Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GLOSA: Silniční piráti vzkazují do ciziny, že Česko je rájem bez pravidel

Soud potrestal Aleše Trpišovského jen podmíněným trestem. Na první pohled se může zdát, že jde o exces jednotlivce, ale případ Trpišovský má dopad celospolečenský. I kvůli tomu je trest příliš nízký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J.

Ja myslim ze chovani ridicu na silnicich

je jen tresnickou na dortu. Kdyby jste vedeli jak se v cizine divaji na CR (a to je nezajimaji ridici) tak by vam bylo k placi.

0/0
28.6.2012 19:10

zorro_rojo

Re: Ja myslim ze chovani ridicu na silnicich

Jak? Povidejte, prehanejte...

0/0
29.6.2012 2:22

Antonín, topič

Re: Ja myslim ze chovani ridicu na silnicich

Asi jako v ČR na Ukrajinu. Čím větší buran, tím blbější názory.

+1/0
29.6.2012 9:29

GameOver1

Stát nám předvedl, jak jsme si rovni,

běžný řidič, Trpišovský, Janoušek. ;-D To jsme si to pěkně vycinkali. ;-(

+1/0
28.6.2012 18:58

zorro_rojo

Re: Stát nám předvedl, jak jsme si rovni,

Hmm.. Ja vam nevim, ale..

Jsem bezny ridic. A nikdy jsem s policii, pripadne se "statem" nemel v souvislosti s rizenim jakychkoli vozidel nejmensi problem. (kdyz nepocitam par nehod, pri kterychnejtezsi zraneni byl zlomeny palec.. a to jeste pri te nehode nedoslo ani ke kontaktu vozidel..)

Tedy jak Trpisovsky, Janousek, pripadne i Lacina jsou na tom v porovnani se mnou docela blbe.

Ja jsem spokojen.. ;)

0/0
29.6.2012 2:25

Nesvobodný_CZ No. 2

No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

Tak za prvé, pane ÚAMK, žádný silniční "pirátství neexistuje". To je pouze mediální termín. Jinak to jsou přestupky. Termín hojně opakovanej jen proto, aby veřejnost tolerovala další zavádění nesmyslnejch represí, který existujou výhradně kvůli výběru peněz a fízlování a s bezpečností provozu nemají nic společnýho. A za druhé, žádnej soudní případ nemá bejt prolomení precedensu a unikátní výstrahou pro ostatní v první řadě. Tohle soudu nepřísluší ani náhodou. Soud má bejt objektivní a nezávislej a HLAVNĚ - v souladu s ústavou si máme bejt před zákonem všichni rovni! Za to, so jste tady vypotil, milý autore, by jste se měl hluboce stydět a nějak bezprecedentně se potrestat jako výstraha pro ostatní "spisovatele"

+4/0
28.6.2012 17:49

Cynyc_

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

Blábolíte pitomosti. Silniční pirátství pochopitelně existuje. Že je to obecný a poněkud vágní pojem a nikoli konkrétní trestný čin na tom nic nemění. Zadruhé se zcela mýlíte v tom, co soudu přísluší a co ne. Soud se pochopitelně musí držet v rámci ústavy, ale je zcela v jeho kompetenci posoudit společenskou nebezpečnost souzeného činu. Komentář má naprostou pravdu v tom, že soud tuto nebezpečnost vyhodnotil jako nízkou, což jednoznačně povede k dalšímu nárůstu pirátství, protože každý blbeček typu Trpišovského právě dostal jasnou zprávu, že za pokus o vraždu, je-li spáchán autem, nehrozí více než podmínka. Celkem vzato, měl byste se za svůj příspěvek stydět, to se ale od člověka podporujícího silniční pirátství asi nedá čekat.

+4/0
28.6.2012 18:05

karel-wesely

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

Soud se pochopitelně musí držet v rámci ústavy, ale je zcela v jeho kompetenci posoudit společenskou nebezpečnost souzeného činu......právě dostal jasnou zprávu, že za pokus o vraždu, je-li spáchán autem, nehrozí více než podmínka.

Plácáte pátý přes devátý ........... naštěstí ten soudce, narozdíl od vás, ví, co je to vražda. ....RvRv

0/0
28.6.2012 18:15

Cynyc_

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

Chápu, že obsahuje-li příspěvek více než jednu informaci, je to pro Vás již nezpracovatelné množství, takže se Vám zdá, že je to "páté přes deváté". První citovaná věta je zcela exaktní, těžko říci, proč jste si ji vybral, protože je nenapadnutelná. Druhá je samozřejmě mírnou nadsázkou - ačkoli Trpišovského chování mohlo vést až ke smrtelné nehodě, nebylo to jistě jeho cílem, takže by nešlo o vraždu, ale zabití z nedbalosti.

0/0
28.6.2012 18:19

karel-wesely

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

První větu jsem vybral z toho důvodu, že požadujete, zcela správně, aby soud jednal v rámci Ústavy a vzápětí sï stěžujete, že neodsoudil Trpišovského za pokus o vraždu. Nevím, jak by se na to podle Ústavy dala napasovat definice vraždy. Pokud se vám nelíbí jak jsem to zpracoval, příště zkuste přidat i dešifrovací kód. :-)

0/0
28.6.2012 18:28

nakej_nick

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

Silniční pirátsktví neexistuje, zjistěte si, kdo to je pirát, možná bude stačit wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Pir%C3%A1t

Pokud existuje, pak jen v terminologii médií, postupně převzaté i "spravedlivě rozhořčenými občany, kteří si neuvědomují, jak sebou nechávají manipulovat. Tento termín se používá pro různé trestné činy a přestupky, přičemž aby se dosáhlo "vaší každodenní dávky emocí", je to pro stále méně závažné činy, postupně až k bagatelním.

K té vraždě raději bez komentáře, byste se mohl urazit.

Rád bych k tomu ještě podotkl, že podobné arogantní vychovávače jako je hlavní protagonista této Kauzy z duše nesnáším a jsem rád, že ho přiměřeně potrestali za ohrožení jiných. Zejména pak vítám dlouholetý zákaz činnosti, který zabezpečí to důležité: Nebudeme ho delší dobu potkávat na silnicích.

0/0
28.6.2012 18:42

Gmurr

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

no tak neexistuje no, ale Trpisovsky byl souzen a kupodivu odsouzen. Mate tam neco dalsiho?

0/0
28.6.2012 19:39

nakej_nick

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

ano, dotaz proč kupodivu?

0/0
28.6.2012 21:05

zorro_rojo

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

No.. Oznaceni "pirat silnic" se pouziva uz tak.. nevim, pul stoleti? pro nekoho, kdo nerespektuje drive pravidla, nyni zakony o provozu na pozemnich komunikacich. Jasne, nema pasku pres oko ani nerve "ARRGGGHH!!". Ani ten papouch na rameni se casto nevidi.

Obvykle je to proste magor, co ma za to ze ho pambu uplacal z vlastniho lejna, a tak muze sr.. kaslat na zakony a (v pripade psychusu jako Trpisovsky) trestat tim, ze ohrozi na zivote ostatni (byt treba pitome) ucastniky silnicniho provozu.

0/0
29.6.2012 2:31

pavlik12

Re: No takhle stupidní a hloupej komentář jsem nečekal ani tady.

Když už operujete pokusem o vraždu - on Trpišovský předem věděl kdo v tom vybržděném autě sedí, chtěl konkrétně zbavit života toho řidiče, nebo někoho jiného konkrétně z osádky vozu? Měl s nimi nějaké obchodní či osobní spory?

0/0
29.6.2012 8:34

karel-wesely

-

A co bezdůvodná jízda v levém pruhu a záměrné zdržování. To jste spolu

se zahraničními medii taky zanamenal, pane Siroto? Je takový člověk

stejný bezohledný pirát jako Trpišovský, nebo není?

0/0
28.6.2012 17:46

GameOver1

Re: -

Pokud jede předepsanou rychlostí a předjíždí ostatní vozidla, nejedná se určitě o zdržování. Nikde v silničním zákoně jsem nenašel, že pokud řidič spěchá a to z jakéhokoli důvodu, nemusí dodržovat předepsanou rychlost.

Ze své zkušenosti uvádím, že pokud pustím rychleji jedoucí vozidlo před sebe, trvale jede v levém pruhu a velmi nerado se řadí do pravého pruhu, pokud je někdo náhodou rychlejší než on.

0/0
28.6.2012 18:54

karel-wesely

Re: -

nevím jestli jel předepsanou rychlostí, ale nepředjížděl Blokoval levý pruh a neuvolnil ho rychleji jedoucímu Trpišovskému, i když byl pravý pruh prázdný. To vyhláška zakazuje. Takže 1:1. Dva bezohlední bezmozci na jednom smetišti. ;-)

0/0
28.6.2012 19:04

GameOver1

Re: -

Takových bezmozků potkávám při denním ježdění desítky, ale abych někoho předjel a pak to před ním zabrzdil, to mě skutečně nenapadlo. Většina vozidel jedoucích v levém pruhu bezdůvodně chce ostatním určovat, jakou rychlostí se má jet. Ve valné většině jsou to řidiči SUV,  zjevně si léčící komplexy.

0/0
28.6.2012 19:15

karel-wesely

Re: -

Já souhlasím, že vybržďování je prasárna a hodně nebezpečná a že je v pořádku, že Trpišovský byl potrestán. Ale stejně tak je prasárna školit řidiče SUV a nutit je dodržovat rychlost tím, že zablokuju levý pruh stoletou prohnilou popelnicí, jedu 130 a neuhnu. Dle mého stejné svinstvo. Takže ti dva pánové si nemají co vyčítat .... stejně jako ti, kteří tady celé odpoledne dokola melou o maximálce 130 a o tom, že namají důvod uhybat. Jsou stejní, jako ti dva.

0/0
28.6.2012 19:23

GameOver1

Re: -

Mě je osobně jedno, kdo blokuje levý jídní pruh, ale ze své zkušenosti, viz výše, jsou to ve valné většině právě vozy SUV, kteří si myslí, že levý pruh je jen pro ně, většinou ještě s telefonem u ucha.  Pokud bych se já rozhodl překračovat výrazně na dálnici předepsanou rychlost se svojí čtyři roky starou plechovkou s maximální rychlostí 300km za hodinu, rozhodně budu zahánět do pravého pruhu více SUV, než Favoritů a starších aut. Nevím, proč policie nestojí na mostech a tato auta nepokutuje. Faktem ale je, že nebezpečnější je manévr podjet auto vpravo, než jet za ním a počkat až uhne.

0/0
28.6.2012 21:13

zorro_rojo

Re: -

Nikoli. 1:1 to bylo ve chvili, kdy ho Trpisovsky predjel zprava.

 Pak uz to byl akt nesmyslne agrese a jednoznacne zhovadilost. Pokud uz tolik specham, preci nebudu brzdit abych nekoho "potrestal" (rozumej, privedl do situace kdy je ohrozen na zivote)

Na to uz musi byt opravdu magor.

0/0
29.6.2012 2:37

Bělovous Zrzunda

Re: -

Co je podle vás "bezdůvodná" jízda v levém pruhu ? Pravý je tak zničený (přetíženými kamiony), že se v něm jet nedá. Díval jste se někdy na "panely" na dálnici ? (pozn. nejsou to panely, ale dilatačními spárami oddělené části povrchu). Tvoří schody typu : zzzzzzzzz. Takže, kde jede v pravém pruhu, rozbije si auto, sorry, tak to je.

Tak musím jezdit v levém. Jedou-li za mnou 160 kmph, musím se přizpůsobit této rychlosti. Jedou-li 180, uhnu na chvíli doprava (po tu chvíli se mi auto nerozsype).

Jinak, srovnání Trpišovského s Lacinou, kulhá na obě nohy. Laciniáda je ostudou české justice, kdy byl člověk odsouzen natvrdo za úmysl, který nešlo prokázat, že. V případě Trpišovského se naopak na vybržďování shodla řada svědků. Můj názor je, že rozsudky v kauzách Lacina a Trpišovský měly být vzájemně opačné. (A pakliže Lacina s policií spolupracoval, kdežto Trpišovský nikoli, je to poučné, a o něčem to svědčí. Howhg.)

+1/0
28.6.2012 21:47

zorro_rojo

Re: -

No.. Lacina mel tu smulu (z jeho pohledu), ze svuj mily manevr udelal pred kamerou. Takze se nebylo moc jak vykroutit a nespolupracovani mohlo jen pritizit.  Navic, Lacina byl jen zamestnanec, ktereho podnik celkem ochotne hodil pres palubu.. (osobne bych na miste te zenske urcite neuhybal, spis kontroval.. ale holt se lekla. Nenadelas nic, jak se rika)   Na druhou stranu, Trpisovi pritizilo to, ze to nebyl jediny jeho exces, urcite mel dostat aspon par mesicu verejne prospesnych praci.

0/0
29.6.2012 2:43

Oerteplur

To ví přece dávno každý zahraniční řidič

;-D

0/0
28.6.2012 17:41

josef.hala

Tahle glosa je čirá demagogie!

Ale co čekat od soudruhů z ÚAMK, že...

+2/0
28.6.2012 17:36

lomihnát mlékařem

Na jednu stranu je to zasloužený trest,

na druhou stranu velikej hendikep pro život,

Docela bych takovejm, jako je on, nechal papíry na mopeda. S tím toho pirátství moc nenapáchá, ale mohl by si aspoň zajet na pivo, ne?

0/0
28.6.2012 17:02

Miloš-Eagle

Facka všetkým slušným ľuďom.

Neviem si predstaviť, ako človek formátu Trpišovského dodrží 7-ročný zákaz. Myslím že nepotrvá dlho a niekto ho niekde nafotí za volantom. Minule som mal česť ísť po diaľnici do Prahy a naspäť a hoci mám dobré auto, 4x som sa stal obeťou takýchto pirátov, až za Brnom to potom ustalo, ale mal som nervy, tiekol zo mňa pot a bol to neskutočný stres a strach. U nás tiež jazdia takéto zvery, ale u vás zdá sa že je to ešte vo väčšom meradle.

+5/0
28.6.2012 16:48

karel-wesely

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Pokud máš za volantem nervy, teče z tebe pot, zažíváš stres a strach, tak raději jezdi vlakem. Je to bezpečnější pro tebe i pro všechny ostatní, kdo se pohybují na silnici v tvé blízkosti. Rv:-P

+2/0
28.6.2012 17:49

Cynyc_

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Jinými slovy, nechte silnice jen pirátům. To je ale idiotská výzva.

+1/0
28.6.2012 18:07

karel-wesely

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

8-o8-o;-D...opravdu zajímavý výklad  ;-DR^

0/0
28.6.2012 18:08

Cynyc_

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Ano. Této "zajímavosti" se říká logika. Měl byste se o ní dozvědět něco víc - (nejen) Vašim komentářům by to velmi prospělo.

0/0
28.6.2012 18:14

karel-wesely

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Jasně. Na vás si s logikou nikdo nepřijde, vy "vraždo" ;-D;-D

0/0
28.6.2012 18:17

Cynyc_

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Ano, přijde - ale až zcela mimo Vaše obzory. Logika potřebná v diskusích je pro mě triviální. Pro Vás bohužel nepochopitelná.

0/0
28.6.2012 18:21

Genial

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

V nekterych usecich nasi D1 panelovky prozivam bezne stress a obavy tez a myslim, ze jsem nadprumerny ridic uz vramci profese... Chvilkama se tam bojim i o chrup jak to pekne drnca...

0/0
28.6.2012 18:09

karel-wesely

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Nadprůměrný řidič ve stresu a v obavách... 8-o To myslíte vážně?

0/0
28.6.2012 18:21

Cynyc_

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

Nemáte-li při řízení nikdy strach nebo obavy, jste mimořádně mizerný řidič a vražedné riziko pro všechny kolem. Zvláště v kombinaci s Vaším IQ.

0/0
28.6.2012 18:24

karel-wesely

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

ano. Vystresovaná, zpocená, strachy se třesoucí troska je pro všechny účastníky provozu zárukou nejvyšší bezpečnosti. Dle vaší logiky je to nejlepší řidič!!

0/0
28.6.2012 18:31

nakej_nick

Re: Facka všetkým slušným ľuďom.

já tam mezi řádky čtu "o podvozek" ;-D

0/0
28.6.2012 18:34

nextnick

Milá idnes.....

tak nějak souhlas, ale....pošli to k soudu..;-)

0/0
28.6.2012 16:44

neverleft

sedm let bez ridicaku si nedovedu predstavit

0/0
28.6.2012 16:40

nakej_nick

Vidím to jako přísný

ale pořád přiměřený trest.

Soud nepodlehl nátlaku a nepoužil exeplární výši trestu, jako se tomu stalo v případu Lacina.

+2/0
28.6.2012 16:36

Flipmode

Proc vezeni?

Vezeni neni reseni - a spolecnost stoji jen penize, k nicemu dobremu neni. Ja bych mu zakazal rizeni nejprve treba na 5 nebo 10 let, pripadne dozivotne...to staci. Tak prece ochranime spolecnost dostatecne, kdyz byl nebezpecny jen za volantem....neni potreba vezeni. Konecne, neznam cloveka, ktery by se ve vezeni napravil.

Nemusim mu znicit cely zivot jen kvuli tomu, ze na ceste se choval jako prase... Koneckoncu, v cem je lepsi, ze do me zezadu narazi pani, ktera "jen" nedavala pozor? Ja vim, neni v tom umysl na rozdil od Trpisovskeho, ale vysledek (nabourane auto, ztraceny cas, mozny uraz) jsou stejne...

Takze proc takova touha po krvi a nekoho zavrit??

+1/0
28.6.2012 16:32

beda007

Re: Proc vezeni?

Pokud si sehnal peknou znacku, tak si sezene i ridicak z jine zeme...vy jste fakt lidickove pekne naivni

0/0
28.6.2012 16:46

WIFI

Re: Proc vezeni?

z jiné země je mu nanic. Tam řídit může, v čr ne.

0/0
28.6.2012 17:21

josef.hala

Re: Proc vezeni?

Protože je složitá doba a lid tíhne k jednoduchým řešením... :-/

0/0
28.6.2012 18:03

Domorodec

Autor?

Nejdřív jsem nechápal, co za soudruha tento blábol vyplodil. Když jsem se dostal k závěru, kde je za jménem zkratka organizace, která by měla zastupovat řidiče a jejich práva, pochopil jsem. Ve skutečnosti to bude patrně nějaký bývalý dopravák, co vidí cestu jen v utahování šroubu za užití libovolných lží a demagogie.Rv

+7/0
28.6.2012 16:20

nakej_nick

Re: Autor?

ÚAMK, kterému šéfuje JUDr. Oldřich Vaníček,

důvěrník StB registrovaný pod krycím jménem Bauer? Tak ten opravdu řidiče nezastupuje.

0/0
28.6.2012 16:39

jarno3

Re: Autor?

R^R^R^R^R^

0/0
28.6.2012 16:47

Rokba

Trpišovský je ovád, o tom žádná...

ale pokud někdo použije klišé silniční pirátst, je  zhruba na stejné mentální úrovni. CO to je silniční pirát, to jako jezdí s páskou přes oko, nebo má vystrčenou vlajku s lebkou? Není to tak, že je to prostě blbec za volantem?

+1/0
28.6.2012 16:16





Najdete na iDNES.cz