Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vládou prošel konec mandátu pro odsouzené poslance, jasné ano ale neřekla

Krátce po zadržení poslance Davida Ratha šéfka Sněmovny Miroslava Němcová avizovala, že změní Ústavu, aby se nemohl žádný odsouzený poslanec držet svého mandátu. Ve středu tento záměr projednala vláda. S neutrálním stanoviskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PetrEsp

Ať to je jako u policajtů

Když je vyšetřovanej policajt, je po dobu vyšetřování POSTAVENEJ MIMO SLUŽBU.

Když je vyšetřovanej papaláš, ať je po dobu vyšetřování postavenej mimo všechny svoje funkce v Parlamentu, dokud se to neuzavře.

Prostě je nedůvěryhodnej, tak v Parlamentu nemá co dělat.

Při rozhodování o vydání Ratha bylo keců o znevažování Parlamentu kvůli přítomnosti policajtů, ale Parlament spíš znevažujou ti, kteří se v něm nechovají v souladu se svou funkcí  A PAK JSOU SAMI PŘÍČINOU PŘÍTOMNOSTI POLICIE VE SNĚMOVNĚ.

0/0
14.6.2012 13:11

Patrik Šebesta

Re: Ať to je jako u policajtů

to je něco jiného... policista mimo službu je nahraditelný, protože není volený, ale jmenovaný, resp. tam pracuje... problém nastává u ústavních činitelů a soudců, protože např. pokud by justiční mafie odstavila soudce dr. Cepla od případu, který na něj ze zákona (rotací) vyšel, tím, že by byl ve vazbě, tak by věc odsoudil jiný náhradní, tj. dodaný soudce zcela jinak...

Je to stejné jako s tím Rathem...

0/0
14.6.2012 15:02

ten, který vytočí i děs

je krásné, jak se nic neděje, vše pomalinku vyšumí

budeme číst o zlámaných stromcích, o strojvůdcích jezdících na červenou a naši "vedoucí činitelé" nás budou krmit společně s médii o tom, že musíme šetřit, o volbách nám slíbí vše, na co jen pomyslíme... zvracel bych

+1/0
14.6.2012 12:07

dobrenamtak

POKUD

Rozhodují ti z obrázku, nedivím se ;-D

aktivní člen SSM, který nebýt r.89 pronášel by plamenné projevy na zasedání UV KSČ

paní,co si brala rohlíky bez zaplacení v Supermarketu ;-D

pán,co je zodpovědný za krádež 380 milionů v kauze ProMopro ;-D

0/0
14.6.2012 11:54

ten, který vytočí i děs

Re: POKUD

o té paní a rohlíčkách, je to jen Rathův žvást, ale jinak mě velice zklamala tím, co se z ní stalo...

0/0
14.6.2012 12:00

dobrenamtak

Re: POKUD

žádný žvást - to je z doby, kdy o nějakém Ráthovi nikdo nevěděl

0/0
14.6.2012 12:06

ten, který vytočí i děs

Re: POKUD

ale ale, zagůgluj a uvidíš sám, že Rath dělal psí kusy v PS už před tímto jeho žvástem

0/0
14.6.2012 12:10

ten, který vytočí i děs

Re: POKUD

pokud věříš nějakým předrevolučním neprokázaným řečem, tak teda jo, to mě nikterak netankuje, ale spíše mě vadí její současný postoj a papouškování kalousovsko nečasovských výroků

0/0
14.6.2012 12:18

dobrenamtak

Je to jednoduché, stačí jen opravdu chtít !!!

Je to stejné jako s IMUNITOU,kterou "řeší" 20 let !!!!  V takové Anglii má poslanec imunitu jen na půdě parlamentu a funguje to. Tady není zájem, protože dobře víme, co je to za ptáčky ti vyvolení.....pardon, zvolení

Že poslanec odsouzený pro trestný čin nemá právo rozhodovat o národu je jasné každému slušnému člověku jen ne poslancům. Na západ od nás už jen při podezření takový člověk z veřejného života odstupuje sám.

Změna musí být stručna a jasná - pravomocně odsouzený nemá právo kandidovat ve volbách a pokud už jako poslanec automaticky přicházío mandát. Co je na tom složitého ? Soudcovská mafie ?  Lze řešit i to, že se v jednom případě z mnoha stane justiční omyl - ale jak říkám - CHCE TO CHTÍT !!!!

0/0
14.6.2012 11:42

Patrik Šebesta

Re: Je to jednoduché, stačí jen opravdu chtít !!!

Lide (s)prostý... to si takhle někdo založí nějakou partaj, naslibují vám velké hory doly, abyste mu věřili - a po vítězství nechá všechny politické odpůrce na parlamentu odsoudit. Zůstane v parlamentu sám a bude všem vládnout... pokud to někomu nepřipomíná únor 1948, tak je fakt ten náš lid (s)prostý odsouzen si zopakovat své dějiny znovu a opět... Rv

/odmyslete si všechny ty Rathy a Bárty a Škárky a Nováky/ - tyto jedince lze eliminovat i jako součást systému...

0/0
14.6.2012 12:42

Jozxyqk

pořád jenom Bárta, Ráth, Bárta, Ráth...

ale v případě Rátha ještě neproběhl žádný soud a nic mu nebylo dokázáno, na to všichni nějak zapomínají, nebyl zatím za nic odsouzen a dokud obviněnému není dokázána vina, tak platí presumpce neviny ;-) tím neříkám že to udělal nebo ne, ale přijde mi to jako jeden velký Kocourkov tady :-/

0/0
14.6.2012 11:15

ten, který vytočí i děs

Re: pořád jenom Bárta, Ráth, Bárta, Ráth...

Répulica el Checo Banana! :-)

0/0
14.6.2012 11:24

Jozxyqk

ať se řídí ústavou

a nesnaží se jí pořád obcházet ;-(

0/0
14.6.2012 11:13

ten, který vytočí i děs

S neutrálním stanoviskem.

Vláda složená z takových kapacit jako Drábek, Kalous, Nečas, všude se motající Píková atd. si dobře uvědomuje , že ji hoří koudelka. Souzi poslanci jsou také jistě znepokojeni, že policie si troufne výše než je obvyklé, a proto je potřeba toto zarazit, aby se mohli dále pakovat beze strachu. Stráta mandátu by znamenala hrůzu z toho,  že se vrátí do podpalubí, kde bude moc rád, že dostane průměrný plat.... tedy řekněme. Stejně je to jen komedie pro nás lovnou zvěř, nazývanou občané.

+1/0
14.6.2012 10:09

666999666

Re: S neutrálním stanoviskem.

;-DR^

0/0
14.6.2012 10:20

666999666

Chalupa krade

;-D;-D;-D  http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=748335

+3/0
14.6.2012 9:37

adidós

Re: Chalupa krade

kradou fšichni:-P

0/0
14.6.2012 10:11

Igen

Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

"Slibuji věrnost České republice.

Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že

svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí

a svědomí.".

PŘI PORUŠENÍ SLIBU VYLOUČIT ZE SNĚMOVNY.

0/0
14.6.2012 8:30

kremsa

Re: Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

Co když bude odsouzen na základě falešných důkazů a falešných svědků, ač se ničeho nedopustil? Obávám se, že je u nás stále mnoho lidí, kteří by to svým politickým odpůrcům s obrovskou chutí zařídili. A když se podíváte do našich i světových dějin, tak uvidíte, že tomu tak bylo vždycky. A vždycky bude.

0/0
14.6.2012 8:56

Bery

Re: Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

No co, tak proste pozastavit (vcetne prijmu a vsech vyhod) do doby, nez se prokaze nevina, nebo dokud rozsudek nenabyde pravni moci. Pokud bude ocisten, tak muze pokracovat, ale prednost by mela mit mravni cistota a zajem statu... tedy v pripade pochybnosti plati presumpce viny.

+1/0
14.6.2012 9:14

Patrik Šebesta

Re: Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

... mno a v tom případě také třeba udělat i to b). To "bé" znamená, že se zneplatní všechna rozhodnutí sněmovny, včetně zákonů, které byly přijaty právě o tolik hlasů poslenců/senátorů, kteří nemohli volit...

.

mimochodem, kdyby se tato správná právní zásada uplatnila v roce 1998, tak nemáme v letech 1998-2002 prezidenta, protože byl zvolen o jeden hlas, když ten jouda Sládek úpěl ve vazbě, a propuštěn byl přesně 10 minut po vyhlášení volby prezidenta...

Tak a teď si vemte, že by se všechny Havlovy rozhodnutí musely zrušit... to máme několik milostí, amenstii, několik mezinárodních smluv... podepsané zákony a hlavně vyhlášené volby.

Půjdu-li do extrému, tak tímto efektem "mávnutí motýlího křídla" nám vlastně současná vláda nemůže vládnou, protože není vláda, jelikož nebyla zvolena v souladu s ústavou, protože poslanci nebyli zvoleni v souladu s ústavou, jelikož prezident Havel vyhlásil volby neplatně, neplatně byl tedy zvolen PSP i prezident Klaus atd. atd.

0/0
14.6.2012 12:50

Bery

Re: Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

Mno, kdyz to vezmu zase z druhe strany, tak by melo byt, v pripade prokazaneho poruseni zakona, zneplatneno veskere hlasovani, ktereho se tento poslanec ucastnil, protoze sliboval zachovavat zakony a ne je porusovat. Hlasoval tedy kriminalnik a takovy clovek tam proste nema co delat. ;-)

Slo by to resit i tak, ze by strana dosadila docasne nahradnika, kdyz uz tedy poslanci stejne nehlasuji "podle svého nejlepšího vědomí a svědomí", ale podle toho, co si odhlasuji na partajni schuzi, nebo dohodnou v koalici.

Mozna by fakt bylo nejlepsi poslat celou poslaneckou galerku do lochu, zrusit system politickych stran, vyhlasit predcasne volby a volit osobnosti. ;-)

0/0
14.6.2012 18:23

231/4

Re: Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

a) Porušení slibu není důvod ke ztrátě mandátu

b) Kdo by rozhodoval, jestli došlo k porušení slibu nebo ne. Ostatně pokud Bárta uplácel ze svého aby poslanci VV zvedli ruku pro snížení platu poslancům, tak se sice dopustil trestného činu, ale bylo to porušení slibu?

0/0
14.6.2012 9:21

Bery

Re: Kde je problém!?_Slib poslance a senátora zní:

"Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony..."

Je tam zachovavat a ne porusovat. Takze pokud porusi zakon, tak to porusenim slibu jednoznacne je. ;-)

0/0
14.6.2012 18:13

kremsa

Problém je jinde: v nebezpečí zneužití ze strany vlády

Vůbec není důležité, zda a jak bude pan Rath poslancovat z basy. To ať si domluví on sám s vedením své věznice. Když ho vedení věznice pustí na vycházku, tak přijít do parlamentu může. Když ho nepustí, tak přijít nemůže. To je stejné, jako kdyby ležel v nemocnici po operaci. Ani Ústavy ani vedení Sněmovny se to netýká. Daleko významnější je nebezpečí, že vláda (nemyslím současnou, ale kteroukoliv, např. Hitlerovu po 30.1.1933 nebo naši komunistickou po 25.2.1948 apod.) začne tímto způsobem na základě falešných důkazů a falešných svědků likvidovat opoziční poslance, především jejich předáky. Toto nebezpečí je tisíckrát hrozivější než nějaký pan Rath poslancující z basy. Proto s odebíráním mandátu odsouzeným poslancům naprosto nesouhlasím.

+3/0
14.6.2012 8:06

everlast1

Re: Problém je jinde: v nebezpečí zneužití ze strany vlády

No myslím, že tím už se nic nezmění pokud ho dají do lochu. Stejně opoziční práci poslance vykonávat nemůže. Tady jde o to, že bere přes 80.000 za válení se na palandě.

+1/0
14.6.2012 9:49

Jozxyqk

Re: Problém je jinde: v nebezpečí zneužití ze strany vlády

to měl i předtím, když se válel doma na gauči

0/0
14.6.2012 11:17

pavel.n

No jasně .............

Kapři si přece neotráví vodu ve vlastím rybníce - nikdo z nich neví , kdy přijde na povrch jeho kauza .

.

To že máme v parlamentu hezkou bandu asi nikdo nepochybuje ..........

0/0
14.6.2012 7:03

3x a dost

A co říká Nečasovi

ústava o zdravotní péči?

0/0
14.6.2012 6:06

vladimir428

Nečas s Kalouskem chtějí rejžovat i v kriminále.

;-€Rv

+1/0
14.6.2012 5:50

sematam

Miroslava Němcová avizovala, že změní Ústavu

No vida. Jak za Marie Terezie. Jedna osoba proste muze zmenit Ustavu. 

[>-]Rv

+1/0
13.6.2012 22:19

roby

Re: Miroslava Němcová avizovala, že změní Ústavu

no na té fotce nevypadá dobře, třeba je nemocná....

0/0
14.6.2012 9:37

Jozxyqk

Re: Miroslava Němcová avizovala, že změní Ústavu

měla by se jít sama někam léčit ;-)

0/0
14.6.2012 11:18

kremsa

Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

1) To by se mělo týkat i neúmyslných trestných činů, např. dopravních nehod?

2) Nepodmíněný trest může být velmi krátký, např. jen 3 dny. Proč odebírat mandát i v takovém případě?

3) Co v případě politických trestných činů, např. pořádání nepovoleného shromáždění? Voliči extrémních stran si přece právě tohle od svých vůdců přejí, takže tímto jednáním poslanec plní vůli svých voličů.

4) Co když prezident udělí odsouzenému poslanci milost? To by se poslanci odebraný mandát zase vrátil? Podobně v případě zrušení pravomocného rozsudku skrze rozhodnutí Ústavního soudu apod.

0/0
13.6.2012 21:53

l.g

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

Celkem souhlasím. Tohle není moc šťastné. Složení poslanecké sněmovny totiž může ovlivňovat kromě voličů i soudce a to je proti demokratickým principům.

Daleko čistší by bylo, kdyby mohla odsouzeného poslance sněmovna odvolat ústavní třípětinovou většinou. Samozřejmě jen za předpokladu, že by byl pravomocně odsouzen.

0/0
13.6.2012 22:07

wiki5.5

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

aha, takze to by nebyl odvolan nikdy

0/0
13.6.2012 22:11

Patrik Šebesta

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

a proč by ho měla odvolávat, když ho nezvolila... tady se šlape po ústavních principech ajko prase...

Jediný kdo by mohl odvolat poslance je lid, protože lid jej zvolil... prakticky neuskutečnitelné, protože volby jsou tajné...

Vy fakt někteří tady nechápete, že (a odmyslete si všechny ty Rathy apod.), že ten, kdo vyhraje volby může zavést diktaturu - všechny poslance, kteří se postaví vládě kritikou, zavře... feťaček, co za dávku dorgy nahlásí znásilnění je tady dvanáct do tuctu... poslanci se doma objeví nějaké zbraně, drogy... dětské či zvířecí porno atd. atd. Fantazie je neomezena.

Dovedete si představit, pokud by vyhráli komáři nebo vandasovci... dejá vu 1938 či 1948 Rv

+3/0
13.6.2012 22:49

Dyna

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

Já jsem pro. Defenestrace se neuchytila a tímto způsobem by mohlo dojít k sebedestrukci.

0/0
13.6.2012 22:08

wiki5.5

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

1. norlani dopravni prestupek neni trestny cin. To zacina byt az kdyz treba pijete, zabijete a pod. 2. Proc ne? Poslanec by mel byt vzorem a ne kriminalnikem.3. Vyborne, nepovolene shromazdeni. Asi by mel dodrzovat zakony jako ostatni ldie, ne? 4. Proc by se vracel? Ma se chovat tak aby k soudu vubec nemusel.

Jinak presne takovi lide jako vy udrzuji tu svoloc u moci

+1/0
13.6.2012 22:11

Patrik Šebesta

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

1. kolega psal o trestných činech způsobených dopravních nehodou - zejména nedbalostní ublížení na zdraví...

0/0
13.6.2012 22:41

231/4

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

Stačí neodhadnout předjíždění (chybu můžře udělat každý). Dokonce nemusíte udělat přestupek, ale jen vonu hodí na Vás.

Po tří denním vězení by se mandát vracel?

Poslanec by měl být vzorem? Kolik takových jich tam je?

Proč by se vracel? Protže některé pravomocné rozsudky jsou občas zrušeny nejvyšším soudem, nebo dokonce ústavním soudem. V dalších procesech soud obviněného osvobodí. Jak se pak má nevinný člověk chovat aby se nedostal k soudu? Víte, že za jednu z vražd manželů Stodolových byl nepravomocně odsouzen někdo jiný? Jak se měl chovat aby k soudu nemusel.

Lidi jako vy pomáhají diktaturám k moci. Stačí, aby byla dostatečně populistická.

+2/0
14.6.2012 0:35

wiki5.5

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

vase argumentace typu "kolik tam takovych je" rika vsechno... i vy muzete za tu svoloc u moci

0/0
14.6.2012 5:09

231/4

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

Takže jednomu sebereme mandát, protože není vzorem, ale ostaním ne? Takový přístup vždy přivedl k moci svoloč ještě vetší.

0/0
14.6.2012 9:24

wiki5.5

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

myslim, ze vsechno zamerne prekrucujete abyste kriminalniky udrzel u moci. Kdyz ctu takovehle nazory, vubec se nedivim, proc je to v Cesku takove jake to je

0/0
14.6.2012 12:12

Patrik Šebesta

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

ježiši, toho kriminálníka si někdo zvolil, třeba další kriminálníci... třeba jste ho volil i vy... nebo jste nevolil a podle zásad poměrného zastoupení a přepočtu hlasů, jste mu vlastně dal i svůj hlas.

Tady jde o to, aby zůstal zachován hlavně článek 9 ústavy - tzv. jádro ústavy.

nikdo neříká, že nemá být souzen a odsouzen. Dokonce nikdo tady nikdy netvrdí, že nemá být v base. A poslanecké náhrady mohou být prohlášeny soudem za propadnuté státu, pokud k tomu bude zákonný důvod... apod.

Ovšem pokud je zvolen za poslance, tak ústava stojí v hierarchii práva výše než zákon, který omezuje osobu na osobní svobodě, tedy by mělo být zachováno legitimní právo účastnit se jednání, jednat, vystupovat a hlasovat - strana sama jej příště nedá za kandidáta...

To je demokracie

0/0
14.6.2012 13:05

wiki5.5

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

nikdo vam nebrani vas vyklad demokracie a zadna ustava na svete neni dogma. Ale pokud vam vyhovuje, ze ustava chrani kriminalniky ve sve funkci, ktera by mela byt spise privilegii nez zaopatrovacim ustavem tak to to se holt neda nic delat. Takove bude Cesko i nadale. Opravdu nechapu, proc by kriminalnik mel mit pravo ovlivnovat tak dulezite veci jako jsou zakony. Dotahnu-li to ad absurdum tak 101 poslancu bude z kriminalu vozena do snemovny aby odhlasovala trestni zakonik.... jaky ten zakonik asi bude?

0/0
14.6.2012 13:11

Patrik Šebesta

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

jaké si volíme, takové máme... pokud 101 poslanců skončí v kriminále, tak se zeptej sebe, kde jsi udělal chybu u volební urny 

tady jde hlavně o to, že kriminalizace poslance, tj. osoby, která může právě něco ovlivnit je zneužitelná, a jak je na příkladu Sládka již prokázáno, tak je zneužitelná absolutně a byla již zneužitelná v praxi.

.

na druhou stranu jsem pro vyšší formu demokracie, rozšíření referenda, kde by důležité právní předpisy odsouhlasili lidé v referendech přímo - mj. Ústavu, mj. finančí ústavu, mj. odsouhlasily změny zákoníků včetně třeba trestního zákoníku formou ANO-NE. poslanci navrhnou npovelu, schválí jí, projde senátem, a tu lid v referendu řekne - ne, takovou novelu nechceme a odsouhlasí NE. poslanci potom mohou klidně volit i z toho vězení.

Co se týká Ústavy, tak zrovna ústavu by měl odsouhlasit lid nejméně 1/2 všech voličů. Potom tam dejme třeba kluzné mandáty nejenom ve vztahu k vládě, ale i k vězení, tj. bude sedět v base jeho mandát vykonává jeho náhradník.

0/0
14.6.2012 14:59

wiki5.5

Re: Mně se to odebírání mandátů odsouzeným poslancům nelíbí

tak ja mam vedet o 101 poslancu jak se zachovaji behem volebniho obdobi, misto abych je potrestal jako kazdeho jineho obcana zeme... dalsi diskuze je fakt zbytecna

0/0
14.6.2012 22:40

dolch

Proč to řeší?

To je takový problém nainstalovat odsouzenému do cely hlasovací zařízení, televizor s jedním programem - přímý přenos ze sněmovny - a webovou kameru? A bylo by vymalováno. Navíc by se v base nemohl ulejvat - vždy by byl přítomen :-)

+2/0
13.6.2012 20:55

Hokki

Re: Proč to řeší?

Bože!...

0/0
13.6.2012 21:14





Najdete na iDNES.cz