Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za nehodu českého autobusu může řidič, tvrdí chorvatská média

Tragickou nehodu českého autobusu v Chorvatsku, při které zahynulo osm lidí, zavinil řidič. K tomuto závěru došel na základě informací zveřejněných státním zastupitelstvím chorvatský tisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oracle29

Pitva by měla prokázat zda řidič nedostal infarkt

to že za to mohl řidič tím že napálil do betonu je dost jednoduché tvrzení, které ale je v rozporu s běžnou praxí že to většinou řidiči autobusu nedělají....:-/

0/0
30.6.2012 8:10

Theben

Re: Pitva by měla prokázat zda řidič nedostal infarkt

Jednoduché ale pravdivé tvrdenie, netreba o tom nijako inak špiritizovať, je to zbytočné. Šoféri autobusov to fakt nerobia, no keď zaspia za volantom, býva to takmer vždy tragické.

0/0
30.6.2012 9:47

Antonín, topič

Re: Pitva by měla prokázat zda řidič nedostal infarkt

Do betonu?

0/0
30.6.2012 11:03

Rado_

Je mi to ukradené

na dovolené po Evropě cestuju zásadně sám na motorce, pokud něco po*eru, nevezmu sebou krom sebe nikoho jiného, takže je to každého boj, zda svěří svůj život do rukou nějakého hochštaplera, nebo jej kormidluje sám.

0/0
30.6.2012 6:49

hbx

Re: Je mi to ukradené

Á pán je bezchybný a neomylný. Rv

+3/0
30.6.2012 7:19

xKROKODYLx

Re: Je mi to ukradené

UBOZAKU, naopak, je odpovedny a pripousti i moznost problemu a nasledku. Proto se chova jak se chova Ale to takova bluma jako ty asi z toho textu nevyctes vid... Rv

0/0
30.6.2012 8:20

Antonín, topič

Re: Je mi to ukradené

Nějak nevidím důvod, aby řidiči nadával do "hochštaplerů" (to je nadávka).

0/0
30.6.2012 11:04

KarelV

Za nehodu může ŘIDIČ ???

NE !!! ... Kdo by to byl řekl !!!  :-/ :-( ..... To je smutné.................   ;-( ...... ( a NADMÍRU  překvapivé, že?! )

No, já myslím, že bychom už měli pomalu přestat s těmi senzacemi..... !!!

Prostě tragická NEHODA.  A tečka.  Upřímnou soustrast pozůstalým.

0/0
30.6.2012 6:43

KarelV

Re: Za nehodu může ŘIDIČ ???

Taky by se dalo napsat, že za to mohou naši zákonodárci - kteří mohli DÁVNO nehodám tohoto typu zabránit, kdyby vymysleli zákon, že na dálkových trasách jsou řidiči před východem slunce - řekněme mezi 3. a 4.hodinou ranní POVINNI ZASTAVIT a DÁT SI ŠLOFÍKA. ...  ;-) R^ [>-] ... No řekněte, že nemám pravdu!

0/0
30.6.2012 6:53

katano

zase to hodily na chudáka - ŘIDIČE

0/0
30.6.2012 0:55

cuncon

Re: zase to hodily na chudáka - ŘIDIČE

A na koho,tebe?

0/0
30.6.2012 6:42

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

i ochránil, ne se rozpadl jak pixle sardinek.

+1/0
29.6.2012 23:19

pettyo

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

Při nárazu ve 100km/h se ti každé auto rozpáře jak pixle sardinek.

0/0
29.6.2012 23:22

prying

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

Kdyby neměl okna a pouze přízemí, tak se nerozpáře.:-)

0/0
29.6.2012 23:27

MarkoSX s banem

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

R^;-D;-D;-D

+1/0
30.6.2012 0:12

chudejklukzvesnice

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

Taková vozidla už existují. Říká se jim obrněný transportér. Dost se ale zatím bojuje s ekonomikou provozu. Málo míst a spotřeba 80 litrů na 100 km

+3/0
30.6.2012 1:25

nosalis

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

to by vas stejne pred smrti neochranilo .. pokud by to bylo do pevne prekazky, tak nepomuze nic

0/0
30.6.2012 4:10

pettyo

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

Každopádně ten sloupek by pro OT asi nebyl problém.

0/0
30.6.2012 6:38

pipi02

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

Při nárazu ve 100 km/hod by autobus typu obrněný transportér zůstal poměrně celistvý, most by byl sice zbouraný, ale patrně by spadl až za autobusem, lidé uvnitř by vypadali jako živí, ale byli by mrtví nejspíš úplně všichni, protože by se jim utrhaly vnitřní orgány.

+1/0
30.6.2012 7:42

xKROKODYLx

Re: Autobus by měl být navržen tak aby v případě nehody cestujíc

Presne pro takove jako ty je tady tento clanek, ktery popisuje reakce jake mas ty:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012062403

0/0
30.6.2012 8:22

Antikodex

A přitom stačilo mít v BUSu asistenta pro přejetí čáry

Každej mercedes a BMW/Audi už to mají za příplatek. Pokud přejedete bílou čáru bez blinkru, vyhodnotí to systém jako usnutí řidiče a začne vibrovat sedačkou nebo volantem, aby se řidič probudil.

Tohle by měly mít dálkové BUSy jako povinnou výbavu:-/

+5/0
29.6.2012 23:07

termin

Re: A přitom stačilo mít v BUSu asistenta pro přejetí čáry

Citroen to do aut dává od roku 2001. Divím se, že tohle autobusy nemají :-(

+3/0
29.6.2012 23:19

BMBMBM

Re: A přitom stačilo mít v BUSu asistenta pro přejetí čáry

Nektery ano, jenze to stoji spoustu penez a pri cenach za ktery se jezdi je to zrejme moc. Bohuzel pak se stavaji takovehle nehody :(

Mela by to EU naridit jako povinost, kdyz u osobaku vymysli ruzny narizeni( z hlavy me ted napada povinne ABS a jeste by se neco naslo).

+1/0
30.6.2012 0:38

Toranoko

No, infarkt pitva zrejme prokaze,

ale co treba "jen" mdloby, nevolnost, ... kazdopadne se uz tezko dozvime, co presne se stalo... a spekulace nikam nevedou. Obetem pokoj, pribuznym a prezivsim hodne sil...

+3/0
29.6.2012 23:04

Theben

Re: No, infarkt pitva zrejme prokaze,

Dnes sa už dajú pitvou preukázať aj také veci ako mdloby a nevoľnosť!

0/0
30.6.2012 9:52

pettyo

Mě se to...

...nějak nezdá. Ten Švýcar co byl svědkem nehody vypověděl, že autobus měl už kus před nárazem problém udržet se v pruhu. A on na něj troubil a blikal. Nehodu následně sledoval ve zpětném zrcátku. Při mikrospanku by troubení mělo řidiče vzbudit.

+1/0
29.6.2012 22:55

cuncon

Re: Mě se to...

Protoze tvrde spal jak ty policajti na D1

0/0
30.6.2012 6:49

Pravičák začíná být nadávka

Re: Mě se to...

co se ti na tom nezdá? Prostě klimbal už před nehodou...

0/0
30.6.2012 11:09

pettyo

Re: Mě se to...

No to jo. Ale že ho nevzbudil ten klaxon. Ten Švýcar tvrdil, že na něho troubil.

0/0
30.6.2012 11:58

u.boat

Re: Mě se to...

Když zatroubí osobák, zas takový kravál to není. Jo kamiony mají jinou sirénu...

0/0
4.7.2012 11:38

Ivan Langer

nevidel jsem dost fotek ale...

cely se mi to nejak nezda. Nekde jsem cet ze pred svodidly byla instalovana kamera, jinde ze tam byla instalovana nejaka brana, tezko rict.  Existuji takove fotky ?

+1/0
29.6.2012 22:45

u.boat

Re: nevidel jsem dost fotek ale...

Prý ta kamera byla přímo na tom portálu který autobus sestřelil...

0/0
4.7.2012 11:38

mata_cz

Když vidím, ...

... jak jezdí řidiči 'lepších' autobusů, tak se nedivím, že se tohle stává. Jezdí jako hovada. Viz. ridiči nejmenované firmy, kteří jezdí 'barevnými' autobusy.

[>-]

0/0
29.6.2012 22:22

mpes3

Re: Když vidím, ...

podívej se na to z jeho pohledu - každý den stejná trasa, stovky kilometrů. Znáš tam každej patník, každý km dálnice, každý výmol, který objedeš...

taky pojedeš na hranici, protože to budeš mít naježděný.

Stát se může něco ve vteřině a můžeš být sebeopatrnější. Viz např:

http://www.youtube.com/watch?v=jVQYRodNwvI

0/0
29.6.2012 22:46

mata_cz

Re: Když vidím, ...

Jo, máš častečně pravdu. Ale myslel jsem to i tak, že dost riskují. Stojím na červenou a naráz kolem mě prolítně profík s busem. Fakt jsem se lekl. Já jezdit s takovou hmotou, tak jezdím kua opatrně. Není to 'Porše' ! :-)

0/0
29.6.2012 23:32

chudejklukzvesnice

Re: Když vidím, ...

Rutina. Zkušení řidiči mají mnohem více nehod z nepozornosti než nováčci. S tím těžko něco naděláš. Jsme všichni jen lidé.

+1/0
30.6.2012 1:31

mata_cz

Re: Když vidím, ...

To video je hrozné .. mazec.

0/0
29.6.2012 23:32

Petrolin3

V zásadě mají pravdu.

Nikdo však neví o kolik neboštíků mohlo být méně kdyby sloup s kamerou nestál před svodidly a kdyby u mostního pilíře nebyl ve svodidlech lom.Do obou překážek autobus narazil.

0/0
29.6.2012 22:15

Ivan Langer

Re: V zásadě mají pravdu.

jsou fotky toho sloupu ?

0/0
29.6.2012 22:46

djdave2

Re: V zásadě mají pravdu.

on byl urcite mezi svodidly ale ten bus ty svodidla vyhnul az za uroven sloupu. Skoda ze nezavesily kameru z mostu ....

0/0
29.6.2012 22:58

Antonín, topič

Re: V zásadě mají pravdu.

No, tak by narazil do mostu.

0/0
30.6.2012 11:08

feese

Autobus

Sebevíc luxusní autobus není prostředek vhodný na dálkovou přepravu. Deformační zóny žádné, konstrukce je jako z papíru, u většiny autobusů pasivní bezpečnost v podobě pásů nefunkční, airbagy ani nezmiňuji. K tomu omezená konstrukční rychlost... Celkově autobus neodpovídá standardům cestování třetího tisíciletí a divím se lidem, že tato rizika jsou ochotni podstoupit. Kdyby jim někdo nabídl svezení po dálnici rikšou, tak by to zřejmě odmítli, přitom je to z hlediska bezpečnosti to samé.

+4/0
29.6.2012 21:46

turista-

Re: Autobus

Doufám, že zase bude někdy jezdit přímý vlak "Jadran Expres" Praha-Split. Důvodem zrušení prý bylo, že Chorvati chtěli za průjezd vlaku moc peněz.

Je ostuda, že když chcete vlakem do země, kam jezdí milión Čechů, musíte přestupovat, zatímco z Německa nebo Rakouska tam stále jezdí přímé noční vlaky ...

+1/0
29.6.2012 21:55

Stepni-Vlk

Re: Autobus

Na ten vlak jsem se jednou díval a co si vzpomínám, jezdil to nějakých osmnáct hodin nebo tak. Vzpomínám si, že mě to udivilo. Autobusem to je za dvanáct. A to je pak těžké.

0/0
29.6.2012 23:10

pk203@klikni.cz

Re: Autobus

Upřímně řečeno bych to kvůli pohodlí dal raději vlakem za 18hod než busem za 12hod .......

+2/0
29.6.2012 23:30

Stepni-Vlk

Re: Autobus

Chápu. To záleží. Taky radši jezdím vlakem; na druhou stranu jsme jeli třeba do Tabrízu z Istanbulu (experimentálně) vlakem a po třech dnech v kupé jsme bylo moc rádi, že autobusem to nazpátek trvá jen den a půl.

0/0
29.6.2012 23:39

Stepni-Vlk

Re: Autobus

Možná neodpovídá, ale ona je podstatná také cena. A poměr ceny a získané hodnoty je i přes občasné nehody stále pro většinu zákazníků vyhovující. A máte-li si vybrat, zda pojedete za tři tisíce autobusem nebo za osm tisíc letadlem, poletíte letadlem jen za předpokladu, že na to máte. Pokud na to nemáte, není důvod nejet, jen zvolíte autobus s horším standardem cestování. Za nižší cenu, nižší hodnota, to je celé. Nerozumím, co na tom vidíte divného. Rikša a autobus navíc totéž rozhodně nejsou. Ale beru to tak, že přeháníte pro ilustrační účely i když nevidím smysl. A než začnete povídat o tom, že autobus neodpovídá cestování třetího tisíciletí, vyjeďte někam na blízký a střední východ. Řekl bych, že jinak, než za velké peníze na nejbližší letiště letadlem nebo vcelku pohodlně skoro kamkoliv autobusem se moc jinam nedostanete.

0/0
29.6.2012 23:20

chudejklukzvesnice

Re: Autobus

U letadla si někde deformační zóny viděl? Plášť poškodíš silnějším kopancem v pevné obuvi. A stejně do něj každý den lezou miliony lidí

0/0
30.6.2012 1:35

turista-

Re: Autobus

U letecké dopravy je aktivní bezpečnost, nikoliv pasívní.

Proti silniční dopravě neskutečně promakaný systém a postupy řízení provozu, přísné kontroly technického stavu, profesionální a vycvičený personál. Pokud by každé silniční vozidlo řídili dva řidiči zároveň, z dispečinku každé vozidlo nonstop sledoval dispečer, a minimální odstup od ostatních vozidel a překážek byl 300m, taky by to bylo bezpečnější.

0/0
30.6.2012 9:46

Antonín, topič

Re: Autobus

Vypadáte jako děsně chytrej člověk, tak mi prosím vysvětlete, jak jsou ty pásy nefunkční a co způsobuje omezená konstrukční rychlost. Já žil v představě, že omezenou konstrukční rychlost mají naprosto veškeré pohyblivé vehikly.

0/0
30.6.2012 11:08





Najdete na iDNES.cz