Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z ulice v centru Liberce bude pěší zóna. Kolaps nehrozí, tvrdí experti

Revoluční ulice v centru Liberce se uzavře pro automobilovou dopravu a změní se na pěší zónu. Silnice se uzavře po skončení přestavby Soukenného náměstí, dopravní kolaps podle odborníků nehrozí. Do ulice bude moci vjet zásobování, což si vymínili obchodníci kvůli obávám z odlivu zákazníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mike1819

To snad ne?!

To je prostě další z píp návrhů, jako je

stezka pro kola na ul. U Nisy. Jak bych byl

spokojenej, kdyby mi v tmavé uličce někdo představil toho pána

zopovědnýho za tzv. sněhuláka před Globusem. Asi by poznal středověk a

pozval bych si pár negr.... Dál to znáte:-)

0/0
30.5.2012 19:25

qmarcelka

Pruzkum za jeden den?

To si delate legraci, ze pruzkum probehl v jediny den, navic v patek, kdy liberecane maji "malou sobotu"? To mi pripomina mereni hluku v Praze v obytne casti u Jizni spojky, kde merili o vikendu o prazdninach...

Odbornici si z nas delaji prdel...;-€

0/0
30.5.2012 14:25

Wannaiy

Re: Zcela správné a koncepční rozhodnutí města

Spíš je to lobby od obchodního domu MY (Tesco), centrum bude úplně odříznuté a jediné co obchodníkům v těchto ulicích zbyde je přestěhovat svůj obchod do "krabice zvané MY".

Vůbec nechápu Váš komentář, že život v centru je potřeba přizpůsobit potřebám lidí. Centrum v současné době  začíná u vchodu obchodního domu MY a končí u jeho východu.

Ostatní ulice jako Pražská a Moskevská zůstanou ulicemi duchů , maximálně  vietnamských krámků, heren a směnárem.

Rv

+4/0
30.5.2012 12:36

Borovka2011

Re: Zcela správné a koncepční rozhodnutí města

Nemate pravdu. Chodec ma byt v centru mesta pan. O tom jestli budou prosperovat mali obchodnici nebo ne, nejde. Musi prizpusobit svoji nabidku a spravne ji cilit, jinak skonci. Prazska a Moskevska nejsou zadnymi ulicemi duchu, specialne Moskevska velmi ozila a pulsuje. Zabor ve prospech pesich zon je naprosto minimalni varianta a pro Liberec se hodi. V podsate se jedna o posun smerujici ke konsolidaci a oziveni dolniho centra mesta. Ze se to zastancum automobilismu nelibi, je pochopitelne, ale neobstoji to. Jeste zbourat ohyzdny kulturak a zkonsolidovat nabrezi Nisy. Pak vznikne dalsi nadherne otevrene prostranstvi v centru, jakasi odpocinkova zona. Tim dostane dolni centrum tvar a posune Liberec opet nekam dale. R^

0/0
30.5.2012 12:56

Wannaiy

Re: Zcela správné a koncepční rozhodnutí města

Jestli se zbourá kulturní dům tak tam rozhodně nevznikne pěší zóna, to by byla hodně naivní představa. Vzhledem k betonové politice města Liberce tam vznikne další krabice na útrácení  peněz.

A jak jste správně řekl, že jestli budou prosperovat menší obchodníci  o to nejde, jde o to, aby prosperovali velké společnosti jako je obchodní dům MY (respektive společnost Tesco)  :-)

0/0
30.5.2012 15:09

Borovka2011

Zcela správné a koncepční rozhodnutí města

Konečně se nědo udělalo pro LIDI, a ne pro LOBBY.R^ Automobilovou dopravu je třeba z centra zcela vyeliminovat, to je plně v souladu se současnými trendy. Chápu že arogantní skupina řidičů hrající si na elitu a VIP Liberce by chtěla auty zajíždět a parkovat všude. Nastala ale situace kdy jim je potřeba jasně ukázat dlouhý nos a život v centru města přizpůsobovat potřebám lidí a odpovídajícím trendům.

+2/0
30.5.2012 11:01

ramese

Re: Zcela správné a koncepční rozhodnutí města

staci si tam sednout a nazout brusle a kdo tam nekdy byl vi ze to je promenada na zbohatliky kteri to oturuji u slunecni zahrady ukazi se zabrzdi pozdravi sve dalsi uchylaky kdo ma podobne auto jako oni a jedou dal. to je cele..

0/0
31.5.2012 20:21

EU je ZLO

Jen tak dál

R^R^R^

Už je to nechutné, jak duševní vozíčkáři s těmi popelnicemi plnými vzduchu všude překáží, smrdí a dělají kravál. O bezpečnosti nemluvě.

+2/0
30.5.2012 10:33

udernik

Kdyz to tvrdi experti tak sem klidnej

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
30.5.2012 8:05

polly1

kruháč

Tady jde o to, že dojde k navýšení dopravy v  oblasti kruhové křižovatky. Již nyní je tato část ucpaná a nyní to bude jediný  průjezd ze středu města.  V této oblasti jezdí tramvaje na Jablonec, přechody jsou pár metrů za kruhovým objezdem, takže dochází  k totálnímu  kolapsu, obzvlášť kolem čtvrté hodiny odpoledne.

0/0
30.5.2012 7:15

Zadned

Lidi v Pražský

V dobách kdy se Pražskou ulicí nedalo téměř projít, kvůli množství lidí, kteří tam chodili po krámech a kteří museli křížit Revoluční, aby se do Pražské nebo z ní dostali, tam jezdila auta jak o závod. A přitom skoro každé auto muselo zastavit či alespoň hodně zpomalit a dát přednost lidem vcházejícím nebo vycházející z Pražské. To tam dopravu nikdo neomezil. Nyní když je Pražská jak po vymření se bude omezovat provoz. Takže nevím, čemu se tím zákazem průjezdu pomůže.

+4/0
30.5.2012 6:51

udernik

Re: Lidi v Pražský

ale rozhodli experti ;-D;-D;-D

0/0
30.5.2012 8:06

panna z medvěda

Re: Lidi v Pražský

no já když běžím pražskou dolů, tak mám vždycky problém to dole ubrzdit. takže dobrý

0/0
30.5.2012 16:42

kára11

Souvislost

"Do ulice bude moci vjet zásobování, což si vymínili obchodníci kvůli obávám z odlivu zákazníků"

Jakou má závislost vjezd zásobování s odlivem zákazníků?

+2/0
29.5.2012 18:07

petr.n_22

Další hřebíček do rakve vylidňujícího se centra.

Pak se zase budou divit, že odchází další obchodníci i zákazníci...

+3/0
29.5.2012 17:51

Fungy

Re: Další hřebíček do rakve vylidňujícího se centra.

to tomu nijak zvlášt neuškodí, žádný parkovací místa tam mimo vyhrazený stejně nebyly, a ti co tam projížděli si jen zkracovali cestu...

+4/0
29.5.2012 23:27

Norkey

aye?

Jdu blejt, velebnosti. Tedy ta anketa, kde byl zhruba stejný počet lidí pro i proti, byla jenom takové divadýlko ze strany města. A co omezíme příště? Šalďák? Pokud už takhle něco omezuju, tak k tomu přece musím mít alternativu - obchvat, tunel, P+R, aj. Tohle je jenom další bič na obyvatele centra i širšího centra města, kteří si o víkendu už ani nebudou moci nakoupit v dolním centru. Skutečně lituji tamní obchodníky, a ty dopravní 'experty' rovněž. Kdo z nich tam nakupuje nebo parkuje, aby to mohli sami posoudit? !!

+4/0
29.5.2012 17:24

Norkey

Re: aye?

Navíc je to i jinak značně nekoncepční řešení. Miliony slov se namluví o rozvoji býv. lib. benátek, a pak dojde k uzavření jedné z mála přístupových komunikací a jediné ze strany centra města. Pokud tam chce město stavět pískoviště tak pak to chápu, pokud tam chce lákat investory a kapitál tak udělali přesně opačnou věc, než byla třeba. Kdo je za tenhle bordel zodpovědný? Rv

+6/0
29.5.2012 17:27

oldfashioned Kokodák v1

Re: aye?

zkorumpovaný radniční nuly...:-/RvRv

+1/0
29.5.2012 17:31

ČSLA

Re: aye?

pyzda Rosenbergová v čele!

+3/0
29.5.2012 18:34

ČSLA

Re: aye?

to je humor, ne? zavřením revoluční pro se nákupům v Bille na šaldáku, ani v Tescu na fugnerce nijak nezabrání

0/0
29.5.2012 17:32

petr.n_22

Re: aye?

Pražská, Moskevská, Široká, Barvířská....jak vůbec něco takového můžou napsat. Petice více jak stovky tamějších živnostníků z doby, kdy to bylo zavřené z důvodu toho pošahaného mistrovství jim asi nic neříká.

+3/0
29.5.2012 17:54

Norkey

Re: aye?

No, o těch jsem ani nehovořil. Ale je tam Dunaj, například, a celá řada dalších obchodů, služeb a institucí..

0/0
29.5.2012 22:07

V. H.

Re: aye?

Proč by si kdo nemohl nakoupit v dolním centru? Co těch odhadem 15 zmizelých parkovacích míst v Revoluční změní, když jsou za rohem dva velké parkovací domy? V dolním centru celkem běžně nakupuji a Revoluční jsem neprojel už asi tak rok.

0/0
29.5.2012 20:56

Drak09

Re: aye?

Je fajn, že jste tudy neprojel asi rok. Možná, že jsou jiní, kteří tudy jezdí každý den. Revoluční byla vlastně jediná zkratka mezi z jedné strany centra na druhou. Teď zřejmě bude fubovat městský okruh, Šaldovo námestí - Palachova - Rumunská - Moskevská - Blažkova - Náchodská - Milady Horákové - Košická - Nákladní - Žitavská - Jungmanova - Truhlářská - Vladštejnská - Železná - Sokolská - šaldovo náměstí. Ano je tu jedna prima zkratka kolem Šavlonny, ale Revoluční to bylo jednodušší.

Ale tak fajn. Nejprve odejdou normlání lidi z centra, pak se tam nastěhují nepřízpůsobiví, Ti tam všechno vybydlí a rozkradou a pak konečně začne budování centra 50ti tisícového Liberce! Rv

+2/0
29.5.2012 21:24

Muf007

Re: aye?

Moje slova. Město uzavírá trasa zcela logickou trasu. Navíc to hájí jakým si pseudo záměrem zklidnění centra. Průzkum dopravního zatížení si vyložme jako tu polo plnou v. poloprázdnou sklenici. On tedy také říká, že těch aut tam jede tak málo, že chodce fakticky neomezují a není tedy důvod průjezd zakazovat. Souhlasím také s tím, že radniční Vox Populi anketa byla jenom divadýlkem ;-O

0/0
30.5.2012 7:18

Norkey

Re: aye?

Já taky jenom minimálně, ale tady nejde o mě, já se přizpůsobím.. Spíš tady jde o město samotné, bez klasického vnitřního městského okruhu (ideálně) nebo průjezdné Revoluční zůstane ta část města takřka bez spojení s polovinou města a bez možnosti jakéhokoliv rozvoje. Parkování by až tak problém nebyl, zaparkovat se dá i ve Fóru (on někdo normální v tom novém tescu ještě nakupuje? nikdy jsem tam nenašel co jsem hledal, dlouhé fronty, důchodci..), ale s tou průjezdností to je o dost horší. Ještě bych pochopil, že místo parkovacích míst bude nějaká ta zeleň, ale s tímhle prostě souhlasit nemůžu..

Jestli jim tak moc jde o blaho chodců, tak by sem tam taky mohli opravit nebo vybudovat chodníky podél komunikací, přínos by to mělo mnohonásobně větší..

+2/0
29.5.2012 22:15





Najdete na iDNES.cz