Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha nemůže odstavit staré tramvaje, nové jsou problematické

Pražský Dopravní podnik musí stále využívat staré typy tramvají, které už chtěl dávno odstavit z provozu. Nové soupravy 15T ForCity mají totiž problémy. I kvůli tomu dopravce další várky vozů od dodavatele nepřebírá. Poruchy navíc hlásí i méně nové tramvaje typu 14T Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

berkovec

MHD

Ono to s těmi novými výrobky není asi žádná výhra, nedávno se psalo o popraskaných podvozcích nových vozů metra a svádělo se to na staré koleje. Holt výmluva se vždycky najde.

0/0
22.5.2012 11:17

bar.bu.do

Pokud výrobce prohlásí, že si tramvaje musí zvyknout ...

... není to důvod k odstoupení od smlouvy pro odbornou nezpůsobilost dodavatele?

+1/0
22.5.2012 7:22

sematam

Někdo se postaral o to

aby DP podepsaly nevýhodnou smlouvu o dodávce tramvají. Tak by mě zajímalo do jaké krabice mu to škodováci dali. Asi do oranžové, kdyby jí náhodou upustil před policajtem.

0/0
22.5.2012 1:29

čavéz

T 3

je tapně jednoduchá ale nepřekonatelná-smějete se-uvidíte

+1/0
22.5.2012 0:45

Modrý a zelený blesk

Re: T 3

T3 je nehospodárná a poruchová, akorát už se za 40 let podařilo chybičky vychytat, takže už nikoho nezaskočí taková drobnost jako svařenej zrychl a podobně.

+2/0
22.5.2012 11:20

čavéz

Re: T 3

Poruchová je proto,že servis není na patřičné úrovni a hlavně ty vozy jsou už dávno za hranicí životnosti a já ocenuji že stále jezdí-to při dnešní kvalitě výroby běžné není.(pokud vím životnost předpokládaná je max 30 let)

Co se týká zrychlovače a jiných dílů tak ty se donekonečna repasují nové nejsou-a souvisi to z asi jedinou hlavní vadou-tramvaj je náchylná na el. výzbroj za deště.Jenže všechny závady jsou odstranitelné i ikváčem za chvíli.

0/0
22.5.2012 12:18

Modrý a zelený blesk

Re: T 3

Tak vo tom žádná, jedna se hned ví (nebo aspoň tuší), co tomu je a druhak jsou dávno prošlý všechny postupy oprav + jsou k dispozici díly z kanibalizovaných vozů, nemusí se mnohdy objednávat. Já je mám rádR^

+1/0
22.5.2012 12:58

čavéz

Re: T 3

A ještě si rýpnu nevím jaký hovado vymyslelo textilní sedačky-onehdy jsem do jedný sed-vypadala dobře jenže na povrchu suchá ale jak jsem sed tak jsem sed do nějaký tekutiny,měl mokrej zadek a klepal se aby to nebylo něco jedovatýho či co.

0/0
22.5.2012 13:22

Re: T 3

Tak ony jsou příjemný, ale to riziko je neúměrné... A do laminátovejch se nedá zapíchnout jehla.

0/0
23.5.2012 10:45

devizovy_cizinec

asi tak T3 patri k Praze

a nebejt tunelaru, klidne by tak mohlo zustat. laminatove sedacky byly designove. nove tzv moderni vozy jsou uplne stejny smejd, jako panelaky na jiznim meste. taky to bylo moderni sidliste, rikal soudruh.

+1/0
22.5.2012 0:30

janzlatousty2

Škody Transportation

nikdy  neuměla nic dobře vyrobit, uměla ale mohutně   "motivovat" lokální politiky a prát peníze...

Měli by bydlet s Rathem....

Ale majstr štyk se jim povedl v Plzni..... 30miliard, to je síla...

0/0
22.5.2012 0:07

fouly

Zase nějaký tunel

na pražské finance daňových poplatníků!

0/0
21.5.2012 23:58

danny47

Re: Zase nějaký tunel

To je zajímavý, že stejně se kritizovaly (aspoň na stránkách médií, toto nevyjímaje) tramvaje 14 T (tedy Porsche) navíc s tím, že prej plzeňský jsou mnohem lepčí... 8-o !!

0/0
22.5.2012 7:03

zorro_rojo

Mene nove tramvaje typu 14T..

Takze dnes uz se nerika starsi, ale mene nove.

To je fajn, takze uz nemam auto starou sunku, ale jen trochu vic mene nove auto. :-)

+1/0
21.5.2012 22:01

petr4770

Re: Mene nove tramvaje typu 14T..

No vidíš,to se máš;-D

0/0
21.5.2012 22:02

krysar

Re: Mene nove tramvaje typu 14T..

Taky jsem se tomu smal :)

0/0
21.5.2012 22:28

čavéz

Tak to

je dobrý voni si musej zvyknout-to bych se pob,,l-to je drzost-hrubé závady a zvyknout.Jo zlaté bolševické T 3 sám jsem je opravoval,primitivní,pěkné a hlavně spolehlivé vy jelita ;-€

+1/0
21.5.2012 21:44

petr4770

Re: Tak to

Spolehlivé jsou po x-desítkách let...on to byl bohužel taky porod,když se T1,T2 a T3 zaváděli v padesátých a šedesátých letech:-P

0/0
21.5.2012 21:57

zorro_rojo

Re: Tak to

Jojo, stara Skoda Octavie byla taky super.. i ta Super..

Ale dneska uz byste se v ni asi vozit nechtel..

0/0
21.5.2012 21:59

fouly

Re: Tak to

Nemělo by to být naopak?

0/0
22.5.2012 0:00

bindis

Chalani, vy též naštenkrujete zo šalinó.

Prďte na šalinó a flajsněte slempem pivo. To je nejbegovnější ze všech beg.

0/0
21.5.2012 21:30

martas38

Re: Chalani, vy též naštenkrujete zo šalinó.

To je holomócky, nebo jak?

0/0
21.5.2012 22:09

bindis

Re: Chalani, vy též naštenkrujete zo šalinó.

Brněnský hantec.

0/0
21.5.2012 23:21

čavéz

Re: Chalani, vy též naštenkrujete zo šalinó.

Ty si z toho děláš prdel po brněnsku což se sem nehodí ale beru tenle stát je na blití-deme na pivo...

0/0
22.5.2012 0:42

Modrý a zelený blesk

Re: Chalani, vy též naštenkrujete zo šalinó.

To není hantec, to je nějaká tvá osobní vepřovčina.;-)

0/0
22.5.2012 11:21

wiki5

tyhle stejne byly nejlepsi

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/14015588.jpg

0/0
21.5.2012 21:30

RodoDendron0008

Koupí šmejdy a pak nemá PDP zdražovat.

Proč se neudržuje osvědčené a LEVNÉ?Vždycky se musí najít nějaký blbec, který bude tvrdit, že nové je kvalitnější a tím pádem i dražší.;-O;-O;-O

0/0
21.5.2012 20:33

RodoDendron0008

Re: Koupí šmejdy a pak nemá PDP zdražovat.

Některá letadla létají 80 let, sice žádný komfort, ale vydrží tolik dnešní moderní křápy???

0/0
21.5.2012 20:35

Fai Rodis

Re: Koupí šmejdy a pak nemá PDP zdražovat.

Hlavne je zajimave, ze o ty staricke a dnesnimu velkomestu neodpovidajici T3 ocividne zajem je - kdo by je jinak kupoval?

0/0
21.5.2012 20:51

petr4770

Re: Koupí šmejdy a pak nemá PDP zdražovat.

jj kupuje je balkán a bývalé státy SSSR...neboj,nikdo ze západu...:-P

0/0
21.5.2012 21:21

Re: Koupí šmejdy a pak nemá PDP zdražovat.

Hyperkorektní západ by přece nemoh koupit vozidlo, do kterýho se nedostane kriplkára.

0/0
23.5.2012 10:46

MiBaCz

Trošku mimo mísu

Uspořádání tramvaje je mi docela fuk, ale bude konečně někdo schopnej vyřešit ten smrad, který zůstává po našich středověkých spoluobčanech ? T3 a laminát byla asi na uklízení jednodušší, ne ?

+1/0
21.5.2012 20:11

Fai Rodis

Re: Trošku mimo mísu

Zejo? Sedadla byla hladka, omyvatelna, anatomicky tvarovana, clovek z nich neklouzal jako z tech preklizkovych nesmyslu.

0/0
21.5.2012 20:46

Martin111

Horzný křápy

Jsou to hrozný křápy. Mám konečnou pod oknem a to skřípání co doprovází průjezd smičkou to je hrozný. Zejména v zimě to bylo nesnesitelný. Škodovka prostě není schopna udělat kloudnou tramvaj...

+1/0
21.5.2012 20:09

hobtl

ale může odstavit nové poruchové

T3 jetu už skoro 40 let a pořád jezdí i po modernizaci.

0/0
21.5.2012 18:45

brix

T15 For City

zas tak špatné nejsou. Sice trpí dětskými nemocemi, ale to trpěly všechny typy když byly nové.  T15ka je zatím jediný stroj, který má dokonale vyřešený vnitřní prostor, který je celý nízkopodlažní. Jsou o poznání tišší a neničí tolik koleje.

Horší to asi bude se smlouvami, které si nasmlouvaly DP...

0/0
21.5.2012 17:02

vransen

Re: T15 For City

Tak hlavní problém je asi v tom, že tohle si pořizujete na úvěr u banky. Pokud ty tramvaje stojí, tak jdete do značné ztráty.

0/0
21.5.2012 18:03

Leinad

Re: T15 For City

Mě moc dokonalý nepřijde.

Všude samý cedule, že nemám bejt mezi tyčema ;-D to to nemohli udělat blbuvzdornějc jako kt8 nebo naopak dva vagony s tyčí uprostřed(když si chce blb užít, ať to má pořádně)?

+2/0
21.5.2012 19:49

Peťulák2

Méně nové... a více nové máte taky?

0/0
21.5.2012 16:26

martas38

Re: Méně nové... a více nové máte taky?

Jestli jsem to správně pochopil, tak tramvaj na fotografii je více nová. Na druhou stranu je možná méně modrá a redachtorka více méně neumí česky.

0/0
21.5.2012 17:30

berkovec

Jak se něco takového může stát v 21. století?

Samé PC, CAD - CAM a ono to nefunguje

+1/0
21.5.2012 16:22

MiBaCz

Re: Jak se něco takového může stát v 21. století?

To ani nejde. Proč by firma měla vymyslet a udělat dokonalé dílo, lepčí je nechat ho co možná nejdýl nedodělaný, aby se pak dalo za další penízky vylepšovat.

0/0
21.5.2012 21:20

berkovec

Co v této zemi ještě vůbec normálně funguje?

+2/0
21.5.2012 16:20

Chytrakz hospody

čtení pro šéfredaktora

proboha  Paclíková co je to za patvar "i méně nové" 8-o

0/0
21.5.2012 15:55

Hynek Vilém Jarmila reloaded

proč jsou staré tramvaje T3 to nejlepší, co Praha dneska má?

Když vidím nové kostitřasy, radši si počkám na T3. Proč jsou staré tramvaje, pohodlnější, vzdušnější, tišší, s lepším odpružením? A proč se nedělají pořád dál ...

V Brně vyřešili požadavek na nízkopodlažnost mezivagónkem bez trakce, případně druhým vagónem s nízkopodlažním koncem. Proč tohle nejde v Praze?

+6/0
21.5.2012 13:08

The_Real_Koudelka

Re: proč jsou staré tramvaje T3 to nejlepší, co Praha dneska má?

Protože Brno je ve vší úctě zastavěný rovný pole, Praha je samý kopeček.

0/0
21.5.2012 13:10

JBetak

Re: proč jsou staré tramvaje T3 to nejlepší, co Praha dneska má?

Ty jsi v Brně nikdy nebyl, viď? Při vší úctě to co jsi napsal je typický polodementní pražácký blábol.

+4/0
21.5.2012 13:14

idnes reloaded

Re: proč jsou staré tramvaje T3 to nejlepší, co Praha dneska má?

tolik agrese, to může být jen od vidlí....

+1/0
21.5.2012 13:21

JBetak

Re: proč jsou staré tramvaje T3 to nejlepší, co Praha dneska má?

Od klávesnice. Proč se někteří lidé cítí puzeni psát sem takové nebetyčné kraviny?

+1/0
21.5.2012 13:26

Dr. Fe (24)

Re: proč jsou staré tramvaje T3 to nejlepší, co Praha dneska má?

Tu otázku si polož sám sobě. Nevím proč se hned navážíš do pražáků, že by nějáký komplex ? !

+2/0
21.5.2012 13:46





Najdete na iDNES.cz