- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bravo, tento clovek opravdu ridit katedru neumel Jeho praktiky byly aktualni tak pred 30 lety a ne dnes.
Upřímně jsem zděšen úrovní tohoto článku v kontextu periodika typu MF Dnes. Článek této úrovně bych čekal u periodika minimálně o 3 kategorie níže ... tak mi zase padla jedna iluze ... škoda.
Věcně, myslím, že mluvit o šikaně v situaci, kdy nadřízený definuje podřízeným docházku na pracoviště (v mezích standardní pracovní doby) mi připadá naprosto absurdní...
pokud nemají uzavřený žádný pracovně-smluvní vztah, tak lze těžko mluvit o nějaké standardní pracovní době. Oni za to nedostávají žádný plat
Pri svém studiu jsem tohoto pána také zažil. Už kolem roku 2000 byl "letitým" vedoucím katedry a asi i díky jemu a jeho metodám se tenkrát katedra rozdělila na dvě (myslím že inf. technologie a inf. inženýrství). Nechápu, že ten člověk mohl vést katedru ještě dalších 12 let. Už v té době tam byli 2-3 další pedagogové s odpovídajícím titulem a schopnostmi, kteří by tuto funkci mohli zastávat, výrazně mladší a pružnější. Funkce vedoucího katedry se u nás ale zřejmě dědí dle jiných kritérií, nebo je jako u papeže na doživotí.
http://ekonom.ihned.cz/c1-49224660-titul-ph-d-jen-ztrata-casu
Ani ne, protože víceméně jen popis stavu prezentuje téměř jako analýzu. Ve skutečnosti hlavní příčina "neužitečnosti" PhD netkví ani tak v počtu (pominu-li degree-mills) ale v přílišné orientaci hodnocení na okamžitý měřitelný výzkumný výkon. Typický doktorand nerealizuje svůj vlastní a nejlépe poměrně originální projekt, ale veze se v dílčím úkolu vědeckého týmu. Tím je na jedné straně zajištěno, že doktorand bude vykazovat výsledky, ovšem takové PhD je jen nablýskanou variantou MSc/MA...
jsou spise kontraproduktivni nicmene nikdo nevi co k tomu vedouciho katedry vedlo. Treba totalni lajdactvi a neplneni povinnosti vetsiny studentu PhD studia. Clovek pracujici ve vede, k nicemu jinemu PhD neslouzi, musi byt nadsenec a z postrgradualu si odnaset hlavne zkusenosti do budoucna na zajisteni zivobyti to opravdu neni u nas ani na zapade. Nicmene vsichni PhD kteri to mysli se svym budoucim povolanim vedou opravdu travi praci a studime podstatne vice casu nez 8 hodin. Hold kazda prace ma sve pro a proti a kdo to nechce akceptovat ma si zvolit jiny obor. Veda je o zapaleni pro vec a entuziasmu a milionarem se tam stane malokdo zvlaste s obecnym pristupem co nejvic veci osulit abych mel cas hlavne na sve konicky.
na druhou stranu, já si pamatuji, že za mých studií byli doktorandi v převážné většině lidé, co si chtěli protáhnout pohodový studentský život. Těch, kteří to pojali jako stupeň v rámci celoživotní akademické kariéry bylo naprosté minimum. Zrovna na technické škole bych viděl, že doktorandi té výzkumné práce moc nepředvedou, tam se ostruhy získávají v praxi...
nevidím vůbec žádný důvod dělat Ph.D., pokud člověk neplánuje univerzitní kariéru, tj. Ph.D. - docent - profesor. Dnes už všechny univerzity požadují Ph.D. jako kvalifikaci k tomu, aby tam člověk směl zůstat. Mimo univerzitu a vědu je Ph.D. k ničemu, jen k honění ega.
připravují. A oni to berou jako šikanu.
Jak to víte ? Aha, další s křišťálovou koulí ....
Tohoto "pedagoga" znám osobně. Jeho postoj vůči doktorandům mne nepřekvapuje.
můžou být rádi za 8 hodin, protože jsou laboratoře ve světě, kde mladí vědci chodí domů v noci
http://www.nature.com/news/2011/310811/full/477020a.html
Většinou nedostávají žádný plat a žene je jen jejich ambice dělat vědu a nakonec dostat místo na univerzitě
Ze chodi mladi i starsi vedci domu vecer, v noci neboi dokonce na pracovistich spi je zcela bezne. Ale za prve by meli mit volnost v tom, ze kdyz delam experiment, ktery vyzaduje cas, muzu si ho "vybrat" jindy a za druhe, pane, zkuste zit za tehdejsi tri az ctyri tisice korun, ktere mi zbyvaly. A na brigadu jsem chodit nemohl, kdyz jsem musel byt na pracovisti. Zaver? Takze bud mi zajisti skola dustojne podminky = castecny uvazek (zvlast, pokud jeste k tomu ucim) nebo jde o vydirani a sikanu.
Osobní zkušenost: katedra aplikované chemie, ZF JU v Českých Budějovicích. Studoval jsem doktorské studium v denním programu od roku 2001 do 2003 a vedoucí katedry mi sdělil, že musím být přítomen na katedře osm a půl hodiny denně stejně jako kmenoví pracovnící. Pobíral jsem tehdy stipendium ve výši 4 tis. Kč měsíčně první a 5 tis. druhý rok. Kolej stála 1 tis. Kč. Dokonce jsem se musel podílet na výuce těch předmětů, které předtím učili asistenti za plat, ovšem já jsem učil bez jakéhokoli úvazku, čili zdarma.
Rozdíl byl jen v tom, že já bych si tehdy netroufl vystoupit, ač šikana to byla zcela zjevná.
Jen si troufám odhadnout, že tato praxe nebude ojedinělá.
V. Chrastný
Že by to i v Budějicích moudří asistenti "házeli" na doktorandy v duchu poučky
Kdo něčemu rozumí, ten to dělá, kdo tomu nerozumí, ten tomu vyučuje
. . .
P.S.
Jó, v Českých Budějovicích by chtěl žít každý!