Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přizpůsobí se, narodili se za války, hájila nižší růst penzí poslankyně

Nižšímu růstu penzí, který prosazuje vláda, se opozici v parlamentu zabránit nepovedlo. Největší rozruch ale vyvolala poslankyně Gabriela Pecková z TOP 09. Senioři se podle ní přizpůsobí. "Mnozí se narodili za války a svůj život prožili v režimu, který jim žádné extra zbohatnutí nedovolil," prohlásila Pecková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dubanová

paní poslankyně je velice "citlivá" dáma

Zloba ze všech stran nejen proti penzistům?Zloba je nakažlivá, dnes jsem si to znovu ověřila. Bydlíme v nájemním bytě, dům patří Městské části Praha 4. Manžel je invalida, před pár lety utrpěl úraz a chodí pouze pomocí fr. berlí. Náš soused, pan John nenávidí postižené a manželovi ubližuje jak může. U dveří na dvorek, který je součástí domu, "utáhl" pan soused automatické zavírání tak silně, že je manžel neměl sílu otevřít, (jak také, když drží v každé ruce berli?) Manžel zavolal na Správní firmu, je to : 4 - Majetková, a.s. Praha 4., a poprosil technika pana Tesaře, aby nechal to aut. zavírání uvolnit, že nejdou otevřít dveře. Ale pan Tesař, namísto odpovědi, na manžela křičel, že :"když něco chce, tak aby si to zaplatil", marně manžel vysvětloval, že nechce nic mimořádného, že chce jen aby mohl otevřít dveře - neuspěl. Byla tu dcera a zavolala, také pana Tesaře ale reakce pana Tesaře, byla neuvěřitelná, řekl, :" když nemůže Váš otec otevřít dveře tak jej dejte do nějakého ústavu!

+1/0
10.5.2012 12:51

zberanek

Je dobře, že se odkopali

Hodně dlouho se politici TOP 09 přetvařovali a svoje hrozné kroky skrývali za věty typu - pomáháme Česku, aby neskončilo jako Řecko. Konečně se ale při mlaskání zapomněla Pecková a řekla to na plná ústa - chce se mít dobře, a to na úkor starých lidí, o kterých prohlásila, že jsou na chudobu zvyklí. Zřejmě zapomněla, že lidé necinkali klíčí proto, aby se měla lépe jen Pecková nebo Kalousek a nebo dokonce organizace vyznávající duchy, církve, ale aby se měl lépe celý národ.

+3/0
7.5.2012 6:50

MNPV

Re: Je dobře, že se odkopali

Jedna věc vám uniká , na to abyste mohl rozdávat, musíte mít co rozdávat. A když není, tak všechny diskuze jsou k ničemu. Prostě není. Chtěli by všichni, nezaměstnaní vyšší podporu a delší dobu, jako sociálka se cítí každý druhý Čech, tak chce nějaké dávky, invalidi, důchodci a nevím kdo ještě. Lidi v Česku neodmítnou ani 1000,-Kč pastelkovného, to byla ta vláda co cítila s obyčejným člověkem. Když se rozdávalo byla většina lidí v pohodě, když se přestalo, tak se "odkopali". A vždycky nejvíc řve ten, kdo odvádí nejmíň, kdo zneužívá systém nejvíc. Máte to stejně marný, marný,nikdo vám nedá kolik vám by se líbilo, musíte sami a rodina, vždyť ta je základ státu.

+1/0
7.5.2012 7:35

zberanek

Re: Je dobře, že se odkopali

Naopak vám unikla jedna věc - kdyby politici nekradli, tak by byla státní kasa rozhodně plněnější. Je opravdu paradox ( a tak vzniká další díra v kase) mít na pozici ministra financí člověka podezřelého z rozsáhlých korupčních kauz. Tady není něco v pořádku. Kalousek byl v mnoha vládách, i v těch ve kterých se rozdávalo nepřizpůsobivým plnými hrstmi. Tenkrát se mu to hodilo do karet a byl pro, on vždy dělá vše jen a jen pro svůj prospěch.

+4/0
7.5.2012 8:32

MNPV

Re: Je dobře, že se odkopali

kdyby byli, krade každý, kdo má příležitost. Průšvih je, že každý na své úrovni a někdo tu příležitost ani nemá. To je pak k vzteku,chápu. Pokud něco konkrétního na někoho víte, podejte trestní oznámení. Pokud se jen domníváte, je snad lepší držet ústa. Samozřejmě neschvaluji korupci, neschvaluji jakékoliv předražování  a přiživování se na státních zakázkách. Bohužel v nějakém měřítku se tak děje všude. Bohužel jsou to jenom lidé. Samozřejmě je třeba jim šlapat na paty, to je vpořádku. Jenže i v ideálním stavu, pár pracujících lidí neuživí armádu důchodců, kteří odvedli pakatel (samozřejmě řvou nejvíc ti, kteří pracovali za málo, odváděli málo a mají nízký důchod) a nyní by chtěli měsíční penzi asi tak na úrovni  průměrné mzdy. Lidé se musí naučit, že zodpovědnost za svůj život mají především oni sami. Ne stát, nejdřív každý sám za sebe.

+1/0
7.5.2012 9:36

stin007

Re: Je dobře, že se odkopali

aha, takže krást je v pořádku, kdo má příležitost at krade, vždyt kradou všichni...

+1/0
7.5.2012 10:18

MNPV

Re: Je dobře, že se odkopali

psal jsem, že neschvaluji, snad umíte číst. Vybral jste si jen co se vám hodí, jak jinak...

+1/0
7.5.2012 12:28

zberanek

Re: Je dobře, že se odkopali

Já píšu o voze a vy stále o koze. Umíte vůbec číst a nebo rozumíte textu?RvRv

0/0
7.5.2012 15:09

MNPV

Re: Je dobře, že se odkopali

Co chcete slyšet? Že když vyhraje levice, že vymýtí korupci a že bude spousty peněz na rozdávání? Že budoucí důchodci mají prožít veškeré úspory, pronajmout si velké byty a čekat, že se o ně stát  postará? Mně je to jedno, klidně , já se zařídil jinak a do budoucna bych na stát,ať vládne kdokoliv nespoléhal.:-P

0/0
7.5.2012 20:11

zberanek

Re: Je dobře, že se odkopali

Již jsem psal něco o voze a koze. Vůbec jste si nepřečetl, co jsem napsal a stále a dokola opakujete naučené slogany. Zkuste někdy sám a vlastním rozumem něco napsat.

0/0
7.5.2012 20:14

MNPV

Re: Je dobře, že se odkopali

Vy nechcete absolutně pochopit nic z toho co píšu. Vlastním rozumem jsem se zařídil tak, že je mi úplně jedno, jestli mi přidají nebo uberou pár stovek. Kdyby se tak zařídili všichni a nepřehazovali zodpovědnost za svůj život na stát, tak teď by nemuseli být hysteričtí kvůli stokoruně měsíčně. To není žádný slogan, nýbrž realita. Mám se dobře, nejen že jsem cinkal, ale také makal a vydělával. Tím diskuzi s vámi končím, nemá smysl.

0/0
7.5.2012 22:57

vítek z prčice

OUT

Tady vidíte, kdo všechno sedí ve sněmovně !! Řešením jsou jediné nové volby při kterých podobní exoti vypadnou !!

+2/0
6.5.2012 19:34

MNPV

Re: OUT

A ti noví budou tisknout bankovky na kopírce, aby mohli rozdávat.;-D

+1/0
6.5.2012 19:54

Maxxan

Re: OUT

;-DR^

0/0
6.5.2012 21:16

Mor_ho

přizpůsobit se ?

A co tak páni poslanci  se přizpůsobit vy.  Jsme chudý stát , kterému dodnes Německo nezaplatilo válečné reparace. A vy proto nic neděláte. Což by jste podle mne měli. A když  já občan  mám 3 - 5 x nižšší plat než  za srovnatelnou práci v evropě, co kdyby jste vy brali 3-5 x nižžší mzdy jak v evropě ?  nebylo by to  košér ?

+4/0
6.5.2012 13:16

MNPV

Re: přizpůsobit se ?

No a myslíte, že neberou? Vždyť mají možná o něco málo vyšší mzdu jak kvalifikovaný dělník v Evropě.

+1/0
6.5.2012 15:16

Dano-cz

Je videt ze u sousedu je situace stejna

http://www.youtube.com/watch?v=s7aSILkx9OU

0/0
6.5.2012 11:34

lochetma

[:-/]

zřejmě chtěla naznačit,že ona by případné snížení životní úrovně nezvládla,protože není zvyklá šetřit :-/

+2/0
6.5.2012 10:06

glockwien

Myslím si

že se lidé opravdu přizpůsobí a tyhle nenáviděné politiky poženou svinským krokem. Uvidíme kam ti darebáci utečou, policie je chvíli bude chránit ale ani to nepůjde do nekonečna.

+2/0
6.5.2012 9:26

naivka2

Fotografie poslankyně Peckové.

Když jsem poprvé předevčírem spatřil její fotografii tak mi její fyziognomie něco připomínala. Dnes ráno se mi podařilo identifikovat její podobu s Adolfem Eichmanem. X

+1/0
6.5.2012 9:15

simacu

Re: Fotografie poslankyně Peckové.

Do teď jsem měl za to, že mešuge je Pecková, musím překalibrovat stupnici.

0/0
6.5.2012 9:35

naivka2

Re: Fotografie poslankyně Peckové.

http://uloz.to/xgWKLBk/deja-vu-pdf

0/0
6.5.2012 10:02

Demon light

Jiří Pehe a jeho velmi kvalitní článek...

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-pehe.php?itemid=16326&fb_ref=article-bottom&fb_source=home_multiline

0/0
6.5.2012 8:40

tenisovej_loket

Re: Jiří Pehe a jeho velmi kvalitní článek...

pehe a kvalitní článek? toť věc nemožná;-D

+1/0
6.5.2012 10:20

Mor_ho

Tak jsem se zase zasmál

Když zde, právě zde v ČR někdo nazývá  rudou mafií, sockokomunistem . :-))   Schválně jsem si prošel  debatní fóra, kde se tento styl vyskytuje. Statistický závěr : "  V okamžiku, když kdokoliv, s jakýmkoliv majetkem, vzděláním,  způsobem obživy, politickým názorem  - provede kritiku  zejména TOP09 a ODS je označen za bolševika, socku, které se nechce dělat  a chce všechno zadarmo.    O čem to svědčí ? Nu z hlediska psychologie jde o jediné - je to strach, respektive vnitřní stres ze strachu, že by např. volby mohly dopadnout tak, že se ke kormidlu dostaně někdo jiný a ten třebas zavede povinnost prokázání nabytí majetku a nebo  jde jen o hloupost - zkrátka vymytost mozku.

+2/0
6.5.2012 8:16

MNPV

Re: Tak jsem se zase zasmál

Vymytý mozek máte asi vy. Fakt si myslíte, že 22 roků nestačilo na to,aby event. zametli stopy. A ještě jeden váš omyl, kradou vpravo i vlevo, takže kdo bude mít zájem něco takového zavádět? Grossovi se dokázalo houby, tak co chcete komu dokazovat? Tak chytří jako vy jsou i ti blbí.:-P

+2/0
6.5.2012 8:33

Rada.K

Re: Tak jsem se zase zasmál

V podstatě s Vámi souhlasím, zavedení povinnosti prokázání nabytí majetku ale podle mě nic nevyřeší. Velké ryby to stejně obeplují. Už dnes zde máme x zákonů, které velké ryby porušují a stejně je nikdo nedostane. V podstatě nechápu, proč jsou některé strany tak zarytě proti. Že by měli ve svých řadách střední a menší rybky, které by to mohlo ohrozit?

0/0
6.5.2012 17:57

suchy dest

Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

si nyni penziste zaslouzi dustojne stari.O jejich dusi se postara Buch,vy se postarejte pani poslankyne,aby se jim zurocilo, na co cely zivot dreli,aby alespon na konci zivota nedreli bidu s nouzi.Duchod neni statni almuzna,ale celozivotni uspory,ktere jim byly nedobrovolne odebravany z platu.;-€[>-] Pokud chcete setrit,vazena,soustredte se na platy tech,kteri nikdy nepracovali,pracovat nebudou a preci se maji lepe nez ti,kteri na to maji plne pravo.

+3/0
6.5.2012 7:50

Dano-cz

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Co to je dustojne stari? muzete to vic rozvinout?? Pro nekoho je dustojne stari zit v mensim byte, bez auta, jednou rocne na dovolenou. Pro nekoho zas jezdit v BMV, min 5x rocne k mori, obrovsky byt a pod. Co to je vlastne to DUSTOJNE STARI??? Ja by z toho prumeru 11 000 mesicne vyzil v pohode, jeste bych mel aj na dobolenou a usetril!!!

+1/0
6.5.2012 7:54

suchy dest

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Moje sousedka ma 8600 mesicne.Casto se musi rozhodnout,zda si koupi neco k obedu,anebo praci prasek.Kdyz ji majitel bytu zvysi cinzi,nema ani na leky.Tohle mam na mysli pokud se bavim o dustojnem stari.Ta pani nepije alkohol,nema auto,nejezdi na dovolenou a nikdy nebyla v herne a preci obraci kazdou korunu.

+2/0
6.5.2012 8:04

Dano-cz

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

To je prumer, co delala cely zivot ze nema ani vlastni cinzi, to se spolehala na stat??? Nic proti, je mi ji opravdu lito ale mela cely zivot na to aby si neco nasetrila bokem a vybudovala nejake to vlastni bydleni. Co delala cely zivot??? Ja taky myslim na svuj duchod a investuji do investicniho zlata a duch. pripojisteni, splacim hypoteku, vychovavam deti. To vsechno jen proto aby jsem se mel pokud se doziju v duchodu dobre. Pokud tohle vsechno mam zvladnout musim taky cely zivot obracet kazdu korunu jen a to jen proto abych mel na stari vlastni bydleni a nejaky ty penize navic. Zivot je tezky ale ja zapotrebi se mu postavit!!! Kdyz padam tak hned vstavam a jedu dal!!!

+1/0
6.5.2012 8:14

suchy dest

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

To vam uprime gratuluji,ale neni kazdy jako vy.Ta pani,o ktere mluvim,byla ucitelka v materske skole,vychovala 3 syny,jeden zemrel a ostatni ziji v cizine.Z platu,ktery dostavala,horko-tezko uzivila rodinu,vzlaste,kdyz se jeste starala o invalidniho manzela.O nejakem setreni nemohlo byt ani reci.Vzhledem k tomu,ze 28 let pracovala a odevzdavala dane,byla presvedcena,ze si v uzije bezstarostny duchod.Tu ani nenapadlo investovat do zlata,ta byla rada,ze muze dat detem vecer knedliky s vajickem nebo brambory na loupacku.

+2/0
6.5.2012 8:24

Dano-cz

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Tady jde spis hlavne o to vlastni bydleni, nemit jistou strechu nas hlavou je velky problem. Moji pritelkyne babicka mela moznost v 1996 odkoupit byt 3+1 od mesta za 40 000 Kč. Ale to se ji zdalo moc. O dva roky uz za to chteli 110 000Kč a kdyby je k tomu nedokopal soused tak do dneska nema zadne bydleni. Ted mi to oplacala o hlavu ze co jsme mi mladi dokazali kdyz nemame ani vlastni bydleni a splacime hypoteku. Jeste 8 let a dum je nas.

+2/0
6.5.2012 8:30

suchy dest

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Ta babicka urcite nebydli v Praze,tam by za 40 000 nekoupila ani psi boudu.Jinak souhlasim,ze vlastni bydleni hodne vyresi.

+2/0
6.5.2012 8:38

Dano-cz

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Je to v Brne, platila pres 20 let najem, oni to zohlenili a dle nejakych tabulek vypocitali na tehdejsi dobu (1996) zbytkovou cenu. Takovym zpusobem prislo hodne lidi k bytum ale hodne lidi o ne aj prislo, protoze se jim zdala byt cena vysoka.

+2/0
6.5.2012 8:43

suchy dest

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Netvrdim,ze ne,ale pokud byt prevedli v restituci na soukrome majitele,kteri byt nechteli prodat,jen neustale zvysuji najem,pak se to z mrzkeho duchodu neutahne.

+1/0
6.5.2012 8:50

MNPV

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

To máte sice pravdu, ale ti lidé, kteří žili ve státních nebo městských bytech za komunistů měli tak nízké nájemné, že za úspory za ta léta si mohli baráky koupit. A ještě jim byty opravovali zadarmo, nestálo je to ani korunu, okna natírali atd. Kdo dal peníze rodině na opravu rodinného domku, nebo přímo přišel opravy provést? Nikdo, městské baráky sice byly mnohdy v mizerném stavu, ale nikdo z nájemníků se o nic nestaral a byli zvyklí, že je bydlení téměř zadarmo, něco jako povinnost státu. Když jsme v roce 92 kupovali nájemní dům, tak z pětipokojového bytu o rozloze 136 m2 platili 300 Kč. My v 21/2 pokojovém paneláku 500 a opravy jsme si hradili sami.

+2/0
6.5.2012 9:36

_m-

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

No obce byty prodávaly levně, ale i tak mi 40 přijde málo. Nebylo to v okolí Brna? Moji příbuzní v Ivančicích platili za 2+1 46. Po18 letech.

+1/0
6.5.2012 9:08

Dano-cz

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Ale tak obce a mesta si to odpordavali samy a aj samy si primerene urcovali kolik za to chcou. Neznamena ze v Brne musel byt byt drazsi nez v jeho okoli, nebo v okrajovej casti drazsi kuly prirode kolem nebo naopak levnejsi kuli tomu ze je dal od centra. Konec koncu byla to jejich hloupost ze to nekoupili za 40 ale za 110 000.

+1/0
6.5.2012 9:59

MNPV

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Paní sousedka asi nepočítala s tím, že jednou nebude moct pracovat a na důchod se nepřipravila. Všechny peníze utratila a teď státe starej se. Každý rozumný člověk si na stáří zajistí vlastní bydlení. Aspoň na střední a jižní Moravě je to dobrým zvykem. Mít podprůměrný důchod a bydlet v nájemním bytě nejde dost dobře dohromady. Bodejď by neobracela každou korunu, bude obracet ještě víc, to je přece jasné. A kde má úspory za celý život? Nebo to nezbudovala vůbec nic? Jak chce potom aby její stáří bylo moc důstojné? Kdo jí ho má platit?

0/0
6.5.2012 9:26

_m-

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Paní sousedce je - pokud si pamatuju začátek vlákna - 86 let. Do důchodu tedy šla před 32 lety v roce 1980. Pracovala jako učitelka. Kolik myslíš, že asi tak mohla naspořit měsíčně? stovku, dvě......

Myslíš, že tušila, že tu bude ještě 31 let, že se během té doby rapidně změní systém v této zemi a že přijde inflace, která její případné úspory 10x znehodnotí?

Co takhle zkusit myslet, než začnu plácat.

+3/0
6.5.2012 9:30

MNPV

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Já jsem četl, že má 8600 důchodu, kolik má roků jsem neviděl. Že má dva syny v cizině, no tak ať matku finančně podpoří. Co takle myslet, a ne stát s nataženou rukou?

0/0
6.5.2012 9:41

_m-

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

s tím souhlasím. Akorát že nevíme jestli ti synové v cizině žijí v blahobytu, nebo na ulici.....

+3/0
6.5.2012 9:48

pakostič

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Domov pro seniory E.Purkyňové, Praha

Důchod 9500 Kč. Jednolůžkový pokoj s WC 150 Kč/denně, 4500 Kč/měs.

Televizor 100 Kč/měs. Strava 118 Kč/denně, 3540 Kč měs.Dovolím si luxus, noviny 10 Kč/denně. Za měsíc 300 Kč.Za mýdlo, zubní pastu, šampon a pod 150 Kč/měs.Třikrát měsíčně u lékaře 90 Kč/měs. Následná návštěva lékárny 350 Kč/měs. Pokud provedeme neradostný součet zjistíme, že nám zbývá ještě 470 Kč. Tato částka podělená třiceti vyjde na 15,60 Kč. To je suma, která zbývá na den. Z ní si pořizujeme oblečení, obuv, můžeme si zakoupit jízdenku MHD, slouží k úhradě kulturních potřeb. Takže jak vidíte, žádná sláva. To jsou možnosti člověka, který celý život řádně pracoval, platil daně a těšil se na svůj odpočinek

+1/0
6.5.2012 11:47

MNPV

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

A co jste udělal/a z majetkem. Přece nechcete říct, že jste za celý život nic nevybudoval/a?  A co děti?

0/0
6.5.2012 12:04

MNPV

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

oprava: s majetkem

0/0
6.5.2012 12:05

suchy dest

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

O jakem majetku mluvite?4  postele,jedna skrin,lednice s druhe ruky...?Manzela po operaci ochrnuteho,syni v 68 emigrovali a proto ji vyhodili ze skolky,zivila se jako mycka nadobi v Korune.Z ceho si mela nasetrit?

+1/0
6.5.2012 13:50

MNPV

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

No tady lidi  píší jak bylo za komunistů dobře, jak bylo levně, co všechno si koupili, že měli vyšší životní úroveň jako nyní. Tak se mně zdají 4 postele, skříň a lednice málo. Když jsou synové tak dlouho v zahraničí, tak by snad matce, která kvůli jejich emigraci přišla o kvalifikovanou práci  mohli pomoci. Vyrůstal jsem v dělnické rodině, taky za komunistů ale nikdo v mém okolí nebyl tak chudý. Naši měli družstevní byt ,garáž a Trabanta, později jsem jim koupil Formana. Byt později získali do osobního vlastnictví, garáž byla jejich, takže plus mínus 1,5 mil. Kč.

0/0
6.5.2012 15:26

simacu

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

To já také vyrůstal v dělnické rodině. Když jsem se postavil na vlastní nohy, tak jsem měl postel jen jednu, o skříň a lednici jsem se dělil. Na televizi jsem chodil do Václavské pasáže koukat do výlohy elektra. Když tam zhasli, tak jsem přešel do pasáže Koruna koukat na bubny praček. No, a dneska už mám lednici vlastní!

0/0
6.5.2012 16:41

suchy dest

Re: Prave proto,ze se byli nuceni cely zivot prispusobovat,

Konecne nekdo,kdo to zazil na vlastni kuzi.Tady to vypada,ze kazdy druhy prochazel komunismem jako ruzovou zahradou.My jsme doma meli take dost vysoko do zlabu,o nejakem setreni nemohlo byt ani reci.Musime byt stejna generace.

0/0
6.5.2012 16:54





Najdete na iDNES.cz