Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zloději vykopali z řeky čtyři tuny potrubí, bagrem poničili koryto

Tito zloději kovů nebyli žádní troškaři. Bagrem v úterý vytrhali z řeky Olše v Karviné přes třicet metrů potrubí, naložili ho na nákladní vůz a dovezli do sběrny. Tam už si ale pro ně došli policisté. Nic nepomohlo vymlouvání, že takřka čtyři tuny starých trubek jen našli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nezavisla

A co...

majitel neexsistuje firma zkrachovala proč né?Hutě potřebují železo;-D

0/0
31.5.2012 18:42

Drdol

Re: A co...

čínské hutě.

0/0
31.5.2012 21:19

luban12

A to asi nevědí o řetězu.

Dost se divím, že pracovití sběrači kovů ještě nevytáhli ze dna řeky řetěz, který tam leží z Prahy až do Hamburku. Používaly jej lodě k plavbě místo koles a lodních šroubů.

0/0
31.5.2012 17:43

vandor

Re: A to asi nevědí o řetězu.

...   no tys tomu teď dal   ...;-D...

0/0
31.5.2012 21:30

zorro_rojo

Re: A to asi nevědí o řetězu.

no.. aspon bude prohloubeni koryta zadarmo. :)

0/0
4.6.2012 19:55

Draggo

kdyz muzou odvezt most,

proc ne potrubi? :-P

0/0
31.5.2012 17:29

dunil_3

Tak hele ale jako vocamcať pocamcať

pokud nikdo neví, komu ten šmejd patří, nikdo s tím řadu let nehne, nikoho nezajímá, že to dělá kdesi nepořádek - tak proč by někdo nemoh přijít a uklidit to?

0/0
31.5.2012 17:05

Huckleberry Švédd 8

Re: Tak hele ale jako vocamcať pocamcať

protože i tak je to krádež ??

+3/0
31.5.2012 17:11

huh

Re: Tak hele ale jako vocamcať pocamcať

Koho okradli?

0/0
31.5.2012 18:52

opportunity

Re: Tak hele ale jako vocamcať pocamcať

Stát (zatajení nálezu).

0/0
31.5.2012 18:59

demark

Re: Tak hele ale jako vocamcať pocamcať

No, i tak je to krádež. Ale hlavně - oni nic neuklidili. Oni zničili břeh i dno. Kdyby to uvedli do původní stavu, já bych jim to i nechal.

+2/0
31.5.2012 17:39

vanhouten

čekám kdy zmizí Sýkorák

:-P

+3/0
31.5.2012 16:43

opportunity

Re: čekám kdy zmizí Sýkorák

;-D

0/0
31.5.2012 19:00

Tom Ov

Byl to Víta Jakoubek...

Tvrdili, že potrubí našli, po několika důkazech se ale nakonec přiznali.Byly to dvě kružnice,z nichž jedné čouhá z kapsy bagr!

0/0
31.5.2012 15:54

ODSCSSD7

Znate tu pohadku o tom drvostepovi...

"to nam to ta prace jde pekne od ruky"

"pockat pockat, to je prace? tak to neeeeee... ja slibil ze pracovat nebudu"

;-D

0/0
31.5.2012 15:39

huh

Komu uškodili?

Nedbalému majiteli, který to nechal rezavět v řece? Jako adekvátní "trest" bych považovala povinnost upravit břeh a koryto do původního nebo lepšího stavu.

0/0
31.5.2012 15:34

Yanajedna

Re: Komu uškodili?

Až ti příště ukradnou rezivějící škodovku před domem, nebo rezivějící vrata od garáže, zajímala by mě tvá reakce ;-D

+2/0
31.5.2012 16:09

demark

Re: Komu uškodili?

To je trochu jiná situace. Je běžná praxe, že starý vodovod (nebo i jiná síť) se ze země netahá ven. Protože to jsou náklady navíc, které nevyváží cena železného šrotu. Já bych je nechal upravit korytu do původního stavu.

0/0
31.5.2012 17:41

huh

Re: Komu uškodili?

Rezavějící nepojízdnou a nespojízdnitelnou škodovku? To by bylo na poděkování. Vrata od garáže ale používám. Ty roury v řece nebyly k ničemu, jenom bordel.

0/0
31.5.2012 18:15

Yanajedna

Re: Komu uškodili?

A teď je zničené koryto, rozrytý břeh. Těžká technika na břehu řeky nadělá paseku.

0/0
31.5.2012 18:40

huh

Re: Komu uškodili?

Však taky píšu, upravit břeh a koryto.

0/0
31.5.2012 18:42

Yanajedna

A kde si půjčili tu techniku?

?

0/0
31.5.2012 15:20

mpes3

hmmm.

kolikrát mám pocit, že celý jejich problém není v lenosti, ale ve velmi nízkém IQ. Nám měnili u baráku sloupy - za betonové sloupy veřejného osvětlení dávali plechové. To betonové zůstalo ležet, ale asi po dohodě naběhla parta cikánů, s palicema to rozbili, vytáhli zevnitř železo. To odvezli, beton shrnuli na hromádku.

Kdo z nás by to pro pár korun dělal? Já teda určitě ne.

Kdyby se cikáni naučili, že takhle je potřeba chodit do práce každý den, tak z nich můžou být docela slušně vydělávající lidi, protože tohle je sice nekvalifikovaná, ale těžká práce...

+2/0
31.5.2012 15:03

moky11

Re: hmmm.

v normální práce ale není ten adrenalin... ;-D

0/0
31.5.2012 16:38

Pinkkk

A já

ne a ne najít někde na ulici metráky železa. Kdybych alespoň našel 100 metrů měděného kabelu. Jsem smolař. Stěží najdu v lese pár hříbků. A to se musím modlit, aby nebyly červivé.

+1/0
31.5.2012 14:27

Chanuka

to by jeden nevěřil,

co všechno lidi poztrácej a druhý to najdou.......

0/0
31.5.2012 14:22

mázaušima

Re: to by jeden nevěřil,

;-DR^

+2/0
31.5.2012 14:49

(gbd)

Práce a výkon

Osobně vidím problém "sběračů kovů" a podobných elementů hlavně v tom, že není jak je zaměstnat. Když kouknete, kolik práce vynaloží jen "pro pár kaček" a s jakým rizikem, je zřejmé, že jsou ochotni pracovat.

Ale - nejsou ochotni pracovat soustavně, pravidelně, 8 hodin denně, s výplatou v půli příštího měsíce.

Tito lidé potřebují práci, kde odměna je ihned po výkonu a nikdo nespoléhá, že přijdou druhý den zas. Pokud by bylo možné je ráno najmout, večšer vyplatit, tak duhý den popíjejí, třetí den mají kocovinu - a čtvrtý den jim může někdo dát další práci.

Žel, to je v našem pracovně-právním státem takřka nemožné a stále méně pravděpodobné. (Viz boj se švarcsystémem, povinné lékařské prohlídky i pro jednodenní brigády či papírování ohledně daní/sociálistického/zdravotnického pojištění...)

+5/0
31.5.2012 14:14

Slavomír 1966

Re: Práce a výkon

Je vidět, že nechápete mentalitu asociálních lidí.

Asociál je schopen věnovat velké úsilí neočnímu vykradení samoobsluhy, ale není schopen normální práce. Dokonce dříve kasaři byli velice zruční lidé, protože "udělat káču" vyžadovalo velkou zručnost. Kterákoli zámečnická firma by takového člověka ráda zaměstnala, ale on této své přednosti nevyužil a pokračoval v životě mezi kriminální činností na svobodě a sezením za mřížemi.

+1/0
31.5.2012 14:18

(gbd)

Re: Práce a výkon

Já soudím, že jejich mentalitu znám poměrně dobře. Nejsou všichni "takoví" (jak jsem psal), ale je jich poměrně dost.

Měl jsem tu nedobrovolnou možnost je ve velkém pozorovat ve svém okolí po několik roků...

Obvykle nejde o odmítání "poctivé práce", ale opravdu o snahu mít okamžitý profit. (Ideálně vedle příjmu z dávek, ale ten stejně hned sebere lichvář a půjčí vám jen na trochu jídla na další tejden. Ale když odpoledne vyděláte a večer propijete, neveme vám to ani úžerník, ani manželka.)

0/0
31.5.2012 14:25

pražak

jaká krádež

je to vyčištení reky od rezavého potrubí.

+1/0
31.5.2012 14:07

net.Xtreme se nevzdává

Jinak souhlas sběrna by měla být zodpovědná za to co kupuje

Pokud je to kradené její problém, buď řekne, kdo jí to prodal a dokáže to něčím jiným než ukradenou nebo falešnou občankou nebo ať to nevykupuje...třetí cesta je ,že se sběrna zavře a personál skončí ve vězení...

0/0
31.5.2012 13:59

231/4

Re: Jinak souhlas sběrna by měla být zodpovědná za to co kupuje

A proč by sběrna musela něco dokazovat?

Policajti by do sběren a zastaváren měli mít volný přístup a v případě nálezu kradené veci, by ji mohli rovnou zabavit. A jestli se sběrna bude dohadovat s tím kdo jí to prodal nebo ne, to už je problém majitele.

0/0
31.5.2012 15:27

Kidkid

Re: Jinak souhlas sběrna by měla být zodpovědná za to co kupuje

Sběrna by měla prokazovat proto, protože v případě nákupu kradené věci se jedná o překupnictví a majitel sběrny by měl být potrestán nejméně odebráním živnosti a konfiskací veškerého majetku.

0/0
1.6.2012 6:34

Politicky nekorektni Artaban v01

Opatreni je snadne....

Opatreni jak zabranit kradezim a "nalezum" nepotrebnych zpenezitelnych kovovych predmetu  je velejednoduche:

1) Zadne hotovostni platby u obchodniku se srotem ve vykupu

2) Misto hotovosti by sberac dostat bankovni sek, ktery je proplatitelny nejdrive po dvou tydnech po nakupu. Sek by byl vypsan na konkretni jmeno samozrejme po predlozeni obcanskeho prukazu. V pripade problemu se srotem v bode 3) by sek propadl - obchodnik/policie by ho mohla zablokovat. 

3) Karantena srotu:  Vykoupeny srot je obchodnik drzet 2 tydny v karantene a nepreprodavat dal - prave z duvodu mozne kradeze. Evidence srotu versus, kdo ho prinesl. Povinnost porizovat dokumentaci na strane obchodnika, kdo srot prinesl (foto sberace se srotem - digital je levny fotky temer zdarma).

Jak jednoduche musi se jen chtit.  Sberne dvory by zdarma prijimali srot libovolneho druhu i nadale.

+1/0
31.5.2012 13:58

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Opatreni je snadne....

Pri nedodrzeni bodu 3) a pri odhalene kradezi by se obchodnik stal spolupachatelem kradeze.

S temito jednoduchymi pravidly bych daval divokemu sberacstvi mesic maximalne dva.

+1/0
31.5.2012 14:01

(gbd)

Re: Opatreni je snadne....

Body 1) a 2) by nebyly funkční, jen by do hry vstoupil zprostředkovatel, který by vyplatil hned (třeba část) a inkasoval dodatečně.

0/0
31.5.2012 14:03

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Opatreni je snadne....

Fajn, ale i zprostredkovatel by chtel srot vycashovat. Pak by se vse svezlo po nem...

0/0
31.5.2012 14:06

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Opatreni je snadne....

+ Zprostredkovatel by chtel nejakou rizikovou premii + premii za cash (casova hodnota penez). Tj. business case cele te veci by se rapidne snizil. Treba tahle disputace s trubkami by se urcite nevyplatila (pokud bagr a nakladak take nekde nenasli).

0/0
31.5.2012 14:10

dalnice

Re: Opatreni je snadne....

Nakonec nezbude, než kvůli těmto "sběračům" znárodnit sběrny a o výkup se budou starat obce. Anebo úplně zrušit placený sběr kovů, podobně jako za papír a plasty nic nedostanete.

0/0
31.5.2012 15:18

net.Xtreme se nevzdává

Že nehledají zlato

v nějakém bankovním trezoru...jen našli čtyř ituny trubek na dně řeky;-D;-D;-D

+1/0
31.5.2012 13:58

dodo-dodo

prace-cena

kdyz vezmu hodinove sazby nejakeho vetsiho JCB a kolik stoji km nakladaku, tak by mne docela zajimalo, za jak dlouho to vykopali, aby jim z tech penez alespon neco zustalo

0/0
31.5.2012 13:44

janbrezen

Re: prace-cena

prepokladas ale, ze si bagr nekde oficialne objednali, o cemz treba ja pochybuju

0/0
31.5.2012 13:50

J i ř í

Řešení je jednoduché:

Obsluha sběrny, která takové věci vykoupí, půjde sedět a nahradí vzniklou škodu. Pak by byl pokoj.

+7/0
31.5.2012 13:39

Wolf 2

Re: Řešení je jednoduché:

Personál sběrny není detektivní kancelář, aby zjišťoval, odkud dané věci pochází, když na nich není vyraženej například znak obce.

0/0
31.5.2012 13:45

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Řešení je jednoduché:

na každou trubku se normálně vyráží znak obce...

0/0
31.5.2012 13:46

Maršál Mal

Re: Řešení je jednoduché:

...každý trubce na čelo znak obce.  ;-D R^

+2/0
31.5.2012 13:50

tres.montes

Re: Řešení je jednoduché:

OK, tak tedy by měla mít každá sběrna povinně kamery, na něž natočí přivezený sběr zároveň s tím, kdo sběr přiváží. Povinně kontrola OP (obličej na kameře sedí k OP). Odkup sběru bez zajištění takového důkazního materiálu by byl trestný. To by snad stačilo.

+3/0
31.5.2012 13:55

sigenius

Re: Řešení je jednoduché:

Sběrna není detektivní kancelář. OK. Zrušme sběrny.

0/0
31.5.2012 14:23

editus

Re: Řešení je jednoduché:

Ne vždy obsluha ve sběrně prokáže pravý původ výkupního materiálu. Je pravděpodobné, že když přinesou poklopy z kanalizace, tak je to jasné, ale jak poznají zda se skutečně jedná o kradené železo, nebo o soukromé vlastnictví, to už je těžší..

0/0
31.5.2012 13:46





Najdete na iDNES.cz