Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturant před sebevražedným skokem žádal komisi, aby změnila verdikt

V souvislosti s tragickým případem sebevraždy neúspěšného maturanta, který ve čtvrtek odpoledne vyskočil z okna gymnázia v Uherském Hradišti, se objevují další podrobnosti. Jak zjistil redaktor MF DNES, student žádal členy komise, aby mu maturitu uznali. Po rozhovoru s třídním učitelem se ale zdálo, že se uklidnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nols

Víme jak se jich zbavit.

Alespoň víme jak se jich postupně zbavit.

0/0
9.6.2012 0:28

11galuus12

Škola pro školu, mohlo by být motto našeho školství.

A pak nikdo o práci nezavadí.

 V Kanadě, kde jsem s poměry obeznámen, studenti často mívají zaměstnání už v posledním ročníku studií. Protože zaměstnavatel dobře ví, že lepšího odborníka mu nikdo nedodá.

0/0
5.6.2012 18:00

vsemocnycenzor

jupííí

za nás se říkalo zazáří v září, ale on asi byl hr a chtěl v červnu ....

0/0
4.6.2012 17:18

Antonín, topič

To mi připomíná,

jak jsem se připravoval na maturitu já. Z češtiny jsem prošel všechno, jenom ne to, co naše úžasná češtinářka tak nějak časově nezvládla s tím, že šance, abych to dostal, je malá, protože snad nebude češtinářka zkoušet něco, co neodvykládala. Zjistila to matka a do jedný do rána jsem nad tím musel sedět.

No a co myslíte, že jsem si vytáh?

0/0
4.6.2012 14:42

Rodnok

Re: To mi připomíná,

Baladu o očích topičových?

+1/0
4.6.2012 14:45

Antonín, topič

Re: To mi připomíná,

O poezii šlo, ale poválečnou.

0/0
4.6.2012 14:50

Muroň

Re: To mi připomíná,

;-D;-D;-D

0/0
4.6.2012 14:51

richu_ch1

na druhé straně, já

mít v době, kdy jsem maturoval, k dispozici dnešní internet, tak bych z té povinné četby přečet snad jen 5%. Víc určitě ne. na zbytek bych si obstaral výtahy, a pak bych si četl, co mě opravdu zajímá.

+1/0
4.6.2012 14:22

Fai Rodis

Re: na druhé straně, já

Kdyz ty vytahy jsou vetsinou tak neskonale blbe, ze bych to radsi precetla v puvodni verzi.

+1/0
4.6.2012 18:22

jirkas13

Re: na druhé straně, já

Souhlas.

0/0
4.6.2012 22:50

fošna

Školství celkově nějak selhává...

jinak nechápu jak mohli mít 1čku  z chování...  všichni v PS a dále nechápu jak se můžou stát sociopati , doktorama

viz. ,,pohanka , ráth" a ostatní doktoři a inženýři....soudci....    Téměř to vypadá, že co člověk s VŠ  to gauner a zloděj...

Myslím, že za titul, aby se člověk pomalu styděl...

,, nevím jestli se zlodějijm. zlodějů  píšou také s velkým na začátku";-D

0/0
4.6.2012 14:12

Psychorův klon

Re: Školství celkově nějak selhává...

hmmm, to je slušnej matroš.

+2/0
4.6.2012 14:21

fošna

Re: Školství celkově nějak selhává...

chceš si, taky šlehnout.....  jinak nemůžu číst noviny....

+1/0
4.6.2012 14:34

aaiv

K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

nebo 20 (základní úroveň) titulů, které si SÁM zvolil ze seznamu cca 150 - 200 textů sestaveného češtináři školy. Každý si tedy vybere to, co sám chce, přitom respektuje jen dílčí požadavky (např. 4 díla do XIX. stol., nejméně po 1 díle poezie, dramatu...)- ty jsou dány. Studenti ten seznam mají k dispozici už 4 roky.

´Učitel studentovi pomáhá, ale když tu knížku neznáte, nemůžete reagovat na nic.  A státní maturita z češtiny je směšná oproti požadavkům, které jsme měli dřív, to maturant musel znát cca 2000 pojmů, směrů, autorů a děl.

+4/0
4.6.2012 13:50

Malcolm de Serenity

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

My jsme seznam dostali 9 měsíců před maturitou:-) a minulý rok to bylo stejné.. ale s tím, že je směšná souhlasím.. nicméně mám jedničku z předmětu na který jsem se vůbec neučil, takže mi to zvlášť nevadí;-D

+1/0
4.6.2012 13:52

Antonín, topič

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

Minulý rok to bylo stejné, takže jste jakýs takýs seznam mohli mít 21 měsíců před maturitou...:-)

0/0
4.6.2012 14:52

Malcolm de Serenity

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

Ano, měli - jakýs takýs, ale dost nám ho češtinářka změnila, tkaže např. mně odpadlo 30 knih které jsem měl už přečtené (ze 70)

0/0
4.6.2012 16:36

Psychorův klon

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

tak nějakR^

0/0
4.6.2012 13:53

Muroň

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

Otázka je, zda by maturita z literatury měla být povinná. Mně osobně to nevadilo, sice jsem začal klasiky číst až po maturitě, ale u maturity jsem to okecal. Ovšem všichni ti študácí orientování na exaktní a technické vědy a nauky, s tím bojovali a máloco na světě jim bylo vzdálenější než literární útvary z historie. Nestačila by písemná zkouška z pravopisu a ze základů gramatiky (kdo si pro zábavu dělá větné rozbory a skladbu?).

0/0
4.6.2012 14:23

opportunity

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

Někdo je zase orientovaný na jazyky a měl by dělat matiku. Je to prostě zkouška určité úrovně. Nechci jí dosáhnout = jsem bez matury.

0/0
4.6.2012 14:27

Muroň

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

Což není fér. Maturita je předpoklad studia na VŠ a když matematický genius nepřečte 20 pro něj naprosto nezajímavých knih, nemůže studovat matematiku? Měl jsem na gymplu spolužáka nesmírně nadaného na jazyky, teď je z něj uznávaný jazykovědec a ten by maturitou z matematiky neprolezl (tehdy nebyla povinná, nevím, jak je to teď). A kvůli tomu by neměl studovat to, na co hlavu má?

0/0
4.6.2012 14:33

Psychorův klon

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

není povinná. Základní úroveń mateřského jazyka je opravdu fraška. I student nadaný v jiných oborech by měl znát mat. jazyk na nějaké slušné úrovni v četně literatury. A dvacet knížek v porovnání s časem stráveným na face booku není moc.

+2/0
4.6.2012 14:38

Antonín, topič

Re: K ústní části maturity z češtiny předloží 30 (vyšší úroveň)

Jistě. To bychom se pak mohli bavit o tom, proč by měl maturovat z angličtiny, když je tak skvělej v asijských jazycích a podobně.

+1/0
4.6.2012 14:39

Ignác Guy

:-D

http://www.youtube.com/watch?v=X2S1snbvR10&feature=related

toto je geniální

0/0
4.6.2012 13:44

crook.crook

To je hnus

Ucit se o knihach, ktere vubec nikoho nezajimaji. Me by vubec zajimalo, kdo vybral takovou hloupost, ze se musime o ni ucit. Kdo za to dostal prachy?? A co kdybych vybiral knihi ja?? Vsichni budou muset povinne precist AC Clarka a EV Danikenna?? Cestinu na skolach okamzite skratit. Max 20 knih za 4 roky a bohate staci. Za 2000 let bylo napsano pres nekolik miliard knih. Nevim proc by se deti meli ucit jakysi vyber pan buh vi kde vzany. Cetl opravdu nekdo treba Borovskeho?? A pokudano Koho to proboha bavilo???????????

0/0
4.6.2012 13:27

aaiv

Re: To je hnus

Vy jste toho do školy moc nenachodil, že?

+2/0
4.6.2012 13:31

crook.crook

Re: To je hnus

Ja z ni maturitu mam, tak proc bych nemoh. Pod politikou budou diskutovat jen potici??? A u skoku na lyzich jen ti co skocili aspon stredni mustek??? Pan je blb ze??

+1/0
4.6.2012 13:46

aaiv

Re: To je hnus

Pokud vy máte maturitu, chápu potřebu ministerstva sjednotit úroveň na přijatelné minimum.

+3/0
4.6.2012 18:11

jirkas13

Re: To je hnus

R^ Ale on stejně kecá. V Mongolsku se nedělá a jinde nemá šanci.

0/0
4.6.2012 22:51

maudite

Re: To je hnus

On ma naprostou pravdu, drzoune Rv

0/0
5.6.2012 0:46

Psychorův klon

Re: To je hnus

...Studenti si už dříve vybrali z předloženého seznamu dvacet knih, které měli mít do maturity načtené......

Ty bys tou maturitou asi určitě neprošel. Funkční čtení, chápání psaného textu, pravopis ani nekomentuji.....;-D

+3/0
4.6.2012 13:32

crook.crook

Re: To je hnus

.Studenti si už dříve vybrali z předloženého seznamu dvacet knih, které měli mít do maturity načtené......

Co je tohle za lez???????????????????? Student si nic nevybira. Ma urcenou povinnou cetbu, z ktere si muze vybrat...v zadnem pripade si nemuzete prinest knihu o Warcraft 2, takze si prvni zjisti jak to je a pak kecej.

0/0
4.6.2012 13:35

Psychorův klon

Re: To je hnus

tak si ten článek projeď ;-D

+1/0
4.6.2012 13:36

Psychorův klon

Re: To je hnus

Ví to dlouho dopředu a ze seznamu si vybere, co je mu nejblíž. Byl tam třeba Saturnin atd. Když to nechtěl číst, mohl si najít na netu aspoň rešerše, aby k tomu něco dal. Je toho opravdu tolik? Mohu ti říct, že jsem maturoval za komárů, ale za takovou frašku bych se styděl.

+2/0
4.6.2012 13:39

crook.crook

Re: To je hnus

A co kdyz me nebavi ani jedna...Zkus si vybrat knihu z 14 - 16 stoleti. Nevyberes si ani kdyby jsi se rozkubal. Videl jsi nekdy ten seznam??? Zkus ho najit a vybirej..sem zvedav co te z tama bude bavit.

0/0
4.6.2012 13:48

Psychorův klon

Re: To je hnus

ježíš a podmínkou je aby mě ta kniha bavila? Kolik procent knih a materiálu na vysoké mě bavilo?

+2/0
4.6.2012 13:57

mamina2

Re: To je hnus

A pak v životě, to je teprve mazec.;-D

0/0
4.6.2012 13:59

crook.crook

Re: To je hnus

Nevim jak ty, ale ja se na strewdni venoval pocitacum a zbytek jen prolezal A udelal jsem sakra dobre, protoze jednickarky co se naucili vse ted nic poradneho neumi a hledaji se jeste ted. Ja mel diky bohu jasno, ted se nadherne uzivim a v 25 beru vic penez nez vetsina tridy. Co me nebavilo jsem proletel opsal a podegroval...Jooo ja vim sem svine ale zivot uz je takovi, ze ten co jde tvrde za svim, tak vitezi.

+1/0
4.6.2012 14:08

Psychorův klon

Re: To je hnus

Nevím jestli zrovna ty jsi vítěz. Spíš ne.;-D

+2/0
4.6.2012 14:24

Antonín, topič

Re: To je hnus

;-D

0/0
4.6.2012 14:49

Malcolm de Serenity

Re: To je hnus

Mě to bavilo;-)

0/0
4.6.2012 13:33

jan100

Re: To je hnus

Borovský se číst dá, v patnácti bez problému. Je to docela jednoduché, napsal toho málo a KRÁTKÉ. Reálie své doby vystihl docela dobře, jak jinak se mám dozvědět, co si tenkrát myslel novinář, než si přečíst jeho básničky? Ta blbá knížka ovšem byla na jeho seznamu, nebo na seznamu, který společně vytvořila celá třída - tohle jsem z článku úplně nepochopil, ale tak jako tak měl mít nějaké tušení o těch dvaceti knížkách. Kdyby ji tam rozcupoval jako úplnou blbost - samozřejmě by ji musel znát, aby mohl hodnotit - tak dostane plný počet bodů.

+1/0
4.6.2012 13:37

Malcolm de Serenity

Re: To je hnus

U nás to bylo tak, že profesorka dala 150 knížek - my jsme si každý vybrali a dali ji seznam zhruba toho, co bychom chtěli z toho seznamu a co bychom chtěli, co tam není. Pak prostě vyměnila knížky, co si nikdo nenapsal za knížky, co hodně lidí chtělo.

0/0
4.6.2012 13:42

jan100

Re: To je hnus

V roce 1987 jsem měl určitě svůj seznam. Nejsem si úplně jist, jestli nebylo něco předvybráno, ale nic mi tam nenutili, takže žádný Drda, Fučík, atd., zato vlastní četba s logickým omezením věcí, o kterých se ve škole nemluvilo a které nebyly v té době vydávány. V hodinách jsme s některými autory trochu provokovali, ale na maturitu jsem si nic "závadného" netroufl.

0/0
4.6.2012 13:49

xs123

Re: To je hnus

No já jsme maturovala 1980, a seznam povinné četby byl úplně odlišný od toho, co jsem měla načteno. Povinnou četbu jsem skoro celou opsala. V té době se totiž nesměli číst - Čapek, Solženicyn, Kafka, Mňačko, také se nedal sehnat Daniken....Ani Dostojevskij nebyl vítaný, a skoro žádní američtí autoři s výjimkou Steibecka  a Hemingwaye.

0/0
4.6.2012 14:02

jan100

Re: To je hnus

Čapek už v 87. byl i v osnovách, samozřejmě že např. Proč nejsem komunistou nebyla zrovna schválená četba. V hodině jsme to rádi zmiňovali, obzvláště jedna češtinářka kvůli tomu nádherně zuřila. Nebyl jsme ale zas tak úžasný student, abych si troufnul s takovými kusy na maturitu. O Kafkovi se nemluvilo, ale myslím, že ho také někdo v hodinách zmiňoval, já jsme se do něho tenkrát nemohl začíst, až později jsme mu přišel na chuť. Jinak "Stařec a moře nasranejch lidí" nenapsal Hemingway ............... dělám si srandu. A víte, kdo to napsal?

0/0
4.6.2012 14:24

danaja1

Re: To je hnus

Tak já jsem maturovala 1985 a to přímo z Čapka, takže zcela určitě zakázaný nebyl, taky Dostojevského jsme měli, ale to zase v Ruštině. A myslím, že byl taky jako maturitní otázka.

0/0
5.6.2012 19:04

artep17

Re: To je hnus

Souhlas, měli jsme to také tak.

0/0
5.6.2012 21:59

crook.crook

Re: To je hnus

No i tak, to mate lehci nez my...My meli vybrat knihu z kazdeho obdobi a to se nedalo.

0/0
4.6.2012 13:49

Malcolm de Serenity

Re: To je hnus

ta základní se dělí do 3 oddílů + minimálně jedno drama a jedna pozie... zhruba 4 knížky z historie a 5 knížek z moderní literatury a zbytek odkud chcete..

0/0
4.6.2012 13:55





Najdete na iDNES.cz