Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při stávce má firma dostat jména stávkujících předem, navrhl Drábek

Jasná pravidla pro případ stávek chystá vláda. Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek například navrhl, aby se každá musela nahlásit alespoň pět dní předem. Nebo s tím, že by firma musela dostat nejpozději den před stávkou seznam zaměstnanců, kteří stávku podpoří. Vláda ve středu návrh začala projednávat, ale ještě se k němu vrátí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Český osel

Udělejte Drábkovi pořádnou pedikéru...

a kdyby to nepomohlo? Už Švejk si liboval po klystýru ;-)

0/0
31.5.2012 18:28

beda venerabilis

Dobrý nápad, ale má ještě mezery

Což takhle, aby stávku bylo povinno předem napracovat.

0/0
31.5.2012 14:59

Bery

Re: Dobrý nápad, ale má ještě mezery

Takova stavka by pak logicky nemela zadny smysl. ;-)

0/0
31.5.2012 17:52

BUDELITO

Ustava

...dává každému občanovi právo stávkovat. Netuším jakým způsobem chce tato vláda měnit ústavu.

0/0
31.5.2012 14:21

Templ

Re: Ustava

Ústava pro ně není překážkou.

0/0
31.5.2012 14:33

beda venerabilis

Re: Ustava

Každý se ovšem sám za sebe v pracovní smlouvě zavázal, že bude pracovat.

Když už se rozhodl, že se na to vykvajzne, lze po něm aspoň požadovat, aby to dal písemně na vědomí.

0/0
31.5.2012 15:01

Templ

Re: Ustava

Taková diskriminace!!!! Žádnou smlouvu nemám.

0/0
31.5.2012 15:04

Bery

Re: Ustava

Menit ji nechce... chce ji "pouze" obchazet. ;-)

0/0
31.5.2012 17:54

ašant překrásný, Luny jasnější..

Prosťáčkové, kteří jste volili

tuto asociální bandu která se myšlením zasekla někde v polovině devatenáctého století - už jste si alespoň pro nějaký, ikdyž pozdní projev slušnosti, vyhlédli  aleje s dostatečně silnými větvemi stromů a nakoupili kvalitní prádelní šňůry ? Kdy svými těly jako viselci, začnete ty aleje zdobit ?

+6/0
31.5.2012 12:15

Templ

Re: Prosťáčkové, kteří jste volili

A....o kom je řeč?

0/0
31.5.2012 14:16

beda venerabilis

Re: Prosťáčkové, kteří jste volili

Což abyste začal osobním příkladem?

0/0
31.5.2012 15:02

Templ

Re: Prosťáčkové, kteří jste volili

Klid...čekám na ortel...nevím o kterou bandu jde.

0/0
31.5.2012 15:05

bar.bu.do

Drobek by měl odevzdat jména lidí, kteří se napakovali ...

... na tom slavném software a konečně odstoupit ...

... když to tolikrát slíbil ...

+4/0
31.5.2012 11:06

chytrolínek

Re: Drobek by měl odevzdat jména lidí, kteří se napakovali ...

PerfektníR^

0/0
31.5.2012 13:50

řezbář

Drábek

má zbytečně zdrobnělé jméno. Jeho myšlenkové pochody, no to je něco!

+3/0
31.5.2012 8:59

všeználek3

drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

ale musí fungovat i zaměstnavatel a nikdy vás nepůjde stávkovat 100% podle mě je dobrý když zaměstnavatel ví předem kdo mu v době stávky přijde nebo nepřijde do práce a může operativně zabezpečit alespoň nějakou činnost pro ty co jdou a chtějí pracovat

+1/0
31.5.2012 8:44

Templ

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

Drábkovi jde o zaměstnavatele?

0/0
31.5.2012 8:49

všeználek3

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

nevím o koho mu jde ,ale hypoteticky, kdybych měl firmu s odborama tak bych chtěl vědět kdo mě přijde do práce a kdo ne a myslím ,že každý zaměstnavatel ty lidi co chtějí přijít do práce rád využije ,ale musí o nich vědět a ne až v 6 ráno v den práce to se pak těžko plánuje aby se využil plný čas

0/0
31.5.2012 9:55

Templ

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

A co takhle firma bez odborů?

0/0
31.5.2012 10:12

Bery

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

Ale to jsou firmy, kde maji zamestnanci slusne prijmy a zamestnavatel se o sve zamestnance stara. Tam pak odboru netreba. I takovych je sice pomerne dost, ale u nas jsou stale v mensine. Vetsinou jde spise o pobocky zahranicnich firem, kde se dodrzuje stejna kultura, jako v zahranicni centrale. ;-)

0/0
31.5.2012 10:25

_MM_

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

To opravdu ani netušíš jaká je podstata a smysl stávky?

+2/0
31.5.2012 8:49

všeználek3

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

vím ,ale nikdy vás nebude stávkovat 100% a co ty co se stávkou nesouhlasí-tak dostanou neplacený volno nebo co? to jako odbory rozhodují za všechny a rozhodují jestli někdo jiný půjde nebo nepůjde do práce?to jako odbory řeknou ,že se nejde do práce a zaměstnavatel zavře krám a nebo může s omezeným počtem lidí pracovat dál?

0/0
31.5.2012 9:48

Bery

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

Ti ostatni jsou obvykle v praci a bud delaji svou praci, nebo, pokud to neni mozne, delaji praci jinou, ktere se v takove situaci najde vice nez dost. Nehledej problemy tam, kde nejsou. ;-)

+2/0
31.5.2012 10:06

opportunity

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

Jasěn, když bude chybět obsluha vysoké pece, která je rozpálená a má mít odpich, tak to zvládně někdo z jeřábu nebo i z kanclu.

0/0
31.5.2012 13:27

Bery

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

Ach jo. Proto se stavka hlasi predem, aby si nikdo akce, ktere mohou byt problemove, na ten den nikdo neplanoval. ;-)

0/0
31.5.2012 17:51

řezbář

Re: drazí soudruzi uvědomte si ,že se netočí vše kolem vás

opravdu všeználek

+1/0
31.5.2012 8:55

Templ

Hmmm...

Důchodci budou muset založit odborovou organizaci.

0/0
31.5.2012 8:30

Blucher

Co??

Jména, adresy,rodná čísla a čísla OP by měli nahlásit nejen stávkující, ale všichni, kteří mají chuť demonstrovat. Až půjdeme do kina, nebo divadla, tak také se předem nahlásit,,,,

+2/0
31.5.2012 8:04

Bery

Re: Co??

Kdepak az... melo by se hlasi driv, nez vyjdete na ulici a pak pomoci GPS odesilat kazdych 100m svoji polohu. ;-)

+1/0
31.5.2012 8:09

udernik

Tohle placnout ministr na zapade tak do tydne odstupuje

tohle jak z pera nejakyho nacka nebo komunisty.

+2/0
31.5.2012 7:45

pppaa

Re: Tohle placnout ministr na zapade tak do tydne odstupuje

ano, je to z péra Drábka. trfil jste se

+2/0
31.5.2012 7:51

chytrolínek

Re: Tohle placnout ministr na zapade tak do tydne odstupuje

Myslíte nácka a komunisty.......

0/0
31.5.2012 7:55

pppaa

Re: Tohle placnout ministr na zapade tak do tydne odstupuje

vy jste se taky trefil

+3/0
31.5.2012 7:57

libyn 3

Re: Tohle placnout ministr na zapade tak do tydne odstupuje

R^;-D

0/0
31.5.2012 8:02

kalusan2

A co ještě

dvoustránkový životopis každého stávkujícího,ať je jasné koho v budoucnu vyznamenat jako bojovníka 4 odboje:-/

+4/0
31.5.2012 6:54

jamski

Re: A co ještě

Samozřejmě, že je pohodlnější schovat se za anonymní dav. Pak nehrozí žádné riziko, že si svůj názor budete muset obhájit.:-)

0/0
31.5.2012 7:22

chytrolínek

Re: A co ještě

Tak proč plkáte  tady pod nicneříkajícím nickem  a ne veřejně, vy anonyme......

+2/0
31.5.2012 7:36

jamski

Re: A co ještě

Možná proto, že plkat po nickem je na tomto místě obvyklé, vy . . .  chytrolínku. :-)

0/0
31.5.2012 12:35

chytrolínek

Re: A co ještě

Vážený, pokud se podíváte na celý průběh naší diskuze, uvidíte, že jsem získal daleko více plusových bodů, nežli vy (doufám, že mě ve své malosti nepodezříváte, že jsem si plusy naklikal sám) a to svědčí o tom, že lidé už přestávají slyšet na nesmysly, jako je Řecko, krizi, atd. a přemýšlejí o systému jako takovém. Jen proto, že nemám zaměstnavatele, mám se celkem dobře (nejsem náročný), nezavřu oči a nebudu se pýřit ve vlastním úspěchu. Naopak, poukazuji na fakt, se kterým se každoenně setkávám, ve většině firem, jsou zaměstnanci odíráni, pracují za hluboce podprůměrné platy a jejich zaměstnavatelé dávají rádi najevo, jak jsou movití. Pominu, že jde o celkem primitivní jednání, to co ale nepoinu, je fakt, že hluboce pod průměrem je většina zaměstnanců těchto firem a nejsou to jak píšete neschopní a lehce nahraditelní. Ale dost, prostě doufám, že dojde po volbách ke změně, zmizí Drábkové, Kalouskové a jiná individua a pokud ani to nepomůže, vyjdu s tou většinou podprůměrných do ulic...

0/0
31.5.2012 13:48

jamski

Re: A co ještě

Ale v tom nejsme v rozporu.

To o čem diskutujeme je, že stávkovat za odstoupení vlády je nesmysl, protože zaměstnavatel vládu nesestavuje, ale vybírá si ji volič ve volbách, jedině to je legitimní projev přání voliče, a jen volbou lze dosáhnout skutečné změny.

To, že mnozí lidé ( nemluvím jen o zaměstnavatelích, ale i o zaměsnancích, zejména státních), mají touhu prezentovat se navenek jako movití nabobové, možná až primitivové je pravda, ale to nesouvisí s meritem našeho sporu.

To, že lidé přestávají slyšet na strašení Řeckem je možná chyba, protože to, co tady předváděla socdem osm let, se onomu příběhu podobá jako vejce vejci. Jste li opravdu člověk nezávislý, určitě víte, že nemůžete utrácet víc, než máte v peněžence, a že dluhy se jednou zaplatit prostě musí.

Jiná kapitola je, že se ze státního rozpočtu pakují lidé jako Rath ( ale nejsem naivní, abych si myslel, že to dělal jenom on, nebo jenom jeho strana, dělali a dělají to nepochybně i mnozí jiní) A je třeba to řešit.

0/0
31.5.2012 18:09

chytrolínek

Re: A co ještě

Tak popořadě. Nemyslím si, že stávkovat za odstoupení vlády je nesmysl, církevní restituce, jsou od samého počátku podvod a jasným důkazem je cena stanovená za nevydatelné pozemky, přesto je vláda podporuje. O Řecku s vámi polemizovat nebudu, od revoluce nás zadlužili převážně vlády pravicové. A s tím splácením, právě u Řecka vidíte, že to není tak horké, i když šetří, stále je na tom lépe, než mnoho jiných zemí. Na světě se tisknou peníze ničím nepodložené, nikdo neví kolik jich je, díky čemuž se můžou hromadit u jednotliců mnoha milionové částky pocházející z korupce a světe div, nikomu nechybí. Jsem rád, že jste uvedl, že Rath není jediný, například Drábek krade pro Kalouska veřejně a nikomu to nepřijde divné. A nakonec, stávka je legitimní nástroj, jak zaměstnavateli ztrpčit život, pokud se chová jako dobytek. Pokud budou lidé ve svém zaměstnání alespoň trochu spokojení a uvidí, že je jejich zaměstnavatel alespoň trochu slušný a ohleduplný, stávkovat nebudou.....

0/0
31.5.2012 19:46

jamski

Re: A co ještě

:-) Tak i za církevní restituce může zaměstnavatel ???

O Řecku se mnou fakt nepolemizujte, ono totiž není o čem - Řekové si celá léta žili vysoko nad poměry, a dnes se zlobí, že po nich někdo chce, aby své závazky začali také splácet. A není tady řeč o penezích, které se rozkradly, to je jiná kapitola, tady je řeč třeba o prémiích, které brali ke svému platu za nesmysly - například za to, že chodili do práce včas, přestože to je jedna ze základních povinností zaměstnance (ne to není vtip, oni ty peníze fakt dostávali)

Jenže dnes nemají ani na to, aby stát mohl platit slušnou mzdu, protože už mu nikdo nechce půjčit, protože není sebevrah . . . touhle cestou bych tedy opravdu jít nechtěl. Ne proto, že bych se bál o sebe, ale nepřál bych to všem těm zaměstnancům, kteří nakonec budou na ty dluhy muset vydělávat celá destiletí. Nic jiného jim totiž nezbude.

0/0
31.5.2012 20:55

chytrolínek

Re: A co ještě

Opět, nebavíme se o tom, za co může zaměstnavatel, pokud je slušný a trošku uznalý, lidé mu stávkovat nebudou a to ani v případě celostátní stávky. Navíc, pokud uvidí, že lidé by chtěli jít stávkovat prototo, aby se republika nerozkradla, měl by jim to umožnit, rozkradená republika, není ani jeho zájmem. Problém, který zde řešíme, jsou zaměstnavatelé dobytkové, u kterých jsou lidé pro nedostatek práce nuceni snášet zoufalé podmínky a takový nabubřelý primitiv by opravdu žádné zastání mít neměl. A k tomu Řecku, my jdeme stejnou cestou, nevidíte rozpočty? Jen jsme proti většině států západní Evropy měli na zadlužování méně času. A pokud vám připadá, že pod Kalouskem ekonomika vzkvétá, já to vidím jinak, nevzkvétá a navíc, kradou se stále větší objemy peněz. Sám ale jistě víte, že v Řecku je stále mnohem větší životní úroveň, než na Slovensku, přitom Slováci na Řeky, kteří, jak píšete, žili nad poměry, musí podporovat. K těm prebendám, nemusíte chodit daleko, co Nečas a Nagyová?

0/0
1.6.2012 11:02

jamski

Re: A co ještě

Tak nevím - ale diskusi od počátku vedeme o tom, že hrozit svému zaměstnavaeli stávkou pro to, že nesouhlasíme s kroky vlády, je nelogické a hloupé. Navíc taková stávka je nezákonná, protože popírá základní princip  . dvoustranný vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, jasně daný smlouvou.

Jinak vlastně potvrzujete všechno co píšu.

Řekové si žili nad poměry, a naše shodky státního rozpočtu svědčí o stejné chybě, tedy je jen otázkou času, kdy i u nás stát zbankrotuje.

Ekonomika pod Kalouskem nevzkvétá, protože například zdanění práce je podle mne už za hranicí únosnosti, a takové "vymoženosti", jako například to, že zaměstnavatel musí zaměstnanci platit tři týdny nemoci, přestože musí platit plné pojistné, jsou už zrůdnost ( nemocenská do tří týdnů totiž tvoří až 80% všech nemocí, takže stát se elegantně zbavil povinnosti platit, přestože peníze na to dostává). Nicméně přesto se domnívám, že jakýkoliv jiný ekonomický ministr by nemohl jednat výrazně jinak, třebaže to tvrdí v mediích.

0/0
1.6.2012 11:45

jamski

Re: A co ještě

To, že se kradou miliardy, se více méně tuší, ale zcela určitě tomu nazabrání jakákoliv stávka, ale mohou toudělat jen orgány činné v trestním řízení. Že to jde je vidět na případech z poslední doby. Souhlasím, že jde jen o zlomek, a že to trvá dlouho. Bohužel i to je "výdobytek" naší pseudodemokracie, která chrání gaunery před slušnými lidmi, a to nejen v kauzách krádeží a podvodů.

Důkazem zcestnosti a ohebnosti této pseudodemokracie je i případ, který popisujete - Slovensko vs. Řecko - to svědčí o jediném - Evropa si neví rady v okamžikum kdy někdo přestane dodržovat pravidla, a nemá páku na to, aby si jejich dodržování vynutila. Je to tedy stejné jako v našem státě. A to rozhodně není optimistická vyhlídka.

Ale ani to nedokáže změnit žádná stávka, byť by byla globální.

0/0
1.6.2012 11:54

jamski

Re: A co ještě

Za druhé - NIKDY jsem netvrdil, že stávka není legitimním nástrojem, . . .  ovšem jen  v případě, že se zaměstnavatel dopouští něčeho, co je v rozporu s kolektivní smlouvou, nebo pracovní smlouvou, nebo alespoň s dobrými mravy. Tam je stávka zcela na místě.

Ale "trestat" zaměstnavatele z to, že se vám nelíbí co dělá vláda . . . to se na mne nezlobte, to nemá logiku. Tahle vláda se totiž chová mnohem neslušněji k zaměstnavatelům než k zaměstnancům, proto je neskonale hloupé zaměstnavateli ještě přitěžovat, a čekat, že pro to snad bude mít dokonce pochopení. V tomto případě se totiž vytrácí to hlavní - důvod, proč trestat toho, kdo vám platí za práci ( nikoliv za to, že souhlasíte s tím, co dělá vláda)

A o tom vedeme celou tuhle polemiku.:-)

Ve všem ostatním, až na malé detaily, totiž celkem nejsme ve sporu.

0/0
31.5.2012 21:07

jamski

Re: A co ještě

Nedá se to však řešit stávkou, to je už z logiky věci nesmysl.

Jinou věcí by byl projev občanské neposlušnosti. A způsobů by se jistě dalo najít několik.

Za tím, že naprostá většina zaměstnanců se jen veze, a  je velice snadno nahraditelná, v řádu hodin, maximálně dnů, si ale přesto stojím. Opravňují mne k tomu léta praxe, a to i v organizacích, které se zabývají vzděláváním a rekvalifikacemi ( působil jsem v nich, a působím zcela zadarmo, to jen abyste neměl pocit, že i já mám sebebnší prospěch ze státních peněz.:-))

A závěrem, to, že jste získal plusové body, nesvědčí o tom, že většina národa je stejného názoru, jako vy, ale jen o tom, že na této diskusi váš názor pár lidí sdílí. Pro většinu je totiž tahle diskuse daleko mimo zorné pole.

0/0
31.5.2012 18:20

chytrolínek

Re: A co ještě

Vážený, stávka proti vládním opatřením například ve zdravotnicví, školství, dopravě, je, i když to nechcete slyšet opravdu silný nástroj, jak tlačit na vládu. A prototože se Drábek a spol.začínají bát mas, řeší to podobně přiblblými návrhy. Náš spor naráží především na fakt, že já mluvím o tlaku na vládu z firem a institucí zaměstnávající tisíce lidí a vy si bráníte čičmundy s pár zaměsnanci. Jistě a v tom s vámi souhlasím, pro běžného podnikatele není přijatelné, aby se jeho lidé účastnili protivládní stávky, ale a v tom se myslím přeceňujete, zaměstnavatel nemusí nikdy dopustit, aby si v jeho firmě odboráři vyskakovali, prostě "nejaktivnější z nich vyhodí" a ostatní zavřou pusu, navíc už vznik "odborů", může celkem snadno zhatit. Neberte si prosím na svou hlavu více, než vám přísluší, smiřte se s tím, že stovky, či tisíce zaměstnanců nikdy mít nebudete a nechte těm, co ve velkých firmách pracují, nějakou tu anonymitu, alespoň do stávky, jelikož i po ní můžou být vyhozeni.....

0/0
2.6.2012 9:45

jamski

Re: A co ještě

Aha, tak jsme doma, . . .  dikuse končí, protože jsme čičmundové ;-D, a ničemu nerozumíme. Ano, jen do nás . . .

Jen pro vaši informaci  - přibližně osmdesát procent všech zaměsnaneckých míst tvoří právě ti, které nazýváte čičmundy.

Jinak - pokud stávkují proti státu jeho zaměstnanci, tedy, naprosto otřesně organizované a přezaměstnané školsví, zdravotnictví, přes nějž tečou do kapes politiků největší úplatky, či nenasytný moloch, zvaný české dráhy, . . . je to jejich názor a jejich právo.

Tito " zaměstnavatelé, kteří zaměstnávají tisíce", jak vzletně píšete, jsou totiž čistými příjemci peněz ze státního rozpočtu, a až se stát dostane do opravdových finančníh potíží, budou první, kdo to velmi bolestně pocítí.

Ale na druhou stranu, čím dříve přijde razantní selekce státních zaměstnanců, tím lépe pro všechny, kdo do státního rozpočtu peníze každý měsíc posílají. Takže Drábek je jistě v klidu.

0/0
3.6.2012 17:49

jamski

Re: A co ještě

Ono totiž - plkat nebo stávkovat, jsou poměrně dost odlišné aktivity. :-)

0/0
31.5.2012 12:47





Najdete na iDNES.cz