Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Třešti se srazil autobus s drezínou. Z 20 raněných zemřela jedna žena

Na přejezdu v Třešti se po poledni střetl autobus s drezínou, která tlačila bagr. Záchranáři ošetřili dvacet převážně mladých lidí, 4 utrpěli vážná zranění. Jedna žena odpoledne svým zraněním podlehla. Vlaky v úseku Třešť - Sedlejov nahradily autobusy. Řidič autobusu tvrdí, že světla na přejezdu nesvítila, podle předběžných závěrů Drážní inspekce byla v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirka752

Pro všechny

Vy všichni pokud máte řidičák byste měli vědět, že je vaší povinností před přejezdem zpomalit a přesvědčit se o skutečnosti, že se na přejezd žádné drážní vozidlo nepřibližuje. Na světelném přejezdu za vás tuto funkci přebírá bílé přerušované světlo. Pokud toto světlo nesvítí, musíte tento přejezd vnímat jako přejezd bez světelné signalizace. Není povinností dráhy přejezd zajistit ani při neúplné nefunkčnosti. Vlak k nefunkčnímu, či nepřehlednému přejezdu přijíždí se sníženou rychlostí a zvukovou návěstí. Závory a cinkání na přejezdu jsou pouze doplňkovými návěstmi přejezdu. Vezměte si z toho lidi ponaučení. Přejezdy jsou na českých silnicích nejnebezpečnější dopravní situací, a to jen proto, že nechceme přijmout, že drážní vozidlo má vždy přednost. Ať bliká nebo nebliká červené světlo, vždy má vlak přednost. K tomuto případu. I kdyby světla nesvítila, je vina na straně řidiče autobusu, protože nedal přednost drážnímu vozidlu. Navíc ten úsek silnice i tratě znám, je přehledný. :)

0/0
29.5.2012 9:33

Modrý a zelený blesk

---

No, otázka je, jestli tu přednost můžete dát. To místo moc přehledné není.

0/0
30.5.2012 20:32

Já, Claudius

Ke každému přejezdu přijíždím tak

jako kdyby tam závory nebyly. A to řídím jen osobák. Ten pán řídil autobus plný lidí.

+1/0
26.5.2012 7:47

Modrý a zelený blesk

Re: Ke každému přejezdu přijíždím tak

A? Závory tam byly?

0/0
27.5.2012 14:28

houzar

přejezd?

nechci vypadat jako generál ale jen pár poznámek: v rozhovorech někdo tvrdil,že blikalo bílé světlo ale ta jsou zakryta víky ve všech směrech

pakliže bílé světlo nesvítí musím to považovat za přejezd bez signalizace a tudíž zastavit

 dráha ví o špatné úpravě návěstidel při výjezdu z nádraží tak musí drážní pracovník s praporkem na přejezd a zajistit bezpečné projetí drezíny

jistě by se našli další otazníky tohoto případu

+1/0
26.5.2012 7:08

trenchard

Re: přejezd?

co máte na mysli pod pojmem "špatná úprava návěstidel, při výjezdu z nádraží"?

0/0
26.5.2012 7:56

houzar

Re: přejezd?

četl jsem vyjádření od pan Hrad,že k tomuto případu zde může dojít ale pouze ve spojení právě s takovým obslužným strojem nikoliv s vlakem

0/0
26.5.2012 10:29

houzar

Re: přejezd?

omluva: mluvčí drah pan Halla nikoli Hrad

0/0
26.5.2012 10:32

jamil1

a člověk to může říkat 100x - pozor na přejezdu!

no není to tak dávno, co jeden řidič městského autobusu též projel světla na přejezdu. http://zpravy.idnes.cz/autobus-vjel-na-prejezd-na-cervenou-dostal-vypoved-f8s-/krimi.aspx?c=A120417_1764994_liberec-zpravy_oks naštěstí se nic tenkrát nestalo. problém profíků je, že pokud jedou trasu pořád dokola, přestanou vnímat okolí. jenže to by se právě profíkům stát nemělo :-(

0/0
25.5.2012 23:06

petrumr

kříže

u každýho přejezdu jsou kříže a bud jsou tam světla a závory.Ty světla jsou pro blbý a závory pro blondýny.Pan řidič je prvotřídní lempl a nepochopil vyhlášku silničního provozu.

0/0
25.5.2012 21:49

trenchard

Re: kříže

už na to máme nějaký ten pátek zákon, nikoliv vyhlášku. ;-)

0/0
26.5.2012 7:53

petrumr

Re: kříže

Každý zákon se musí dostat mezi lidi vyhláškou-bylo a bude!!

0/0
26.5.2012 8:14

Ukulelembo

Re: kříže

Jenže tohle se dostává mezi lidi zákonem ;-D

0/0
26.5.2012 8:54

medved_cz

Vina je jednoznacne na ridici

Prejezd je sice vybaven svetelnou signalizaci, ale pouze cervenymi svetly. Je to trochu videt na posledni fotce - chybi stinitko bileho svetla a misto nej je zaslepka.

A u takovych prejezdu plati pri nesviceni cervenych svetel stejna pravidla jako u prejezdu s krizem (bez svetel). Tedy omezeni na 30 km/h, povinost ridice se rozhlednout... Takze vinen je jednoznacne ridic autobusu at uz svetla svitila nebo ne.

A to same samozrejme plati i u prejezdu s bilym svetlem pokud bile svetlo nesviti z libovolneho duvodu.

+1/0
25.5.2012 21:45

smeji.se.cenzorovi

No jo ICOM... Kdo je potkává tak ví jaké řidiče zaměstnávají

Taková koncentrace prasat za volantem jako je u nich se jen tak nevidíRv

0/0
25.5.2012 21:18

mojepostovnischranka

Osobně signalizaci preventivně nevěřím, vždy se rozhlídnu..

+1/0
25.5.2012 21:04

fonteyn

Mně je divný, že kdykoliv se něco podobného stane,

tak inspekce zjistí, že světla fungovala. Jako je možné, že fakt jsou všichni ti řidiči taková hovada, ale na druhou stranu, že by někdo ignoroval červená světla a k tomu ještě zvonění přejezdu, se mi nějak nezdá. Spíš mi přijde, že je fakt dobré se před každým přejezdem, i když bliká bílé světlo, rozhlédnout...

0/0
25.5.2012 20:52

perthuis

Re: Mně je divný, že kdykoliv se něco podobného stane,

Máte-li v některých místech protihlukové stěny končící pět metrů před přejezdem, je vám to úplně na nic.Tam se, úplně stejně hrůzně, musíte spoléhat pouze na funkčnost techniky.RvRv:-/

0/0
25.5.2012 21:24

perthuis

Re: Mně je divný, že kdykoliv se něco podobného stane,

Ještě dodám, že v případech výpadku proudu nebo nějaké opravy se automaticky spustí výstražná červená světla a jdou tak třeba hodinu, dvě.Pak je vidět trpělivě čekající auta...po nějaké době čekání ovšem přejíždějí i tak.Kdyby něco jelo, nemají žádnou šanci, nevidí dál než na pár metrů.Nechápu, kdo toto projektoval.

0/0
25.5.2012 21:30

109e

Re: Mně je divný, že kdykoliv se něco podobného stane,

V případě výpadku proudu se světla nespustí! Nešiř nesmysly, někdo by na to mohl skočit.

0/0
25.5.2012 22:13

trenchard

Re: Mně je divný, že kdykoliv se něco podobného stane,

budete se divit, ale když nejde proud, mají přejezdy svůj záložní zdroj, který zvládne provoz zhruba 2h

0/0
26.5.2012 8:01

Ukulelembo

Re: Mně je divný, že kdykoliv se něco podobného stane,

Jen dvě hodiny? Nespletl jste se? Dopravní opatření při poruše napájení se zavádí až po třech hodinách.

0/0
26.5.2012 8:57

Modrý a zelený blesk

---

Tak zraněných je už jen 19 :-(:-(:-(

0/0
25.5.2012 17:55

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: ---

přotom ten autobus je jen lehce odřený....

0/0
25.5.2012 19:11

Modrý a zelený blesk

Re: ---

Na fotkách není vidět celkem velká díra, kterou do něj ten bagřík udělal.

0/0
25.5.2012 20:46

Honza13

Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Řidič si proto světel nevšímal. Rutina zabíjí.

+5/0
25.5.2012 15:16

Modrý a zelený blesk

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Jéje, vy jste se vším hned hotovej, že?

+1/0
25.5.2012 15:22

furtspolu

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Hned hotovej ? Člověče vždyť ten řidič vezl lidi ? Proč taková hloupoučká otázka , že ? Pane Blesku Plesku -vzpamatujte se nepište sem bludy. Rv

+4/0
25.5.2012 15:41

Modrý a zelený blesk

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Dejte si Neurol, hysterko.

+1/0
25.5.2012 15:50

smeji.se.cenzorovi

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Kolik si jich měl ty? A čím jsi je zapíjel?8-o

+2/0
25.5.2012 21:19

klaraxxx

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

V tom autobuse jsem byla. Měla jsem místenku a měla jsem původně sedět velmi blízko té ženy co umřela. Naštěstí, jsem si z nějakého důvodu sedla jinam... Řidič si drezíny nevšiml a jak to dopadlo...

0/0
25.5.2012 21:44

HODA 5

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Je sice pravda,že v tu dobu přes přejezd nic nejezdí,ale přes přejezd jezdím několikrát za den a už několikrát se mi stalo,že jsem čekal několik minut a žádný vlak nejel.Několikrát jsem zaznamenal,že vlak přijede na nádraží a výpravčí se zde několik minut vybavuje se srojvedoucím.Výstražné zařízení se dá pravděpodobně vypnout ve stanici.A proto si myslím,že výstražná signalizace byla spuštěna příliš pozdě.Dražní inspekce by toto měla důsledněji kontrolovat.Podle mho je řidič autobusu nevinen.

0/0
25.5.2012 20:37

jamil1

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

když nevíš jak funguje přejezdové a zabezpečovací zařízení, tak raději nic nepiš. jen doufám, že též nejsi řidičem autobusu! bych byl velmi nerad aby se opakovat tento případ. autobusák samozřejmě vinen je. rozlídnout se má řidič pokaždé a má se přesvědčit,l že může přejet přejezd. a kór když vezu lidi!!

+3/0
25.5.2012 23:13

jondad

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

A kolik je mrtvejch ?

0/0
25.5.2012 15:47

Alcatraz

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

treba myslel mysleni.

0/0
25.5.2012 15:49

kOBLICH

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Zrovna tady bych řidiči autobusu docela věřil, protože ta drezína (MUV69) opravdu špatně vybavuje traťové úseky, zvlášť když jede bez nákladu.

0/0
25.5.2012 16:19

136N

Re: Drezína prostě jela v době, kdy tam nic nejezdí.

Jak často si s MUV 69 jezdil že tvrdíš ja špatně šuntuje ? Na používané trati vybavuje spolehlivě . Pokud je to trať kde jede souprava jednou za čas a kolejnice jsou oxydované , tedy nekontaktní pak se to stát může .

0/0
25.5.2012 16:26

zdarma

...

oxid, oxid, oxid....!!

0/0
25.5.2012 17:27

Modrý a zelený blesk

Nebylo by to poprvé,

kdy by MUVka nezašuntovala. No a na rychlosti MUVky a rozhledových poměrech bude záviset, jestli se řidič mohl přesvědčit, nebo nemohl.

0/0
25.5.2012 15:15

sámvelkýmao

Re: Nebylo by to poprvé,

silniční zákon v pasáži o přejezdech nehovoří nic o přesvědčování se.....což je podle mě chyba.....

0/0
25.5.2012 18:18

bkv

Re: Nebylo by to poprvé,

Ale Mao §28, odst. 1 ti asi nic neříká:

Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména

se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

+1/0
26.5.2012 8:43

MSAA

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla vždy  tvrdí, že výstražná světla svítila. A jak to bylo doopravdy? Je pravda co tento profesionál tvrdí?

0/0
25.5.2012 15:04

nemereth

Re: Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

Podle fotek je to celkem nové světelné zabezpečení, to by snad mělo mít "černou skříňku", po jejím rozboru bude jasněji. V době, kdy na místo přijeli záchranáři, prý zabezpečení blikalo. Pokud jde o automatické zabezpečení a nikdo jej nezapl ručně (což by se mělo dát dohledat), muselo blikat i v době nárazu. Ale i kdyby neblikalo červeně, podle fotek na zabezpečení není bílé světlo, tzn. řidič směl jet pouze 30 km/h a musel se přesvědčit, že přes přejezd může bezpečně projet.

+2/0
25.5.2012 15:13

javky

Re: Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

No jo, přesvědčit, jenže v tu chvíli nemusí být splněny rozhledové poměry. Podle obrázků hádám, že MUVka nejela 10km/h na OP.

A mimochodem, pokud přejezd bliká po nehodě, vůbec to neznamená, že blikal i před ní. Podle "typu sunuté soupravy" to vypadá, že za to může strojvůdce nebo výpravčí. S tím, že nic neblikalo má asi autobusák pravdu.

+1/0
25.5.2012 16:06

v r

Re: Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

Proč strojvůdce nebo výpravčí?

0/0
25.5.2012 16:14

javky

Re: Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

V tuto chvíli čistá spekulace: Ale sunutý bagr spíše než jako vlak vypadá jako posun mezi dopravnami, tj. jel bez příslušného závěru vlakové cesty, která by uzavřela přejezd. To by souhlasilo s řidičovým tvrzením, že přejezd neblikal - budeme-li mu věřit. Smůla je, že se přejezd nachází ve stanici, ale těsně u vjezdového návěstidla, takže "normální" posun na něj nesmí a přejezd se pro posun tedy automaticky neuzavírá. Takže buď měl jet strojvůdce jako přes otevřený přejezd, desetikilometrovou rychlostí a houkat jako blázen a mít oči všude, jestli někde náhodou nejede nějaké auto, nebo měl být přejezd zavřený ručně tlačítkem, než tam výpravčí ten bagr pustil.

+1/0
25.5.2012 17:41

v r

Re: Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

Pokud jeli jako PMD mimo stanici tak se závěr vlakové cesty dělá, pokud je to jen trochu možné a zab zař to umožňuje, právě kvůli zabezpečení. A při jízdě přes přejezd se spustí automaticky do výstrahy, ikdyž ho ve stanici nikdo nepustí...pozdě ale přece

0/0
25.5.2012 21:10

Ukulelembo

Re: Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla

Mě napadla kacířská myšlenka,jestli je ve vybavení cesty zapracována podmínka projetí přejezdem? Jestli ne, tak by stačilo uvolnit izolačku za krajní výhybkou, vybavit cestu a ukončit výstrahu ještě před příjezdem.

0/0
25.5.2012 21:37

villík

Vážení, za našich mladejch let....

..koloťukové s drezínou před jakýmkoliv nepřehledným přejezdem premzovali, houkali  a čuměli, jestli něco nejede.. 

To ještě nebyla světýlka na přejezdu. A ještě si říkám, jestli drezína způsobí vždycky žádané v elektrických obvodech, aby to opravdu na přejezdu svítilo..... notabene, nějaké ty ukradené měděné můstky....:-/

0/0
25.5.2012 15:00

kOBLICH

Re: Vážení, za našich mladejch let....

1. koloťuk, správně vozmistr, s drezínou jezdí opravdu málo kdy. Ale hodně často s ní jezdí traťmistr.

2. wasi ist das "premzovali"?

0/0
25.5.2012 16:22





Najdete na iDNES.cz