Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám v Liberci

Liberec - Stop průmyslovým zónám Machnín a Ostašov! Pod tímto heslem se vydali v sobotu odpoledne desítky lidí na pochod okrajovými čtvrtěmi Liberce. Protestovali proti plánům radnice na zastavění zemědělské půdy průmyslovými a obchodními halami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Fandím těmto zoufalcům!

Držím jim palce!

0/0
4.6.2012 13:18

Červená_Karkulačka

jde o to jaké haly

Aby to byly výrobní haly, kde se opravdu zaměstnají lidé a ne automatizované sklady, které zaberou jen plochu a téměř nikoho nezaměstnají nehledě na to, že určitě nezvýší výrobu a vývoz domácího produktu do zahraničí...

0/0
3.6.2012 16:11

petr.n_22

Re: jde o to jaké haly

Tak většina toho, co v Libervi je, je výroba. Třeba německý Trumpf nebo Denso. Ani platy vzhledem na dělnicé profese nebývají tak špatné, ale je pravda, že musejí makat (a to se mnohým nelíbí).

+1/0
3.6.2012 16:23

JP007

Re: jde o to jaké haly

Ale tady jde o něco úplně jiného. V Liberci jsou dvě velké průmyslové zóny v Liberci - JIH a Sever. Obě jsou poloprázdné, co do zastavěnosti průmyslovými objekty. Jinak řečeno, tato lokalita má své průmyslové zóny, které zdaleka nejsou zcela využity. Přesto se zde vymýšlí na úkor bydlení průmyslové zóny nové. Důvod je jediný - je třeba zinkasovat úplatky za příslušná povolení případně prodeje z tohoto pohledu zajímavých pozemků. Ostašov a Machnín by se měli osamostatnit. Liberec jejich zájmy těchto občanů nehájí, hájí zájmy investorů.

0/0
4.6.2012 13:00

zetkaa

Re: jde o to jaké haly

Bohužel se hluboce mýlíte. Stávající zóny jsou z vašeho pohledu poloprázdné, ale z pozice nového investora jsou bohužel plné. Volné plochy mezi objekty jsou již ve vlastnictví stávajících firem, které pozemky koupily za účelem možnosti potenciálního rozšíření své výroby, ale zatím s tím vyčkávají. Takže nové pozemky pro rozvoj nových firem bohužel aktuálně k dispozici nejsou a územní plán jen vytváří předpoklady pro možný rozvoj výroby v následujících 20-30 letech. Jediné ucelené plochy vhodné pro větší investory jsou na katastru Machnína a Ostašova.

0/0
4.6.2012 18:11

H0PE1@seznam.cz

Je to

od nich sobecké.

0/0
3.6.2012 14:58

JP007

Re: Je to

Od koho, co a proč?

0/0
4.6.2012 13:45

H0PE1@seznam.cz

Re: Je to

Od těch protestujících. Kdyby se vždycky takhle někdo šprajcoval a vyšlo mu to tak dodneška jezdíme do Prahy po okreskách.

0/0
5.6.2012 16:16

sámvelkýmao

no

dneska protestuje každej, kdo má do..................................................... ale jít a něco vymyslet a realizovat sám, to umí málokdo....

+2/0
3.6.2012 12:52

JP007

Re: no

A co by jako měli vymyslet? Víš vůbec k čemu se vyjadřuješ?

0/0
4.6.2012 13:19

kecálek reloaded 5

Průmyslové zóny

V průmyslových zónách v ČR pracují desetitisíce cizinců. Pracují za sotva minimální mzdu, ve vnuceném režimu, zaměstnavatelé (asijští) se k nich chovají hůř než k otrokům.I v mnoha podobných firmách kde pracují češi nejsou podmínky příliš lepší - nejhorší zaměstnavatelé jsou číňani.

Přitom tyto "firmy" se staví z peněz daňových poplatníků - běžné jsou "pobídky" typu - pozemky a inženýrské sítě zdarma, daňové prázdniny na deset let, příspěvky na vytvořená pracovní místa. Není to tak dávno, co jeden ekonom zveřejnil, že takto vytvořené pracovní místo náš stát stojí několik set tisíc korun. Tyto firmy pak pouze montují (sestavují) finální výrobky (např. LCD TV a monitory), z dílů, které jsou dováženy bez cla nebo za snížené clo  Číny a okolí. Dokonce i balicí materiál ty firmy dovážejí. V konečném důsledku se zavírají výrobní závody podnikatelů, kteří nemohou takovýmto dumpingpovým výrobcům konkurovat, neboť do svých cen musí promítnout také pořízení pozemků, inženýrské sítě a daně.

+3/0
3.6.2012 10:47

kecálek reloaded 5

Re: Průmyslové zóny

Zajímavé je, že odboráři, místo toho, aby se starali o podmínky, za jakých jsou lidé nuceni pracovat v těchto montovnách, raději vedou politický boj o korýtka svých špiček (poslanců i senátorů) a poskakují po Praze před vládními budovami.

+4/0
3.6.2012 10:48

Lotras rudý peklič český

Re: Průmyslové zóny

v těchto montovnách odbory nejsou Rv

+2/0
3.6.2012 11:07

hokejový expert von Kei II.

Re: Průmyslové zóny

Přesně tak! R^ My nepotřebujeme montovny pro cizince, potřebujeme budovat vývoj a specializaci.

0/0
3.6.2012 11:42

trallfa

Re: Průmyslové zóny

Copak montovny. Tam se alespoň něco dělá. Skutečným tahounem naší ekonomiky jsou logistická centra. Co je to takové logistické centrum- hala uprostřed pole, kamióny jezdící sem tam, bordel okolo, pracovní příležitost 0 (jedna paní za počítačem a pět ukrainců s paleťákem), přidaná hodnota 0

0/0
3.6.2012 15:47

Lotras rudý peklič český

Komunisté byli zlatí architekti

stavěli u měst a solidní i patrové výrobní haly jejich objem "šopifikace" ČR byl 10x menší než je dnes

0/0
3.6.2012 10:38

Králík Roger

Já si pamatuji na jistou dvoupatrovou výrobní halu,

postavenou za komunistů tak dokonale, že začala praskat. Dělníci, kteří to viděli, chtěli utéct, ale vedení se bálo, že nesplní plán, a tak je tam ZAMKLO. Nakonec ale hala SPADLA. ZAHYNULO 16 dělníků.

0/0
3.6.2012 11:00

kuřáček

Vždy bude někdo nespokojen

Ten chce klid,ten chce zase práci.To je tak velkej problém postavit to tam,kde to nebude nikomu vadit.

+2/0
3.6.2012 8:19

kobrik

Re: Vždy bude někdo nespokojen

Jiné místo, kde se dá rozšířit v LBC průmyslová zona není... Lidé s tím mohli počítat..

0/0
3.6.2012 17:09

JP007

Re: Vždy bude někdo nespokojen

Lžeš, počítá se s tím, co je v územním plánu a zde nic takového dosud nebylo. Naopak lokalita byla označována jako rezidenční zóna - tj. pro bydlení. Jinak Tebe pozoruji už delší dobu, neustále komentuješ články způsobem, který svědčí o Tvém tendenčním přístupu ve prospěch Syneru a všeho, co se ho týká neboby se ho mohlo týkat. Občas mám dojem, jak kdyby jsi byl za to placen. Taková gerillka, co?

0/0
4.6.2012 13:10

kobrik

Re: Vždy bude někdo nespokojen

Jak tento článek souvisí se Synerem?? Zřejmě nečtete jiné články a diskuze pod nimi.. Vaše komentáře jsou zase podobné výlevy jako mistrů Tauchmana a Korytáre, tvrdím snad o vás, že jste Čmelák a že jste za to placen?? Člověk nemůže mít jiný názor? Jestli jste si za x let nevšiml, tak územní plán se občas mění. Snadný přístup z dálnice je pro průmyslovou zónu klíčový, kde jinde se dá vystavět průmyslová zóna?? Ať se vám to líbí nebo ne, lidé potřebují práci a město příjmy. Argument, že se k letišti v Ostašově přistěhovali kvůli klidu je úsměvné. Jsou i jiné čtvrtě v Liberci, kde je klid a zastavění průmyslovými objekty nereálné. Vsadím se, že zde stejně nebydlíte jen jste proti všemu. Nejlépe, kdyby se do vaší smrti už nic nestavělo, protože vám už to tak stačí.

0/0
4.6.2012 17:43

JP007

Re: Vždy bude někdo nespokojen

Co to plácáš, v Liberci jsou 2 velké průmyslové zóny, ve kterých je stále spousta místa na výstavbu nových závodů, takže nová průmyslová zóna je třeba jen pro toho, kdo chce levně přijít k lukrativním pozemkům. A nezaměstnanost? Co se týče práce na montážních linkách, je v Liberci nezaměstnanost nulová - zaměstnanci jsou naopak k místním montážním linkám přijímáni z jiných lokalit nebo i států. Čili tvrzení, že nová průmyslová zóna je v zájmu snižování nezaměstnanosti Liberečanů, je blábol.

0/0
4.6.2012 13:06

hokejový expert von Kei II.

Poláci potřebují práci.

+1/0
3.6.2012 1:27

petr.n_22

Samý důchodce....

...ti opravdu haly a pracovní místa v nich nepotřebují.Rv

+3/0
3.6.2012 1:16

Lotras rudý peklič český

Re: Samý důchodce....

a žije tvůj dědek a bába ???

0/0
3.6.2012 11:00

petr.n_22

Re: Samý důchodce....

jo.

0/0
3.6.2012 16:17

Králík Roger

Oni si MYSLÍ, že haly a pracovní místa nepotřebují

A pak naříkají, že není na důchody. Ne že by se nekradlo. Fotovoltaický megatunel přijde občany na 40 miliard ROČNĚ, ale demostarace proti němu jsem jaksi nezaznamenal. Lidé jsou tak pitomí, že věří Pravdě a lásce a Kalouskovi...

+1/0
3.6.2012 11:04

JP007

Re: Oni si MYSLÍ, že haly a pracovní místa nepotřebují

Ne, haly v nové průmyslové zóně potřeba nejsou, když ve dvou existujících zónách je místa dost. Myslím, že zmatenost Tvého příspěvku svědčí o tom, že vůbec netušíš k čemu se vyjadřuješ.

0/0
4.6.2012 13:23

Januschau

Zastupitelé už mají nové přírůstky do svých vinoték,

takže je rozhodnuto...:-/

+7/0
2.6.2012 23:11

Wannaiy

už je rozhodnuto

Bohužel si myslím, že už je rozhodnuto. Věřím, že někdo (respektive určitá skupina lidí) již má pod palcem více jak 20 lidí ze zastupitelstva. Teď jenom levně nakoupit pozemky (spíš tyto pozemky jsou již zakoupeny) a poté je ihned prodat za maximální (nadhodnocenou) cenu tak jako tomu bylo u pozemků v severní a jižní zóně Liberce.

V době, kdy moc velkých projektů není se bere všechno.

Je mě líto těch lidí co tam bydlí.

Zastupitelé jsou pouhé loutky firmy sídlící ve věži (dozajisté to bude provádět min. její dceřinná firma).

;-O

+4/0
2.6.2012 22:57

prchz

Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Ti protestující určitě potřebují jiné věci než haly. Na druhé straně je však spousta lidí, kteří potřebují ty haly a práci v nich.

+6/0
2.6.2012 22:34

naroznej

Re: Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Na Liberecku je práce dost. A je tam i dost ploch , které nejsou pro nic jiného vhodné... než pro průmysl. Proto protestujícím fandím.

+6/0
2.6.2012 22:45

Indigho

Re: Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Nazdar rozumbrado ! Tohle není hospoda, tady jsou tvoje žvásty nuceny všem !

+2/0
3.6.2012 0:30

petr.n_22

Re: Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Problém je, že k brownfieldům je většinou špatná dopravní dostupnost a je to v podstatě neřešitelné.

0/0
3.6.2012 1:17

JP007

Re: Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Taky nevíš k čemu se vyjadřuješ, viď? Jestli je v Liberci špatná dopravní dostupnost k průmyslovým zónám JIH a SEVER, tak to už potom všude.

0/0
4.6.2012 13:28

boooom

Re: Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Jenže pracovtav v těch halách budou stejně ukrajinci nebo poláci. Jsou levnější a můžou makat 16 hodin denně.

+1/0
3.6.2012 10:17

JP007

Re: Potřebujeme jiné věci než haly, protestovali lidé proti zónám

Vážně? Tak proč nepracují v těch stávajících montovnách ve dvou poloprázdných, nových, existujících průmyslových zónách? My zde mluvíme o třetí zóně. Víte to vůbec?

0/0
4.6.2012 13:18

other_side

všechno prodat a zastavit

až zemědělci pole zhuntujou, tak to prodaj (vydělaj, protože neprodaj půdu ale neúrodnou plochu) a skladů bude dostatek.

0/0
2.6.2012 22:25

Darask

Zemědělskou půdu

přece nepotřebujem. Budeme žrát co si vyžebráme.

+1/0
2.6.2012 21:47

prchz

Re: Zemědělskou půdu

Stejně se na ní pěstuje maximálně řepka pro naftu. A ani to se lidem, co tu půdu prodali, nevyplatilo.

+2/0
2.6.2012 22:38

naroznej

Re: Zemědělskou půdu

Jaká bude situace za 10..20...50 let ? Na tom poli , kde je dnes řepka , může být za 10 let ječmen. Pokud se tam něco postaví , tak tam již nikdy nic pěstováno nebude.

+3/0
2.6.2012 22:43

janbrezen

Re: Zemědělskou půdu

jak to? hala se rozmontuje a muze se dal pestovat, nic neni vecne

0/0
2.6.2012 22:53

naroznej

Re: Zemědělskou půdu

No tak...likvidace vrstvy až 50cm betonové podlahy ... to není za pakatel.

Ne každá hala se dá rozmontovat ... když se zbourá... co s tou sutí ?

+2/0
2.6.2012 22:58

xexyn

COŽE???

1) JAK CHCETE ROZEBRAT HALU S BETONOVÝM ZÁKLADEM VHODNÝM PRO UMÍSTĚNÍ NĚKOLIKATUNOVÝCH STROJŮ?

2)JAK DLOUHO SI MYSLÍTE, ŽE SE BUDE OBNOVOVAT ORNICE, KTERÁ Z TOHO POLE DÍKY STAVBĚ ZMIZÍ? PŘEDPOKLÁDÁTE, ŽE MAJITEL POLE, NA KTERÉ JI VYVEZOU JI BUDE VRACET?

3)POKUD TAM NEDOVEZETE ZPĚT ORNICI, JAK DLOUHO ČEKÁTE, NEŽ SE BUDE OBNOVOVAT? KOLIK MYSLÍTE, ŽE SE TOHO NA JÍLU VYPĚSTUJE?

4)MYSLÍTE, ŽE SI PODNIKATEL NECHÁ JEN TAK ROZMONTOVAT HALU ZA NĚKOLIK DESÍTEK MILIONŮ JEN PROTO, ŽE LIDI NEMAJÍ CO ŽRÁT? TU HALU BUDETE MUSET VYKOUPIT!

8-oRv

+4/0
3.6.2012 8:14

prazakm

Re: COŽE???

Vy jste nádherný exemplář nevzdělaného tupouna. Nic o tom nevíte, ale hlavně že máte CAPS LOCK! ;-D

0/0
3.6.2012 9:36

naroznej

Tak , tak...

V celé republice je spousta polorozpadlých , opuštěných objektů. Ale stavíme další a další průmyslové zóny. Nebylo by lepší se zamyslet , co s těmito starými objekty , než zabírat drahocennou půdu pro další stavby ?

+5/0
2.6.2012 18:37

pan vomáčka

Re: Tak , tak...

další průmyslové zóny se staví z prostého důvodu, je to mnohem levnější než znovupoužtí zdevastovaných železobetonových monster. půda asi pro zemědělce dost drahocenná nebyla, když se jim vyplatilo ji prodat.

+7/0
2.6.2012 18:51

bear64

Re: Tak , tak...

R^

+1/0
2.6.2012 18:51

naroznej

Re: Tak , tak...

Ano , to je pravda. Vždy je levnější něco stavět na zelené louce , než něco přestavovat. Nicméně to , co v této zemi je 20 let normálem je cesta do pekel. Když bude zachován současný trend , budou zde za 100 let pouze rozbořené staré průmyslové objekty ... nic více. Dobře , postavme průmyslové zóny. Ale součastně na 1 hektar nové průmyslové zóny zrekultivujme 1 hektar starých objektů.

+4/0
2.6.2012 22:41

Stary Fafa

Re: Tak , tak...

Dovolim si jenom pripomenout, ze kaloricky prijem prumerneho Cecha je o desitky procent vyssi nez optimum, hlavni zdravotni problem je nadvaha a populace stagnuje. K cemu tedy je vlastne potreba ten dalsi hektar orne pudy?

0/0
3.6.2012 4:25





Najdete na iDNES.cz