Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zubaři chtějí zrušit souhlas obou rodičů při ošetření dítěte

Povinný souhlas obou rodičů s ošetřením dítěte, jak jej nařizuje zákon o zdravotních službách, je podle zubařů nesmysl. Podle České stomatologické komory reforma zdravotnictví přináší ordinacím jen víc administrativy a pacientům problémy. Komora proto žádá urychlenou novelizaci sporných bodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

při zánětu mohou rozhodovat hodiny. a než se rodiče najdou a dohodnou, dítě bude na prkně.....

+1/0
20.4.2012 18:57

studuji VŠ cenzorskou

já jen nevím

k čemu to nařízení bude dobré? 8-o

0/0
20.4.2012 17:15

Dr.Onufrakova

V 1. triede ZDŠ ma družinárka akútne a nasilu doviedla

ku školskej zubárke a tá mi vytrhla mliečny zub bez povolenia, páč obaja rodičia boli v práci. Celkovo sa to večer post factum stretlo so súhlasom oboch vyššie menovaných antikomunistov. Bolo to v roku 1960, v časoch diktatúry proletariátu a budovania tábora mieru.

0/0
20.4.2012 16:48

singlemalt

Re: V 1. triede ZDŠ ma družinárka akútne a nasilu doviedla

to nemohlo se socialismem dobře skončit, když pionýři byli bezzubí:-)

0/0
20.4.2012 16:52

Dr.Onufrakova

Mliečne vypadávujú iskričkám

Socializmus by nezachránilo ani keby súdruhom rástli mliečne spolu s trvalými plus protéza navrch

0/0
20.4.2012 16:58

Králík z klobouku

Překvapení

Takže po 50 letech naši slavní právníci přišli na to, že zákon o rodině má v sobě takovou díru a vůbec neřeší, jestli každý rodič je zákonným zástupcem samostatně nebo jetsli mohou jednat jen společně? To je tedy pokrok. A místo aby se to řešilo systémově, tak se to záplatuje někde v zákoně o zdravotních službách...

+1/0
20.4.2012 14:36

Oerteplur

Zákonný zástupce může být podle zákona pouze jeden

To, co vymyslel ministr Heger je tedy protizákonné.

0/0
20.4.2012 13:02

Králík z klobouku

Re: Zákonný zástupce může být podle zákona pouze jeden

Hm... a já myslel, že podle zákona jsou zákonnými zástupci rodiče, a ti zpravidla bývají dva, pokud tedy dítě nevzniklo klonováním.

0/0
20.4.2012 14:37

studuji VŠ cenzorskou

buzerace

A příští rok tady bude diskuze pod článkem, že v lichý den mohou souložit partaje bydlící v domech se sudým č.p. , v sudý den partaje bydlící domech s lichým č.p., bezdomovci jen každou první neděli v měsíci....

+1/0
20.4.2012 12:57

Dr.Onufrakova

Bezdomovci sú slobodní ľudia

ktorí prespávajú každý druhý deň pod správnom schodišťom. Môžeme im len závidieť.

0/0
20.4.2012 16:53

Slaine55

Naše zákony tvoří pan Bárta atd. Takže se pak divme...

0/0
20.4.2012 12:26

medved_cz

Re: Naše zákony tvoří pan Bárta atd. Takže se pak divme...

90% českých zákonů tvoří naši a evropští úředníci. I tuhle peechovinu si vymyslel nějaký klotovaný kazišuk na ministerstvu. Takže v tomhle je Bárta náhodou nevině.

0/0
20.4.2012 12:30

zdarma

jj...

souhlas, nevinně...

0/0
21.4.2012 8:36

J i ř í

Čekal bych v článku více:

Který pracovník ministerstva konkrétně ten zákon vymyslel, a kolik poslanců z kterých stran pro něj hlasovalo.

0/0
20.4.2012 12:05

Králík z klobouku

Re: Čekal bych v článku více:

Poslanci jsou z obliga, ti to vůbec nečetli.

0/0
20.4.2012 14:31

net.Xtreme proti diskriminaci

V zákoně chybí možnost

Aby si rodiče předem odsouhlasili, že jim stačí souhlas toho druhého...tohle povede k  neskutečnému množství zfalšovaných podpisů....

0/0
20.4.2012 12:03

evelin-jo-evelin

Re: V zákoně chybí možnost

Zcela určitě. Ale tenhle zákon není jen nedokonalý. Tenhle zákon je ve své podstatě velmi špatný a ten, kdo jej stvořil by měl vrátit diplom. Neboť nepochybuji o tom, že tvůrce se pyšní titulem.;-D

+2/0
20.4.2012 12:12

Rhino

Hegerovina,

nové přirovnání pro slovo paskvil zákona, tohle mohl vymyslet člověk, kterému z jistého důvodu nelze změřit EEG a jeho stejní prototypové to schválili.

+2/0
20.4.2012 9:23

Satan, vyslanec říše Vril

Re: Hegerovina,

ono to asi není úplně Hegerovo věc, ale pravděpodobně jde o aplikace nějakého mezinárodního práva anebo nařízení od těch různých "ochranitelských" a spasiteslkých organizací všeho druhu.

Na druhou stranu, pokud by měl Heger trochu rozumu, tak se na celý nesmysl zvysoka vys bodne. Ale to by ho zase peskoval eurohujerský kníže pán. To si nevybereš.

+3/0
20.4.2012 9:49

J i ř í

Re: Hegerovina,

Ono je tak jednoduché svést veškeré paskvily našich politiků na Brusel...

+1/0
20.4.2012 12:06

ygor

dle zákona

§35 Jde-li o nezletilého pacienta,a) jehož zákonnými zástupci jsou rodiče, vyžaduje se

1. souhlas obou rodičů, a to k poskytnutí zdravotních služeb, které mohou podstatným způsobem negativně ovlivnit další zdravotní stav pacienta nebo kvalitu jeho života,

0/0
20.4.2012 9:14

Frisby

Re: dle zákona

Přesně... tohle znění zákona eliminuje povinnost obstarání obou souhlasů na nepovinná očkování, operace s delší dobou rekonvalescence, bělení zubů, plastiky, tetování, obřízka a podobně... Vždyť kolik lékařských zákroků se nedá nazvat potřebou léčbou? A k té není o souhlasu obou rodičů ze zákona ani zmínka.

0/0
20.4.2012 10:18

evelin-jo-evelin

Re: dle zákona

Píšete nesmysly. Neznám očkování /ať už povinné, či nepovinné/, které by nemělo spoustu možných rizik s následky, které by  ovlivnily negytivně kvylitu života. Právě tak operace i ty relativně banální - viz úmrtí dívenky po odstrnění krčních mandlí atd. Ve své podstatě je ten zákon formulován tak, že zdravotníci by (s trochou nadsázky) měli vyžadovat souhlas obou rodičů vždy, když díte vstupuje do ordinace.Protože i to může být pro dítě stressující a vyvolat v něm negativní pocity, které si můlže nést do života jako trauma. Jinak se zdravotníci v 99% vystavují riziku trestního stíhání. :-)

0/0
20.4.2012 12:09

venenum

A co souhlas s ostříháním vlasů dítěte

- povinně od obou rodičů ???

+4/0
20.4.2012 9:12

per1

Zase lobby

Tato zubařská výzva je placená z peněz nadnárodních výrobců cukrovinek. Jelikož vzhledem k EU není možné uvalit daň na cukrářské výrobky nebo žádat písemný souhlas a přítomnost obou rodičů v obchodě při koupi sladkostí pro ratolest, což má nezanedbatelný vliv na jeho další vývoj, tak je zde správná léčba šokem - prostě toto omezení posuneme na místo,kde se projevuje. Kdo jí cukrovinky, tak se mu kazí zuby - tak mu to znepříjemníme. A děcko budou bolet zuby o nějaký ten den déle, takže si to samo rozmyslí. Co si budem povídat, cukrovinky nejvíce pojídají děti z rozvedených rodin - různé takové to uplácení bonbony, ale právě získání souhlasu druhého partnera bude martýrium. Takže pryč s cukrářskou lobby.

0/0
20.4.2012 9:10

venenum

Re: Zase lobby

;-D

0/0
20.4.2012 9:13

Lino Inventura

Re: Zase lobby

8-o;-D;-D

0/0
20.4.2012 9:26

per1

Re: Zase lobby

to musíš soudruhu vidět v souvislostech ;-D

0/0
20.4.2012 9:32

anfrene

Re: Zase lobby

celkem slusny vzorek vidim... zkus ty bonbony cucat a ne hulit;-)

+2/0
20.4.2012 10:17

halagajda

Re: Zase lobby

R^;-D jj, neco takoveho to bude;-)

0/0
20.4.2012 11:22

Frisby

zase ze špatného konce

Nápad se souhlasem obou rodičů k ošetření je nešťastný, ať byl jeho záměr jakýkoli. Ovšem povinnost druhého z rodičů informovat do konkrétního data... tomu se nebráním...

Sice je zbytečné plošné zavádění takové povinnosti, ale když už s tím začali, bylo by dobré tuto povinnost ponechat v případech, kdy o ni bude konkrétně zažádáno. Přinejmenším kvůli rodičům, kteří své děti nevídají, nemají o nich žádné zprávy a to přesto, že mají zájem a právo.

0/0
20.4.2012 8:52

Viktor N.

Re: zase ze špatného konce

To je jen pokračující trend, kdy stát stále více zasahuje občanům do jejich života a „utahuje šrouby“. Někdo si možná myslí, že je to tak správně. Já si myslím, že je to naopak velmi špatně. Bohužel levicová vláda s levicovým parlamentem (a senátem) budou v tomto trendu nadále pokračovat. Je smutné, že si to ovčané neuvědomí a nadále budou volit osvědčené jistoty… :-/

+3/0
20.4.2012 9:10

venenum

Re: zase ze špatného konce

R^

0/0
20.4.2012 9:13

Satan, vyslanec říše Vril

Re: zase ze špatného konce

R^

0/0
20.4.2012 9:43

Frisby

Re: zase ze špatného konce

Nejhorší na tom je, že záměr nejspíš až tak špatný nebyl. I když ne povinnost dávat předem souhlas, ale být vzájemě iformovaí... Osobně znám desítky rodičů, kteří by využili možnosti být povinně informovaní o zdraví a prospěchu svých dětí... V tomhle státě, kde snad skoro polovina dětí nevyrůstá s oběma svými biologickými rodiči by tu možnost zřejmě využily tisíce (rodiče, kterým druhý partner znemožňuje vídat děti a kdovíjak dlouho za tohle své právo bojují by ji nejspíš využili všichni)...

0/0
20.4.2012 10:10

tobino

xxxxxxx

Já bych to tak nechal . Komu jeden z rodičů pracuje v zahraničí bude žádat po MZ proplacení

letenek atd. :-/

0/0
20.4.2012 8:36

NATTER

Kdo podepsal takový zákon - hňup

Nevím na jakém matroši jede nebo chlastá , ale už přebral pánko miňistěr.

0/0
20.4.2012 8:30

taktaktak

Opět

Opět jeden paskvil z dílny našich volených a zodpovědných.

0/0
20.4.2012 8:22

venenum

správně !

Než se sežene souhlas obou rodičů, zuby dětem shnijí ..... :-(

+1/0
20.4.2012 8:21

cenzore_zdar

kokonut!!!!

0/0
20.4.2012 8:17

Satan, vyslanec říše Vril

Souhlas obou rodičů - Další Hegerův nesmysl

Když soud rozvede rodiče, tak dítě někomu svěří do péče a ten má snad za něj odpovědnost. A pokud to platí i pro manželství, tak je to nesmysl na n-tou. "Miláčku zítra jdu s malým k doktorovi, tak mi napiš souhlas, že se mu může podívat do krku a taky prohmátnout bříško, trošku ho bolí. Sand jsem na nic nezapomněla, abych tam zítra nemusela znovu"

Co se našim politikům a hlavně různým pseudozastáncům práv dítěte honí hlavou, tak to opravdu nechci vidět, protože jsem právě po snídani.

+2/0
20.4.2012 8:10

Vlado Z

Re: Souhlas obou rodičů - Další Hegerův nesmysl

Nezapomeňte na ověření notářem, jinak ten souhlas nemá právní platnost...

0/0
20.4.2012 8:25

EMS

Re: Souhlas obou rodičů - Další Hegerův nesmysl

No, tak to ale píšete bludy.

0/0
20.4.2012 9:04

Archetyp Beruška

Re: Souhlas obou rodičů - Další Hegerův nesmysl

Nepíše. Právě to řeším.

0/0
20.4.2012 9:12

doktor_bota_2

Pokud novela povede ke zrušení celého toho nesmyslu,

jsem pro. Neexistuje žádný rozumný důvod proto, aby museli rodiče (nebo i jeden z nich) schvalovat svým potomkům preventivní lékařskou péči - důsledky jsou dávno známé a výhradně negativní. Nechápu smysl toho nařízení a uvítal bych, kdyby jeho navrhovatele novináři pořádně proprali, zastávat názor, že šestnáctiletá holka musí mít k návštěvě gynekologa písemný souhlas obou rodičů, prostě není normální.:-/

+9/0
20.4.2012 8:09

Yanajedna

Re: Pokud novela povede ke zrušení celého toho nesmyslu,

Nemůžu se rozhodnout, jestli tohle navrhnul úchyl nebo pánbíčkář.

Kdybych v šestnácti měla žádat svého otce o písemný souhlas s návštěvou gynekologie, raději si nechám zánět až do 18.

+1/0
20.4.2012 8:28

doktor_bota_2

Re: Pokud novela povede ke zrušení celého toho nesmyslu,

Návrh pochází z dílny tzv. "ochránců lidských práv" (stejně jako třeba návrh zákazu používání jakékoliv formy fyzických trestů vůči dětem, nebo známý "boj" proti klecovým lůžkům), prostě od lidí, jejichž vnímání reality je naprosto deformované (obvykle intelektem).

Jinak běžným postupem je (a bude) falšování podpisů, a protože je to v tomto případě morálně dokonale ospravedlnitelné, je hezké vidět, k čemu občany zákonodárci nutí. Gyndař holce neřekne "musíš mít souhlas rodičů", nýbrž "tady potřebuju podpisy mámy a táty", čímž ti naznačí, jak to udělat - protože je mu narozdíl od tupých poslanců jasné, jak dopadneš, když ten zánět (poševní stěny, předpokládám) nebudeš řešit.

+4/0
20.4.2012 8:55

Yanajedna

Re: Pokud novela povede ke zrušení celého toho nesmyslu,

vnímání reality deformované intelektem R^;-D Krásně řečeno.

Je to úplně zbytečný opruz pro doktory, rodiče i pacienty. Zaplaťpánbůh za rozumné doktory, kteří koukají vedle, než holka podepíše oba rodiče ;-)

+1/0
20.4.2012 9:03

miš007

Re: Pokud novela povede ke zrušení celého toho nesmyslu,

nejenom žádat o souhlas. Měl by být v ordinaci přítomen (taky podle tohoto zákona), neboť přítomnost zákonného zástupce při vyšetření-ošetření je nezadatelným právem nezletilce, kterého se podle výkladu právníků nemůže zříci, neboť je nezletilý.

howgh.

0/0
20.4.2012 8:59

Yanajedna

Re: Pokud novela povede ke zrušení celého toho nesmyslu,

Netluče se to nějak s právem na soukromí? Určitě je taky nezadatelné :)

0/0
20.4.2012 9:04





Najdete na iDNES.cz