- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
běda, bydlíte li na krjai dvou krajů...
Pokud by IDS nebyl, pořád fungují stejná pravidla (jízdenka na jedno použití koupená u řidiče, u některých dopravců(ČD) možnost mít dlouhodobou jízdenku bez ohledu na hranice krajů,...)
Dojížděl jsem denně 2x50 km - náklady jen na benzín cca 5000 Kč/měs. Teď jezdím vlakem, sice delší dobu, ale za 5000 Kč/3 měs.
Během tří měsíců tedy ušetřím 10000 Kč. Pro ostatní možná ne, ale pro mě je to dost podstatná částka. Takže - zlatá veřejná doprava.
Někteří jiní mají třeba drobný problém. Od nich do práce jim nevedou koleje...
Až pojedu z Palmovky na Václavák, vezmu to tedy raději přes Liberecký kraj, aby se mi nejlépe cestovalo...
Tak proto jsem asi jel do Zlína na Accept autem.... Díky tomu "propracovanému systému" tam dávají lišky dobrou noc v 9 večer a vlak jede až ráno....
o Zlínském kraji není v článku ani písmenko :-) takže těžko soudit, k čemu se váže Vaše poznámka...
abych zjistil, že se mi autem cestuje příjemně
Divný článek. Nebo je zase nějaký zmatený nadpis? Sám pocházím z Libereckého kraje (tehdy to tedy ještě nebyl Liberecký kraj), tak jsem byl po přečtení titulku zvědavý, co je tam tak extra. Pak čtu článek a ten pořád básní o tom, jak se skvěle cestuje v Jihomoravském kraji. Dokonce se tam některé věci opakují a o tom Liberci pořád nic. Tak jsem si myslel, že se s tím titulkem asi nějak spletli. V celém článku nic. Až pak v nějakém rámečku je zmínka v tom smyslu, že v Jihomoravském kraji je to sice skoro úplně nejlepší, ale v Liberci je to ještě o chlup lepší, díky nějaké kartě. Co je na té kartě tak úžasného? To asi mají v Brně také, ne?
Konkrétní příklad - jezdil jsem ještě celkem nedávno hodně do Turnova (to je také Liberecký kraj, kdyby náhodou v iDnesu nevěděli) a jako zase taková sláva mi to nepřišlo. Že by na sebe třeba autobusy a vlaky navazovaly? Ani náhodou...
Taky pochazim z Libereckeho kraje tehdy jeste ne Libereckeho a protoze tam nekdy jezdim, poridila jsem si i tamni kartu - Opuscard. Nejsem tam casto,ale co mam zkusenost - vsedni dny cestovani busem mezi mesty v pohode, ale vesnice mizerie, vecer a o vikendu ani jeden spoj, vetsina rodin to resi autem coby nutnosti, kdo nema, neridi , smula. Co se tyce opusky uzitecna je. Jizdenka s ni ma podle vzdalenosti casovy limit,behem kteryho muzete prestoupit v ramci spoju bus/mhd/vlak. Levnejsi je i cesta samotnym vlakem v ramci kraje, jizdenka mhd samostatna taky levnejsi. Vsechno minim samozrejme v ramci spolupracujicich dopravcu. Jediny,kdy mi to prislo nevyhodny, kdyz zavedli system pasem s jednotnym jizdnym a to treba lidem z 1 konce dlouhe obce, kteri to meli do nejakeho mista zrovna bliz a treba a 2, 4 kc levnejsi, podrazilo, ale dalsim treba zas zlevnilo.
Někdo se nebál Žlutýho Cirkusu, a vyhlásil konkurz a tím donutil ČD nabídnout něco lepšího.
Určení absolutního vítěze je o ničem, nějaké Opruzkarty nikoho nezajímají.
To by platilo, kdyby 1) cena za km byla vždy stejná. 2) většinu lidí by bavilo kupovat jízdenky při každém přestupu.
ad 1) To však není pravda ani u auta (při malém počtu km se více projeví pojištění, pořizovací cena,...), ani u hromadné dopravy(kdo jezdí často, má vopurzkartu či tramvajenku levnější než n*jednotlivá jízdenka).
ad 2) Tebe možná baví mít zvlášť jízdenku na vlak, na bus a na tramvaj, VŠE počítá trošku jinak.