Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Sága Titaniku ve čtrnácti dobových zastaveních

Přesně před sto lety touto dobou už plul Titanic vstříc otevřenému oceánu i osudnému ledovému poli. Ač průběh jeho jediné plavby zná celý svět nazpaměť, příběh "nepotopitelné" lodi dodnes nepřestává fascinovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cizurator

Tak prvních šest vodotěsných komor už nabírá vodu....

0/0
14.4.2012 23:56

Cizurator

Re: Tak prvních šest vodotěsných komor už nabírá vodu....

Je zvláštní si to všechno procházet minutu po minutě. Člověk přijde na to, že ztratili spoustu času, než se začalo s nakládáním člunů a vysíláním C.Q.D.

0/0
15.4.2012 0:35

zmensvoubudoucnost

Titanik byl potopen stejny rok co zalozli FED

je zajimave ze to je presne stejny rok kdy elitari zalozili FED a letos je to presne 100 let a konci jim smlouva. Zajimave take je ze drtiva vecina odpurcu zalozeni fedu na titaniku prave zemrela .. to jsou mi ale nahody ;-D;-D;-D po titaniku uz nic nebranilo v ceste a FED byl zalozen.;-D;-D;-D

0/0
13.4.2012 22:22

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

Re: Titanik byl potopen stejny rok co zalozli FED

a potopoli ho marťani a Paroubek, aby se mohli v klidu vylodit z kosmické lodi, kterou jim postavili ilumináti na tajné základně na odvrácené straně měsíce.

0/0
14.4.2012 4:15

překladatel do reality

Re: Titanik byl potopen stejny rok co zalozli FED

:D Tak teď ještě dokázat, že zrovna ti z mocnějších, kteří zahynuli na Titaniku byli odpůrci založení FEDu - no a pak už jen vymýšlet blábolivé konspirační teorie, jak došlo k navléknutému ztroskotání, ze kterého bylo 705 přeživších svědků.

0/0
14.4.2012 14:03

petrfromprague

pozvani na nedelni fanouskovskou akci www.100LetTitanic.cz

tesime na vsechny fandy i nefandy, bude to super akce! R^

0/0
13.4.2012 21:00

Cizurator

Proč, proč, proč?

Proč musí tolik lidí tahat na povrch ty ošoupané konspirační bláboly, proč prostě neuvažují logicky, nepracují s fakty a hledají v tom pojišťovací podvody nebo podobný kraviny...

Ta loď se zkrátka tragicky srazila s ledovcem, kterých tam bylo plno, o kterých byla předem vydána varování a které přinutily mnoho dalších lodí změnit kurs nebo přes noc úplně zastavit. Titanic si ale věřil a sebevědomě se hnal vysokou rychlostí ledovým polem s tím, že se případně stačí vyhnout. Věděli o tom důstojníci, věděli o tom telegrafisté, věděl o tom i Smith s Ismayem, kteří by se rádi blýskli rychlostí nového parníku. Co se muselo stát? Bum. V jednadvaceti uzlech to nestihli obrátit a zprohýbali si loď pod čarou ponoru o pořádný kus ledu. Smith s toho byl na větvi, Ismay byl úplně mimo ještě na Carpathii celou cestu až do New Yorku. Málem mu to položilo lodní společnost.

0/0
12.4.2012 14:42

Cizurator

Re: Proč, proč, proč?

*Smith z toho byl

0/0
12.4.2012 14:44

Isabelle

Re: Proč, proč, proč?

V Kanade lezi pod zemi hodne mrtvych z Titaniku, poslouchala jsem nekolik / hodne nazoru ruznych odborniku co se tehdy stalo ... bylo to spatne zelezo ? prece kus ledu nemuze prorazit dobre udelanou lod ? kdo ji vyrobil ?

0/0
13.4.2012 22:31

Cizurator

Re: Proč, proč, proč?

Vyrobily ji loděnice Harland and Wolff v severoirském Belfastu. Byla z toho nejlepšího materiálu, který byl tehdy k dispozici. Tehdejší ocel ale nebyla proti té dnešní nic moc. I přes to se ocelové pláty při nárazu jen zprohýbaly, ne, že by do lodi zela díra... spíš to nadělalo obrovskou spoustu škvír a netěsností, kterými se rvaly dovnitř tuny vody...

0/0
15.4.2012 0:32

Isabelle

Re: Proč, proč, proč?

Dekuji za odpoved ...

voda je zrejmne silnejsi nez Irske zelezo ...

0/0
16.4.2012 0:35

Draggo

nikde tu nevidim zminku o neidentifikovane lodi,

ktera byla jen par mil od Titanicu, svetlice musela videt a presto odplula. udajne to byla nejaka norska paseracka lod.

0/0
12.4.2012 13:07

Cizurator

Re: nikde tu nevidim zminku o neidentifikovane lodi,

To je jedna z možných teorií. Hlavně kapitán Californianu Henry Lord mluvil o třetí, neidentifikované lodi, která byla vidět jak z Californianu, tak z Titanicu.

0/0
12.4.2012 14:37

Draggo

Re: nikde tu nevidim zminku o neidentifikovane lodi,

lod tam byla zcela urcite, protoze ji videla rada svedku z Titanicu, akorat, ze ji meli za Californian. jenze podle polohy Californianu z te noci byly ty dve lodi Titanic a Californian mimo viditelnost. az do objeveni vraku byla udavana poloha Titanicu chybna. ta lod nemela radiostanici, takze nouzova volani nemohla zachytit a na svetlice nereagovala.

0/0
12.4.2012 15:03

Cizurator

Re: nikde tu nevidim zminku o neidentifikovane lodi,

Průšvih byl taky v tom, že na světlice nereagovala, protože to tehdejší pravidla přímo nepřikazovaly. Kdokoli si mohl myslet, že střílí rachejtle pro zábavu smetánce, ale přitom šlo o život. Povinnost střílet pouze v nouzi byla zavedena jako důsledek potopení Titanicu.

0/0
12.4.2012 15:24

Cizurator

Re: nikde tu nevidim zminku o neidentifikovane lodi,

Přesněji řečeno  - něco tam viděli. Že to byl konkrétně Californian nemohl nikdo tušit. Ale co na tom, světýlko se trosečníkům ztratilo, stejně nezbývalo, než čekat, jestli přímo pro ně přijede nějaká loď...

0/0
15.4.2012 12:25

ašant překrásný, Luny jasnější..

Jaký je zájem cizích v Česku operujících

zahraničních sdělovacích prostředků, že do úmoru věnují tolik času o Titaniku, jakoby se celý národ měl ságy kolem události naučit nazpaměť ? Od jakých domácích habaďůr tím chtějí odvracet pozornost lidí ?

+3/0
12.4.2012 12:34

Cizurator

Re: Jaký je zájem cizích v Česku operujících

Chápu závažnost politické situace, ale vy jste z ní tak vyplašený, že vám nedá spát ani pouhé výročí lodní katastrofy...

0/0
12.4.2012 14:31

ašant překrásný, Luny jasnější..

Re: Jaký je zájem cizích v Česku operujících

Nikoliv. Přijímám ale kolem 70 televizních programů mnoha zemí. A ani u těch, kterých se potopení Tit. bezprostředně dotklo, nevěnovaly  záležitosti více, než jednu - dvě několikaminotové zprávy, nebo komentář.

0/0
12.4.2012 17:31

Cizurator

Re: Jaký je zájem cizích v Česku operujících

Je možné, že problematika Titanicu má u nás širší "fanouškovskou" základnu. Sebe do ní bezpochyby řadím... nový malovaný model 1:12000 od Revella jsem si skutil, obdobný parník nyní tvořím v trojrozměrném editoru. V kině na Cameronově 3D jsem byl, svůj dlouho oblíbený soundtrack od Hornera jsem si sehnal v lepší kvalitě... přeci jen je to 100 let, tak si pozornost zaslouží. Třeba už jen proto, aby se lidem vyhnaly z hlavy ty různé konspirační teorie.

0/0
13.4.2012 1:08

ašant překrásný, Luny jasnější..

Re: Jaký je zájem cizích v Česku operujících

Zírám. Práce zřejmě pod elektronovým mikroskopem.  1/12000.

0/0
13.4.2012 12:02

Cizurator

Re: Jaký je zájem cizích v Česku operujících

pardon, nula navíc.

0/0
15.4.2012 0:33

překladatel do reality

Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

... pět minut po srážce. Ke srážce došlo v 11:40 minut místního času a na papírku stojí 11:50 (přepsáno na 11:55) ovšem kdoví, zda to nebylo o hodinu déle, protože jen zjišťování rozsahu škod zabralo kapitánu Smithovi cca 20 minut, dalších aspoň pět minut zhodnocení situace spolu s konstruktérem Andrewsem a tudíž poznání, že loď se potopí. Pokud si vzpomínám k odeslání prvního CQD došlo až několik minut po půlnoci. V tu chvíli navíc nebyl rozsah škod patrný, lodní příď poklesla jen velmi neznatelně, takže ta "sinking fast" zpráva spíšte bude z pozdější hodiny.

0/0
12.4.2012 11:35

Modrý a zelený blesk

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

"o hodinu déle" je jaké nářečí? Standardní čeština použije "o hodinu později."

0/0
12.4.2012 12:33

překladatel do reality

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

Napovím vám - to samé, jako když řeknete, že někde budete "vo hodině" ;) Schválně jestli na to přijdete :)

0/0
12.4.2012 12:50

Draggo

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

jizni cechy?

0/0
12.4.2012 13:00

překladatel do reality

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

Ne-e ti by nevěděli, kdy tam budu :) Východní Čechy.

0/0
12.4.2012 13:27

surimi

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

Standardní moravština nebo velmi spisovná čeština použije výraz "později". Hovorová čestina běžně používá výraz "déle " nebo jen "dýl" a opravdu se mi stalo,že Moraváci mé větě Přijdu dýl nerozuměli .:-)

0/0
12.4.2012 15:28

JazzmineTea

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

No já bych teda nerozuměla:-) (Sev. Morava)

0/0
12.4.2012 18:53

Cizurator

Re: Birma nemohla přijmout první signál od Titaniku...

To je pravda. Titanic začal vysílat až ve čtvrt na jednu.

0/0
12.4.2012 14:32

oldiess

všechno bylo jinak

Očima

vévody z Ellgutu: Titanic do ledovce nenarazil: Do hlubin konspirace s Janem

Berwidem Buquoyem. Patrně se jednalo o největší pojišťovací podvod všech dob.

Zaoceánský parník "Titanic" nikdy na žádný ledovec nenarazil.

Plavidlo vyrobila společnost International Mercantil Marine (IMM).

0/0
12.4.2012 11:09

oldiess

Re: všechno bylo jinak

Firma patřila americkému multimilionáři

J. P. Morganovi. Stavbou Titanicu se IMM beznadějně zadlužila. Jediným možným

řešením bezvýchodné situace bylo onu doposud největší loď všech dob maximálně

pojistit a poslat jí co nejdříve ke dnu.

0/0
12.4.2012 11:10

petrfromprague

Re: všechno bylo jinak

pana Buqoye si muzete poslechnou osobne a vse s nim probrat na nasi akci www.100LetTitanic.cz a http://www.100lettitanic.cz/o-akci/ tesime se na vas!

0/0
12.4.2012 11:31

echo z ucha

Re: všechno bylo jinak

Cely podvod IMM provedla fikane. Na plovouci ponton, ke kteremu neexistujici Titanic priplul jak jinak nez v dobe kdy skoro vsichni spali (do jidla byla dodana uspavaci latka), byla namontovana atrapa ledovce. Na palubu pak byly tajne nasypany kusy ledu. Cestujici, kteri se stali nechtenymi svedky (nejedli jidlo s uspavaci latkou), byli nemilosrdne hozeni pres palubu. Pak byly za pomoci specialni bezhlucne plasticke trhaviny uvolneny v presne nacasovanych sekvencich zelezne platy trupu pod carou ponoru na pravoboku. Zbytek zname z historie. Kapitan Smith o tom vsem vedel a dobrovolne se s lodi potopil. Schoval se v predem pripravenem batyskafu ze ktereho pak prestoupil na Nautilus kapitana Nema.

+1/0
12.4.2012 11:52

A jedeme nanovo...

Re: všechno bylo jinak

Tak nějak ;-D

0/0
12.4.2012 12:19

nadclovek

Re: všechno bylo jinak

Žádný Titanic nebyl, Američané na Měsíci nepřistáli, čSSd má na starosti blaho pracujících.

Takových blábolů jsme už slyšeliRv

+1/0
12.4.2012 11:22

echo z ucha

Re: všechno bylo jinak

Titanic neexistoval protoze neexistovaly ani lodenice ve kterych mel byt postaven. Mesic a Americane taky neexistuji. Takze zadne pristavani na nem. Vse je jen Matrix :-D

+1/0
12.4.2012 11:40

Draggo

Re: všechno bylo jinak

ano, ty jeho pitomosti jsem cetl taky.:-P

0/0
12.4.2012 11:27

překladatel do reality

Re: všechno bylo jinak

:D Pan Buquoy se nepochybně inspiroval teorií (a knihou) Robina Gardinera "Titanic, loď která se nikdy nepotopila". Bohužel celá ta teorie stojí a padá se svědectvím kormidelníka Hitchense, který jako jediný ze všech přeživších mezi řečí ve svědectví uvedl, že loď vystřelovala "bílé, červené a modré" rakety místo pouze bílých nouzových, jak se shodují všichni ostatní. Z toho Gardiner usuzuje, že ve skutečnosti Titanik signalizoval smluvené jiné lodi, že doplul na smluvené místo, kde se mělo odehrát fiktivní potopení a ta jiná loď převzít cestující. Ovšem, že ve skutečnosti nechtěně právě do tohoto neosvětleného plavidla narazil (zcela bez důkazů a vysvětlení zavrhuje možnost srážky s ledovcem jako nesmyslnou) a ztroskotání se tak odehrálo doopravdy.

Navíc zcela účelově a demagogicky a šíleně okatě se snaží vylepšit charakterový profil svého "korunního svědka" Hitchense, který si mezi zachráněnými ve svém člunu vydobyl pověst zbabělého hulváta.

0/0
12.4.2012 11:29

petr____22

Re: všechno bylo jinak

Tahle teorie je nesmysl na Ntou. Pokud pomineme nemoznost vymenit mezi sebou obe lode v doku, tak snimky vraku jasne dokazuji, ze je to Titanic - schvalne byla vyfocena ta mista kde se obe lode lisily.

0/0
12.4.2012 11:41

Cizurator

Re: všechno bylo jinak

blbost. vyjmenovávat všechno, co vám v té teorii nebude sedět by zabralo příliš mnoho drahocenného času.

0/0
13.4.2012 1:10

Stork.

Skutečná příčina - Fata morgána

Včera jsem na NG shlédnul dokument který se zabýval skutečnou/hlavní příčinou této zkázy a celý dokument provázel jeden chlápek, který tomu zasvětil celý život a nakonec přišel na to (díky několika doloženým faktům), že touto příčinou byl jev fata morgána.

0/0
12.4.2012 11:02

pettyo

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

Ano. To vysvětluje všechno. A jak k tomu došel. Vyčetl to z kávové sedliny?

0/0
12.4.2012 11:07

Stork.

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

Doporučuji shlédnout dokumentR^;-).

http://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&tbm=isch&q=fata+morgana+iceberg&oq=fata+morgana+iceberg&aq=f&aqi=&gs_l=img.3...13616l14640l0l14753l7l7l0l6l6l0l88l88l1l1l0.frgbld.&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih=923

+1/0
12.4.2012 11:11

pettyo

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

A jakým způsobem Fata morgána tu loď potopila?

0/0
12.4.2012 11:29

Stork.

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

OK, ve zkratce: posádka na hlídacím stožáru mohli vidět ledovec jenom díky hvězdám (ten večer nesvítil měsíc) a fata morgána způsobila, že v úrovni horizontu nemohli být vidět hvězdy a tudíž i ledovec. Strážníci jej spatřili na poslední chvíli a ikdyž měl Titanic slušnou ovladatelnost, už bylo pozdě...

+1/0
12.4.2012 11:38

petr____22

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

Ledovec nebyl videt proste proto, ze nesvitil. Nebyl navic bily, ale tmave sedy. Hvezdy sviti proto jsou videt lepe.

+1/0
12.4.2012 11:42

Modrý a zelený blesk

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

Von to vysvětluje trochu divně, ale ledovec poznali tak, že zakryl hvězdy, což je hodně ujetá signalizace. Měli jet pomaleji, nebo měli dopředu svítit.

0/0
12.4.2012 12:39

pettyo

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

Taky ty hvězdy nemusela zakrýt fata morgana, ale úplně obyčejná oblačnost na obzoru.

0/0
12.4.2012 14:00

surimi

Re: Skutečná příčina - Fata morgána

Tu noc údajně měsíc nesvítil, takže hlídky dostaly za úkol sledovat odraz světla hvězd na případných plovoucích kusech ledu.

Druhá věc je,že hlídka neměla k dispozici dalekohled,důstojník Blair,který byl z lodi před vyplutím odvolán je uklidill a svému nástupci Lightollerovi neřekl kam. (dle knihy M. Hubáčka Titanic)

+1/0
12.4.2012 15:02





Najdete na iDNES.cz