Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matka postiženého syna viní lékaře z chyby při porodu, žádá 15 milionů

Hana Vaňková, matka postiženého chlapce, požaduje u soudu po nemocnici v Šumperku patnáct milionů korun. Je přesvědčena, že lékaři při těžkém porodu nepostupovali správně a kvůli tomu má dítě nevratně poškozený mozek. I když je malému Petrovi přes čtyři a půl roku, jeho vývoj ustrnul na úrovni novorozence. Nemocnice jakékoliv pochybení odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zajicek8

Tak jsem z toho jelen

Jednou lékaři-porodníci tvrdí, že po prvním porodu císařským řezem musíte rodit pouze "císařem", protože je velmi vysoká pravděpodobnost komplikací a tady znalec tvrdí něco jiného. Nemohla by se ta  gynekologicko-porodnická společnost dohodnout?

+1/0
30.3.2012 19:21

macarát

Re: Tak jsem z toho jelen

Tak on probíhá nějaký vývoj. Například dnes se vedou řezy jinak, než se vedly dříve. Také je možné ultrazvukem zhodnotit, nakolik se jizva po minulém císařském řezu uzdravila.

0/0
30.3.2012 19:32

ducatofil

nevysoudis nic,

bila mafie se mezi sebou podrzi - jo kdybys rodila doma, to by bylo revu...

+5/0
30.3.2012 18:22

smile01

...

Té paní je mi líto, ale za každou cenu někoho obviňovat...?! Nikdo nevíme, jak to přesně probíhalo, takže nehodlám nikoho soudit. Ale hned se vrhat na lékaře že to jsou oni, kdo udělali chybu? Samozřejmě, najdou se i ti lepší, i ti horší, jako ve všech zaměstnáních. Ale práce lékařů znamená obrovskou zodpovědnost. Kdo jim chodí poděkovat, když jim zachrání život, udraví je...? Takových článků je vážně málo! Zato je to tu samá stížnost. Ať si každý zamete před svým prahem

0/0
30.3.2012 18:03

Jolika

co se tady odsuzuje? A proc?

Vzdyt fakta chybi, v podstate neni o cem debatovat.

Pripada mi to jak na pavlaci: vona pani chtela cisare a voni ji ho neudelali a ted z toho ma nenormalni dite....

Opravdu z toho? Fakt? Kde jsou dukazy? Kde jsou vubec zakladni  fakta?

+1/0
30.3.2012 18:02

Y.N

Pro mag a ostatní

Kdo Vás tu drží?  Náš exodus váš exitus.... Co jste si zaseli to vám vyrostlo;-D

 Stále si jen stěžujete na pacienty, ono když je s pacientem zacházeno 23 let po revoluci jako s kusem a přitom neustále slyšíme jak jsou na západ od našich hranic lékaři oceňováni finančně a naši chudáčci třou bídu s nouzí, TAK CO SE DIVÍTE.

Probíhají i v zahraničí při diskuzi tamějších lékařů názory na votravné pacoče, vohnouty a pod.??? Kdo byl v zahraničí a srovnává to s těmi našimi, tak každý nadává, že tam se chovají slušně a tady jsou to arogantní náfukové;-€

Takže si prvně zameťte před vlastním prahem[>-]!!

+2/0
30.3.2012 17:59

m.a.g.

Re: Pro mag a ostatní

oni se pacienti v zahraničí také chovají trochu jinak, než ti čeští-a vy jste zářným příkladem toho, že s někým prostě slušně jednat nelze - ve vašich příspěvcích je to samá invektiva, napadání a něco, co bych s čitým svědomím nazvala "hnůj" - od vás slovo jako slušnost zní opravdu nevěrohodně

0/0
30.3.2012 18:16

Leinad

Re: Pro mag a ostatní

Takže je to nekonečný souboj - lékař v ČR se chová jinak, než lékař na západě, čistě protože někteří čeští pacienti se chovají špatně. (Jako by v DE nebyl žádný trotl) A kdo je zákazník a kdo poskytovatel služby? Od koho má vzejít snaha o změnu?

0/0
30.3.2012 19:56

m.a.g.

Re: Pro mag a ostatní

Lidé na "Západě" se všobecně chovají jinak, než u nás. Mají totiž jiné priority, pokud jsem měla možnost poznat. Asi byste se divil, co se někdy v ordinacích odehrává a věřte, že to není jen chyba lékařů, že komunikace vázne. Já žádné "zákazníky" nemám, dělám vysoce specializovanou práci za almužnu, kterou mi na "Západě" ani nechtějí věřit, to není žádný "obchodní vztah"! Možná až si" zákazník" uvědomí, kam mizí jeho zdravotní daň a začne se zajímat o to, proč z ní není dotována práce toho, bez kterého se léčení neobejde, někam se posunem. Až pacienti přestanou nadávat na lékaře, ale začnou se zajímat o to, v jakých podmínkách musí dělat, až se budou zajímat o práci ministerstva zdravotnictví a svých zdravotních pojišťoven, až pochopí, že doktor a pacient jsou na jedné lodi a nenechají se dále rozeštvávat, PAK BUDE LÍP. Já mám své pacienty ráda, je mi jich spíš líto.

0/0
30.3.2012 21:10

Kidkid

Re: Pro mag a ostatní

Co mně, jako pacienta zajímá v jakých podmínkách pracuje lékař? Vás zajímá v jakých podmínkách pracuje automechanik co Vám opravuje auto? Nezajímá, že? Zajímá Vás, abyste auto měla opravené. A u Vás je to stejné. Vašeho pacienta zajímá, abyste jej prohlédla, stanovila diagnosu a předepsala léky. Zcela určitě ve sterilní ordinaci. A Vaše problémy si musíte vyřešit sama.

+1/0
31.3.2012 0:43

m.a.g.

Re: Pro mag a ostatní

Omyl-moje starost se totiž velice rychle může stát starostí vaší-pokud budu např. nucena pracovat více než 48hodin v kuse a vlivem únavy udělám chybu, může vás to stát zdraví a nějaká žaloba vám bude nanic. Vaše sobectví je velice krátkozraké-do zdravotnictví dáváte svoje peníze, ale nikdo z vás se nestará o to, kam jsou investovány. Mojí povinností není vám "sloužit", nejsem automechanik a vy mne neplatíte, platí mne pojišťovna a vám je přece jedno jak. Btw vy to zjevně neděláte, ale já si lidi, od kterých požaduji nějakou práci, zatraceně vybírám a o jejich pracovní podmínky se tedy zajímám. Ale to je asi otázka sociální vyspělosti, která zkrátka někomu chybí...

0/0
31.3.2012 9:32

referentka

já se přiznám

kvůli takovýmto průserům jsem taky rodila císařem "na přání"....naštěstí jsem měla rozumnou doktorku a ona mi vyhověla...nikdo mně nepřesvědčí, že PLÁNOVANÝ císař u zdravé ženské je bezpečnější, než  přirozený porod, který hrozí komplikacemi...a když paní rodila poprvé císařem, asi byl důvod  (já nevím - velikost dítěte, úzké porodní cesty - cokoliv), tak bych asi taky šla rodi tam, kde by mi vyhověli...

+1/0
30.3.2012 17:46

referentka

Re: já se přiznám

a blbě jsem to napsala -  nikdo mně nepřesvědčí, že plánovaný císař NENÍ bezpečnější, než přirozený porod....

+1/0
30.3.2012 17:47

incisivus

Re: já se přiznám

tak si to přečti ještě jednou a zkus do třetice, to by se mohlo zadařit:-)

0/0
30.3.2012 20:33

Jolika

matka nechybovala?

Nebylo uz predesle tehotenstvi rizikove, kdyz bylo ukonceno cisarem? Nebylo rizikove toto tehotenstvi proto, ze uz byla za hranici veku, kdy je dobre pocit dite? Probehlo tehotenstvi bez komplikaci?

Kde bere tu jistotu, ze pochybili lekari a ne ona? Zasadni informace v clanku chybi, proto je diskuze tezka, da se jen hadat.

0/0
30.3.2012 16:58

Y.N

Re: matka nechybovala?v porodnici těžko...

Rodila v porodnici nebo doma?? V porodnici se rodí proto, aby se omezily rizika pro dítě na minimum:-/ to tu neustále říkají odborníci. Pokud rodila v porodnici, je povinností porodníků zajistit vše potřebné, za to jsou placeni, ne za to že se něco domnívají....A co je to za otázku: že byla za  hranici věku, kdy je dobré počít dítě....8-o nechcete ještě i nařizovat kdy se děti mají počít;-O to už tu bylo!

+2/0
30.3.2012 17:48

Jolika

Re: matka nechybovala?v porodnici těžko...

Ne, narizovat nechci nic. Jenom obcas vidim jak to vypada u starsich rodicek.

Jenze tento udaj chybi. Navic - porodnici jiste vynalozili veskere usili, aby vse bylo vporadku. Ale bozi nejsou, nekdy to proste i pres veskerou snahu a bez toho, ze by chybovali, nedopadne dobre.

+1/0
30.3.2012 17:57

m.a.g.

Re: matka nechybovala?v porodnici těžko...

"Pokud rodila v porodnici, je povinností porodníků zajistit vše potřebné" - a jak víte, že to neudělali???

+1/0
30.3.2012 18:18

chudy lekar

I když jde o velmi smutnou záležitost,

musím konstatovat, že matky s rychlokurzem medicíny na guglu, většinou pravdu nemají. Fyziologická příčina je důkazní, bohužel. Kdyby šlo dítě zachránit, udělali by to!

+1/0
30.3.2012 16:08

m.a.g.

No jasně

Paní má jasno-ona přece chtěla císaře-nedostala ho,dítě je postižené a mohou za to lékaři, ostatně kdo jiný,že. Kdyby jí císaře udělali a došlo ke komplikaci, tak by je taky zažalovala, protože vlastně císařem rodit nemusela a na přání se přece císař dělat nesmí,že-tak proč jí to nevymluvili!? A kdyby šla císařem a vše bylo OK, tak by zas doktory zažalovala za to, že ji dostatečně neinformovali o tom, že další těhotenství již nebude bezpečné! A nebo třeba za to, že se při porodu doktor netvářil dost mile.... chce se mi zvracet...

+2/0
30.3.2012 15:03

lu1

Re: No jasně

hlavně že vy máte jasno co se vlastně stalo....kdyby se to stalo vaší ženě a dítěti, tak byste se jistě smířil s tím, že se to holt stává, že? Trochu brzděte s těmi soudy...

+4/0
30.3.2012 15:26

m.a.g.

Re: No jasně

ne, asi dlouho nesmířila, ale také bych nehledala viníka mezi lékaři za každou cenu stůj co stůj, jak je to dnes v módě... brzděte vy, než začnete očerňovat každého, kdo má tu smůlu, že dělá doktora v zemi, kde si každý myslí, že medicíně rozumí víc, než právě lékaři....

+2/0
30.3.2012 15:35

lu1

Re: No jasně

já jsem někoho očerňovala? kde prosím? jinak při vší úctě k práci lékařů, jsou to taky jen lidi, kteří dělají chyby a v takových případech by měly nemocnice hradit škodu a ne za každou cenu tvrdit, že nikdo nepochybil, jak se často děje..

+3/0
30.3.2012 15:46

chudy lekar

Re: No jasně

Drahá dámo, při porodech jsou lékaři ti poslední, kteří něco zaviní! Většinou naopak dítě, potažmo matku, zachrání.

+1/0
30.3.2012 16:10

lu1

Re: No jasně

a kdo rika ze ne?

+2/0
30.3.2012 16:25

chudy lekar

Re: No jasně

Ty :-/

+1/0
30.3.2012 17:07

m.a.g.

Re: No jasně

očerňování lékařů za vše je naším národním koníčkem a je toho plná nejen tato diskuse...samozřejmě, že lékaři jsou jen lidi a někdy dělají chyby a věřte, že nemocnice za ně platí, což byste věděla, kdybyste zde dělala... často platí i za to, když žádnou chybu neudělají a mají dobrého právníka... přístup typu: chtěla jsem císaře-neudělali mi ho a proto mám postižené dítě-se mi příčí, jakkoliv mi je rodiny líto

+1/0
30.3.2012 16:24

mystery

Re: No jasně

no, jestli by se také lékaři neměli zamyslet nad tím, čím dokázali renomé kdysi tak vysoce společensky ceněné profese znehodnotit. A pokud má matka pocit, že byla péče o ni a její dítě zanedbána, tak je samozřejmě nanejvýš správné, že se soudí a požaduje vysoké finanční odškodnění.

+5/0
30.3.2012 16:35

m.a.g.

Re: No jasně

za dehonestaci lékařů může především systém, v němž jsou nuceni fungovat, cílená mediální protikampaň a v neposlední řadě všichni ti, co v podobných diskusích píší lži a očerňují lékaře, protože si myslí, že o medicíně toho vědí víc než oni. A také to, že si zde každý zažaluje lékaře pokaždé, když má POCIT, že něco nebylo v pořádku, bez ohledu na skutkovou podstatu ...

+1/0
30.3.2012 16:48

chudy lekar

Re: No jasně

R^ a doplním, ač nerad, o hloupou závist lidí. Mají falešný pocit, že aspoň tímto způsobem se povozí po lékařích, na které jinak v ničem nemají. V ambulancích jsou div ne zlomení v pase, chrastí pozornostmi, ale za dveřmi? :-/ RvRv

0/0
30.3.2012 17:09

m.a.g.

Re: No jasně

vidím to bohužel naprosto stejně... a čím anonymnější prostředí, tím více lží a pomluv, tím více "hrdinství" ... jen nechápu, kde berou všichni tu potřebu naši práci neustále zpochybňovat - kolik z nich by si dovolilo zpochybnit práci třeba svého právníka? a přitom nastudovat zákoník není taková dřina - že by se báli, že by je to mohlo něco stát??

0/0
30.3.2012 17:25

macarát

Re: No jasně

Ano, nafoukanost některých lékařů věci také nepřidá.

+1/0
30.3.2012 19:36

macarát

Re: No jasně

Mnohé vlastnosti systému mají na svědomí sami lékaři. Ostatně i na ministerstvu zdravotnictví se rodí řada zákonů přímo pod tlakem lékařské lobby.

0/0
30.3.2012 19:35

Leinad

Re: No jasně

1) Jak moc uškodí lékařům neoprávněná žaloba?

2) Trestný čin by měl (žel v současném zákoně nemá) mít dvě podstaty - materiální a skutkovou. Ta materiální by měla být důležitější.

3) Neškodí lékařům taky hromada trotlů a medializace(Průšvih při domácím porodu -> hon na porodní báby. Průšvih v nemocnici -> žádná kampaň proti porodnicím),

nefér vydělávání(viz naučtování péče za neprovedený zákrok - já radši budu pod operáterem, který se přizná k podvodu, než pod někým, kdo si plete rodná čísla a kdoví co ještě; viz předepisování drahých léků a školení o lécích u moře...)

0/0
30.3.2012 20:21

m.a.g.

Re: No jasně

ad1) myslím, že dost, pokud je takto medializována, což je poslední dobou více než časté-rozeštvává to lékaře a pacienty, což není k dobru věci, ale je to zřejmě velice žádáno (asi aby se mohlo dál destruovat české zdravotnictví, zatímco veřejnost se mezi sebou kočkuje a nesleduje, k jakým hrůzám ve skutečnosti dochází).

Věřte, že nic není takové, jak to je v médiích prezentováno, ale lékaři nemají sílu to vysvětlovat a vláda dělá vše proto, aby jim pacienti nevěřili. Je to škoda, ale asi si všichni musíme sáhnout na dno, abychom to pochopili. Jak my, lékaři, tak pacienti.

0/0
30.3.2012 21:25

sevillano

...

zajímavý, že téměř ve všech podobných případech v českém zdravotnictví, kdy "se něco podělá" (což se prostě občas bohužel stává) a někdo to odskáče životem nebo trvalými následky, se krátce poté nemocnice nebo lékař vždy vytasí s posudkem, že nikdo nepochybyl....takže všude na světě ve všech oborech lidé dělají chyby, jen lékaři v ČR ne....no doufám, že je hodně dlouho nebudu potřebovat :-/

+4/0
30.3.2012 14:51

Alaman

I když to zní krutě

... pro příště doporučuji domácí porod. Dítě by při něm určitě umřelo a tento problém by se neřešil.

+1/0
30.3.2012 14:31

Pohodomil

Re: I když to zní krutě

;-D...zní to děsně krutě...;-D

0/0
30.3.2012 14:32

sn63

Re: I když to zní krutě

zní to krutě ale je to hnusná pravda.

+2/0
30.3.2012 14:39

Scarlett from Scottland

Re: I když to zní krutě

nene, za to by taky mohli doktoři, páč by je stejně volali a nestihli by to včas ;-D

+1/0
30.3.2012 14:32

Alaman

Re: I když to zní krutě

Taky si myslím

0/0
30.3.2012 14:33

Scarlett from Scottland

když v článku vůbec nepíšou o co vlastně jde

a co se stalo.... tak to je těžký.

0/0
30.3.2012 14:28

Pohodomil

Re: když v článku vůbec nepíšou o co vlastně jde

To nevadí, zdejší internetoví odborníci mají stejně jasno.;-D

0/0
30.3.2012 14:33

sn63

S DEFINITIVNÍ PLATNOSTÍ

Zakázat porody ---jsou nebezpečné doma i v porodnici

+3/0
30.3.2012 14:09

Leinad

Zakázat domácí porody

Pak to takhle dopadá. ;-O;-€

Rodit se bude jenom pod dohledem odborníků, nejlíp ze zkumavky.

0/0
30.3.2012 14:07

andulicka

Zvíře

jsem veterinář, ale pokud už zvíře jednou rodilo císařským řezem, tak pokud s tím majitel souhlasí, tak ho nikdy nenechám rodit normální cestou, protože to v 90% stejně skončí císařem...je to můj subjektivní názor a moje zkušenost...praktikovala bych ji i na lidi...zda nesou vinu lékaři, nebo ne, nechť rozhodne soud...

+1/0
30.3.2012 14:06

sn63

Re: Zvíře

trpíte taky profesionalni deformací?? Řekl jste někdy o ženě že je březí??

0/0
30.3.2012 14:21

Scarlett from Scottland

Re: Zvíře

není to jedno? stejně má nejspíš pravdu

+5/0
30.3.2012 14:27

andulicka

Re: Zvíře

běžně :-) s kolegyněmi si říkáme, že jsme březí :-)

+1/0
30.3.2012 14:54

ppp

Re: Zvíře

Navíc pokud žena již rodila císařským řezem je při 2. porodu vaginální cestou vysoké riziko ruptury dělohy v místě jizvy po 1. porodu. Dneska rodí císřem každá druhá zpovykaná "celebria", takže týhle mamince nevyhověli třeba jen proto, že porodník co na ní bohužel zrovna vyšel je ortodoxní zastánce spontánních porodů za každou cenu.

+2/0
30.3.2012 14:24





Najdete na iDNES.cz