Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Lži v Břeclavi jako jiskra nad sudem prachu

Patnáctiletý chlapec z Břeclavi se nestal obětí brutálního útoku Romů, jak původně tvrdil. Kvůli zranění přišel o ledvinu a útok si poté vymyslel, protože se bál reakce matky. Událost vyvolala v Břeclavi silné protiromské nálady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bota v lejnu, však noha čistá

Pokud vím,

tak idnes a hlavně romea.cz přišla se skálopevným nařčením, že ten kluk prodával trávu, a proto dostal na hubu. To znamená, že jste naprosto stejní,jako ten patnáctiletý kluk, který si vymyslel lehce uvěřitelnou lež! On si vymyslel útok agresivních cikánů - každý zná, každý uvěří - VY jste hodili na plac mladého dealera trávy, který si za zmlácení vlastně tedy může sám - skoro každý mladý dnes přece hulí, proč nezkusit lež o prodeji trávy, že? Jenže, milý pane Bango, respektive idnes,respektive Rooomeo.cz ...tomu klukovi je patnáct a vůbec netušil, jakou lavinu svou lží spustí, ale co jste VY??? Vy všichni si hrajete na novináře, ale klidně jste kluka (v té době ještě podle všech "zmláceného" agresory) obvinili z dealerství drog, z jejich užívání, a že si za to vlastně mohl sám! Sami jste účelově lhali, abyste ho poškodili!!! Ptám se tedy...v čem je lepší křišťálová lupa, nejhummánější Romeovod.cz a nejspravedlivější Bangobello, než patnáctiletý lhář? Hnus, pane Bango, nic než hnus!

+2/0
25.5.2012 7:00

kecálek reloaded 4

Re: Pokud vím,

Otázkou je, zda formální důvod uzavření případu uváděný policií je pravdou :

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Doktor-Macek-vubec-neveri-tomu-ze-si-breclavsky-chlapec-vymyslel-utok-Romu-233734

Vzhledem k tomu, že hlavní (a možná jediný) důkaz je výslech těžce raněného dítěte na detektoru lži, mád dost důvodů pochybovat.,

+1/0
25.5.2012 14:42

Bota v lejnu, však noha čistá

Re: Pokud vím,

Také jsem to před chvílí četl a mám podobné pochybnosti jako pan Macek.

Sám jsem jako mladej smrad lezl v paneláku otevřenou šachtou za výtahem po zábradlí z přízemí do sedmého patra na čas, tak vím, jak by to dopadlo, kdybych se neudržel a spadl.... Byl bych omlácený o všechna mezipatra a dole mrtvý. Nějaké zachycení s vážným poraněním o patro níže? Nesmysl! Jsem snad Norris v hloupé emerické střílečce?

Smrdí to jak sviňRv

Neprůkazný detektor lži byl použit na nedospělého kluka? To už věřím víc, že dealoval trávu a dostal od cikánů na hubu, a pak se raději s policií dohodl na oboustraně vyhovující verzi:-/

0/0
25.5.2012 16:17

Darth.V

Pěkně tendenční plky

škoda že pan Banga podobně nekomentoval a neodsoudil zbití a znásilnění onoho chlapce bandou cikánských výrostků ... potom by se teorve dalo uvažovat o jeho objekitvitě a nezaujatosti .

+1/0
24.5.2012 22:33

Koroljovův kluzák

Re: Pěkně tendenční plky

Naopak. Jakékoli zmínky o tomto činu několik týdnů mazal a jejich autory likvidoval.

+1/0
25.5.2012 8:49

zorro_rojo

Jak jsem videl prvni vetu,

napadlo me, kdo je autorem clanku.

Najel jsem na konec.. a ono ano.

Jak predvidatelne.

0/0
24.5.2012 22:30

zorro_rojo

Re: Jak jsem videl prvni vetu,

Jeste dodam. Me osobne, kdyz mi bylo deset, prepadli dva (dnes Romove) kvuli ceckum. nemeli bejsbolky, "jen" hokejku. Ale byli dva a starsi a vetsi. No, cecka jsem nemel, tak mi prohledali skolni brasnu a sebrali aspon pastelky. Ano, vysel jsem z toho hodne lehce.

Kamarada, kdyz se vecer vracel ze Svazarmu, streleckeho krouzku, zmlatili dva o par let starsi "romove". jen tak.

nic nesebrali, nic nechteli.. proste jen vypadal bezbranne a slusne.

Je to sice uz ctvrt stoleti, ale opravdu neverim, ze se nektere veci zmeni.

A stejne tak neverim soucasne verzi, kterou media podavaji a ktera se naramne hodi do kramu tzv. ochrancum lidskych prav.

+1/0
24.5.2012 22:36

PeterZientek

tož a čemu

se na Slezsku místo lhát praví ciganiť?

+1/0
24.5.2012 22:22

john.h

ano, je to ulet, ale

ten chlapec je opravdu ulet a uznavam, ze slusni cikani mohou mit a maji velmi casto problemy kvuli svemu puvodu a tech slusnych je mi lito, protoze to nemuze byt dobry pocit, kdyz se na ne neustale nekdo kouka skrz prsty. na druhou stranu proc se na ne koukaji ostatni skrz prsty? to neni myslim nutnost se v tom pitvat, kazdy vi... to, ze jednou nejakej pubertalni grazl nepravem pospini cikany jeste neznamena, ze pak cikani muzou v mediich nadavat, jaky to jsou strasny chudinky a pozadovat zmeny zakonu. tim chlapcem se nezmenila vysoka kriminalita mezi cikany, nezmenilo se jejich agresivni chovani, kdy jim nedela problem vymlatit hospodu macetama a nezmenila se jejich zlodejska natura. kdyz cikani volaj po nejake zmene zakona atd. tak nejdriv by meli zacit uklizet bordel ve sve vlastni komunite a az pak, az bude vetsina cikanu slusna a v pohode, tak teprve pak nahlas kricet o tom, s cim nejsou spokojeni....

0/0
24.5.2012 22:13

john.h

Re: ano, je to ulet, ale

a jeste vetsi ulet nez je ten chlapec mi prijde to, ze zamestnanec idnesu nadava v jednom z hlavnich clanku na hlavni strance na media, tedy sveho chlebodarce :)) to uz mi rozum nebere

+1/0
24.5.2012 22:16

john.h

Re: ano, je to ulet, ale

plus dalsi vec je, ze jsem videl v poslednich mesicich kvanta clanku na tema cikani, cigareta, rozmlacena drzka - i to ostatni bylo fake?

0/0
24.5.2012 22:18

Fuse

Fond obětí klukovin - dost dobrej nápad

To se mi líbí a Michal David, pokud je formát, si ty peníze zpátky už nevezme. Ale nechápu, proč autor připisuje vinu matce. Ta mohla dělat daleko větší vyrvál, než jen ta veskrz mírná prohlášení na stranu Cikánů. Že tihle lidé jsou neintegrovatelní, ví naprostá většina obyvatelstva. Klukova výmluva byla pohodlná a po ruce. Určitě nezamýšlel "odpálit sud prachu". Jeho máma už vůbec ne.

+2/0
24.5.2012 22:09

www.mises.cz

?

Lze ještě toho Bangu považovat za novináře? ;-D

0/0
24.5.2012 22:06

3032

Re: ?

On někdy byl?:-P

+1/0
25.5.2012 5:30

Tom.Žeryk.Masakryk

to snad ne...

Ten chlapec je osel a zaslouží potrestat, ale napsat, že přesně vystihl protiromské nálady, může jen blb. Nebo snad má autor pocit, že měl ten chudák těsně po odebrání ledviny svolanou do nemocnice tiskovku?8-o Svatá prostoto!

+1/0
24.5.2012 22:06

Fai Rodis

Neni se co divit?

"Vilém Tell, který vyšel z domu chránit svůj majetek,

automaticky předpokládal, že ho jdou Romové okrást. Automaticky

předpokládal, že ho Romové napadnou. Vlastně se není co divit."

Tak to opravdu neni, vezmeme-li v uvahu, ze mu tu jeho posilovnu vybilili zlodeji uz parkrat, navzdory mrizim a oplechovanym dverim. Bodejt by nepredpokladal.

+4/0
24.5.2012 21:35

avg

romáci do ?

;-D

0/0
24.5.2012 21:27

pivak2

Hele Bango

Kdyz potkam v noci na ulici skupinu Cikanu, tak si davam pozor, ne kvuli vypovedi 15 letyho kluka v televizi, ale kvuli celozivotni zkusenosti. Na tom tvy kecy nic nezmeni.

+5/0
24.5.2012 21:19

hannys85

JEstli někdo věří VB, tak je na tom hrozně špatně...

Nejsmutnější na tom je, jak všichni naivně věří nejnovější "pracovní" verzi..Najednou je zase idnes seriózní plátek, policaji důvěryhodní apod. Nikdo se, ale už nezamyslí nad tím, že to můžou být další manipulativní lži ze strany příslušníků VB..Jestli opravdu někdo věří v české policejní složky, které pomáhají pouze vyvoleným, tak je na tom hodně špatně...Je mi smutno, že si lidé v CR udělají obrázek jen na základě toho, co řekne VB a média..

0/0
24.5.2012 20:46

.45 ACP

Kdo zažil na vlastní kůži cikánskou férovku?

Já bohužel už ano - chtěli se pobavit, bylo jich osm a my byli jen dva Rv Tehdy jsem bohužel ještě ozbrojený nechodil :-/

+1/0
24.5.2012 18:56

ziiv

Re: Kdo zažil na vlastní kůži cikánskou férovku?

budte rad, jinak byste ted sedel za neprimerenou obranu ...

0/0
24.5.2012 22:01

absolvent ščukovy akademie IQ65

cenzore Bango

Jeden fake na 100 pravdivých událostí neznamená, že cigáni jsou neviňátka, kterým je bezdůvodně ubližováno. :-P

+8/0
24.5.2012 18:24

jaskul

Dokud se minorita sama nezmění,

tak holt budou vznikat i takové situace... klukovina ano, nespravedlnost ano, blbost ano. z mnohaleté osobní zkušenosti mám ale ze skupinky romů také jen nepříjemné pocity a primárně předpokládám - a většinou se mi to i potvrdí - že z toho kouká nepříjemnost... a romská kriminalita je téma na román. pokud by bylo stejné procento trestaných osob u majority, dělalo by to pěkných 7 milionů trestanců a nejakych 5,8 mil. recidivujících :-) jen nechápu, když je ČR tak rasistická společnost, proč se sem stahují a dlouhodobě setrvávají romové z půlky evropy EU

+3/0
24.5.2012 17:12

pitrmin

Lži?

A co ty lži, které pouštěla do světa MF DNES o trávě? Budete se také omlouvat!? Tohle už je konečná verze nebo přijde ještě nějaká další? Pravdivější :-)

+6/0
24.5.2012 14:59

Soulburner CXXI. Nesmazatelný

Re: Lži?

ti a omlouvat se? naivo :-/

0/0
24.5.2012 15:30

Doktor.bota

pane bango, nevidíte skutečnou příčinu

pan banga by se měl zamyslet, proč česká společnost tak bouřlivě reaguje na zprávu "zbili mě tři cikáni" a jestli by stejně bouřlivá reakce byla i v případě zprávy, která by zněla např. "zbili mě tři poláci, vietnamci, slováci". svalovat vinnu na média je snadné a dělá to kde kdo. ale proč je česká společnost anticigánská a ne antivietnamská, pane bango? pokud by ste neklouzal po povrchu a hledal skutečnou příčinu českého (ale i evropského) anticigánství, našel byste jednoduchou odpověď - a tou jsou sami romové.

+13/0
24.5.2012 14:47

Daniel P.

Re: pane bango, nevidíte skutečnou příčinu

Banga je, pravda, cenzor, což není nic, co by bylo nějak chvályhodné, ale v tom sporu Cikáni vs. majorita je jako to pověstné zrnko mezi mlýnskými kameny. Jako většina slušně žijících Cikánů. Poukazuje, celkem pravdivě, na to, že majorita má sklony odsuzovat Cikány šmahem, aniž by se zamýšlela, ale i na to, že Cikáni si za mnohé svoje problémy můžou sami a že by se měli snažit. Na tom není nic špatného.

Ač mi kolega Banga není nijak zvlášť sympatický jako většina cenzorů, tato jeho myšlenka mi sympatická je, protože je správná.

0/0
24.5.2012 15:06

Johny__S

Ačkoli s jeho článkem víceméně souhlasím...

0/0
24.5.2012 14:46

Johny__S

Re: Ačkoli s jeho článkem víceméně souhlasím...

Pan Banga se vyhnul jedné velice důležité rovině: jak je možné, že je tak lehké vzbudit takový odpor vůči Romům? Proč to zdaleka není tak snadné v případě Vietnamců, Ukrajinců či jiných menšin? Jak je možné, že i autoři knížek pro děti před sto lety psali o romské kriminalitě (např. katolík "F. Háj" v Kájovi Maříkovi, J. Lada a jiní)? V tom přece nemůže být jenom xenofóbie "bílé" většiny. Proto si myslím, že článek pana Bangy vyznívá příliš jednostranně, je to z něho zcela zřetelně cítit, a proto může spíše uškodit než pomoci.

+2/0
24.5.2012 14:50

Zuzi_K

musí být hezké slyšet: Dobré ráno, sousede!

http://www.youtube.com/watch?v=9_XJYV-ugdg&feature=related

0/0
24.5.2012 14:18

Politicky aktivní spermie

pane Bango

zkuste popřemýšlet, proč lidi nedemonstrují proti např. Vietnamcům, když někoho zmlátí...

+2/0
24.5.2012 14:03

dana33

Nam

Nam cigani vykradli auto. Dosmrti na to nezapomenu.

0/0
24.5.2012 13:09

jamil1

Re: Nam

uf, to je dobrý návod. pošleme ti tam bílýho, když na to pak časem zapomeneš :-P

0/0
24.5.2012 13:54

milenkamikes

pane Bango

pokud je pravda, že kluk lhal/ jenže tomu málokdo věří/, je to špatně. Nicméně názor na Romy hned tak nezměníme. Matka se omluvila. Kdy se omluví Rom vykřikující v Tanvaldě,  " to byla vražda", když důchodce byl  napaden  a  cikánovi se jen bránil???

Proč Cikáni v Břeclavi tvrdili, že pachatelé odjeli na Slovesnko, když byli přesvědčeni, že to neudělali?

vy byste měl mlčet nebo být objektivní.!!

+5/0
24.5.2012 13:08

Ginny

Re: pane Bango

Věříme tomu, čemu věřit chceme.

+1/0
24.5.2012 13:10

Breta15

Česko

Zajímavé, že rusáci nám tady rozdmýchávají takové vášně.....

0/0
24.5.2012 13:03

Ginny

Re: Česko

No to je super myšlenka. Tak se bude pochodovat zase proti "rusákům"? Mimochodem, jsou to Ukrajinci, pokud vím.

0/0
24.5.2012 13:07

JaZi

........

Pan Banga jestli se nemylim je taky cikan. Logicky se tedy chopil šance, kterou dostal od hloupeho kluka a hloupe slecny. Cikan bude vždy hajit cikana. Skoda že my to nedokažem poradne taky.

Každopadne prokazaných napadeni cikany je dost a dost a tyhle dva pripady na tom nic nemeni a když jeste k tomu pripocitam zneužívani soclaniho systemu... Sami ste si vykopali jamu pane Bango...

+1/0
24.5.2012 13:00

Daniel P.

Re: ........

Banga je Cikán, ale není degeš, proč by měl hájit nějaký degeše.

0/0
24.5.2012 14:57

petrk195

Česko

Případ vypovídá hlavně o stavu české společnosti. Ano, romové jsou až moc často problémoví, ale aby se tak velká část národa těšila na jakoukoli záminku k lynči je imho v západním světě naprosto ojedinělé. Nenávist je všude, nejen vůči romům, stačí si projít diskuze na idnes nebo jakémkoli jiném serveru. Lidí, kteří z banálních důvodů nadávají druhým těmi nejhoršími slovy je už pomalu většina. Romové tu byli vždy a vždy s nimi byly problémy; za svou neoblíbenost si můžou z velké části sami. Ovšem naprosto stejně si většinová "bílá" společnost může za svou frustraci. Znám naprosté minimum bílých Čechů, kteří jsou opravdu pracovití (ano, sehnat opravdu zapáleneho pracovitého člověka, byť za velmi nadstandardní

ohodnocení je těžké), dobře se oblékají a chovají se k ostatním slušně. Většina se nechová slušně ani ke svým nejbližším. A přece si místo zametání před vlastním prahem radši hledáme někoho, kdo je "evidentně mnohem horší a tedy méněcenný". "Nekupujte u židů cukr, kafe, mouku.."

+6/0
24.5.2012 12:49

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Česko

dobře se oblékají...to je zase co za poznámku?

0/0
24.5.2012 12:51

Křištálova tlupa

Re: Česko

nezlobte se , ale popisujte a řešíte uplně jiný problém....chcete , aby drtvá část národa , jenž chodí do práce, pracovala efektivněji, více, zodpovědněji a s cílem.............atd. My tady řešíme minoritní část národa , jenž nepracuje a nikdy pracovat  nebude, tyranizuje okolí, krade a je postrachem výše uvedené části národa....

+2/0
24.5.2012 12:57

petrk195

Re: Česko

To není jiný problém. Vztah společnosti k problémovým menšinám je z velké části dán stavem společnosti samotné. A například schvalování fyzické likvidace problémových na základě nepodložených obvinění je míle za rozumnou hranicí.

0/0
24.5.2012 13:01

Křištálova tlupa

Re: Česko

Nikdy bych nevyřkl slovo typu fyzická likvidace. Ale zákony a jejich naplnění platí pro všechny stejně.....Víte ono to je podobné politickým koalicím.....taky strana co má těch 5 % dokáže tisknout ke zdi ten zbytek většiny. A souhlasím s Vámi stav společnosti není uspokojivý a jedním z důsledku jsou i cikáni, pokud by totiž společnost užila stejný metr - byl by klid, ale jelikož má sama máslo na hlavě nemůže....Ale pořád nevidím důvod, abych já spořádaný občan platicí daně, vychovávajicí rodiny měl být tyranizován cikány...

+1/0
24.5.2012 13:07

petrk195

Re: Česko

V podstatě se shodneme.

0/0
24.5.2012 13:13

dana33

Re: Česko

Organizovane autobusy ciganu z Rumnska a Bulharsaka se stehuji do Nemecka, nahlasi si za 26 € zivnost a pochopitelne nedelaji nic, ale smeji se usadit jako obcane EU a ziji z pridavku na deti, kterych maji nepocitane. Dalsi  pijavice na socialnim systemu, nezaplatili nic a nikdy nezaplati. Jestli se budou dal mnozit, socialni systemy se zhrouti.

0/0
24.5.2012 13:15

petrk195

Re: Česko

A kolik se ze systému ztratí kvůli korupci? Dalík, Gross, Bém, Rath, Janoušek, Kraus, Šlouf...(všichni "bílí")? Jakou mzdu a náhrady berou poslanci a europoslanci? Zneužívají náhrady nebo ne?

+2/0
24.5.2012 13:21

dana33

Re: Česko

Mate pravdu. Tihu nese stredni pracujici vrstva, ktera jen plati. Ale myslim, ze by clovek mel mit jen 2 deti a dat jim dobre vzdelani,aby meli budoucnost a ne 10 deti, ktere slouzi jako zdroje pridavku na deti, a jsou odsouzeny krast, zebrat a dojit socialni system. Na vsechno musi nekdo vydelat.

0/0
24.5.2012 14:25

generál Patlay

Re: Česko

Dalici a Grossove prece nejsou zadnou omluvou pro cikany. Je treba resit obe skupiny, jak politiky tak etnikum.

+2/0
24.5.2012 16:55

jamil1

Re: Česko

má slova R^

0/0
24.5.2012 13:58





Najdete na iDNES.cz