Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužené Prameny zlomily prokletí, po letech si zvolily zastupitele

Rekordně zadlužená obec Prameny na Chebsku bude mít po více než dvou letech bezvládí zastupitelstvo. K volbám přišlo do 19:00 asi třicet procent voličů. Od roku 2009, kdy se rozpadlo poslední vedení obce, vyhlásilo vnitro už sedm náhradních termínů voleb, až dosud však neměl nikdo z místních zájem kandidovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Patrik Šebesta

Ten Horáček je blbej nebo navedenej

Aby byly volby platné a pětičlenné sdružení Naše Prameny uspělo, stačily hlasy pěti ze 112 voličů. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/lide-v-pramenech-voli-zastupitelstvo-d8i-/domaci.aspx?c=A120407_105321_vary-zpravy_alh

.

To jsem ho zrovna včer upozornil, že plácá nesmysly, protože si plete hlasy s voliči... Ale to je jako hrách na stěnu házet. Tenhle člověk nemá co pohledávat na místě redaktora, když nezvládne ani tak jednoduchý úkol, jako je popsat volby do zastupitelstva obce aniž by v tom neudělal opakovaně kopanec...

0/0
8.4.2012 18:21

diskyslizky

Zbabělá iDnes, kde je diskuze kde je vstup do diskuze

u článku "Radikálové v Chanově poslouchali Kryla"???

Píšete: "Jsou tu i tři kněží a byla bohoslužba. Kněží uvedli ...." To jsou lže, lži, lži, lži. ŽÁDNÍ KNĚŽÍ. Cigáni byli z církve vyobcováni. Žádný kněz se nesmí snížit k takovému znesvěcení, jinak by byl vyloučen z církve a už by nikdy nebyl knězem. A IDnes je rasově diskriminující. O bílých a obzvláště DSSS píše jako o kriminálnících, což není pravda. Vždy nezapomene dodat, kdo za co byl souzen (to může ovšem napsat snad o dvou lidech - a po poloprvdě. Ale že každý cigán a anarchista je kriminálík, to už tady nenapíše. A s geometricky rostoucím počtěm množících se cigánů poroste i popularita opozičních stran.

0/0
8.4.2012 13:59

Eastwood

Pět statečných udělalo správné rozhodnutí.

Problematiku kolem obce Prameny do značné míry znám. Je velmi dobře, že těch tzv. pět statečných vzalo osud obce do vlastních rukou a že se chtějí pokusit tuto obec, to zn. svůj domov, dostat tak říkajíc do lepších časů. Obec Prameny bývala velmi prosperující obcí a podle mého názoru, nic nebrání tomu, aby tomu tak bylo i v budoucnu. Projekt na využití zdrojů minerální vody, které jsou skutečně velmi bohaté, byl dobrý. Bohužel se bývalý starosta pan Brener obklopil různými poradci, kterým jednoznačně nezáleželo na obci jako takové, ale pouze na svém osobním prospěchu a vedle toho měli snahu eliminovat případný vstup této stáčírny s její produkcí na trh s minerálními vodami.

Těm pěti statečným doporučuji, aby velmi zvažovali, než si připustí tzv. k tělu různé poradce a aby se spoléhali hlavně na svůj vlastní rozum. Takovým různým poradcům, jako byl Janovský a další, těm se velkým obloukem vyhněte.

0/0
8.4.2012 10:08

silný kuřák

Re: Pět statečných udělalo správné rozhodnutí.

Asi o tom něco víte, ale zrovna Váš příklad s Janovským nesedí... Janovský byl jeden z hrobařů celé záležitosti a stál přesně na druhé straně než zastupitelé. Tedy žádný poradce, ale člověk, který koupil pohledávku a na ní obec utočil....

0/0
8.4.2012 10:30

Eastwood

Re: Pět statečných udělalo správné rozhodnutí.

Souhlasím s Vámi, že Janovský byl jedním z hrobařů celé této záležitosti. Nicméně v samém prvopočátku byl tím, kdo zprostředkovával pro pana Brenera, resp. zastupitelstvo obce tzv. "spolehlivého" investora.  Obec Prameny měla s realizací tohoto projektu,vedle toho dost problémů i s Ministerstvem zdravotnictví ČR, resp. s jeho Českým inspektorátem lázní a zřídel. Nelze vyloučit, že ty problémy mohly pramenit také z toho, že paní Janovská, tedy manželka zmíněného pana Janovského, který jak píšete tzv. utočil obec koupenou pohledávkou, byla ředitelkou na tomto inspektorátu.

Bylo by jistě spravedlivé, kdyby tuto záležitost někdo tzv. otevřel a podrobil jí zpětně důkladné analýze. Mnoho lidí by se asi velmi divilo. Jsem zcela jednoznačně přesvědčen, že by tato analýza byla jistě ku prospěchu obce a její dluhy by byly minulostí.

0/0
8.4.2012 20:47

silný kuřák

Re: Pět statečných udělalo správné rozhodnutí.

S Vaším závěrem naprosto souhlasím...Byla to hra v levelu, na který ta vesnice neměla...V roce 1998 bylo vydáno územní rozhodnutí, stavební povolení, obec měla licence na čerpání vody, voda byla prodaná a na účtě investora byly peníze na stavbu. Na základě smlouvy měla obec dostávat 0,07 Kč z prodaného litru, což byl roční příjem 15-20 mil. Kč. A ve chvíli, kdy bylo předáno staveniště firmě k výstavbě, nekompromisně zaútočili ochranáři a akce byla zrušena, protože soustavné průtahy, odvolání a námitky, žaloby a blokace, stížnosti a udání znechutily investora, který nebyl schopen dodržet nasmlouvané termíny, na základě nichž byl poskytnut úvěr na stavbu, že odstoupil a obec v tom zůstala sama. Výsledkem je, že DENNĚ odtéká 150 kamionů minerálky, o níž si třeba Mattoni může nechat zdát, do potoků...Tyto informace mám od bývalého starosty, četl jsem i smlouvy a vím, jaká je ta minerálka....Mimochodem na likvidaci projektu se podílely i státní organizace....

0/0
8.4.2012 21:10

Eastwood

Re: Pět statečných udělalo správné rozhodnutí.

Ano pane kolego, celý ten problém s průtahy,odvoláním, námitkami atp. byl uměle vyvolán. Zbývá položit si otázku proč byl vyvolán a kým byl vyvolán. Dovedete si představit, co by to udělalo na trhu s minerálními vodami, kdyby na něj tak říkajíc obec Prameny, se zajištěným odbytem vrhla Vámi zmíněných 150 kamionů denně

? Mám silný dojem, že by se to ani v nejmenším nelíbilo společnosti Karlovarské minerální vody, a.s., produkující m.j. minerální vodu Mattoni a mající stále dominantní postavení na tomto trhu. Vedle toho je nezpochybnitelným faktem, že minerální voda z obce Prameny velmi výrazně převyšuje kvalitou minerální vodu Mattoni.  To co dnes stáčírna Mattoni produkuje,to je, nejen podle mého názoru, to nejhorší co na trhu s minerální vodou existuje. Kvalitu této minerální vody, která se těží z mnoha desítek studní ve Vojenském výcvikovém prostoru Hradiště v Doupovských horách, dobře znám.

Doufám, že se najde někdo, kdo tu tunelářskou kauzu a podraz na obec Prameny otevře.

0/0
8.4.2012 22:31

silný kuřák

Re: Pět statečných udělalo správné rozhodnutí.

Naprosto není zájem cokoli otvírat... Vím, že byla podána i trestní oznámení - odloženo, veškeré stížnosti byly vraceny s nicneříkajícím odůvodněním, diskuse nepřipuštěna... A třeba nositelem průtahů se stalo občanské sdružení, založené třemi lidmi z Prahy. Ti, po absolvování všech možných instancí, kdy soustavně jejich námitky byly vyvráceny, podali žalobu přímo na osobu ministra ŽP ing. Kužvarta. Tu žalobu jsem četl, a zcela jistě ji nesestavovali nějací strejdové z občanského sdružení, ale podle mého právníci Karl. minerálních vod. Jenom ten soud s ministrem trval dva roky, než ho soud v Olomouci zamítl. To už ale byla labutí píseň celého projektu, protože v té době už byl investor pryč a svého úkolu se ujali novináři, kteří naprosto neměli zájem na objektivitě, nýbrž je fascinovalo označení "nejzadluženější obec". Už nikde ale nepíší, že je to vztaženo na jednoho obyvatele, což při počtu lidí v obci ani nemusí být tak mnoho.

0/0
8.4.2012 23:02

JuraKot

Termín voleb

To by mě zajímalo, kterej inteligent vymyslel termín voleb na velikonoční svátky. ;-D

0/0
8.4.2012 9:46

Patrik Šebesta

Re: Termín voleb

to je jednoduché dohledat - doplňovací (nebo chcete-li mimořádní) volby do obcí vyhlašuje ministr vnitra ;-D

0/0
8.4.2012 18:24

Patrik Šebesta

Já už se z těch novinářů picnu :-(

Co článek otevřu, tam je blamáž. Mohl by tady někde pan šéfredaktor sdělit, kde berou redaktory? Na úřadu práce nebo je nahánějí někde po lesích...

Mohl by pan redaktoreskej vysvětlit podle zákona, proč by muselo být vhozeno pět hlasů, tj. pět kandidátek a dělat dusno, že přisšli dva voliči... Fakt by mne zajímalo vzdělání Aleše Horáčka, ale základní klasické vzdělání asi nemá, nebo jej získal velmi záhadným způsobem.

Pane redaktore, těch pět hlasů je získáno vhozením pouhé jedné kandidátky, která je vypsaná (viz server volby.cz) která je nevyplněna. Naopak pokud by bylo vhozeno třeba i těch 112 lístků od voličů, kdy třeba jeden z nich by byl u všech ignorován, tak zastupitelstvo není zvoleno.

Mimochodem na 99% jsou členové komise též místní občané a voliči, členů musí být 5+ zapisovatelka, tedy pokud odvolí, tak mají 6 hlasovacích lístků...

REDAKTOR PÍŠE BLIDY A iDnes TO ZVEŘEJŇUJE...Rv

+2/0
7.4.2012 18:10

Stareye

Re: Já už se z těch novinářů picnu :-(

Možná, že nakonec ta státní maturita z matematiky k něčemu je dobrá. Aspoň by se naušili logicky myslet i novináři, kteří by jí museli projít :-)

0/0
7.4.2012 20:26

Patrik Šebesta

Re: Já už se z těch novinářů picnu :-(

Maturita z češtiny je povinná už 100 let a na pisálky to nemá žádný blahodárný vliv ;-D;-D;-D

Denně tady diskutující upozorňují na pravopisní chyby redaktorů...Rv

0/0
8.4.2012 18:45

strycek_Pompo

Re: Já už se z těch novinářů picnu :-(

No, nevim nevim.  "Aby byly volby platné, stačí, když přijde pět hlasujících," řekla předsedkyně volební komise Veronika Velková. http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/nadeje-pro-nejzadluzenejsi-obec-konec-bezvladi-po-dvou-letech_230643.html

+1/0
8.4.2012 9:06

cancour

Re: Já už se z těch novinářů picnu :-(

Taky jsem to čet i jinde: Aby byly volby platné, muselo dnes k urnám přijít alespoň pět lidí. http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/nejzadluzenejsi-obec-v-republice-si-voli-nove-vedeni--1043054

0/0
8.4.2012 10:54

stíhač hlupáků

Re: Já už se z těch novinářů picnu :-(

Tak já přidám lidovky :) To potvrdila i Velková. "Termín ideální není. Dost lidí využilo velikonočních svátků a odjelo pryč. Aby však byly volby platné, stačí pět hlasujících," řekla. http://www.lidovky.cz/prameny-budou-mit-po-dvou-letech-zastupitele-volilo-30-pct-lidi-pb6-/ln_domov.asp?c=A120407_193904_ln_domov_hm

0/0
8.4.2012 12:27

Patrik Šebesta

Re: Já už se z těch novinářů picnu :-(

oni totiž od sebe normálně bezostyšně opisují... aby byli v Pramenech volby platné, tak každý z kandidátky musí dostat nejméně jeden hlas, tj. přijde jeden člověk a nezaškrtne nikoho z kandidátky, ale podá celou kandidátku, tj. JEDEN volič odevzdá svých pět hlasů.

Stačí se mrknou do zákona...

0/0
8.4.2012 18:44

ctyrykacka

Akorát že Chebsko je poněkud jinde, pane redachtor

0/0
7.4.2012 11:49

apokalypsis

Re: Akorát že Chebsko je poněkud jinde, pane redachtor

A kde, pane ctyrykacka? Na havlíčkobrodsku?

0/0
7.4.2012 16:31

ctyrykacka

Re: Akorát že Chebsko je poněkud jinde, pane redachtor

Co takhle Karlovarsko? Jestli se jedná o historické Chebsko, tak to sahalo spíše na západ až k Munchbergu

0/0
7.4.2012 20:23

sámvelkýmao

no

kolikátej jsi skončil na závodech?....druhej. a kolik vás závodilo?....dva.....

0/0
7.4.2012 11:28

vic7859

Re: no

Ja byl druhej, ale Franta predposledni.;-D

0/0
7.4.2012 23:49

konectwo

Krásný příklad toho,

proč musí být obcím zakázáno podnikat.

0/0
7.4.2012 11:24

Patrik Šebesta

Re: Krásný příklad toho,

jasně jedna z 6500 obcí je v průseru a musí se to zakázat... to abychom zakázali podnikat též podnikatelům, protože je vypsáno asi 35.000 insolvencí na podnikatele pouze tento rok...

Tvoje logika.

Nevíš pozadí, zejména to, že pokud by dostali přislíbené peníze od státu a EU, tak by prameny mohli být jednou z nejbohatších obcí v ČR. mimochodem už to tam skoupili nějací němci, kteří z toho udělají velmi lukrativní lázně...

tedy je zde spíše otázka - Quo vadis? bylo omezení přísunu již slíbených finančních prostředků právě v okamžiku, kdy obec do toho invetovala všechno co měla...

0/0
7.4.2012 18:14





Najdete na iDNES.cz