Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od parní lokomotivy odlétla v Praze jiskra a zapálila dřevěný most

Kvůli jiskře, která odletěla od parní lokomotivy, shořel v Praze mezi zastávkami Dejvice a Veleslavín dřevěný most. Jiskra odletěla od stejné lokomotivy, která v pátek najela v Kolíně do sutin. Mezi Dejvicemi a Ruzyní jezdily náhradní autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a basta

Ve Střešovicích shořel dřevěný železniční most ?

Ano, vím že se to stalo v roce 1873...anebo si vymýšlím - každopádně uvěřitelněji než pan Berný. Pane Berný, rád bych byl také Váš zdroj a hned přikládám exluzivní tutovku: zrovna na téhle trati bude nahrazena koněspřežka maglevem.

0/0
19.6.2012 0:36

trasprd

Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

už vidím, jak ty titulky formují představu někoho na druhé straně planety o Česku: "V Československé republice (východní Evropa) vzpál od parní lokomotivy dřevěný most" A pod tím, podle dobré novinářské tradice lehce domyšleno: "Kvůli dlouhodobému nedostatku věder na hašení v tomto regionu most zcela shořel a železniční doprava v této zemi tak bude na dlouhé týdny zastavena."

+5/0
18.6.2012 14:46

topič elektrárenský

Re: Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

S těmi vědry je to trochu nadsázka, ale že se budou po přečtení zprávy domnívat, že u nás jezdí pořád parní lokomotivy, je téměř jisté. Řekl bych, že leckde se budou i divit, že vůbec máme nějakou železniční dopravu a nejezdíme koňskými dostavníky.

0/0
18.6.2012 15:37

AAA3

Re: Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

a jak se popasujou s tim, ze ta lokomotiva prijela z Rakouska? ;-D

0/0
18.6.2012 15:43

Barbucha_the_bearspook

Re: Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

To že jezdí někde parní lokomotivy není tak překvapující, jako informace, že v Praze jsou dřevěné železniční mosty. Okamžitě se mi vybavily technické zázraky z asijských zemí.

Nechápu, jak si to jelito může splést most s pražci? To už je fakt síla.

+1/0
18.6.2012 16:24

Petr Tenzor

Re: Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

Tak ono to co tady občas jezdí (50 let staré lokomotivy a 40 let staré vagóny) do těch parních vlaků nemá daleko. Kolikrát je potřeba užaslým cizincům vysvětlovat, že jde o normální dopravu a ne nostalgické jízdy.

0/0
18.6.2012 17:39

ptolemaios14

Re: Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

jel jsem s japonci z prahy do ceskeho krumlova a oni byli z toho na vetvi ze jedou historickym vlakem.............ale to byl jen normalni vlak cd.

0/0
19.6.2012 20:35

Sergey Dmitryevich Stokureff

Re: Doufám, že tuto zprávu nepřevezmou zahraniční agentury,

Třeba by to pak šlo vysvětlit výmluvou, že dřevěný most byl památka, co tu za války postavili angličani v japonském zajetí....

0/0
18.6.2012 17:24

La Chat quatorze

Lokomotiva výtržnice-recidivistka, zavřít!

;-€;-O                          ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2012 14:43

babacek

???

Copak tohle ještě stále jezdí ?

0/0
18.6.2012 14:20

Caretaker

Jak můžete napsat, že cestující mají problém,

když podle pana Hally je všechno v pořádku a ještě ke všemu ušetřili za rozebrání. Akorát budou muset předělat Gannťák, protože jim ta lokomotiva způsobila jiskru přes plán.

0/0
18.6.2012 14:12

duch zavražděného iuose

hmm

tršoku ve mne hrklo, že iDnes opět zaspala s nějakou zprávou ;-D;-D

0/0
18.6.2012 13:25

Chytrakz hospody

??????

Není na ilustrační fotu nahodou parní lokomotiva vykolejená, odborně vyšinutá;-D;-D??

0/0
18.6.2012 13:14

MychalB.

Re: ??????

Kuš! Buď rád, že tam dali jako ilustrační foto aspoň fotku páry ;-);-D

+4/0
18.6.2012 13:25

brezzinka3

Re: ??????

:-)

0/0
18.6.2012 13:27

cassul

Re: ??????

řekl bych, že to je úzkokolejka, vypadlá na kolejové splítce.

0/0
18.6.2012 13:29

MychalB.

Re: ??????

Po rozkliknutí obrázku se to objeví s jiným, zřejmě pravdivým popiskem: "

Parní lokomotiva Kačenka, která minulý pátek vážně poškodila trať mezi Jihlavou a Okříškami."

0/0
18.6.2012 15:35

znám 012 dívku, nemá dukáty

Re: ??????

Ano, přičemž "minulý pátek" znamená konkrétně 29.7.2011.

http://jihlava.idnes.cz/oprava-poskozene-trati-finisuje-parni-lokomotivu-mozna-daji-do-srotu-1e3-/jihlava-zpravy.aspx?c=A110804_174625_jihlava-zpravy_bor

0/0
18.6.2012 20:39

Martin Šubrt

:-)

Kde bude ta lokomotiva projíždět příště, abych si případně naplánoval program o kousek dále :-)

+5/0
18.6.2012 12:40

gogan

Re: :-)

;-D přesně

0/0
18.6.2012 12:41

haru64

Re: :-)

když tak si sebou přibalíš buřty noooooooooooo;-D

0/0
18.6.2012 12:44

sámvelkýmao

Re: :-)

český separátní buřty opečené nad ohněm z pražců.....to bude mňamka.....;-D;-D;-D

+4/0
18.6.2012 12:46

petr____22

Re: :-)

Prazce prosakle olejem ;-D

0/0
18.6.2012 12:51

Caretaker

Re: :-)

kdyby jen olejem. Možná taky prosáklé močí a exkrementy. Snad mě cenzor nesejme, možná ta slova spisovně nezná.

0/0
18.6.2012 14:14

haru64

Re: :-)

Možná si koupí ty posypové z Polska........co ty víš ;-D

0/0
18.6.2012 12:51

AAA2

Re: :-)

A jestliže jsi labužník

a přes kapsu se praštíš,

upečeš i krávu

na železničních pražcích ;-D

+4/0
18.6.2012 13:21

LazyFatMan

Re: :-)

Vždyť je jaro, zapni si kšandy

Pozdravuj vlaštovky a muziko ty hraj ;-D

+4/0
18.6.2012 13:42

cassul

Re: :-)

Naopak - ta lokomotiva skvěle ukazuje, kde je skutečně kvalitní práce a kde je šlendrián. Ono se to holt za časů parních strojů nedalo jen tak zaplácávat a markýrovat jako dnes - to museli odvádět svou práci skutečně poctivě, kontrolovat, jestli kolem trati není nepořádek a podobně...

+3/0
18.6.2012 12:45

petr____22

Re: :-)

Ano, a prave proto byly stovky pozaru ;-D Vsak sebou take vozili hadice, stacilo napojit na vyvod z kotle a byla z toho slusna strikacka. Na JHMD je to obcas videt, kdy parni masina zapali suchou travu utrati - za par desitek vterin je uhaseno.

0/0
18.6.2012 12:53

starec.k

Re: :-)

Z kotle ??? To hasili párou ? Vodu mohli vzít z tendru.

0/0
18.6.2012 13:16

brezzinka3

Re: :-)

páru z kotle přeměnili na vodu a už hasili. bylo to tenkrát vymakané

0/0
18.6.2012 13:20

cassul

Re: :-)

Ale ne, používalo se normální čerpadlo, kterým se dopouští voda z tendru do kotle. Pochopitelně je poháněné parním strojem, ale hasícím médiem je normální voda z tendru... Však si jí taky ta němka veze pětařicet kubíku, což je asi tak třiapůl velké hasičské tatrovky...

+4/0
18.6.2012 13:27

brezzinka3

Re: :-)

:-) pěkně napsané

0/0
18.6.2012 13:29

VyMeTaky

Re: :-)

Není poháněné parním strojem:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Injektor

0/0
18.6.2012 13:43

cassul

Re: :-)

Dobře, je tedy poháněno parou, nikoliv parním strojem. Omlouvám se za nepřesnou formulaci.

0/0
18.6.2012 13:47

Barbucha_the_bearspook

Re: :-)

Čerpadlo snad nééé, něco tak poruchového na parním stroji nikdy nebylo :-)

0/0
18.6.2012 14:00

topič elektrárenský

Re: :-)

Ale kompresor tam byl kvůli brzdám a krásně klapal. Matně vzpomínám, že někde vepředu na kotli, ale odborníci to určitě rádi upřesní.

0/0
18.6.2012 15:40

Barbucha_the_bearspook

Re: :-)

Mezi kompresorem a čerpadlem je drobný rozdíl. Každá moderní lokomotiva od konce 19. století má kompresor. To máte pravdu.

0/0
18.6.2012 16:26





Najdete na iDNES.cz