- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vy všichni pokud máte řidičák byste měli vědět, že je vaší povinností před přejezdem zpomalit a přesvědčit se o skutečnosti, že se na přejezd žádné drážní vozidlo nepřibližuje. Na světelném přejezdu za vás tuto funkci přebírá bílé přerušované světlo. Pokud toto světlo nesvítí, musíte tento přejezd vnímat jako přejezd bez světelné signalizace. Není povinností dráhy přejezd zajistit ani při neúplné nefunkčnosti. Vlak k nefunkčnímu, či nepřehlednému přejezdu přijíždí se sníženou rychlostí a zvukovou návěstí. Závory a cinkání na přejezdu jsou pouze doplňkovými návěstmi přejezdu. Vezměte si z toho lidi ponaučení. Přejezdy jsou na českých silnicích nejnebezpečnější dopravní situací, a to jen proto, že nechceme přijmout, že drážní vozidlo má vždy přednost. Ať bliká nebo nebliká červené světlo, vždy má vlak přednost. K tomuto případu. I kdyby světla nesvítila, je vina na straně řidiče autobusu, protože nedal přednost drážnímu vozidlu. Navíc ten úsek silnice i tratě znám, je přehledný. :)
No, otázka je, jestli tu přednost můžete dát. To místo moc přehledné není.
jako kdyby tam závory nebyly. A to řídím jen osobák. Ten pán řídil autobus plný lidí.
A? Závory tam byly?
nechci vypadat jako generál ale jen pár poznámek: v rozhovorech někdo tvrdil,že blikalo bílé světlo ale ta jsou zakryta víky ve všech směrech
pakliže bílé světlo nesvítí musím to považovat za přejezd bez signalizace a tudíž zastavit
dráha ví o špatné úpravě návěstidel při výjezdu z nádraží tak musí drážní pracovník s praporkem na přejezd a zajistit bezpečné projetí drezíny
jistě by se našli další otazníky tohoto případu
co máte na mysli pod pojmem "špatná úprava návěstidel, při výjezdu z nádraží"?
no není to tak dávno, co jeden řidič městského autobusu též projel světla na přejezdu. http://zpravy.idnes.cz/autobus-vjel-na-prejezd-na-cervenou-dostal-vypoved-f8s-/krimi.aspx?c=A120417_1764994_liberec-zpravy_oks naštěstí se nic tenkrát nestalo. problém profíků je, že pokud jedou trasu pořád dokola, přestanou vnímat okolí. jenže to by se právě profíkům stát nemělo
u každýho přejezdu jsou kříže a bud jsou tam světla a závory.Ty světla jsou pro blbý a závory pro blondýny.Pan řidič je prvotřídní lempl a nepochopil vyhlášku silničního provozu.
už na to máme nějaký ten pátek zákon, nikoliv vyhlášku.
Prejezd je sice vybaven svetelnou signalizaci, ale pouze cervenymi svetly. Je to trochu videt na posledni fotce - chybi stinitko bileho svetla a misto nej je zaslepka.
A u takovych prejezdu plati pri nesviceni cervenych svetel stejna pravidla jako u prejezdu s krizem (bez svetel). Tedy omezeni na 30 km/h, povinost ridice se rozhlednout... Takze vinen je jednoznacne ridic autobusu at uz svetla svitila nebo ne.
A to same samozrejme plati i u prejezdu s bilym svetlem pokud bile svetlo nesviti z libovolneho duvodu.
Taková koncentrace prasat za volantem jako je u nich se jen tak nevidí
tak inspekce zjistí, že světla fungovala. Jako je možné, že fakt jsou všichni ti řidiči taková hovada, ale na druhou stranu, že by někdo ignoroval červená světla a k tomu ještě zvonění přejezdu, se mi nějak nezdá. Spíš mi přijde, že je fakt dobré se před každým přejezdem, i když bliká bílé světlo, rozhlédnout...
Máte-li v některých místech protihlukové stěny končící pět metrů před přejezdem, je vám to úplně na nic.Tam se, úplně stejně hrůzně, musíte spoléhat pouze na funkčnost techniky.
přotom ten autobus je jen lehce odřený....