Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vesničané si mysleli, že už válka skončila. Nacisté jich 14 zastřelili

Do konce druhé světové války zbývalo už jen několik dní a nebylo pochyb, kdo prohrál. Přesto nacisté na začátku května 1945 mučili a poté zabili čtrnáct mužů z Kožušan, obce ležící několik kilometrů na jih od Olomouce. Jednalo se o nesmyslnou a brutální odplatu za místní povstání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlna hněvu

Velmi mě pobavilo

v úterní MFDnes byl rozhovor s americkým veteránem, který osvobozoval Plzeň. Prý zajali asi 120 němců a odvedli je k Plzni, tam povstalci prohlásili, že se o ně postarají. Když z Němců zbyla půlka, tak se zjistilo, že je povstalci vodí do jednoho baráku do 5. patra a hážou z okna ;-D. Pokud to je pravda, nemá se tento národ čeho bát, dokážeme zatočit s nepřítelem a je jedno jakým způsobem a za jakých okolností :-).

0/0
10.5.2012 8:43

Banjo Banjo

Smutné

Venkovani si chtěli zahrát na hrdiny po válce. Sebrali zahozené pušky a šli k mostu, údajně ho bránit.

A to až do té doby, než tam přišel někdo, před kým by ho snad bránit mohli. Ale to zase utekli.

Jejich osud je smutný, ale střízlivě vzato si hráli na něco, na co neměli a doplatili na to.

0/0
10.5.2012 7:58

Vlna hněvu

Re: Smutné

Ty jsi nějakej chytrej viď ? ;-) Mnoho těch "vesničanů" třeba z Dolních Chaber dokázalo držet kampfgruppe SS Der Führer několik hodin a několik desítek jich padlo.

0/0
10.5.2012 8:40

Vlna hněvu

Re: Smutné

Jinak myslíš, že sprostá vražda pár dní před koncem války je "střízlivě vzato hráli si na něco a doplatili na to ?". Zvláštní logika. Pokud nikoho z Němců neusmrtili, neměli Němci žádné právo s nimi jednat jako s vrahy.

0/0
10.5.2012 9:31

tajny agent

A nezemrel tam i nejaky nemecky vojak

abychom se mu mohli omluvit?

0/0
10.5.2012 5:35

b.f.pears

hm

co Čech, to hrdina ;-D;-D;-D

0/0
9.5.2012 15:52

nenovak

Tehdejší Němci byli lidské zrůdy.

Po válce si zasloužili mnohem horší osud, než jaký je potkal. Jejich zločiny se vůbec nedají slovy popsat - když nějaké slovo použijete, tak zjistíte, že nepřiléhá. Snad možná by se dalo říci, že spáchali zlo obrovských rozměrů, ovšem v tom zase není ten odsuzující patos. Doufejme, že ti současní Němci jsou jiní a skutečně upřímně odsuzují hříchy svých předků.

+1/0
9.5.2012 10:44

Vlna hněvu

Re: Tehdejší Němci byli lidské zrůdy.

souhlasím ale obávám se, že jiní nejsou. Možná ti s tureckou krví ;-)

0/0
10.5.2012 8:46

Antonin Konecny

Nevraždili nacisté

Ale obyčejní Němci.

Wermacht nebyli členové NSDAP = nacisté, ale normální citliví Germáni, potomci Beethovena a Goetheho.

Hrůzy páchali všichni Němci, válku jsem prožil a nepamatuji si jediného Němce, který by se choval slušně. Žádného Habermanna, ani jediného, jsem neznal, ani o něm neslyšel. Jedině, že někteří Němci byli ještě větší svině.

Nemyslím, že by byli současní Němci nějací jiní. Bohužel.

Akorát teď nemůžou, ale jakmile se socialistická Francie zhroutí, Británie izoluje, a to nebude dlouho trvat, tak budeme tam co jsme byli. Bohužel není jiné cesty - po té co jsme "moudře" odmítli americký radar, než se nechat poněmčit, nebo se uchýlit pod ruské krovky. To hlupáci, co křičeli proti radaru, pak budou v němém vzteku zase zatínat pěsti...už jsem to viděl několikrát. Nevidíte si na špičky nosu, a budeme za to zase platit všichni.

0/0
9.5.2012 8:25

Cévní chirurg Řehoř

Re: Nevraždili nacisté

Ale no tak, otče. Tohle už není pro vás.

0/0
11.5.2012 6:43

taktaktak

Stále

Stále méně a méně pravdy přichází na svět pomoci tisku a nejen v něm.Ani ČT neuvádí žádné filmy nebo dokumenty k tomuto smutnému a pro mnohé rodiny životními postihy zahrňující toto období,které by se mělo  zveřejňovat i v průběhu roku,aby se nezapomnělo zlo,které postihlo celou Evropu a nejvice východní země.Naopak se v průběhu roku stále víc a víc dozvídame o nepravostech,které se měl český lid dopustit na odsunu těch,kteří se dovolávalí návratu k německu a které jim bylo poskytnuto po ukončení války díky zásluhy a prozíravosti našich tehdejších politiku a předevšim p.Beneše.Dějiny pod vlivem majitelů novin a to jsou němci proto naordinuje jen to co se majitelům hodí a chtějí dokonat to co nemohli silou a teď provádí díky svému ekonomickému vlivu a to je poroba zemí a národu.

0/0
8.5.2012 19:50

franouš

Kdy už se konečně těm Sudeťákům omluvíme ???

Stovky let tady trpěli pod naší porobou, vnucovali jsme jim český jazyk.Pak se konečně objevil pán s knírkem a ten je přijal do lůna říše. A my jsme se s tím nechtěli srovnat, zlí spojenci je porazili ve válce a my s nimi souhlasili. Těch pár mrtvých, která válka přinesla a těch pár zavražděných židů, no co to je proti nespravedlnosti, že Sudeťáci byli vyhoštěni. No to je fakt neomluvitelné, proto bysme před nimi ještě dnes měli klečet na kolenou a zejména jejich potomkům platit sto let tučné náhrady za opuštěný majetek (oni jen lehce rozvrátili celou Evropu a Polsko s Ruskem srovnali se zemí, no bože, co to je.

+1/0
8.5.2012 12:48

Buldrex

Re: Kdy už se konečně těm Sudeťákům omluvíme ???

Polsko s Ruskem srovnali se zemí ;-D;-D;-D

0/0
8.5.2012 16:18

Karel2002

Němci prostě "bojovali" (mučili,vraždili) až do 8-9. května

někde až do 11. května a mnozí sudetští Němci-werwolfové vraždili ze zálohy ještě v roce 1946.

Četl jsem, že zajaté Pražany během pražského povstání (ženy a děti), ještě než je zabili, krutě mučili, ženám uřezali prsa, vydloubávali oči atd. A to několik dní po smrti Hitlera a kapitulaci Berlína.

Nedlouho předtím v dubnu 1945 upálili zaživa obyvatelé vesnice Ploština.  Na upalování zaživa za 2. světové války, zvláště žen a dětí,  byli Němci vůbec velcí "odborníci" viz vesnice Český Malín http://www.rozhlas.cz/radio_cesko/pribehy/_zprava/cesky-malin--258329

Takže "humanitární bombardér" je sice po smrti, ale snad se najdou jiní, kteří se Němcům budou omlouvat za 2. světovou válku.

+2/0
8.5.2012 9:00

Huczín von Szinágl

Re: Němci prostě

...třeba dokumentarista Navara. Rv

0/0
8.5.2012 11:48

frux

je třeba

Je třeba se omluvit definitivně sudeťákům, esesákům a vší té verbeži. Žádné reparace a to co nakradli za 6 let a bylo to mnoho miliard ať si nechají na památku. Bože můj, ještě že se toho nedožil děda. Tomu ožralí němečtí vojáci zlomili obratle když šel ráno do práce!

+3/0
7.5.2012 19:33

djbeat

The evil that germans do...

Ano a máte pravdu. Je velmi lehké, obviňovat českou stranu z brutálního odsunu, ale ti skopčáci si neuvědomují, že nebýt intervence spojeneckých mocností, tak by se takový odsun nikdy neuskutečnil. Bohužel ty vraždy v květnových a červnových dnech, to už je na naše triko, ale řekněte upřímně, lze se nějak velmi divit? Po 6 letech teroru, kdy za,byť malý vtípek, mohl člověk přijít o kejhák? Když lidé sledovali, jak jsou jejich židovští spoluobčané hnáni jako dobytek do koncentráků a lidi sami ztráceli příbuzné jak na běžícím pásu? To se pak nedivím, když člověk, který přišel o půlku rodiny, že má pak to vnímání značně posunuté a čím víc mrtvých němců, tím pro něj lépe.

+1/0
7.5.2012 16:20

djbeat

Pravá příčina

Germáni se mstili, protože ve svém velkém úkolu selhali. Nedokázali nás vysídlit ani vyvraždit. A k tomu útěku obyvatel....to byla svým způsobem hurávlastenectví. Jistě, nelze chtít po obyčejných vesničanech, aby se bránili s pár puškama proti vycvičeným a zfanatizovaným profesionálům, kteří prošli východní či západní frontou. Ale dopadlo to tak, jak to dopadlo.

0/0
7.5.2012 16:12

djbeat

Hans hat eine Waffe im Gebüsch gefunden. Wieso??!!?!?!?

Ty krávo jaký to šokující nález! Německý voják našel v křoví pušku - kdo by to řek, když byla fronta nedaleko a přece jen ještě probíhala 2.světová. Takové záminky si ta prasata vymyslela, aby mohla střílet naše lidi? Jistě i němci byli lidé, ale když už bylo jasné, že je konec....chcípající kobyla kope nejvíc

+2/0
7.5.2012 16:09

pteryx

To je ale překvapení

Mnozí Němci si mysleli, že s nimi naložíme jak chtěli naložit oni s námi, a proto si mnozí ještě těsně před koncem války vylívali vztek. Pořád je nám předhazováno, jak se s koncem války civilizovaně vyrovnala Francie. No jo, jenže Němci se ve Francii a k Francouzům chovali trochu jinak než u nás. Například nevyvraždili skoro celou jejich intelektuální elitu. Není zas takový div, že po takovéhle genocidě se u nás dostali na 40 let k moci lidé, kteří jsou rychle se vším hotovi.

+1/0
7.5.2012 10:13

otefal

k

vesnicane si mysleli,ze medved uz zdechl,Ale ne,pouze spal,14 jich sezral.

0/0
7.5.2012 1:50

Vlna hněvu

Pokud by někdo tvrdil

že Češí byli zbabělci, co odhodili pušky když se Němci vrátili, ať si přečte například o obyvatelích Dolních Chaber nebo Lahovic, kteří drželi postupující SS a několik desítek jich padlo nebo bylo Němci sprostě zavražděno. Ale o útěku nemohlo být řeči, byli to hrdinové.

0/0
4.5.2012 14:04

marekxaver

Re: Pokud by někdo tvrdil

hrdinové by boli keby bojovali s presilou. odhodenie zbrane a následný útek je všetko iná len nie hrdinstvo. nenechaj sa vysmiať ;-D

0/0
5.5.2012 7:59

2kedar

Re: Pokud by někdo tvrdil

No, jako Slovák, máš opravdu co komentovat!Podívej se do historie, na kterou stranu se prakticky okamžitě připojila Slovenská republika.... Velmi ochotně se položila na znak Fašistům!!

+5/0
5.5.2012 8:49

luki

Re: Pokud by někdo tvrdil

Ano, potrefená husa se vždy ozve ;-D;-DR^

0/0
5.5.2012 19:29

K.Bartak

Re: Pokud by někdo tvrdil

Čo hovoríš? Už sa vam vejdů partizáni do Tatier;-D Kolko ich bolo, 10 miliónov?;-D;-D

+1/0
6.5.2012 7:15

dragon1

Re: Pokud by někdo tvrdil

Ty radši buď sticha protože celý váš národ je národ kolaborantů v osmatřicátém jste se knám otočily zády a všichni jste byly naráz fašisti ale jak se na vás řítil rus tak jste dostaly strach a opět jste  obrátily .

+1/0
6.5.2012 8:41

djbeat

Re: Pokud by někdo tvrdil

Ty ještě buď rád, že jsme na to po válce velkoryse zapomněli, že jste byli němečtí spojenci;-) Taky se lehce mohlo stát, že byste byli potrestaní reparacemi podobně jako Německo a z toho byste se nevylízali doteď. Rakušáci byli taky vychytralí. My nic to jen němci a ten fakt, že 95% lidí nadšeně vítalo svého Ádu a že právě rakušáci byli přednostně strážnými v koncentračních táborech, na to se taky jaksi pozapomnělo :-P

0/0
7.5.2012 16:14

Vlna hněvu

To asi byli nějací "dubnoví" partyzáni

že pane Nečasi ? ;-€

0/0
4.5.2012 13:55

Pierre de Croissant

Babylon a Jan Mlynárik

Zrovna v posledním čísle tohoto časopisu

http://www.ibabylon.cz/images/dokumenty/archiv_pdf/11/01%20babylon%20duben%202012.pdf 

je uveden text tohoto slovenského pisálka, žijícího v Čechách, Vyhnání označuje za genocidu! a celkově dělá z Čechů zločince.

0/0
4.5.2012 13:07

Diagnostik

Re: Babylon a Jan Mlynárik

Asi zapomnel jak po obsazeni Cech rychle vypakovali Cechy do protektoratu a po valce Madary i Nemce.;-D

+1/0
6.5.2012 12:33

blekekeke

no ...

ale lidi, to Vás ještě neopustilo házet všechny do jednoho pytle?? To je přeci trapné a ubohé ...

0/0
4.5.2012 5:56

Monastus

Re: no ...

Velmi hloupé, co jsi napsal.

0/0
4.5.2012 8:25

K.Bartak

Re: no ...

Jak do jednoho pytle? Do masových hrobů je házeli - milióny!Nebo, že by jsme se jim omluvili?

+1/0
4.5.2012 9:51

chataricek

Šli by zas a znovu

Asi se naši předci otáčejí v hrobech - když necháváme se kupovat. S Germánem je pokoj, když je zahnaný za Labe. Celé tisíciletí. Je to karma tohoto národu. Šli by zas a znovu!

+2/0
3.5.2012 23:06

dohled na kocka

Jen víc takových článků

Němci jsou prostě Němci a obě světové války vyvolali Němci.

To nejsou žádné oběti, to jen naši "disidenti"  splácejí svůj dluh tomu, kdo je kryl před spravedlivými tresty.

+3/0
3.5.2012 17:07

markimakul

A ještě jim stavíme dřevěný kříže

;-€;-€

0/0
3.5.2012 15:51

virena

Ale jinak

Ale jinak, my Češi jsme hrozný, odsunuii jsme Němce. Někteří to zaplatili životem. Musíme se omluvit a omlouvat.......a o tomhle se moc nemluví, jak Němci vraždili i na sám konec války....

+3/0
3.5.2012 14:00

kars

Re: Ale jinak

Zrovna tady se o tom píše...

0/0
3.5.2012 16:03

perthuis

Re: Ale jinak

Válka je svinstvo a kdo se dobrovolně angažoval v jakýmkoli bezpráví na bezbranných lidech, ať už  z kterékoli strany, měl by tu omluvu dát.Ale jen sám za sebe, za svý svědomí, pro ty, kterým to právo ukradl.Je úplně jedno, jestli Ćech, Němec, Rus, američan.

Jinak si přečtěte článek o válečném působení Alberta Göringa, bratra nechvalně známého Hermanna Göringa.Pak teprve samozřejmě můžete jednoznačně soudit.A i takových lidí bylo na všech zúčastněných stranách dost.8-o

+1/0
3.5.2012 17:34

kotrmelq2x

Re: Ale jinak

píšeš "bezpráví na bezbranných lidech" -snad by se patřilo dodat - bezbranných, nikoli nevinných. 3/4 německých spoluobčanů proměnil nacismus v nemyslící udavačské mašiny. Tak na ně alespoň vzpomínal jeden zahořklý dědek, jemuž tihle ublížení henleinovci řádně zredukovali příbuzenstvo. O to víc si však považoval té čtvrtiny Němců, kteří navzdory době zůstali (jak říkal) "slušnými lidmi".

0/0
4.5.2012 0:18

jakadlec

Re: Ale jinak

mám obavu, že pokud někomu zabijou příbuzného civilistu, o omluvu nestojí, chápal bych pomstu

0/0
8.5.2012 23:03

pppaa

ani jedny noviny a hlavně Idnes nebyly schopny napsat cokoli

o německém záboru zbytku Čech a Moravy a vytvoření Protektorátu, o tomto datu se u nás nepsalo, zato o utopeném parníčku v Atlantiku se psaly pomalu kniky, národ, který zapomíná na svoji historii si nezaslouží aby existoval

+3/0
3.5.2012 13:15

markyz.Gero

Re: ani jedny noviny a hlavně Idnes nebyly schopny napsat cokoli

Titanic měl výročí tak proto, příští rok si na něj nikdo nevzpomene

0/0
3.5.2012 13:30

kars

Re: ani jedny noviny a hlavně Idnes nebyly schopny napsat cokoli

To máš pravdu, ale 15. březen opravdu proběhl mediálně velmi potichu.

+1/0
3.5.2012 16:04

kotrmelq2x

Re: ani jedny noviny a hlavně Idnes nebyly schopny napsat cokoli

Pro německé noviny to prostě není vhodné téma.

+5/0
4.5.2012 0:22

chataricek

Re: ani jedny noviny a hlavně Idnes nebyly schopny napsat cokoli

R^

0/0
3.5.2012 23:07

palič.č

Němci

ti nacisté byli Němci vážená redakce.

0/0
3.5.2012 12:41

pppaa

Re: Němci

ano to, byli ti zlí, ale těch bylo jen pár stovek, ostatní byli hodní, chápaví, mírumilovní, těch bylo 80 milionů (vč zabitých ošklivými vojáky ve zlé válce, za kterou ti hodní Němci vůbec nemohli).

+3/0
3.5.2012 13:17

markyz.Gero

když si přečtete zdejší diskuzi

pak člověk nevychází z údivu kolik polopravd, mýtů, vyložených nesmyslů či emoticky zabarvených názorů je mizi veřejností, eomoce bych ještě pochopil ale v době kdy dnes a denně v TV běží dokumenty, knihkupectví jsou narvána literaturou faktu o válce, a nemluvě o tom kolik informací je na odborných webových stránkách na netu nechápu jak někdo může myslet očividné nesmysly vážně, válka není pěkná věc není na nic heroického jak se o ní občas po skončení píše, je to prachsprostá rvačka bytostí o přežití, zabij abys nebyl zabit, vojáci nemají vnímání jako člověk žijící v míru, viděli tolik hrůz kolem sebe že na nějakém životě civilisty jim moc nezáleží možná někteří mají zábrany ale většině je to jedno a chtějí jen přežít

+3/0
3.5.2012 11:03





Najdete na iDNES.cz