60. letý pantáta, neházejte všechny do jednoho pytle. Spíš mám obavy o odrostlé absolventy pseudoautoškol, kteří si myslí, že svět je jejich. V USA žádné autoškoly neexistují, stejně tak mne učil řídit můj otec. Za celý svůj život jsem nebyl ani účastníkem dopravní nehody.

0/0
2.7.2012 22:22

drsny_zasveceny

Re: ne

Mýmu tátovi je taky přes 60 a celý život - na poměry příslušné doby - jezdí hodně. A řídí výborně, uvolněně, s obrovským přehledem a ustál i hodně těžké situace, včetně prasklé přední gumy na dálnici. Však jsem se taky nejvíc naučil od něj. Ale kategorie "pantáta" není podmíněná věkem, spíš přístupem k životu...už si rozumíme?

0/0
2.7.2012 23:12

M.jesterka

Re: ne

Nejsem sice pantáta, ale zas mám tu slabou fábku. Nemůžu jet bůhvíjak, jelikož to nezvládá, na dresu těch silných motorů, co mě předjedou, pouze konstatuji, že mají větší koule. Jelikož vím, že moje auto je slabší, nic víc s tím nenadělám, ale nepřijde mi úplně vhodné držkovat na deset let staré a slabé modely. Někteří z nás jsou rádi, že mají něco, co spolehlivě jede.

+1/0
2.7.2012 22:47

drsny_zasveceny

Re: ne

Nerozumíme si. Nemám nic proti slabým autům, sám jsem se řidičsky vyučil na favoritu a felicii a v lecčems na ně nedám dopustit. Nemuset jezdit 40 tisíc km ročně, klidně bych si feldu nechal dodneška i s tím rizikem, že na mě budou všichni čumět jako na sociála. Nepotřebuju si autem nic dokazovat.

Ale taky s takovým autem člověk musí umět trochu jezdit, aby nebyl brzda provozu. Když už chci předjíždět, musím vědět, kde mi vrcholí krouťák a kam až můžu motor točit, aby nechcípl, což právě zmíněný pantáta většinou neovládá, takže předjíždí v 80 se zařazenou pětkou. Kdyby měl něco silnějšího, nebyl by to problém, ale takhle to bývá smrtící kombinace. Pozorováno několikrát naživo v terénu, protijedoucí auta tak tak brousila krajnici.

+1/0
2.7.2012 23:07

drsny_zasveceny

Re: ne

Mimochodem, vzhledem k obecné předraženosti prodktů Škodovky na trhu ojetin bych se, být vámi, poohlédnul po něčem jiném. Za těch 100 tisíc, nebo kolik si za podobná auta říkají bazary, se dají pořídit mnohem lepší vozítka. A legendy o laciné údržbě vzaly za své vyrobením poslední felicie.

0/0
2.7.2012 23:21

vandor

Re: ne

...  u mňa bys nepoznal jak řídím, nestíhal bys   ...;-D...

0/0
2.7.2012 22:54

jahl

Místní diskutéři se k tomu ještě neodhodlali,

zakažme felicie, zakažme kamiony a bude, konečně na silnicích absolutně bezpečno. Pak vlítne hyunday pod autojeřáb, zakážeme hyundaye a autojeřáby. Vše je o lidech, Darwinův princip, prostě funguje. Můžete zakázat úplně vše a někteří lidé se budou zabíjet svou vlastní hloupostí jiným způsobem. Nevím proč tyto články jsou vůbec uveřejňovány. Blbců můžeme vidět kolem sebe denně mnoho, bez toho aby byli mrtví. Jinak soustrast příbuzným.

+3/0
2.7.2012 20:37

Gandalff

Onehdá koloval po internetu dost drastický snímek,

na který jsem si hned vzpomněl. Předmět zprávy byl: "Také rádi bezohledně předjíždíte?"  A na té fotce byli dva zjevně mladí týpci, kteří jeli v nějakém rychlém autě a právě byli vytaženi s vozem zpod kamiónu. Jeden z nich byl úplně bez hlavy a druhý měl ještě spodní půlku lebky s částí mozku. Opravdu hustá fotka!

+1/0
2.7.2012 20:09

nicaren

Re: Onehdá koloval po internetu dost drastický snímek,

Jojo, taky jsem viděl, byla to docela drsná podívaná. Na druhou stranu, měli to rychle a bez trápení, a to, jak vypadají, už jim bylo pak asi vcelku jedno. Zemřít takhle rychle při nehodě zase není tak strašný, asi lepší než na rakovinu v LDN.

0/0
2.7.2012 20:47

mamca666

Re: Onehdá koloval po internetu dost drastický snímek,

No nevím. Zase se vžijte třeba do rodičů těch kluků. Pohřbívat dítě je už tak k zešílení natož když ho vidíte bez hlavy nebo na několik čístí.!

0/0
3.7.2012 10:49

macarát

Re: Onehdá koloval po internetu dost drastický snímek,

Zemřít rychle při nehodě může být svým způsobem fajn. Ale popravdě řečeno, raději umřít v osmdesáti v LDNce po 70 letech zdravého a spokojeného života a deseti letech s Alzheimerem, než v pětadvaceti za volantem.

0/0
3.7.2012 11:30

Chanovský_turista

Nedávno jsem to tu zmiňoval...

Minulý rok v srpnu - nehoda u Norimberka, dva mrtví, německá policie plně zprůjezdnila dálnici do 30 minut (!!). Oni totiž vědí, že volná dálnice je jedním kolem fungujícího průmyslu, jakkoli je taková havárie s tragickými následky velmi smutnou událostí. V podobné "Stau" stojí totiž kamióny se zbožím, které je dodáváno metodou "just in time" a výroba je nesmí zastavit...

+2/0
2.7.2012 20:07

Gandalff

Re: Nedávno jsem to tu zmiňoval...

Však oni mají praxi z války. Komínama koncentračních táborů prolétly milióny lidí a válečná výroba v nich jela na plné obrátky.

+2/0
2.7.2012 20:14

pvl1

Re: Nedávno jsem to tu zmiňoval...

Nemcina slovo prizabit nezna. Nemec prostr zabije a je to.

0/0
2.7.2012 21:25

mazarek

Štěstí, že tam jel kamión

jinak těch mrtvých mohlo být víc. Už by se stím mělo něco dělat a nedávat ŘP každému.

+1/0
2.7.2012 19:40

Bender Bending Rodriguez

Re: Štěstí, že tam jel kamión

to přeci nejde, autoškoly by krachovaly, prodejci aut by krachovali, mechanici by krachovali, záchranáři by neměli do čeho, to bylo.. jsem také pro zpřísnění podmínek, ale nejen z uvedených důvodů se nic dít nebude..

0/0
2.7.2012 19:48

nicaren

Re: Štěstí, že tam jel kamión

Tak autoškoly by nutně krachovat nemusely, protože dotyčný by autoškolu mohl klidně absolvovat a zaplatit si jí, ale přesto by řidičák nemusel udělat. Ale co se týká průmyslu ČR, ten je postaven na automobilovým průmyslu, takže v případě jeho propadu by každopádně měla ČR velkej problém. To je taková pěkná schizofrenie - panuje snaha omezovat počet aut ve městech (parkovací zóny, plánované zákazy vjezdu do některých míst, omezování plynulosti provozu umělými opatřeními jako jsou retardéry atd.), ale přitom kdyby se jim omezit počet aut skutečně podařilo, tak ČR zbankrotuje v řádu měsíců.

Ideální by samozřejmě asi bylo, aby si lidi kupovali auta, ale nejezdili s nima ;-D

0/0
2.7.2012 20:44

glumik

Re: Štěstí, že tam jel kamión

A komu tedy dávat a komu ne? Poradit se s věšteckou koulí? 8-o Nebo jak např. určíte, koho v budoucnu přepadne např. mikrospánek?

0/0
2.7.2012 19:49

Bender Bending Rodriguez

Re: Štěstí, že tam jel kamión

jen vzpomeň na svou autoškolu, určitě tam bylo pár jedinců, kteří k tomu prostě a jednoduše nejbyli a papíry mají.. ten mikrospánek není zrovna vhodný příklad, takže určitě víš, že než tě mikrospánek přepadne, tělo vysílá několik varovných signálů a když je ignoruješ, tak až pak usneš..

0/0
2.7.2012 19:59

Smrť

Re: Štěstí, že tam jel kamión

Z autoškoly hotový řidič nikdy nevyjde, chce to praxi a jezdit, jezdit, jezdit. To, že je někdo v autoškole tele vůbec neznamená, že se časem nevyjezdí v dobrého řidiče.

+6/0
2.7.2012 20:36

Bender Bending Rodriguez

Re: Štěstí, že tam jel kamión

už jsem to tady před časem psal, když se ti dělá blbě z krve, asi nebudeš doktor..

0/0
2.7.2012 21:12

Smrť

Re: Štěstí, že tam jel kamión

To jsou dvě různé věci, které nelze srovnávat. Znám lidi, co se brutálně potýkali s technikou jízdy, ale měli rozum a předvídavost, uvědomovali si svou zodpovědnost řidičů. Pak už prostě stačilo jen jezdit, než si navykli i na správnou techniku řízení a za rok-dva jsou to řidiči, k jakým se člověk rozhodně nemusí bát sednout do auta. Nevím teda, jestli pravidelným koukáním na krev má člověk šanci se otrkat:-).

0/0
3.7.2012 8:50

Bender Bending Rodriguez

Re: Štěstí, že tam jel kamión

jasný, tam je důležité to slůvko ROZUM, ale jsou tací, co zvládají techniku jízdy, ale to je vše, hlavu mají jen kvůli tomu, aby jim nepršelo do krku. takové jedince eliminovat, tyhle jsem měl na mysli a né někoho kdo má problem se spojkou..

0/0
3.7.2012 14:35

mazarek

Re: Štěstí, že tam jel kamión

To byl takový výkřik do tmy. Samozřejmě, že to nejde. Mikrospánek není většinou důvodem nehody.

+1/0
2.7.2012 20:01

glumik

Re: Štěstí, že tam jel kamión

Ale může být důvodem nehody. Nebo ne?

0/0
2.7.2012 20:34

mazarek

Re: Štěstí, že tam jel kamión

jak už psal kolega nademnou. Mikrospánek může být viníkem nehody, ale dá se tomu předejít. Většinou ho ne¨dostanete hned. Má příznaky, ale člověk si to nepřizná.

+1/0
2.7.2012 20:47

elgeorge

Re: Štěstí, že tam jel kamión

Tak dalo by se preventivně nařídit psychotesty u "podezřelých" žadatelů, povinně u těch, co už papíry v čistírně měli, ale to je tak všechno. Kdo už papíry má, může selhat kvůli indispozici fyzické, duševní, z blbosti, z frajeřiny... Někteří starší, zvláště pak sváteční, řidiči mají taky problémy přizpůsobit se současnému provozu. I oni pak můžou být snadno příčinou nehody, ač jezdí bezpečně léta.

0/0
2.7.2012 20:17





Najdete na iDNES.cz