Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci zatrhli rituální obřízku malých chlapců. Muslimové a židé zuří

Německý soud rozhodl, že obřízka malých chlapců z náboženských důvodů se rovná ublížení na zdraví. Kontroverzní verdikt, který se stává precedentem do budoucna, způsobil rozhořčené protesty mezi německými židy a muslimy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

map001

Fuuuuuuuuuuuuj

Nechate toto udelat dobrovolne svym detem a nebo nechame fanatiky toto svým dětem provádět?

http://www.doctor-tv.cz/play/video-obrizka

0/0
10.7.2012 20:48

Anihilován 100 x.

řekl bych

že se němci chytli do pěkné pasti;-D

0/0
10.7.2012 19:30

lomihnát mlékařem

Tato diskuze je důkazem o české povaze.

Já kozu nechci, Pane Bože, ale sousedovi ať chcípne.

Dtto s obřízkou. :-/

+5/0
29.6.2012 7:46

La Chat quatorze

Re: Tato diskuze je důkazem o české povaze.

R^

0/0
29.6.2012 7:49

Antonín, topič

---

Váš příspěvek zase vypovídá něco o lidské hlouposti. Vaše parafráze pořekadla je nesmyslná a blbá.

+6/0
29.6.2012 9:27

Anihilován 100 x.

Re: Tato diskuze je důkazem o české povaze.

jako že co?

0/0
10.7.2012 19:31

petr_sleder

Takže v Německu

přestanou pro pejsky vyrábět Frolic?

http://krmivo-a-vitaminy-pro-kocky.heureka.cz/frolic-4kg/galerie/ :-)

0/0
28.6.2012 19:31

MacLover

To je povyku kvůli kousku kůže...

Nějak se mi zdá, že se tady hází do jednoho pytle dvě věci. Pokud doktora žalují za ublížení na zdraví, zřejmě ten zákrok u kluka odfláknul. Pak proti tomu nelze nic namítat. Ale zakazovat šmahem obřízku z náboženských důvodů si myslím, že je zbytečné, stejně se bude dělat dál, jako je tomu už pár tisíc let, akorát možná někde v domácích podmínkách, což mě docela děsí. V USA se obřezávají prakticky všichni chlapi krátce po narození, je to "tradice" z viktoriánských dob, mělo to jednak hygienické důvody a navíc to mělo zabránit masturbaci, která byla v těch dobách považována za zdraví škodlivou. Dnes se na tyhle věci díváme jinak, ale zárověň se zjistilo, že obřízka má pozitivní vliv na menší přenos HPV, který způsobuje rakovinu ženského genitál. traktu a snižuje (i když zřejmě jen málo) možnost nákazy HIV. Můj osobní názor (podepřený vlastní zkušeností) na obřízku je pozitivní, rozhodně radši s ní než bez ní :-) mnohem lepší sex, hygiena i "look and feel" :-)

+3/0
28.6.2012 13:38

Mražená spermie

Re: To je povyku kvůli kousku kůže...

a v kolika letech sis nechal udělat obřízku ? Předpokládám že si měl ten luxus se rozhodnout sám.

0/0
28.6.2012 14:37

MacLover

Re: To je povyku kvůli kousku kůže...

Ano, měl jsem možnost se rozhodnout sám, bylo to lehce před 30. rokem :-) Jen si myslím, že i kdybych ten zákrok podstoupil těsně po narození, jako dospělý bych rodičům poděkoval...

+1/0
28.6.2012 15:33

Sharpe

Re: To je povyku kvůli kousku kůže...

Pod vlivem nacistu se obrizka dostala do podvedomi lidi, ne jako prakticky hygienicky ukon, ale neco, za co se mohlo poslat do koncentraku a na smrt. Proto to zdeseni ktere stale v nekde se z hloubi mozku obevi, kdyz se o trom zacne mluvit. Proto by to vase rodice asi neudelali. Americane, kteri nejsou timto zatizeni, s tim nemaji problemy.

0/0
29.6.2012 6:00

Antonín, topič

Re: To je povyku kvůli kousku kůže...

S dnešním přístupem k hygieně je obřízka nesmysl, ale prosím, kdo ji chce jako plnoletý podstoupit, tak samozřejmě může.

0/0
29.6.2012 9:24

Mražená spermie

Re: To je povyku kvůli kousku kůže...

to už bys ale neměl s čím porovnávat. ;-)

0/0
29.6.2012 6:42

nestačímsedivit

Re: To je povyku kvůli kousku kůže...

V podstatě měl pravdu ale tady ji máš i ty!

0/0
29.6.2012 7:36

Antonín, topič

---

Ano, je to povyku kvůli kousku kůže, neboť se jedná o nedobrovolné mrzačení dětí. Vy jste patrně trpěl fimosou, jinak byste nemohl napsat takové kraviny, jaké jste napsal. Fimosa je samozřejmě indikace k zákroku. Jste jeden z těch, kdo si holt nějak toto zmrzačení musí ospravedlnit ;-D

0/0
29.6.2012 9:23

Sharpe

Re: ---

To rikal Hitler, obrizka je zmrzaceni .lidskeho tvora, byla to soucast jeho propagandy a lepsiho cloveka. Me spis vadi ne to co daji deti obrezat, ale ti co je odmitaji dat ockovat a rikaji, ze je to nasili provadene na detech.

0/0
29.6.2012 10:48

Antonín, topič

Re: ---

Záleží na vedlejších účincích té které vakcíny. Slyšel jsem ale takové řeči, že ne očkování, ale dostupná hygiena vymýtila řadu nemocí, tak s tím nesouhlasím. Jistěže není nutné očkovat v dobře proočkované populaci, protože pak není od koho nemoc chytit (a to nemyslím tetanus, pro pořádek). Ale pokud by proočkovanost klesala, tak by jistě narůstal i nápad onemocnění.

0/0
29.6.2012 12:39

hawk.

To je dobré rozhodnutí,

ovšem horší to měly děti v době kamenné. To jim místo obřízky dělali obtloukačku. Au!;-)

0/0
28.6.2012 10:37

pavelbd

Hmmm.... to by Hitler čuměl......

.... kdo že se to v jeho rajchu bouří..... 8-o8-o;-D;-D;-D

0/0
28.6.2012 9:04

crocodileclip

No konečně

Někdo už by měl ty náboženské knihy přepsat a vrátit věřící do 21.století...!!

+1/0
28.6.2012 6:46

ScoutX

Re: No konečně

Náboženské knihy nejde přepsat. Přepsat můžete román, ale ne něco co se ve víceméně neměnné formě předává po tisíce let. ...navíc, kde berete právo říkat, že něco co přežilo tisíce let je přežité? Kdyby šlo o amputaci ruky kvůli víře, tak bych toto rozhodnutí chápal. Takhle je to ale zbytečná buzerace a píchání do vosího hnízda, které se v budoucnu nemusí vyplatit.

0/0
29.6.2012 10:29

zorro_rojo

Muslimové a židé zuří

Tak at jdou zurit domu.

+17/0
28.6.2012 1:57

_Xeon_

Re: Muslimové a židé zuří

R^;-D

0/0
28.6.2012 9:49

oskie98

Re: Muslimové a židé zuří

Jak může mít tak stupidní a laciná (naprosto neoriginální) hláška tolik podporovatelů? 8-o

0/0
29.6.2012 12:27

Darth.V

Re: Muslimové a židé zuří

. .asi proto, že vystihuje názor mnohých :-) .. co ?

+2/0
10.7.2012 18:36

oskie98

Re: Muslimové a židé zuří

Člověk tak nějak doufá, že lidé jsou v průměru přece jen inteligentnější.:-/

0/0
10.7.2012 19:25

map001

Re: Muslimové a židé zuří

Tim je prostě a jasně řečeno, že lidé žijící na území Evropy, kteří zastávají jiné náboženské a politické názory a nejsou schopni akceptovat naše zákony, si prostě "mají jít zuřit domů".

Klikám taky na líbí ;-D

Pokud jsou toho schopní, tak ať si dělají obřízku podomácku, ale prostě lékaři budou vázáni rozhodnutím soudu... a to je dobře, že si nenecháme veškerou verběž aby bylo po jejich.

Nebo necháme určité sociální skupiny krást, protože to je jejich vyznáním ?

+2/0
10.7.2012 20:47

cenzurajeprasarna.com

Re: Muslimové a židé zuří

R^R^ souhlas vždiť je to tak jednoduchý a přesto se najdou tací co to nechápou. Nehodláš-li žít podle zákonů a tradic daného státu tak si zbal kufry a táhni odkud si přišel...

0/0
13.7.2012 12:54

Mražená spermie

***

Třeba by je z toho nějakej šikovnej právník vysekal.

0/0
27.6.2012 23:33

hawk.

Re: ***

...nebo obřízl R^

0/0
28.6.2012 10:40

Sladek

I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

diskutuji, protoze vlastne nemaji zadny duvod obrezavat bud i krestany anebo neverici, kteri donedavna tenhle sprosty zakrok na detech provadeli.  Nic proti zidum, ale v tomto pripade pokud zeme tak rozhodne,  je to spravne.  Proti muslimum zhruba vsechno!

+1/0
27.6.2012 23:24

vladyka božíhnev .

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

Já s Vámi souhlasím. Ale za slohovou práci máte za pět a jste bez maturity ;-D

A dovětek - křesťané byli, jsou a vždy budou neobřezanci. Obřízku dělají Arabové. A to chlapcům a bohužel i dívkám. Dívkám proto, aby ze se.k.s.u nic neměly a mohly se tak plně věnovat na potěšení můžů. A židi - ti dělají obřízku jen chlapcům - ale jak je to s Ortodoxy nevím. A USA jsou pod nadvládou židů - je to vlastně židovská vláda. Nemáte link na Vaše tvrzení? Docela mne to zajímá.

0/0
28.6.2012 0:01

Sladek

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

USA nejsou pod nadvladou zidu 8-o  Vetsina nemocnic je v rukou krestanskych radu a obrizka se provadi protoze si rodice mysli, ze je to higienictejsi.  Je to takovy americky ulet.  Nic spolecneho s virou.  Zdravotni sestra na porodnim co znam nedavno rekla, ze obrizka roky klesa a momentalne je toho min nez polovina.  Rodice asi konecne zacinaji byt informovani o faktech.

Holt v upozornovani na pravopis jsou Cesi specialisti. Ja to neresim,  spise se zajimam o podstatu diskuse.

+1/0
28.6.2012 1:35

Rubik1

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

Nejde o pravopis, ten vam nikdo neopravoval, ale o srozumitelnost. Te vasi posledni vete v prvnim prispevku nerozumim ani po nekolikerem precteni. No a nakonec vidim, ze mate i potize s pochopenim toho, co druhy pise jasne. Neberte to jako nejaky utok, ale jen k zamysleni. Jinak vase informace jsou zajimave.

0/0
28.6.2012 2:11

Tajné

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

Já jí rozumím, musíte přečíst i tu větu předtím.

0/0
28.6.2012 9:46

nestačímsedivit

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

No, píše hrozně co si budeme povídat! A ještě k tomu obsahu! Příjde mi to jen jako camrání!

0/0
29.6.2012 7:40

VyMeTaky

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

Můžete nám ty židy vyjmenovat?

0/0
28.6.2012 3:02

Dunja

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

S tím rozdílem, že ženská obřízka není islámská, existovala dlouho před islámem v Africe a Egyptě (ex.4 typy jeden se jmenuje - faraonská) a velká část muslimů ji nezná a nepraktikuje. Bohužel veškeré snahy o zákazy mají většinou za následek ještě větší tragedii díky pokoutnému domáckému provádění.  Jediná cesta je osvěta a vzdělanost. Čím více vzdělaného obyvatelstva, tím méně této zrůdné praxe a větší úspěšnost boje pro ti ní a důkazem je pokles v Egyptě, ale navzdory zákazu,který podpořili tamní musl.učenců, se dále provádí 1a2typ a má jí i velká část egyptských křesťanek.

Bohužel u mužské obřízky nepochodíte, protože existují studi pro ni a studie, které v zásadě nedokázali nic, čím by byla tak škodlivá a tudíž operují jen zbytečností a psych. újmou, což je v současném Západním světě móda. Když něco náboženství zakazuje, tak je hned mnoho sekular. a ateist bojovníků za práva to prosadit do společnosti jako normální vzorec chování.

0/0
28.6.2012 8:56

baki

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

No tak částečně islámská je, existuje hadíth, kde Mohamed doporučuje ženskou obřízku ale jen malou - 1. typu.

0/0
28.6.2012 10:54

Dunja

Re: I Amici uz od toho upousti a osobne proti tomu s nimi

Jenže se vedou spory o jeho pravosti, ale žen.obřízku v Medíně prováděli už před islámem, možná to byla právě snaha se s tímto problémem, který se šíříl s příchodem cizinců z Afriky, vyrovnat a zasadit ho do určitých pravidel, protože islám mrzačení jako takové zakazuje a manželský styk má být potěšením pro oba, takže to nějak nejde dohromady. Pak je také otázkou, protože v některých pojednáních je napsáno, že se má dělat pouze u žen, kde je klitoris větší a má se tudíž část odstranit tj. de facto obřízka č.1,zda-li skutečně toto nadměrné zvětšení některým ženám dříve působilo problémy a tak se to provádělo asi neposoudíme. S příšernou rituální kmenovou praxí jako v Africi to nemá možná nic společného islám vstřebal spoustu mu odporujících věcí např. i v Indii. Ale také jsou fanatici,kteří to budou podporovat, oni někteří křest. kněží si v nenávisti vůči ženám s nimi nikterak nezadají.

0/0
28.6.2012 12:45

CeleronD

Jedinou povolenou úpravou tělesné schránky u náboženských

fanatiků budiž ufiknutí pytlíka.

+3/0
27.6.2012 21:02

ScoutX

Re: Jedinou povolenou úpravou tělesné schránky u náboženských

Ještě napište svou adresu aby věděli, kam vám ho mají přijít ufiknout ;-)

0/0
29.6.2012 10:31

O.Sindler

Nevidím v tom problém

Stát a zákon musí být ve svobodné zemi z principu 100% sekulární. Je to prostě lékařsky neodůvodněný docela vážný a bolestivý zákrok do těla člověka, který nemá možnost se na rozhodnutí podílet nebo se bránit. Co když se ten člověk o 20 let později rozhodne judaismus opustit a třeba mu to bude vadit? Reduction ad absurdum, co když si založím náboženství jehož vyznávači budou muset svým dětem po narození vydloubnout oko? Bude to v pořádku? V rozvinuté a svobodné společnosti má něčí vyznání PŘESNĚ STEJNOU váhu jako sekulární názor a nevidím důvod proč by měli mít lidé vyjímku ze zákona protože to neni v souladu s jejich postoji.

+9/0
27.6.2012 20:11

politicky nekorektní Opitz

Re: Nevidím v tom problém

hele a co mít zákon, že když se rozhodne žid opustit víru, tak ho otec nesmí vydědit?

0/0
27.6.2012 20:14

O.Sindler

Re: Nevidím v tom problém

Nechápu spojitost. Muj názor je takový že můj majetek je můj majetek a můžu si vydědit koho chci z jakýchkoli důvodů.

+1/0
27.6.2012 20:17

politicky nekorektní Opitz

Re: Nevidím v tom problém

pokud žid opustí víru, je vyobcován a to doslova. rodina se s ním odmítne bavit. vlastní matka či otec - neexistuje. vydědí ho. nikdo mu nepomůže... to je horší než obřízka, ne?

0/0
27.6.2012 20:26

O.Sindler

Re: Nevidím v tom problém

Tak pokud není dospělý anebo studuje tak vůči němu mají pořád ze zákona vyživovací povinnost ne? Mezilidské vztahy zákonem upravit nelze. Můj osobní názor je takový že z lidí co kvůli změně vyznání, homosexualitě apod. někoho zavrhnou je mi na blití. Ale nad rámec te výše zmíněné vyživovací povinnosti si prostě člověk může podle mne dělat se svým majetkem co chce.

+2/0
27.6.2012 20:32

Tajné

Re: Nevidím v tom problém

Stát přece nemůže lidem přikazovat aby se spolu bavili.

0/0
27.6.2012 20:36

prehistorik4

Re: Nevidím v tom problém

i kdyz to dedeni bude nemoralni? Uhlobaron se ze nejakeho nesvaru rozhodne nic nedat svemu synovi a duvod si jiste nejaky najde. .

0/0
27.6.2012 20:27

O.Sindler

Re: Nevidím v tom problém

Tak správně by ani neměl potřebovat důvod. Prostě je to jednou jeho. Představte si opačnou situaci. Dostanete se ke stáru do těžké životní situace (ekonomicky, zdravotně), vaše potomstvo a rodina se na vás vyprdnou a místo toho vám pomůže někdo z přátel. Přirozeně mu chcete všechno odkázat. Přece není v pořádky aby tam pak někdo z rodiny nakráčel a činil si na dědictví nároky jenom kvůli společnému genetickému "blátu"

0/0
27.6.2012 20:35





Najdete na iDNES.cz