Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Boeing havaroval kvůli televizní show, pomohl tak vědcům

V rámci unikátního televizního projektu mapujícího bezpečnost letecké dopravy se televizní stanice Discovery Channel a Channel 4 odhodlaly k odvážnému kroku. Kvůli sbírání dat a strhujícím záběrům nasimulovaly přímo v terénu a se skutečným strojem havárii dopravního letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomizman

příšerná

kvalita amatérského záznamu.Měli problémy vůbec udržet letadlo v záběru.Tohle bych se styděl zveřejnit.

0/0
4.5.2012 9:28

intruder3

-

Je to spíš simulace nevydařeného přistání než pád.

0/0
3.5.2012 15:04

intago

to není pád

název VIDEO: Test pádu dopravního letadla není pravdivý. Pád nastává při dosažení pádové rychlosti. Má své zákony. Tady je to přistání do nevh.terénu

0/0
2.5.2012 12:07

intago

Re: to není pád

tuhle tu někdo psal, že přistání je regulovaný pád. Naštěstí to není pravda, to by bylo mrtvých!

0/0
2.5.2012 12:15

nemsi

a proc ten srab

( amater ) si nevlez dovnitr a nefilmoval co se deje v kabine?:-P

0/0
1.5.2012 23:28

kosican

Re: a proc ten srab

čakajú na profíkov ako si ty...

0/0
1.5.2012 23:45

pm22

Piloti cestovnich letadel

nemaji pady z etickych duvodu.. Ale cele letadlo muze mit padaky a i by slo je pouzit, pokud  by se rychlost priblizila nenapadne k nule. No a to asi moc nejde ;-D

Ale kdyby genetici vymysleli lidem kridla, mohli by lide kratsi vzdalenosti letel sami a na delsi by pouzivali treba, viz carodejnice, turbokostata.

0/0
1.5.2012 22:52

pm22

Snad letoun havaroval pro potreby show

a ne KVULI TV skow. Alespon ja to tak vidim.;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
1.5.2012 22:24

Vrah Smrt

Super

Až na to že tam letěly rádiem řízené modely.

Jak se urvala ta špica, tak mi to bylo hned jasné. Prostě modeláři dělají některé časti lehce oddělávací (většinou je to jen přichycené gumičkou) aby se dostali k rádiovému přijímači uvnitř. Občas je třeba vyměnit baterky.

0/0
1.5.2012 22:19

Šibal

Re: Super

Přesně to si myslím taky.... je to model, takže celý tento článek je tím pádem o ničem.

0/0
2.5.2012 7:16

wiki5

stejne

kolikrat letadlo spadne zrovna do pisku?

0/0
1.5.2012 21:09

gallo

smiešne

no neviem ako vy..ale podobný test bol robený  už pred rokmi..takže určite nie je prvý ako sa píše..a ta reklama ..no coment:-/

http://www.youtube.com/watch?v=LjRVC2-SP9g

+2/0
1.5.2012 21:04

TommyCZ

Re: smiešne

Podobný? Vůbec ne.

0/0
2.5.2012 0:06

_Xeon_

Re: smiešne

Ale jo

0/0
2.5.2012 9:48

profesor Ikebara neutopitelný

Tak nějak.

Co by se stalo,kdyby v každém dopravním letadle byl u každého sedadla pro každého cestujícího padák?Zas až tak drahá položka by to nebyla a člověk by měl aspoň pocit,že i v případě havárie,kdy by letadlo padalo k zemi by měl nějakou šanci na záchranu.

0/0
1.5.2012 20:52

K.Bartak

Re: Tak nějak.

Myslíš od Kaulouska?;-D

0/0
1.5.2012 20:56

Harty.9

Re: Tak nějak.

Tys asi nikdy letadlem neletěl co? Nebo bys při prvním náznaku paniky už vyskočil třeba na runwayi ;-D To je nereálné aby například lidí skákalo z padajícího letadla jako výsadkáři a na uklidnění je padák dost drahá věc, to ti musí stačil blicí pytlik ;-D

+1/0
1.5.2012 21:15

petr_leicester

Re: Tak nějak.

Nejvice nehod je pri startu a pri pristani..tam je padak na dve veci. Srazka ve vzduchu? Aby stihli vsichni vyskocit, musi byt nekolik 10-20 (ano tolik moc minut-vezmete si treba jen "ukaznene" vystupovani na letisti) minut predstih, takze pokud je cas vyskocit, je cas i zabranit srazce s jinym letadlem. ...pri rozlomeni letadla za letu v obvykle letove hladine by jste jen ztratil vedomi...no a dal me jina situace nenapada...mozna ten fajn pocit mit ho tam! Ale jak psal predrecnik, byl by to moc drahy pocit pro aerolinky...;-)

+1/0
1.5.2012 21:47

KvakMekRampa

Re: Tak nějak.

nemluvě o tom, že pokud je kabina přetlakovaná, tak se nedají otevřít dveře

+1/0
1.5.2012 22:59

emape

Re: Tak nějak.

Ona i ta teplota venkovního vzduchu by člověka, bez speciální výbavy, trošku poštelovala.

0/0
2.5.2012 9:08

Si0 po 4. zákazu

Re: Tak nějak.

No a co pro případ, že letadlo nemůže přistát, např . nejde vysunout podvozek? To by přece bylo bezpečnější nechat lidi v klidu a z přiměřené výšky vyskákat než riskovat, že uhoří při nouzovém přistání.

0/0
2.5.2012 9:24

vikýř

Re: Tak nějak.

Na pravidelných linkách do Prahy Havlova letiště by zbyly vždy jen obaly z padáků a půl republiky by chodilo v bílých hedvábných košilkách z asijských tržnic....

+1/0
2.5.2012 10:49

intruder3

Re: Tak nějak.

Tak i kdyby letadlo bylo zkonstruovaný tak, že by byl např. nouzový dveře v podlaze pro bezpečné opuštění letadla(jinde by jste jaksi mohl zavadit o křídlo, výškovku či motor), tak by to to množství lidí nemohlo stihnout včas - museli by skákat až v nižšší výšce, kde je dostatek kyslíku (a není takový mráz) jinak by ztratili vědomí. A navíc asi né každý by věděl jak zacházet s padákem. Tedy u dopraváků jsou padáky nereálná věc jinak by tam už dávno byli.

0/0
3.5.2012 15:14

Dewils1

Discovery

Nejlepší televizeR^

+1/0
1.5.2012 20:19

GenEtt

Re: Discovery

všechny čtyři, co chytám. A prima cool. Občas Nova sport. Nic jinýho nesleduju.

0/0
1.5.2012 22:35

Výzkum

Technická

Vysvětlite mi někdo znalej, jestli se dá v pohodě vyskočit z letoucího boeingu? To přece není normálně dělaný na výsadek, nebo?8-o

0/0
1.5.2012 19:43

Mithril

Re: Technická

Normálně ne, ale upravit se to dá.

+1/0
1.5.2012 19:54

K.Bartak

Re: Technická

A jak?

0/0
1.5.2012 19:56

LUF4

Re: Technická

Vyříznou dveře. Nebo střechu a pilot se katapultuje jako ve stíhačce

0/0
1.5.2012 20:38

K.Bartak

Re: Technická

;-DR^;-D

0/0
1.5.2012 20:58

Vendelín Nademlejnský mladčí 14

Re: Technická

Ty jsi neviděl Komando? ;-D

0/0
1.5.2012 20:36

Jasper

Re: Technická

B 727 mali, okrem 'klasickych' dveri, aj zadny vychod - nastupne schody uplne vzadu. Tieto boli urcene na pouzitie na malych letiskach ktore nemali nastupne rukavy ako ich pozname dnes, pripadne pohyblive schody ktore sa prisunuli ku klasickycm vychodom. Tieto schody vyuzil aj isty 'D.B Cooper' ktory podobne lietadlo uniesol, vypytal vykupne, pocas letu spustil zadne schody a z lietadla vyskocil. Od toho casu sa do tohto typu lietadla zacal montovat 'D.B. Cooper latch' co bolo v podstate vyradenie spustenia schodov pocas letu aby to nikto neskusil znova. Predpokladam ze posadka vyskocila rovnakym sposobom. Ilustracne foto:

http://www.airliners.net/photo/Miami-Air/Boeing-727-243-Adv/0496688/L/&sid=64ce6ac5db98b57f295ff4b5e07bb184   

a pripadne

http://www.airliners.net/photo/Delta-Air-Lines/Boeing-727-232-Adv/0159023/L/&sid=64ce6ac5db98b57f295ff4b5e07bb184

+9/0
1.5.2012 20:42

BigpetBig

Re: Technická

R^

0/0
1.5.2012 21:33

Bobby_B

Re: Technická

klobouk dolu, palec nahoru R^

0/0
1.5.2012 21:36

Shumway

Re: Technická

ty zadni dveře mivaly prvni verze 737, v sedmdesátých letech jsem to obdivoval na ruzyni na letadlech Lufthansy. mimochodem 727 posloužila za zaklad 737, jednoho z nejrozsirenejsich letadel vubec

0/0
1.5.2012 23:14

K.Bartak

Re: Technická

Co prosím? 737 se zadními dveřmy jako 727?To je mi ale novina8-o

0/0
2.5.2012 2:44

K.Bartak

Re: Technická

To by mě zajímalo, co jsi obdivoval a kdy přesně.

0/0
2.5.2012 2:45

Jasper

Re: Technická

Nechcem sa hadat ale ziadna 737 schody vzadu nemala. Ziadna. Mozno pan myslel ze niektore z B737 mali lahke schody ktore boli pri dverach L1 (vlavo). Presnejsie bola cela konstrukcia zasunuta pod dvermi a na pokyn sa vysunula. Toto ale nebolo seriove vybavenie a dodavalo sa len na prianie zakaznika. Zakaznici neskor od tejto moznosti ustupili pretoze schody zaberali miesto, pridavali vahu a komplexnost celeho systemu vysuvania znamenala nielen relativne caste poruchy ale aj naroky na servis. (Napriklad bolo specifikovane kolko cyklov (vysunut/zasunut) za hodinu mozu schody vykonat aby sa nepokazili). Mali kopu sekvencnych spinacov ktore sa pocas vysuvania spinali a ked sa jeden nezopol tak sekvencia sa zastavila atd. Uz si nepamaetam presne ale tieto schody boli dodavane (na prianie zakaznika) obzvlast pre prve serie B 737 - 100 a 200. Niektore serie 200 mali tieto schody nie vpredu ale uplne vzadu (napriklad 200 Combi).

0/0
2.5.2012 9:48

Jasper

Re: Technická

Na druhej strane sa niektore LCC (ktore maju predpoklad lietat do menej vybavenych destinacii) ako napriklad Ryanair rozhodli pouzivat schody aj na novych B 737 serie 800. Takze ta moznost tu stale je. Ale na rade 737 nikdy vzadu ako na rade 727. Schody typu ako ma B727 mali lietadla s motormi vzdau (na rozdiel od motovor zavesenych pod kridlom) - DC 9 a jeho neskorsie varianty (MD XX) a dalej 1-11. Mozno mali aj ine ale uz si nepamaetam presne. Schody typu 737 mali dokonca niektore Airbusy.

Kedze lepsie je 100 vidiet ako raz citat tak tu su nazorne priklady:

Stara verzia so schodami vpredu http://i2.photobucket.com/albums/y46/flyK1W1/0997606.jpg

Stara Combi verzia (200), schody vzadu http://www.airliners.net/photo/First-Air/Boeing-737-242C-Adv/0375045/L/

"Nova" rada 800 http://www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/0646720/L/

0/0
2.5.2012 9:56

wanad

Vědci ze získaných dat odvodí nějakou zákonitost

a od příštího roku budou crashtesty nových cestovních letadel povinné;-D

0/0
1.5.2012 19:34

LUF4

Re: Vědci ze získaných dat odvodí nějakou zákonitost

na boční náraz + srážka s motorkou

+1/0
1.5.2012 20:36

wiki5

Re: Vědci ze získaných dat odvodí nějakou zákonitost

takova motorka v motoru... nechte bejt

0/0
1.5.2012 21:10

TClovek

Re: Vědci ze získaných dat odvodí nějakou zákonitost

do motoru stačí jedna husa

0/0
1.5.2012 23:00

martin0669

Re: Vědci ze získaných dat odvodí nějakou zákonitost

ve Smrtonosný pasti tam hupsnul voják v oblečení (možná i vestě) a letěli dál ;-D;-D

0/0
1.5.2012 23:16

LUF4

Kvalita snímku

bývá kolikrát vyšší od náhodného amatéra z autentické nehody, než tato TV show :-/

0/0
1.5.2012 19:06

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Kvalita snímku

Ale to je od nahodneho amatera...

+5/0
1.5.2012 19:30

Ctenar_Mira

Re: Kvalita snímku

Každý nerozumí psanému textu.

+1/0
1.5.2012 20:40

velky bratr

Eliminovat pocet mrtvych?

Ono je opravdu potreba ty roboticke preklady projit rucne a idealne by to mel delat nekdo, kdo aspon trochu cesky umi.

+1/0
1.5.2012 18:43

thorough2

Možná je to unikátní televizní projekt

ale není to unikátní projekt v oblasti výzkumu havárií letadel. Zrovna Boeing má za sebou obrovskou spoustu různých simulovaných havárií s různými scénáři. Vědci se na ty televizní záběry asi se zájem podívají, ale nemyslím že příjdou na něco co ještě neví.

+1/0
1.5.2012 18:29

CrimbleCrumble

Re: Možná je to unikátní televizní projekt

hm, no myslím, že je to škoda, že tě ty vědci neznají, takhle se tě nemůžou zeptat na názor a díky tomu vyhoděj spoustu peněz za něco, co jim ani nepomůže. to je smutný.

+1/0
1.5.2012 18:38





Najdete na iDNES.cz