Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po D1 se hnala felicie v protisměru, zavinila nehodu a zmizela

Po dálnici D1 nedaleko Kroměříže jel automobil v protisměru. Neznámý řidič se ve Škodě Felicia řítil špatným pruhem směrem k Hulínu. V jednom okamžiku způsobil nehodu, když se srazila dvě auta, která se mu vyhýbala. Felicie poté zmizela a policisté po ní i šoférovi pátrají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dalnice

jednostranný retardér

Asi jediným řešením, jak zamezit náhodným nájezdům do protisměru by byla instalace retardérů ve tvaru hladkého skokánku. Ti co by sjížděli z dálnice by jej klasickou čtyřicítkou - šedesátkou s trošku nepříjemným zhoupnutím "přeskočili", ale ti co by na něj najeli do protisměru, by to cítili jako prudké najetí na obrubák, takže by je to trklo, že je něco špatně. Vlastně něco podobného, jako jedete po vyfrézované vozovce a nevšimnete si jejího konce. A buch, ale tam jsou často ostré hrany.

0/0
1.6.2012 10:33

p.erk

Re: jednostranný retardér

To bych si nechal patentovat! Výšku skokánku doporučuju asi 50 cm, to zaručí že se na dálnici nedostanou ani ti, kteří dostatečně nezvládají své vozidlo, ani vozidla na hranici životnostI

0/0
1.6.2012 11:07

Leinad

To nebyl pirát

Nejsou známy jeho podnikatelské či manažerské aktivity, nejel 140 km/h a nedodržoval pravidla řazení.

+1/0
31.5.2012 22:50

nicaren

Re: To nebyl pirát

Jojo, to byl běžnej "vohnout" kterej byl akorát tak hloupej, že špatně najel na dálnici. Pravděpodobně se rekrutoval z těch, kteří se zde rozepisujou, jak mají právo jezdit v levým pruhu i když je pravej volnej, protože nikdo přece nesmí ject víc než 130, a pohoršujou se nad předjetím zprava (který fyzikálně není možný, pokud je řidič v levým pruhu oprávněně).

+3/0
1.6.2012 0:05

bar.bu.do

Re: To nebyl pirát

... fyzika a zákon nejsou totéž ...

+1/0
1.6.2012 6:43

nekdoosmdesatyšesty

Re: To nebyl pirát

On ani nic takového neříká. Ale ani tak nemá pravdu, protože se dá předjet po zpevněné krajnici, která má na to šířku dostatečnou.

0/0
2.6.2012 0:23

231/4

Re: To nebyl pirát

Tak to jsem včera byl svědkem zázraku, nebo porušení fyzikálních zákonů. Než jsem se stačil zařadit do pravého pruhu,tak aby neporušil §17 odst. 3 zák. 361/2000 Sb., tím že by předjížděnému znemožnil dodržet ustanovení §19 odst.1 už mě předjížděl, ten co byl ještě předchvílí za mnou. A nebo to nebyl zázrak a on byl prase porušující zákon, který Vy asi pořádně neznáte. Doufám že neřídíte a jestli ano, že se na silnici nepotkáme.

0/0
1.6.2012 8:07

p.erk

Re: To nebyl pirát

Peávě jsi dokázal že zákon neznáš ty, a ani ho nedodržuješ...

0/0
1.6.2012 11:05

bar.bu.do

Re: To nebyl pirát

... máte s tím problém? Něčemu nerozumíte? Zkuste ještě §19 (2) ...

0/0
1.6.2012 11:22

p.erk

Re: To nebyl pirát

Aha, ty asi budeš jeden z těch prudičských školitelů so neochotně uhýbají, aby ti rychlejší museli přibrzdit... No jen tak dál, přeju ti at narazíš na dalšího Lacinu... Pak si cituj paragrafy, ole!

0/0
1.6.2012 11:37

bar.bu.do

Re: To nebyl pirát

... ale kdež, Vy tu ovšem lžete a ještě jste agresivní ...

0/0
1.6.2012 12:06

p.erk

Re: To nebyl pirát

přesně!

0/0
1.6.2012 11:04

petrumr

kaps

tuším, že na kroměřížsku jsou brány stavěný aby zachytily auto v protisměru.Žádám o podrobné vyšetření kdo za to může, že ty udaje hned nepoužil, nebo žeby policajti byli na obědě?

0/0
31.5.2012 20:46

rytíř Smyl Flek z Nohavic

divný že byl jen jeden

včera když jsem tam jel tak jich bylo nejméně 20!

+5/0
31.5.2012 18:40

P8000

Návštěvníci?

"Po D1 se hnala felicie v protisměru, zavinila nehodu a zmizela" ... to museli být Návštěvníci a spletli si rok přistání.

+2/0
31.5.2012 17:59

Neutrální Nick

Re: Návštěvníci?

;-D;-D;-DR^R^

+1/0
31.5.2012 18:05

b-blue

Re: Návštěvníci?

.. že by šli s dobou a vyměnili Ladu Nivu za felicii ?

0/0
1.6.2012 2:27

P8000

Re: Návštěvníci?

Jak jinak si to chceš vysvětlit?

0/0
1.6.2012 6:30

mnenebertemocvazne

Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

protisměru (bylo to ale blbým značením) pruhů. Reakce byla automatická . po cca 50, 100 metrech ihned co nejvíce ke kraji, blikačky a počkal jsem, až se budu moct otočit. Sice jsem pak hodně objížděl, ale to nevadilo.

Dodneška mám ten mrazivý pocit v sobě.

Pokud ovšem někdo jede 10 min v protisměru, tak nemá řídit vůbec.

0/0
31.5.2012 17:26

Neutrální Nick

Re: Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

A to ti nebylo divný, že najíždíš levotočivě rovnou do rychlýho pruhu?

0/0
31.5.2012 17:33

mnenebertemocvazne

Re: Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

tam to tak nebylo, ten pruh směřoval rovně, jen tam byly takové již skoro neviditelné čáry na silnici - vodorovné značení. Divné po přejetí těch čar bylo ihnet po pár metrech to, že mám svodidla vpravo.

0/0
31.5.2012 17:36

Neutrální Nick

Re: Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

A kde to tam bylo?

0/0
31.5.2012 17:43

mnenebertemocvazne

Re: Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

je to příjezd od Čadce do žiliny směrovaný ukazateli na Martin, podjede se přitom takový viadukt a má se jet pravým pruhem doprava. Ale je tam i levý pruh, který vede asi zpět na viadukt, ale proti němu je dvouproudovka právě zpětná od Martina. Trošku chaotické. Ale jak tady někdo podotknul, zjistit, že jsem v protisměru trvá pár sekund, proto jsem ujel jen pár metrů. Navíc toto byl můj jediný omyl (podle mně zaviněný špatným značením a absencí betonových zábran) a dodnes moje noční můra.

0/0
31.5.2012 17:54

Neutrální Nick

Re: Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

Tohle?

http://maps.google.com/maps?q=%C4%8Cadca,+Slovensko&hl=cs&ie=UTF8&ll=49.2274,18.732741&spn=0.006979,0.009388&sll=49.203243,19.307785&sspn=0.446845,0.862427&oq=%C4%8Dadca&hnear=%C4%8Cadca,+Slovensko&t=k&z=17

0/0
31.5.2012 18:12

mnenebertemocvazne

Re: Mě se stalo jednou jedonkrát v Žilině, že jsem najel do

no, asi jo, takhle to nepoznám na 100%, ale ten protisměr nebyl nijak fyzicky oddělen, takže omyl byl nasnadě

0/0
31.5.2012 19:08

otheritems8

logika

Přesně, jak tady již někteří píší. Pokud to nebyl vyznavač adrenalinu, a nepozná, že jede v protisměru, nemá za volantem co dělat. A značení, i když není ideální, za to nemůže. Výjezdy a nájezdy na dálnicích a silnicích pro mot. vozidla, jsou pravotočivé, protože se jezdí již od války vpravo. Toto nepozná jen idiot, že není v Anglii.

+1/0
31.5.2012 16:56

dalnice

Re: logika

Tak na to pozor. Nejsou jen nájezdy doprava, ale i doleva. Samozřejmě se při tom musí přejet nebo podjet dálnice a pak teprve odbočit doleva. Jenže, když je mlha anebo nepozorný řidič, snadno se může odbočit už před mostem. Tam by ještě každému mělo dojít, že je něco špatně, když se přiblíží k pruhům dálnice. Ale existují i nájezdy, či spíše rozplety, kde se připojujete na dálnici zleva - tj. do rychlého pruhu. Toto však většinou bývá na městských rychlostních komunikacích.

0/0
1.6.2012 10:03

Bouše

Potfora jedna !

;-D

+1/0
31.5.2012 16:45

No3130

to že jsem najel na dálnici obráceně

bych musel zjistit během dvou vteřin. svodidla vpravo, odstavný pruh vlevo. těch sto, max. dvěstě metrů, co bych ujel, bych odcouval zpátky. nechápu, proč tu někdo řeší, že by jel odstavným pruhem k nejbližšímu výjezdu. pokud někdo za bílého dne nepozná, že najel na dálnici obráceně, tak nemá naprosto co dělat za volantem. jiná situace je, jestli to auto ukrad nebo to byl nějaký hec.

0/0
31.5.2012 16:44

nakej_nick

Re: to že jsem najel na dálnici obráceně

to musí člověku při smyslech dojít hned při najíždění, když se musí dostat do pravého pruhu z toho nejvíc vlevo

0/0
31.5.2012 17:08

sobak

uzavírka kroměříž - hulín

jestli to nebude tím že se dělá rekonstrukce silnice první třídy mezi kroměříží a hulínem a tento řidič s felícií je po ní zvyklý jezdit při svých svátečních vyjíždkách a teď ho vedla objížďka na nadjezd nad dálnicí ve směru skaštice, kde nepozorností špatně odbočil, značení objížděk je holt u nás tryskní

0/0
31.5.2012 16:38

Neutrální Nick

Re: uzavírka kroměříž - hulín

Značení je tam více než dostatečné. Nehledě na fakt, že každý člověk s minimem inteligence po najetí na dálnici okamžitě pozná, že je v protisměru. A ne že pojede mnoho km proti všem autům...

.

A co je to "tryskní"?

+2/0
31.5.2012 16:41

nakej_nick

Re: uzavírka kroměříž - hulín

hodně rychlé ;-D

+3/0
31.5.2012 16:43

BARON FON SAXOFON IV.

Re: uzavírka kroměříž - hulín

naopak, tomu řidičovi muselo bejt hned jasný, že v protisměru jeli ti ostatní;-)

0/0
31.5.2012 16:55

dalnice

Re: uzavírka kroměříž - hulín

Naopak. Případnému náhodnému zbloudilci, či svátečnímu jezdci, nemusí vůbec dojít, že jede blbě a proto jede dál. Auta v rychlém pruhu, která ho včas spatří, na něho sice blikají a zařadí se do pomalého pruhu, ale on si myslí, že jen riskantně předjížděli a blikáním se mu omlouvají :-(. Navíc, keře v dělícím středovém pruhu brání tomu, aby vedle sebe viděl druhý směr dálnice. A i kdyby jej viděl, může si myslet, že to je jiná doprovodná komunikace, jako např. podél R35 z Olomouce na Mohelnici.

0/0
1.6.2012 10:27

drakula

Re: uzavírka kroměříž - hulín

Zrovna jsem tam jel. Minul jsem ji tak tak u protihlukové stěny, takže musela najet už  nájezdem od Postoupek. Byla plná lidí a mazala si to tak kilem v levým pruhu. Dálnice se tam točí, vyjela ze zatáčky, navíc byla stříbrná a šla dost špatně vidět, já jsem jel s naloženou dodávkou taky asi kilem, no měli jsme všichni celkem štěstí...

0/0
31.5.2012 18:54

MDP

Re: uzavírka kroměříž - hulín

Pokud nevíš jak se píše "tristní", tak to nepoužívej RvRv

+1/0
31.5.2012 16:57

MadHawk

Dnes si montuji BlackBox

Konečně dnes namontuji do auta "černou skřínku" ... sice to havárii nezabrání, ale určitě v případě nutnosti pomůže prokázat cizí (nebo moji) chybu. Stojí to pár korun, tak nechápu, proč je tak málo používaný?? Těch pár kaček je lepších než pak případně nějaké tahanice...

0/0
31.5.2012 16:30

Nožík

Re: Dnes si montuji BlackBox

To by snad mělo být i povinné.....

0/0
31.5.2012 16:33

nakej_nick

Re: Dnes si montuji BlackBox

ne, nemělo, ale nikdo nokomu nebrání to používat

- taková povinnost zase zvrhne v šikanování, až se a) rozbije b) nepoužije při 300 cestě z garáže k domu

- naši experti a stádo pos*anců jsou schopni uzákonit parametry (rozlišení, GPS, snímač zrychlení), s kterými by zas o úplný pakatel nešlo

- další očekávatelný krok je povinné předkládání záznamu rychlosti ke kontrole

+2/0
31.5.2012 16:56

mnenebertemocvazne

Re: Dnes si montuji BlackBox

co to je? Kde se o tom můžu dozvědět neco víc? Díky

0/0
31.5.2012 16:41

Neutrální Nick

Re: Dnes si montuji BlackBox

Co to je?

Já mám kamerky vepředu a vzadu. Už se hodily...

+2/0
31.5.2012 16:42

duch zavražděného iuose

hmm

nejspíš myslí právě on-board kameru

0/0
31.5.2012 16:50

mnenebertemocvazne

Re: hmm

no, pokud myslí jenom kameru, pak proč tady machruje s nějakou černou skříňkou?

0/0
31.5.2012 17:20

nakej_nick

Re: hmm

já myslím, že myslí kameru s dalšími fičurami, např. záznamem GPS a záznamem čidel přetížení (rychlé změny rychlosti či směru), ale možná myslí něco jiného - co myslíte vy? ;-)

0/0
31.5.2012 19:05

MadHawk

Re: hmm

tak to se omlouvám za zmatení - je to onboard kamera s ukládaním dalších parametrů - GPS poloha, zrychlení atd... Nemachruji, jen mě překvapuje, jak málo je to rozšířené....

0/0
31.5.2012 21:04

LudaL

Re: hmm

Už jsem o tom uvažoval, ale zatím mě odrazuje to, že to je další věc o kterou bych se musel starat. Po každém zastavení vypnout, uložit a zase naopak.

0/0
1.6.2012 8:38

Neutrální Nick

Re: hmm

To by napsal on-board cam, ne?

0/0
31.5.2012 17:25

untermenschvonsocdem008

doufám , že bude vypátrán a potrestán jak Lacina

kterej sedí uplně nevinne!! když se jedná o nizce pŕijmovou skupinu která se vyváži ve felicii tak místní levičáci používají jinej metr, jak když spácha přestupek podnikatel nebo manager v aute z kapitalistické cizinyRv

+3/0
31.5.2012 16:21

bob52

Re: doufám , že bude vypátrán a potrestán jak Lacina

Lacina sedí nevinně jo? Jen náhodou se nikomu nic nestalo.

0/0
31.5.2012 17:12





Najdete na iDNES.cz