Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turecko žádá pro čtyři izraelské velitele devět trestů doživotí

Soud v Istanbulu přijal návrh na potrestání čtyř bývalých velitelů izraelské armády. Měli by se zodpovídat za smrt devíti tureckých aktivistů a zranění dalších asi dvou stovek lidí při ataku na tureckou loď s humanitární pomocí mířící do Pásma Gazy v květnu 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carvin

Turci a němci

to jsou takový potvory ,že jím není v světě rovno. J.Švejk ;-)

0/0
30.5.2012 17:03

furtkecal@seznam.cz

američané a nyní i izrael své zločince nevydávají

Rv!!!

0/0
30.5.2012 14:54

tigrakrajtovita3

Re: američané a nyní i izrael své zločince nevydávají

Vy jste opravdu plny nenavisti a xenofobie. Co vlastne chcete? Mate s s US nebo Izraelem neco spolecneho? Pokud ne, tak si svoje nechutne vypady strcte ;-O

0/0
30.5.2012 16:10

nenovak

Představa, že bych měl jakožto občan členského

státu NATO podporovat musulmanské turecké nájezdníky proti evropským Žídům, se mi moc nezamlouvá.

+1/0
30.5.2012 11:27

Sawy

Re: Představa, že bych měl jakožto občan členského

To prece nehrozi.

0/0
30.5.2012 11:31

tigrakrajtovita3

Re: Představa, že bych měl jakožto občan členského

A kdo to uveri Evrope? :-/ RvRv

0/0
30.5.2012 11:56

David a Goliáš

Jak se to vyjadřujete o spojencích?

Turecko je členským státem NATO.

0/0
30.5.2012 14:29

Angis

Stejně je s podivem, co všechno je Lančík schopný nastudovat

Aby mohl "zasvěceně" trollit.

0/0
30.5.2012 11:25

drevený bleskozvod

9 doživotných trestov každému?

Veď to by bolo veľa aj na mačku, tá má predsa tiež len sedem životov!

0/0
30.5.2012 10:38

tigrakrajtovita3

A Izrael zada pred soud cele Turecko!

;-O Podvodnici a lhari jsou to, provokateri. ;-O;-O

0/0
30.5.2012 10:19

Sawy

Re: A Izrael zada pred soud cele Turecko!

Vy mate povereni mluvit za cely Izrael?

0/0
30.5.2012 10:37

tigrakrajtovita3

Re: A Izrael zada pred soud cele Turecko!

A vy za Turecko?

0/0
30.5.2012 10:52

Sawy

Re: A Izrael zada pred soud cele Turecko!

A kde za nej mluvim? :o)

0/0
30.5.2012 11:29

papazian

Turecko si dělá legraci? Je mimo?

Pak do takové země se na dovolenou se nechystám!

+2/0
30.5.2012 9:39

furtkecal@seznam.cz

Re: Turecko si dělá legraci? Je mimo?

8-o vy se jmenujete "aškenazi" ??8-o

+1/0
30.5.2012 9:51

tigrakrajtovita3

Re: Turecko si dělá legraci? Je mimo?

A vy jste natvrdly?

0/0
30.5.2012 10:20

Sawy

Re: Turecko si dělá legraci? Je mimo?

Velmi casto tady vyzadujete korektni diskuzi pokud se jedna o reakce na vase cernobile nazory. Zkuste byt i vy korektni ve svych reakcich.

0/0
30.5.2012 10:34

tigrakrajtovita3

Re: Turecko si dělá legraci? Je mimo?

Ne. Ja totiz vidim jenom same clanky, navazejici se do US a Izraele. Vadi mi to

0/0
30.5.2012 10:54

cover72.net

Re: Turecko si dělá legraci? Je mimo?

Není. V Turecku to vždy byla armáda, kdo udržoval sekulární charakter státu. Když se k moci dostávali islamisté, armáda udělala puč a zneškodnila je. Isalmista Erdogan se poučil z minulého vývoje a armádu předběhl: než na něj stihla udělat puč, zatkl všechny proti-islamistické armádní generály a bylo vymalováno.

Nu a proto mu již nic nebrání vytvářet záminky a zejména hrát na expanzivně-islamistickou strunu. Tohle všechno je jen velké divadlo typu "my, správní muslimové, bojujeme proti zlým kuffárům, dejte nám i příště svůj hlas".

0/0
30.5.2012 10:22

tigrakrajtovita3

Re: Turecko si dělá legraci? Je mimo?

Obrovska chyba je, ze Turecko ma na uzemi US zakladny. Zneuzivaji strategicke polohy a vyskakuji si. Dokud tam zakladna zustane, budou drzi. Jejich jediny cil je vyvrazdit Kurdy a znicit Izrael RvRv

0/0
30.5.2012 10:34

David a Goliáš

Re: Izrael si dělá legraci? Je mimo?

Jehož cílem je vyvraždit Palestince a zničit Turecko. Pitomost, viďte? Tak proč plácáte stejné hovadiny o Turecku?RvRvRv

0/0
30.5.2012 12:45

tigrakrajtovita3

Re: Izrael si dělá legraci? Je mimo?

Placate VY ! Vsem islamistum jde o zniceni Izraele RvRv

0/0
30.5.2012 14:50

David a Goliáš

Re: Izrael si dělá legraci? Je mimo?

No jasně, co vyznavač Islámu, to člen Al-Kaidy. Hlavně turecká armáda je po celém světě známa svým islámským fanatismem.;-D;-D;-D;-D

0/0
30.5.2012 15:15

tigrakrajtovita3

Re: Izrael si dělá legraci? Je mimo?

Ano, je. Jenomze vy o tom nic nevite

0/0
30.5.2012 16:27

David a Goliáš

Re: Izrael si dělá legraci? Je mimo?

;-D;-D;-D;-D

0/0
30.5.2012 18:55

Banjo Banjo

Gaza

Ta loď chtěla podle všeho přistát u Gazy a Izraelci to vzali jako svoji vnitřní záležitost. Buď je Gaza součástí samostatného státu Palestina, kde vládne místními zvolená strana (v současnosti tuším Hamás), anebo je součástí/protektorátem/kolonií Izraele. Dle onoho námořního incidentu lze předpokládat, že ta první varianta to nebude. Ovšem zase mě trochu mate ta hranice mezi Gazou a Izraelem, která je opravdu dost nepropustná a která drží na svém místě ty dva milióny obyvatel na území o velikosti dvou třetin Prahy...Zase ale tam Izraelská armáda zasahuje bez vyhlášení války, tak cizí země to asi nebude.

Docela by mě zajímalo, která z variant (nebo co vlastně) tedy platí. Viditelně neplatí, že by Palestina byla samostatný stát, i když leckde (např. v Itálii nebo v Praze) mají ambasády. Mohl by mi to někdo znalejší objasnit?

0/0
30.5.2012 9:21

cover72.net

Re: Gaza

Bez vyhlášení války to opravdu není, Izraelské MZ deklaruje že je ve stavu otevřených bojových akcí s Hamásem, který pásmo kontroluje.

Na té lodi byli ozbrojení aktivisté - to už musely přiznat i vyšetřovací komise, akorát to prezentují jako "samostatnou, nezávislou skupinku radikálů", kteří se chtěli bít; Al Džazíra s nimi před útokem dělali rozhovor, kde říkali že si přejí buď prorazit do Gazy nebo lépe, zemřít jako mučedník. A před vyplutím z Turecka z rozhovorů vyplynulo, že se jedná o mediální misi. Prostě - vyprovokovat Izrael k bojové akci (provokačním prorážením blokády a následně útoky "aktivistů"), natočit to, sestříhat a mediálně z Izraele udělat zločince - tato taktika vychází radikálům z Hamásu dlouhodobě.

0/0
30.5.2012 10:10

Mražená spermie

***

a proč ty aktivisty zabili ? Jen tak ?

0/0
30.5.2012 9:05

Lino Inventura

Nemám vůbec nic proti Izraelcům

obdivuji, co ve své zemi dokázali vybudovat a rád tam jezdím, leč... jejich komando zaútočilo na zmíněné lodě v mezinárodních vodách a naskýtá se tedy otázka, zda mezinárodní právo má platit pro všechny, nebo jen pro někoho? Mimo již uvedené připomenu, že redaktor ČT, který byl incidentu v mezinárodních vodách přítomen, byl Izraelci zajat, odvezen do Izraele a následně obviněn z nezákonného vstupu na území Izraele;-D Opravdu si myslíte, že některým státům máme tolerovat porušení mezinárodního práva jen proto, že jsme kamarádi?

+5/0
30.5.2012 8:51

cover72.net

Re: Nemám vůbec nic proti Izraelcům

Zpráva speciální komise OSN označila v září 2011 blokádu Pásma Gazy obecně za odpovídající zásadám mezinárodního práva, ale odsoudila nepřiměřenost tohoto konkrétního izraelského zákroku.

- Námořní blokáda která probíhá u pobřeží Gazy byla zahájena, protože Izrael je oficiálně ve stavu ozbrojeného konfliktu s režimem Hamas, který ovládá pásmo Gazy, odkud opakovaně bombardoval civilní cíle v Izraeli zbraněmi a výbušninami, které byly pašované do pásma Gazy přes moře.

- Námořní blokáda je podle mezinárodního práva legitimní součástí ozbrojeného konfliktu na moři.

- Blokáda může být uplatněna i v mezinárodních vodách, za podmínky, že neomezuje přístup do přístavů a pobřeží neutrálních států.

Více viz diskuse pod článkem www.palba.cz/viewtopic.php?t=5234

+3/0
30.5.2012 10:14

astrax

Re: Nemám vůbec nic proti Izraelcům

Námořní blokáda platí i v mezinárodních vodách, respektive lépe řečeno, pokud je zřejmé, že plavidlo hodlá porušit blokádu, může být zastaveno i v mezinárodních vodách. Ono to totiž většinou ani jinak není technicky možné, a tento postup schvaluje i OSN. Takže žádné porušení mezinárodního práva se nekoná, akorát vy ho dostatečně dobře neznáte.

+2/0
30.5.2012 10:15

monte melkonian

Popírači arménské genocidy a potomci bratranců

a sestřenic nemají Židům co vyčítat. Jinak oba národy jsou vskutku orientální - to jest kruté, pomstychtivé, silně xenofobní a těžko čitelné.

0/0
30.5.2012 8:48

Pierre de Croissant

Re: Popírači arménské genocidy a potomci bratranců

Hm a nebyli to náhodou židé, co dali lidstvu desatero a později nejslavnějšího hipíka?

0/0
30.5.2012 11:03

231/4

To myslí autor vážně?

"... Pokud by byli odsouzeni, museli by dohromady odsedět stovky, možná i tisíce let za mřížemi. ..."

Pokdu by byli odsozeni, tak by nemuseli odsedět nic, protže by je Izrael nevydal.

0/0
30.5.2012 8:35

Septisin

Re: Udelat neco podobnyho

Nebylo to prezentováno jako hrdinská akce, ale jako legitimní obranná akce - mimochodem velmi úspěšná, od té doby takovou pitominu, milá zahořklá antisemitistická nulo, nikdo neprovedl...

0/0
30.5.2012 8:25

janzlatousty2

turkům , kteří se evidentně zbláznili

bych nastěhoval milé palestince  na jejich území, dopadli by jak kurdové...

+2/0
30.5.2012 7:31

chrchla77

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

Byl jsi nekdy aspon v jedny ze zminovanejch zemi? Ja muzu rict, ze v Turecku jsem od prvniho okamziku po pristani zazil pratelstvi a otevrenost, zatimco v Izraeli uz jen vstup do zeme dost pripominal gestapackou prohlidku.

0/0
30.5.2012 7:58

pitivier

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

V Turecku asi tolik nevarždí teroristi jako v Izraeli a Izraeleci nevozí do Turecka tolik "humanitární" pomoci. Já jsem viděl neupravené fotky a videa ze zásahu.

+1/0
30.5.2012 8:03

Banjo Banjo

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

A čím to asi bude, že se v Turecku tolik nevraždí civilisti? Nebude to mít něco společného s tím starým příslovím, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá?

+1/0
30.5.2012 9:24

pitivier

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

Takže jinak. Kolik Palestinců nebo Turků utlačuje Švédsko? Přistěhovalci z arabských zemí a Turecka se ke Švédům chovají zhruba stejně jako k Izraelcům. Ve Švédsku bylo zabito více Švédů než v Afghánistánu, za jeden byly vypáleny tři školy. Opět jsou oběti arabové a Turci? Tihle šmejdi se všude na světě chovají stejně jen Židé jim oplácí stejnou mincí a je problém.

Zde video "brutálního" zásahu irzaelského komanda. Pokus by se Vám zdálo, že bezbranní Turci bijí vojáky železnými tyčemi a bodají noži tak vidíte dobře.

http://www.youtube.com/watch?v=gYjkLUcbJWo

+2/0
30.5.2012 9:55

Dr No

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

Tak si vážený račte uvědomit, že Izrael je země, která je permanentně od svého založení ve válečném stavu (a ne vlastní vinou) a musí dělat spoustu nákladných opatření, aby předešla reálně hrozícím teroristickým útokům. Když si vezmete, jaké manévry u nás policie dělá kvůli telefonátu nějakého puberťáka nebo kvůli "podezřelému" balíčku někde ve městě i když u nás nikdy žádná bomba nevybuchla, tak by jste se neměl Izraelcům vůbec divit ...

0/0
30.5.2012 8:25

David a Goliáš

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

A co výbuch na Staroměstském náměstí na začátku 90. let?

0/0
30.5.2012 8:29

chrchla77

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

I kdyby se jednalo o neprijemnou nutnost, neomlouva to agresivni chovani ozbrojenejch Izraelcu. Velmi prisny kontroly jsem zazil I v Anglii a nemam jedinou pripominku. Ale nahnani do vysetrovaci mistnosti a tvrda sikana jen proto, ze jsem mel v pase saudske vizum, to je hnus.

+1/0
30.5.2012 8:36

littlemoon

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

no to je taky nápad tam letět se saudským vízem a nenechat si vyměnit pas ;-D

0/0
30.5.2012 8:45

Banjo Banjo

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

Tak pokud předpokládal, že jede do civilizované země, tam by snad by vízum ze Saudi (mimochodem velkých spojenců USA) vadit nemuselo.

0/0
30.5.2012 8:54

littlemoon

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

předpokládáš špatně :-) pokud nechceš mít problémy tak je nejlepší mít tam pas nový a to ještě že to neudělal opačně a nejel do Saudí s vízem z Izraele to by byl teprve hukot :-/

0/0
30.5.2012 9:01

Banjo Banjo

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

Nepředpokládám já, předpokládal on. Já v Saudi nikdy nebyl.

0/0
30.5.2012 9:31

littlemoon

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

jo omlouvám se někdy čtu moc rychle :-)

0/0
30.5.2012 9:48

hafusak2

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

Jasně, protože viděli turistu, který tam přijede, utratí peníze a za pár dní vypadne. Jinak by se dívali a jednali, kdybyste projevil touhu tam zůstat.

0/0
30.5.2012 9:20

chrchla77

Re: turkům , kteří se evidentně zbláznili

No to je primo vzor demokracie. Kuba hadr.

0/0
30.5.2012 9:22





Najdete na iDNES.cz