Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes 200 propadlíků maturitu z matematiky má, Cermat změnil hodnocení

U těžších maturit z matematiky původně propadlo necelých 17 procent studentů, po zmírnění hodnocení jsou neúspěšná téměř tři procenta. Náročnost testů kritizovali studenti i řada ředitelů. Za jejich obtížnost se omluvil ministr školství Petr Fiala i ředitel Cermatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JKN

To je mazec :)

maximum z testu bylo 33 bodů a ten kdo udělal test na 10 bodů a více má maturitu z matematiky. To je drsný když mi stačí necelá třetina bodů :) Jakej to má smysl ???

0/0
15.5.2012 8:41

JKN

Re: To je mazec :)

aha špatně čtu "těm kdo dosáhl 11-33bodů se přičetlo 8" to znamená že je to ještě horší :) Bylo možné dosáhnout 41 bodů a pokud sem udělal alespoň 10 mám to v kapse. Jo jo kvalitní maturita :)

0/0
15.5.2012 8:46

thomas65

Re: To je mazec :)

No ono je to ješte jinak. Maximum bylo 50 bodu .Původně asi mohlo stačit něco kolem 17 bodu, což je asi standardní hranice.

0/0
15.5.2012 9:13

Lukáš Z.

Re: To je mazec :)

I tak to ale účel splnilo. Přece ten, co dostal jen 10 bodů, bude mít z maturity 4 stupeň. 10 bodů ale znamená úspěšné vyřešení čtyř až pěti úloh, což vzhledem k náročnosti testu není vůbec málo. Dokonce bych řekl, že jednička z lehčí úrovně začíná až pod těmi desti body z té těžší :)

+1/0
15.5.2012 9:22

Jitřní dar

Re: To je mazec :)

Na Gymnáziu nám říkali, že i na pětku se musí něco umět. Zisk bodů pod 50% = 5. Na VŠ je k projití testu potřeba 60 - 75% znalost.

0/0
15.5.2012 10:48

Krak

Re: To je mazec :)

Kromě testů tě na VŠ měli naučit i myslet.

0/0
15.5.2012 11:14

Modrý a zelený blesk

Re: To je mazec :)

Na VŠ stačí 55%

0/0
17.5.2012 8:53

MiroTR

Komedie.

Místo aby se zvýšila úroveň výuky, sníží se náročnost maturity. :-/

0/0
15.5.2012 7:39

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

at zije tunel "Statni maturita"

R^R^R^R^

+1/0
15.5.2012 7:32

thomas65

Re: at zije tunel

"Stanu se menším a ještě menším .." až budu mít na diskuzích  nejhloupější příspěvky.

0/0
15.5.2012 9:34

Milannnn

Odpověď

Nevím jak je to u maturit, ale doufám že studenti si byli vědomy, ž Cermat může upravit hodnocení. Nedivil bych se, kdyby na to nějaký student koukl a po nějaké době prohlásil, že to není možné stihnout a než aby se s ní trápil, odešel.

0/0
15.5.2012 7:31

aaiv

Re: Odpověď

Studenti si byli vědomi !! Interpunkce! Vy nemáte maturitu, že?

0/0
15.5.2012 9:51

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

Doufám, že už si to nějaký z neúspěšných maturantů nehodil

Toto riziko tu vždy je, a jestli CERMAT udělal v testech chybu a ta chyba stála život nějakého teenagera, kdopak ponese vinu ?

0/0
15.5.2012 0:57

sammach

Re: Doufám, že už si to nějaký z neúspěšných maturantů nehodil

Ten teenager.

0/0
15.5.2012 7:17

Velevážený Lord Lorencie

17%

Je chyba v mem gymnaziu, kde v prvnim rocniku vyradila metematika 63% studentu me tridy, ci v naprosto smesne stiznost na slozitost? 17%? Tss.8-o

+1/0
15.5.2012 0:35

Earl_Grey

Re: 17%

tezsi obtiznost si nevybrali vsichni studenti (navic ne vsichni maturovali z matematiky). Takze srovnavate procenta z naprosto ruznych zakladu. Teda pokud chapu Vasi otazku. I kdyz si nejsem jisty co zmanena "matematika vyradila". To Vase gymnazium vyhodilo 63% rocniku po prvnim roce? Resp. nechalo propadnout?

+1/0
15.5.2012 0:41

MiroTR

Re: 17%

Ano, na dobrých školách to bylo celkem běžné.  Kdo neměl na to, aby prošel a odmaturoval, ten odpadl včas a mohl si třeba dodělat učňák s maturitou.

0/0
15.5.2012 7:44

Earl_Grey

Re: 17%

z mych spoluzaku nikdo takto neodpadl a v ramci hodnoceni gymnazii jsme byli jedno z nejlepsich v kraji.V jakych letech jste studoval?

0/0
15.5.2012 10:53

Malcolm de Serenity

Re: 17%

tak to slyším prvně, kde studujete?

0/0
15.5.2012 2:19

Lord_system0

Re: 17%

Omlouvám se za pozdní reakci, avšak system "Dukátů", jenž je zde zaveden musí býti vtipem největšího kalibru. Pokud je myšlen nápad zvýšit kvalitu diskuzí nuceným získáním 1.000 bodů za směšné registrace a přispívání na spřátelené weby seriózně, jsem nucen s čistým svědomím potvrdit veškeré drby a názory na tento portál, které se ke mně dostaly. Uvědomte si, že jakožto nově reg. člověk mám chuť kvalitně přispívat k jednotlivým článkům a omezením na 3, což beru za vrchol výsměchu, příspěvky, z čehož nemůžete využít více jak jeden na 1 diskuzi, si zajistíte, že svoji činnost budu nadále věnovat jiným serverům. A jsem si jist, že podobný přístup mají i mnozí další.

K otázce. Gymnázium Christiana Dopplera - Praha. Tazateli před Vámi se omlouvám, ale nejsem plně zainteresován do situace hodnocení z věty "U těžších maturit z matematiky..." jsem usoudil, že procenta jsou vypočítána z části studentů, kteří maturovali z těžší M. Nehodlám zde nadále přispívat. V případě zájmu:petr.gchd@gmail.com

+2/0
15.5.2012 2:37

MiroTR

Re: 17%

Dříve bylo běžné, že na školu vzali třeba jen 20% přihlášených a během těch čtyř let z nich zbyla polovina.  U maturit vypadl jen málokdo.  Kdo přežil ty 4 roky, zpravidla měl vědomosti na to, aby uspěl.

0/0
15.5.2012 7:42

honzajjj

Maturita z matematiky

Souhlasím s názorem, že většina populace by ani nepochopila zadání těžší maturity z matematiky.

Dříve sestavil použitelnou maturitní písemku každý profesor na střední škole, dnes to nedokáže ani úřad s rozpočtem ve stovkách milionů Kč ročně se "špičkovými" metodiky :-). Cermat se historicky znemožnil a musí být rozpuštěn nebo předhozen trhu, ať ukáže jak je schopný, a sežene si zakázky od soukromníků (studentů) :-(.

+3/0
14.5.2012 23:50

Earl_Grey

Re: Maturita z matematiky

mozna by vetsina populace nemela mit maturitu z matematiky ve vyssi obtiznosti. Sestavit maturitni pisemku tak, aby na dane skole prosli vsichni umel opravdu kazdy profesor, jenom nevim jestli je to neco, z ceho se mam radovat. A uroven vzdelani u nas garantuje stat, nevim proc by ho mel kontrolovat trh. Ukazuje se, kuprikladu v oblasti soukromych VS,  ze trh nefunguje uplne zadoucim zpusobem.

+1/0
15.5.2012 0:10

taktaktak

Takže

Takže otázky k maturitám se budou přizpůsobovat studentům aa ne studenti maturitám?K čemu pak je pointa maturit když to tak bude stále se opakovat nebo pravý účel je mít co nejvice VŠ a naplňovat kvoty VŠ,ale vědomosti jsou až druhořadě?U zkoušek nám vždy kanroři do r.89 tvrdili : "pokud si nevíte rády s prvnim příkladem přejděte na další a až uděláte ty co znáte se vracejte k původním".To již dnes neplatí?

+1/0
14.5.2012 23:50

zajicek8

Re: Takže

Ne, těch příkladů je mnoho a času na řešení příkladu je cca 8 minut. Což stačí na přečtení a rozhodnutí, zda víte, jak ho typově řešit a řešení napsat. Vůbec zde nejde o přemýšlení.

0/0
15.5.2012 8:17

taktaktak

Re: Takže

Přemýšlení bolí?

0/0
15.5.2012 13:43

libyn 3

pokud ze dvou tříd,

není na konci prváku (možná druháku) jedna, je to známka toho, že zájem učitelů o kvalitu studia, je až na druhém místě!

+3/0
14.5.2012 23:39

b1s1t

Re: pokud ze dvou tříd,

To je hloupost.

Pokud ze dvou tříd je na konci prváku (možná druháku) jedna, je to známka toho, že přijímací zkoušky nebyly dostatečně kvalitně provedené.

Co si budete myslet o personalistovi ve firmě, ve které do roka vyhodí čtvrtinu zaměstnanců kvůli neschopnosti a čtvrtina odejde sama, protože je práce nabaví?

0/0
14.5.2012 23:58

libyn 3

Re: pokud ze dvou tříd,

zájmem každého personalisty je najít kvalitu! Ta se nejlépe hledá náborem většího množství uchazečů a následným vyřazením těch méně vyhovujících! Co je na tomto postupu divného?

+2/0
15.5.2012 0:03

Earl_Grey

Re: pokud ze dvou tříd,

Ze vzdelani neni personalistika. Skola ma lidi co maji predpoklady formovat a vzdelavat. Ne, ze vyhazi ty nejslabsi a hotovo. Navic skola je tu pro studenty, zatimco zamestnanci delaji pro firmu coz je presne naopak.

0/0
15.5.2012 0:12

libyn 3

Re: pokud ze dvou tříd,

ano! Ty co mají předpoklady. No a to se zjistí náborem a následným vyřazovacím způsobem! První rok by učitel měl fungovat, jako takový personalista! Měl by poznat, kdo se hodí, kdo ne a kdo to jen předstírá

+1/0
15.5.2012 0:20

Earl_Grey

Re: pokud ze dvou tříd,

Ten kdo splni pozadavky ma zustat, kdo ne at odejde. To co navrhujete Vy tak mozna na VS, ale ne na stredni nebo zakladni skole. To by lidi studovali stredni skolu strasne dlouho nebo by radeji chodili na lehci. Ma to byt tak, ze ty lidi otestujete (resp. otestujete ty jejich predpoklady) a muze se stat, ze napr. jeden clovek ze tridy na to nema. Potom at odejde. ale ne polovina a vyrazovaci zpusob.

Mimochodem. Jestli ma nejaky personalista padesatiprocentni uspesnost rozpoznani talentu u lidi tak bych ho vyrazil. Nevim proc bych mel platit lidi co nezvladnou to co jim zadam. Idealni je nabrat lidi a nemuset propoustet nikoho.

0/0
15.5.2012 0:27

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

Re: pokud ze dvou tříd,

je li ze dvou tříd na konci prváku jedna, zamená to že se učitelé věnují spíše šikaně buzeraci a plnění nádob nežli zapalování pochodní R^

0/0
15.5.2012 0:59

MiroTR

Re: pokud ze dvou tříd,

Ono je to tím, že ze ZŠ se hlásí žáci s různou úrovní znalostí.  Přijímačky neodhalí toho, kdo má sice znalosti nabiflované, ale není schopen splnit podmínky střední školy.

0/0
15.5.2012 7:49

Zla Lopata

Maturita fraska

Maturita byvala vzdycky fraska a ted uz je zase.

Tezsi maturitu neudelalo 3 procenta studentu, tak to se muzeme zase poplacat, jak mame chytry studenty, ze to vsichni skoro udelali. Az se neco stane priste, kdyztak se zase zmeni hodnoceni, tak by to vsichni udelali a meli jsme vyborne studenty. Jen tak dal, jeste bysme to mohli trochu harmonizovat, pak bude mit jednicku 30procent a budeme nejlepsi v EU...

+4/0
14.5.2012 23:27

x.1000101111010110

Re: Maturita fraska

Ano. Mám pocit, že přesně o tom to je.

0/0
14.5.2012 23:32

Earl_Grey

Re: Maturita fraska

tezsi maturitu neudelala 3 procenta z tech, kteri si ji zvolili. A zvolilo si ji pomerne malo studentu. Nekde jsem cetl, ze maturovalo sto tisic lidi a vyssi obtiznost matematiky si zvolilo 1700. To ze tlacit to do nuly je hloupost je jasne, ale tri procenta propadliku z vyssi obtiznosti je tak akorat podle me.

+1/0
15.5.2012 0:15

Arinejka

NO kdybych tohle věděla

tak si dám taky matiku vyšší úroveň, nemusela bych se vůbec učit, ani se stresovat, a maturitu bych dala , alespoň na 4 Rv;-) Ještě by mohli zrušit ústní státní , už mě to otravuje se učit ;-)

+2/0
14.5.2012 23:27

mimetla

...

No ja vam reknu ze vyhoret hned z pocatku na tezkych prikladech tak mi rupnou nervy a nespocitam si pak uz ani prsty na rukou.Zvlast kdyz jdu do neceho, v cem si verim - tedy volim obtiznejsi variantu...Pochopím osnovy zdělávání, další moudře sjednotit nelze!

0/0
14.5.2012 23:16

x.1000101111010110

Re: ...

Jestli vás tohle rozhodí, pak vyhoříte zcela oprávněně. Ale dodávám - je to jen můj osobní názor.

.

Proč? Je to prosté. Prošel jsem řadou profesně orientovaných testů a certifikací. Většina z nich není technicky vzato problémová z hlediska znalostí, ale spíše pochopení zadání. V některých případech se dokonce záměrně přidává faktor stresu (ale to k maturitě samozřejmě nepatří), protože od toho, kdo má certifikaci dostat se vyžaduje, aby ve vypjatých situacích stres zvládnul.

.

Základem každého testu je, nezaseknout se na těžké otázce a nenechat se rozhodit. U maturanta už bych očekával, že tohle bude vědět.

0/0
14.5.2012 23:21

kjama

Re: ...

pravda, já bych se na to vybodla už v průběhu zkoušky, takže by mi žádné plošné snížení hranice nepomohlo :(. Opravdu spoustu takových studentů mám a nedivila bych se, kdyby to někoho takto poškodilo...

0/0
14.5.2012 23:24

josefbad

Re: ...

ale ty priklady na prvni strance jsou opravdu velmi jednoduche

0/0
14.5.2012 23:30

ez11

Mam zakladni problem, ze nikdo neuvedl konkretne

v cem obtiznost spociva. Za seriozni bych povazoval,  misto desitek komentaru a narku na obtiznost v televizi a jinych sdelovacich prostredcich,kdyby redaktori uvedli priklady, souvisejici ucivo a spravne reseni. Pak si kazdy muze udelat svuj kvalifikovany zaver o obtiznosti. Bohuzel jsem profesne na pozici, kde upadajici uroven absolventu VS technickych smeru je smutnou kapitolou soucasnosti. 8-o Pokud jsem videl spravnou verzi prikkladu, tak nektere se mi libily, mely vtip, takrka vsechny sly resit z hlavy. Ti co se ohaneji ucasti na MO, tak je smutna novina, ze CR se v mezinarodnim srovnani propada na outsidrovske pricky.;-€ Takze by asi bylo lepsi zkvalitnit vyuku matematiky, a ne ji podle politiku jako Buzkova a nasledovniku suspendovat na pocty

0/0
14.5.2012 22:58

tx999

Re: Mam zakladni problem, ze nikdo neuvedl konkretne

Narocnost nebyla v prikladech (mne osobne se docela libi), ale v casove dotaci.

Nekdo jeste vycita spatne zarazeni tezkych uloh na zacatek - tam to nedovedu posoudit, mne prisly treba prvni dve ulohy uplne v pohode, ale je fakt, ze tam jsem ovlivneny tim, ze s matikou jsem byl na vysoke celkem dost v kontaktu.

0/0
14.5.2012 23:21

josefbad

Re: Mam zakladni problem, ze nikdo neuvedl konkretne

opravdu nechapu, co nekdo vidi obtizneho na prvnich 6 prikladech.

0/0
14.5.2012 23:32

cipis

lehká verze

tak a teď  budeme naříkat nad lehkou verzí.........chci taky body navíc

+2/0
14.5.2012 22:41

maturant2012

MATURITA

"chybami se Cermat učí"

prachy v kapse, úsměv libý

proto příště, za to ručí,

nepochybně nepochybí!

+1/0
14.5.2012 22:22

dr Dvojka

CERMAT = IZIP

zlodějina jako blázen, někdo už by měl být z těchto výšin popraven, nebo dostat doživotí.. jinak se v této zemi nic nezmění a nebude mít smysl tady žít

+1/0
14.5.2012 22:15

sammach

Re: CERMAT = IZIP

Vem si prášek

+2/0
14.5.2012 22:15

dr Dvojka

Re: CERMAT = IZIP

díky, skvělý argument..

+1/0
14.5.2012 22:19





Najdete na iDNES.cz