Diskuze

VIDEO: Legendární dopravní letoun Dakota přistál na ruzyňském letišti

Na pražském letišti v Ruzyni přistál revoluční letoun Douglas DC-3 Dakota. Tyto stroje jsou známé svojí spolehlivostí a výkony. Značně také pomohly v bojích a zásobování ve druhé světové válce. Stroj, jenž přistál v Praze, se zúčastnil operace Market Garden, největšího vojenského výsadku v dějinách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

hafusak2

16. 5. 2012 17:55
Příště by mělo přiletět něco z vlnitého plechu,

to bych si ten vejlet do Prahy udělal.

0 0
možnosti
PDC

Pierre de Croissant

16. 5. 2012 12:01
Pokud byla pro armádu

tak je to verze C 47.

A dosud nejvíce na světě? Cessna 172 už bylo vyrobeno 43 000 kusů.

DC-3  607 kusů ,      C 47 oněch 10,048 military C-47 ,

Lisunov Li 2  4937 ks

a

0 0
možnosti
H

hafusak2

16. 5. 2012 12:45
Re: Pokud byla pro armádu

Nerad bych se sázel, ale třeba takový Po-2 Kukuruznik včetně jeho poválečné výroby v Polsku, Číně atd byl také v desítkách tisíc kusů.

Koneckonců jeho až geniálně jednoduchá konstrukce umožńovala stavbu v podstatě kdejaké dílně. Jednodušší snad byl už jen Šavrov Š 2  /Měli i společné některé součástky/.

0 0
možnosti
V

villík

16. 5. 2012 10:57
Vážení. letěl jsem s babičkou v r.1947...

..s ČSA z Prahy do Brna. Zážitek?:

Dodnes vidím ty nýty na křídlech, jak se hýbají .....a jak se vlní plech ....

Sedačky jako v jeepu.....

Po vystoupení v Brně jsem čtvrt hodiny skoro neslyšel....

Prostě zážitek......

0 0
možnosti
JK

babacek

16. 5. 2012 8:42
Dakota

Zde nebudu,

tady jsou jen letečtí odborníci.:-P

0 0
možnosti
JV

Josef II

16. 5. 2012 3:41
Dyt to neni Dakota, ani DC-3 !!

Podivejte se na to poradne ! Je to uplne obycejny C-47 !

0 0
možnosti
KKA

__huhulak__

16. 5. 2012 7:14
Re: Dyt to neni Dakota, ani DC-3 !!

haha, ty jses odbornik. a to jsem zenska. C-47 je vojenska verze DC-3 neboli Skytrain.

0 0
možnosti
PK

praporčík Koťátko

16. 5. 2012 0:37
Tak presne s touhle Dakotou jsem letel nekdy v r. 1958

s CSA na celostatni lince Holesov-Praha. Jako malyho kluka mne piloti dokonce dovolili jit a okukovat do Cockpitu, uzasny zazitek (hrozba terorismu byla v te dobe jeste vec neznama). Pamatuju jeste ze se v letadle smelo normalne kourit (ach, kde jsou ty stare dobre casy...).

0 0
možnosti
MM

captain cook

16. 5. 2012 13:34
Re: Tak presne s touhle Dakotou jsem letel nekdy v r. 1958

ja s ni letel na lince Praha - Zlin (tehdy Gottwaldov)- Praha. Jako predskolaka me asi povazovali za prilis maleho, nez aby me pozvali do kabiny. Zato pry se ale kapitan prisel na me podivat, jenze ja celym vzrusenim v te dobe klidne spal!;-D

0 0
možnosti
K

kevinbb

15. 5. 2012 23:33
Malo se vi,

ze za valky kdyz americani zasobovali Barmu a tak ruzne, tak jednou se stalo, ze jedna Dakota byla poskozena na kridle a kdyz se stestim pristala, tak mechanici zjistili, ze kridlo je neopravitelne poskozene a protoze nemeli nahradni tak pridelali nove kridlo ze starsiho typu Douglase ktere bylo kratsi a take trosku jinak tvarovane, ale protoze potrebovali letadlo dat do poradku tak ho nakonec primontovali a prizpusobili k letu.

A pilot pozdeji vypravel, ze s touto Dakotou preletel i cast Himalaji bez problemu az na zakladnu a ze pri letu nebylo vubec poznat nejaky rozdil. Zkratka letadlo, nezmar a proto ho piloti meli moc radi.

Osobne jsem letel jak DC-3, tak ruskym Li-2, nemluve o B-17 se kterou jsem se tez "svezl".

0 0
možnosti
V

villík

15. 5. 2012 22:35
Snad jediné éro, které přistane i na zatažený podvozek......

= nikdy nepřistane "na břicho".:-P

0 0
možnosti
DK

Fonon

16. 5. 2012 7:59
Re: Snad jediné éro, které přistane i na zatažený podvozek......

to přistane i A-10, pneumatiky mu částečně koukají z podvozkových šachet

0 0
možnosti
PH

planesvideo

15. 5. 2012 21:18
mám tu krátký video ze startu

zatím jsem nestihl udělat delší...

http://www.youtube.com/watch?v=vEQoLCRytE4

1 0
možnosti
VT

kykor

15. 5. 2012 22:12
Re: mám tu krátký video ze startu

R^

0 0
možnosti