Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud osvobodil trojici obžalovanou za rekonstrukci kolejí v Liberci

Okresní soud v Liberci zprostil obžaloby trojici, která podle státního zástupce při rekonstrukci vysokoškolských kolejí před lyžařským mistrovstvím světa přihrála stavební firmě Syner čtyři miliony korun. Fakturovali nábytek, který univerzita nikdy nedostala. Soud konstatoval, že univerzitě škoda nevznikla, rozsudek ale zatím není pravomocný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

agnostik

Pomoc při podvodu ve stadiu pokusu

Pakliže někdo pomáhá při tom, aby byl jiný (rektorát TUL) uveden v omyl nebo podstatné údaje zamlčí a mohla tím být způsobena majetková újma a sebe nebo jiného (Syner, Investing CZ) tím obohatí, tak se jedná o pomoc k trestnému činu podvodu ve stadiu pokusu. Za trestný čin je stejnou sazbou odpovědný i ten, kdo poskytoval součinnost ve formě pomoci - podílel se na podvodu. Argumentace tím, že zúčastnění se podíleli jen na jednom úseku předmětu dodávané činnosti (fakturace, kontrola) a nic z toho jako zaměstnanci???? neměli, nevyvrací ustanovení trestního zákoníku o tom, že stačí k trestní odpovědnosti součinnost ve formě pomoci. Majetková újma je vyčíslena samou argumentací obhajoby, že došlo k zápočtu (nedodaný neexistující vyfakturovaný nábytek měl vyčíslitelnou hodnotu proti hodnotě údajných víceprací). Myslím, že má státní zástupce pravdu, ať si říkají obvinění, obhájci a pan soudce, co chtějí. Bohužel výsledky v rozsudku rozhodují (zatím nepravomocné).

+1/0
7.4.2012 5:32

kobrik

Re: Pomoc při podvodu ve stadiu pokusu

Tak asi stejně jako státní zástupce nemáte pravdu :)

0/0
7.4.2012 9:56

mmeeddaa

Re: Pomoc při podvodu ve stadiu pokusu

Jo, na celkem rozsáhlou analýzu problému napsat vaše jednoduché zpochybnění, to by vám šlo, argument by nebyl?

0/0
7.4.2012 11:27

MattyasCZ

Re: Pomoc při podvodu ve stadiu pokusu

jo, jo, děkuji českým daňovým poplatníkům (alias ovčanům), kteří přispěli Liberci, Kačce a Jindrovi, Nadrchalovi (ODS), Hasilovi (exposlanec z ODS), Kitnerovi (exprimátor - Syner a ODS), kakaovému Bobovi (exposlanec a vyžírka z ČSSD)...... atd atd, Topolánkovi , |Dalíkovi a dalším zlodějům schovaných za poslaneckou imunitu, dvěmi miliardami Kč. Bohužel, ač jsem z LBC, přispěl jsem taky a nic z toho na rozdíl od výše jmenovaných a spol. nemám.

0/0
9.4.2012 14:24

NEKROSNAKE

To snad neni pravda.

Jak může někdo odkývat takovýhle svinstvo. Já bejt tou účetní tak dám výpověď jak to jen jde, protože makat pro takovýhle parchanty je samo osobě dost hrozný, navíc když de do tuhýho, tak jí podkopnou nohy a svalej vinu na ní. To je fakt hnus, je naprosto zřetelný, že název Synerov i kmotrokracie je naprosto oprávněný. Nedokážu uvěřit že je v pořádku nechat takle takle rozkrádat. Podepsat faktury na to, co neobdržim je buďto úplná debilita, nebo prostě jasnej úmysl. V každym případě tam už technickej dozor, ani ředitel koleje už nemá co dělat a maj jít hezky na pracák dělat "vícepráce".

+1/0
6.4.2012 13:45

klof

Dobrý

No, tak paní Máchová rozhodně do vězení jít neměla a doufám, že ani nepůjde. Jen vystavila fakturu, ke které jí někdo dal podklady. Jsem docela rád, že nepotrestali tyhle nešťastníky, kteří jen dělali to, co jim nařídil nadřízený. Doufám, že se jednou dočkáme toho, že u soudu budou stát vedle sebe lidi jako Syrovátko, Urban, Kittner, Nacházel, Kupf a další kluci od jednoho stolu.

+10/0
6.4.2012 12:48

borgano

To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

..další zkorupmpovanej soudce co nemá koule

HANBA VÁM VŠEM v talárech Rv

+5/0
6.4.2012 11:50

meeddaa

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

Ano, argumentace soudce je opravdu obdivuhodná...

0/0
6.4.2012 12:09

101010

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

asi to nebude pan, ale soudruh soudce !!!Rv

+1/0
6.4.2012 13:15

falknovsky

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

A slyšeli jste Vy, rozhorlenci, že existuje presumpce neviny? Jsou Vám známy jsjí principy?

+1/0
6.4.2012 13:48

meeddaa

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

Myslím, že v uvedeném článku (plus v dalších zde na idnesu) je jasně popsán mechanismus podvodu a skutečnosti, které to dosvědčují.

+4/0
6.4.2012 13:52

kobrik

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

Ano média vědí přeci vše a píší naprosto objektivně, proto by se články měli řídit i soudci.. ;-D

+1/0
6.4.2012 17:30

mmeeddaa

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

A tak co je špatně v těch článcích? Jsou tam citace jak státního zástupce, tak lidí z finančáku/kontrolního úřadu, nevidím v tom problém. Vy o tom víte víc než mnou jmenovaní? Jinak jsou ty vaše řeči s dovolením o ničem.

0/0
6.4.2012 18:38

kobrik

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

úseky vytržené z kontextu většinou nevypovídají vše, co dotyčný kontrolní orgán, soudce, obžalovaný a kdokoliv jiný, chtěl vlastně říci.. Média si spoustu věcí vytrhnou tak, aby se to lidem více líbilo.. Lidé se právě díky médiím nechávají krásně ovlivnit.. Kdyby jste absolvoval celý soud, tak třeba máte i jiný názor ..

+1/0
6.4.2012 19:47

mmeeddaa

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

A vy jste tam celou dobu seděl, že mě tu poučujete? Podle toho, co já mám za informace, tak ty články sedí.

0/0
7.4.2012 11:25

kobrik

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

Jenže vy nemáte jiné informace než z článku...

0/0
9.4.2012 15:07

mmeeddaa

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

Nehodlám vás přesvědčovat o svých informacích, hlavně že vy víte všechno, napsal jste zde hodně opravdu zasvěcených komentářů. Nazdar! Rv

0/0
9.4.2012 22:01

Batthy

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

Myslím si, že v tomto a mnoha jiných případech, by cesta k pravdě vedla přes pravý opak. K presumpci viny. My máme jasné podklady, že se stalo to a to a vy obžalovaní dokažte, že to tak nebylo.

Buď by se dohledaly vícepráce, termíny, data a sumy, nebo taky ne a v tom případě je to tak, jak říkáme.

Ty podklady musí existovat, pokud se podnikalo v souladu se zákonem a pokud bylo opravdu dodáno zboží (v tomto případě části stavby i s prací). A odborník by se na to jen mrknul a řekl by, ok to sedí, toto dílo mohlo tolik stát.

0/0
6.4.2012 16:01

kobrik

Re: To si ale děláte z lidí pr... pane soudce

;-D

0/0
6.4.2012 17:31





Najdete na iDNES.cz