Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestou na tábor dětem shořel autobus, všechny stihly vyskákat ven

Cestu pětačtyřiceti dětí na letní tábor zásadně zkomplikoval požár jejich autobusu Karosa, který začal hořet v sobotu na silnici mezi Přibylovem a Skutčí na Chrudimsku. Než se oheň rozšířil, stačily děti vystoupit a podařilo se zachránit i všechna zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jondad

?

Autobus s kouřovými skly....:-)

0/0
4.7.2012 10:46

Fair-Play

Konstrukce

Když kolikrát vidím, co dokáží konstruktéři vymyslet za zhovadilosti říkám si, že musí být při vymýšlení těchto věcí "na šrot" Plastové trubky pro přívod a přepad nafty které vedou v jendnom svazku s el. kabeláží a vzduchem v těsné blízkosti výfuku, jsou tažené přes ostré hrany karoserie nebo stěnou karoserie bez průchodek atd. Pak to nemá blafnout;-€ Na starém RT to bylo všechno kovové a el. rozvod na šest kabelů a téměř na věky. Ale nedá se nic dělat, pokrok nezastavíte;-D

0/0
2.7.2012 10:16

zab5

Re: Konstrukce

To jsi sebral kde ? 8-o8-o

0/0
2.7.2012 11:30

Fair-Play

Re: Konstrukce

Kde? 25 let praxe!

0/0
2.7.2012 12:59

2cvlad

Re: Konstrukce

souhlas a nemá cenu to vysvětlovat lidem kteří viděli bus při nástupu a výstupu.Taky 25 let praxe a z příspěvků některých diskutujících někdy nevím jestlí se smát anebo raději brečet.:-)R^

0/0
2.7.2012 14:07

babacek

Děti

Hlavně, že se nikomu nic nestalo.V

0/0
2.7.2012 8:44

Leinad

Že by lowcost

Hypotéza - Aby vedoucí ušetřili 10-20Kč z ceny tábora pro jednoho účastníka, tak si objednají přepravu neudržovaným šrotem?

0/0
1.7.2012 23:34

baret

Re: Že by lowcost

Autobusy jely tri, tento co shorel, zajistoval normalni linkovou prepravu v ramci Pardubickeho kraje. Mohl shoret klidne o 2 dny pozdeji na lince. Udrzovany ten "srot" byl.

+2/0
1.7.2012 23:41

Jsem v Ječný

Aspoň mají děcka téma na připitomělý dotaz

"jak bylo o prázdninách" ;-)

+5/0
1.7.2012 18:55

dezo007

Re: Aspoň mají děcka téma na připitomělý dotaz

tak se aspon projdou prej mame hodne obeznich decek ;-D

0/0
1.7.2012 19:06

zzzdenek13

Příčina požáru je jasná....

......straá Karosa. Tyhle vehikly byly na odpis už před dvaceti lety a pokud jezdí ještě dnes, není se čemu divit. Fotka vyhořelého busu jasně říká, jak starý ten krám byl. Ale chápu- školy šetří a tohle byla asi nejlacinější nabídka.:-/

0/0
1.7.2012 18:45

nešika, pán bolesti

Re: Příčina požáru je jasná....

jak sterý ten krám byl?

0/0
1.7.2012 18:46

Kurt21

Re: Příčina požáru je jasná....

Maximálně 15 let, už jsem to tu psal.

+1/0
1.7.2012 20:14

baret

Re: Příčina požáru je jasná....

No jo vam je taky kazdymu vsechno hned jasny. Ten autobus patril tatovi a zas tak starej nebyl, pravidelnej servis, vsechno. Sam nevi, proc, ale neni to prej prvni takova Karosa, ktera shorela.

0/0
1.7.2012 23:19

Kurt21

Re: Příčina požáru je jasná....

Člověče, víte, co znamená slovo "maximálně"? ;-)

Já přece nepíšu, že byl starý, naopak - rozhodně byl novější, než cca třetina aut, co po silnicích jezdí. Takže vy ráčíte být mladý Prchal? Tak nám napište, jak starý autobus skutečně byl.

0/0
2.7.2012 7:38

baret

Re: Příčina požáru je jasná....

r.v.98, najeto 350tis, coz u autobusu je prumer a jezdi tady tisice starsich "srotu".

0/0
2.7.2012 8:02

zab5

Re: Příčina požáru je jasná....

Takže ne patnáct ale čtrnáct ;-D  Víte někdo, že životnost autobusu se udává deset let? No nic...

0/0
2.7.2012 8:25

Kurt21

Re: Příčina požáru je jasná....

Ne, to tedy nevíme. Kde "se udává" 10 let? Nějaký oficiální zdroj, prosím.

0/0
2.7.2012 8:28

zab5

Re: Příčina požáru je jasná....

Máte pravdu, že životnost se zvyšuje. ŠL měly udávanou životnost 5-7 let, dnes požaduje zákazník ve specifikaci 12-13 let. Záleží to na kupní smlouvě. Berte to tak, že oficiální garance na karoserii je i dnes 10 let.

http://www.dszo.cz/spolecnost/dokumenty/60042081_2.pdf

http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=mhd_tmb_sl11

0/0
2.7.2012 9:21

Kurt21

Re: Příčina požáru je jasná....

Ano, to je na karoserii. Nicméně do 15 let ty autobusy prakticky nepředstavují žádný problém, reálně hranice životnosti leží mezi 15-20 lety. Tomuhle 15 nebylo (o kousek, já vím) a tak bych to na stáří nesváděl. Navíc pokud vím, tak tento provozovatel vlastnil tenhle autobus ani ne rok, čili si dovolím předpokládat, že byl nedávno jeho technický stav prověřen (před koupí určitě).

Abych to shrnul: skutečně jezdí autobusy starší a přesto nehoří (což samozřejmě neznamená, že za požárem nemůže být technická závada).

+1/0
2.7.2012 9:44

zab5

Re: Příčina požáru je jasná....

Autobusy, které jsou udržované, skutečně nepředstavují problém kolikrát ani po 30 letech. To je ale jejich plus. Naprosto drtivá příčina nehod autobusů tkví v zanedbání jejich údržby. V tomto případě nevíme ani to ;-)

0/0
2.7.2012 11:35

2cvlad

Re: Příčina požáru je jasná....

podívejte se vy chytráku do statistk nehodovosti, kolik autobusů má jako příčinu tech.stav nebo tech. závadu.Víte o autobusové dopravě prd jenom rádoby chytře žvaníte.Rv

0/0
2.7.2012 19:20

zab5

Re: Příčina požáru je jasná....

Vždy když  má problém karosa, neopomenou novináři napsat značku. Hele - co bylo za značku ten autobus v Chorvastku?

0/0
2.7.2012 6:25

babacek

Re: Příčina požáru je jasná....

R^

0/0
2.7.2012 8:44

mpes3

no jo...

kluci jeli na tábor a už v autobuse si zapálili cígo ;-D

0/0
1.7.2012 18:35

Doktor JÁTRO

Ono se to.....

Ono se to v tomto vedru rádo přehřeje,to chce mít dostatek vody v chladiču děcka.....teda ale takhle to uvařit......LOL,asi si soudruh řidič nevšiml že to vaří

Nebo hypotéza 2....děcka si dávaly takový ty ROSTLINKY a neuhasili to:-P

Nebo hypotéza 3....Špatný technický stav našich autobusů;-(

PS:Každá z těchto hypotéz je bohužel tvrdá realita a krutá pravda8-o

+1/0
1.7.2012 18:01

MKzB

Re: Ono se to.....

Spíš soudruzi konstruktéři nepočítali s provozem v takových vedrech. Dříve bylo "pod kapotou" ještě nějaké místo a mohlo to tam ventilovat. Dneska jsou motorové prostory zaplněné elektronickými a dalšími nesmysly, takže na vzduch už moc místa nezbývá. Potom se nedivme, že se něco tak snadno přehřeje.

0/0
1.7.2012 18:39

nešika, pán bolesti

Re: Ono se to.....

Nějak tomu příspěvku nerozumím..

0/0
1.7.2012 18:46

zab5

Re: Ono se to.....

Božínku, ty jsi chytrej.  Copak má bus v motorovým prostoru za elektroniku?

+1/0
2.7.2012 6:28

habr

Re: Ono se to.....

Játro - ještě jsem neslyšel, že by auto chytlo pro nedostatek vody v chladiči.  To odchází zcela jiné součásti a prakticky motor přestane pracovat. navíc - nedostatek vody každého řidiče upozorní rafička na teploměru a to musí být absolutní blb, který na takový signál nezastaví.

0/0
1.7.2012 21:46

Leinad

Re: Ono se to.....

1) A v tom případě není v buse žádná elektronika ani nic, co by odpojilo motor při kritické teplotě? Starý auta pokud vím aspoň chcípaly a nejely, ne?

0/0
1.7.2012 23:31

2cvlad

Re: Ono se to.....

ty víš o autobusech opravdu prd.

0/0
2.7.2012 14:10

Jane Irulan

Karosa. V létě hřeje, v zimě chladí...

:-)

+1/0
1.7.2012 17:22

2cvlad

Re: Karosa. V létě hřeje, v zimě chladí...

ono tohle už je sice Karosa 935 ale to nevadí hlavně, že je sranda že.

0/0
1.7.2012 17:56

Jane Irulan

Re: Karosa. V létě hřeje, v zimě chladí...

Podle článku i Karosa 935 v létě stále hřeje... ;-)

+2/0
1.7.2012 18:10

nešika, pán bolesti

Re: Karosa. V létě hřeje, v zimě chladí...

;-D

0/0
1.7.2012 18:24

dobro

To se stane

Tak děckám na zadním sedadle updlo při předávce cigáro, no.

+1/0
1.7.2012 16:54

nešika, pán bolesti

Re: To se stane

tak jestli to byla předávka, tak se nejednalo o cigaretu ale o joint!

+1/0
1.7.2012 17:09

dobro

Re: To se stane

I to mne napadlo, ale v tomto případě to nehraje roli.

+1/0
1.7.2012 18:13

Neposlušný_občan_Rebel

Opět

Autobus v perfektním technickém stavu. No asi to chytlo od toho vedra co teď je.

0/0
1.7.2012 16:36

2cvlad

Re: Opět

ty víš o autobusech dost co.

0/0
1.7.2012 17:57

Joachim.Nowak

Jak velkou škodu oheň způsobil?

V úvodním článku napsali: "Ještě také není jasné, jak velkou škodu oheň způsobil."

No tak podle těch tří fotografií z fotogalerie lze odhadnout škodu odečtením ceny pneumatik obutých na ráfku a dvou neporušených předních světlometů od tržní ceny podobného autobusu.

Autobus je na šroťák, ale pneu s ráfky a světlomety jsou dobré. Mnoho dalších součástek na náhradní díly nezůstalo.

+1/0
1.7.2012 16:05

Kurt21

Re: Jak velkou škodu oheň způsobil?

To je ta latina používaná snad ve všech svodkách hasičů, záchranářů či policistů. Oni tam prostě na místě nemohou říci "škoda je 531 153,80kč" a celá tahle zpráva je prakticky jen opsané jejich denní hlášení (viz. zde: http://www.hzscr.cz/clanek/hasici-likvidovali-pozar-stodoly-ale-take-pozar-autobusu-plneho-deti.aspx)

0/0
1.7.2012 16:11

znám 012 dívku, nemá dukáty

Re: Jak velkou škodu oheň způsobil?

A co kouřová skla z předních dveří?

0/0
1.7.2012 17:03

Antonín, topič

Re: Jak velkou škodu oheň způsobil?

Propustnost pod 70 procent, nepoužitelné...

0/0
2.7.2012 11:37

kocourek25

Není nad naše " Karose".....

navíc dnes "dobře " udržované . Hlavně ať je nějaký zisk-jinak STK provedená se zavřenýma očima nebo  koupená ? Asi tak nějak to bude , hlavně že zájezd je zaplacený a nikomu se nic nestalo.;-D

0/0
1.7.2012 16:04

baret

Re: Není nad naše

Ale prd. Tahle byla dobre servisovana, tim to nebylo.

0/0
1.7.2012 23:21

Stareye

Tak by mě zajímalo, jestli by uváděli výrobce

pokud by šlo i o Mercedes, Neoplan, ....

+2/0
1.7.2012 15:46

chruyeager

Re: Tak by mě zajímalo, jestli by uváděli výrobce

Ano.

+1/0
1.7.2012 15:53

zab5

Re: Tak by mě zajímalo, jestli by uváděli výrobce

To se dělá jen u karos. Pravidelně

0/0
2.7.2012 6:31





Najdete na iDNES.cz