Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakážeme vjezd kamionů do Prahy, shodli se pražští zastupitelé

Starosta Prahy 4 Pavel Horálek přišel na jednání pražského zastupitelstva s radikálním návrhem, jak řešit problém s kamiony v Praze - zakázat jim vjezd na území Prahy. Jeho návrh zastupitelé nakonec schválili. Pokud vše půjde podle představ města, Praha se kamionů zbaví v létě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpes4

jednoduché řešení

funkční obchvat prahy bez nutnosti platit mýto. Cílem je odvést dopravu z Prahy. Jenomže v ČR to funguje tak, že cílem je "odvést dopravu za účelem vyššího výběru mýtného" - a to nefunguje. Pořád bude spousta dopravců, pro které se vyplatí hledat další a další kličky ve městě kvůli úspoře pár desítek tisíc na mýtném. Což se jim až tak moc nedivím.

0/0
31.3.2012 8:06

Honza13

Zákaz nic neřeší.

Zákaz vjezdu náklaďáků ve Kbelské mezi Kolbenovou a Poděbradskou řidiči kamionů nerespektují. To samé v ulici K Horkám. Zákaz bez kontroly je k ničemu.

0/0
30.3.2012 21:14

Honza13

Logistika, aneb proč tolik jezdí kamiony.

Firma z Ostravska mi do Prahy poslala zásilku. Sledoval jsem trasu. Z Ostravska do centrály Ejpovice (u Plzně), pak zpátky na překladiště v Ostravě, potom překladiště Modletice (u Prahy). Takže balíček jel přes Prahu 4x.

Podobně zásilka z Itálie jela oklikou přes Německo.

0/0
30.3.2012 21:10

kiv

Geniální napad

Něco zakážeme a problém zmizí ...;-D

Co takhle reinvestovat aľespoň 50% z toho, co silniční doprava přináší do rozpočtu (tedy cca 60-70  mld) a do dvou tří let je po problému..:-/ Ne, my těmito daněmi raději  lepíme jiné díry typu přebujelé administravivy, důchodů a stovky zhola zbytných úřadů a státních institucí a pak přirozeně dopravní infrastruktura vypadá jak v Albánii  ...

+1/0
30.3.2012 19:44

ajgor

Snad temhle vykrikum ze tmy magistratu neverite?

Je to jen kaleni vody pro vytvoreni vyhodnejsi pozizice pri vyjednavani s vladou, aby uz konecne zacla neco delat s dostavbou prazskeho okruhu. Jestli si sporilovsti mysli, ze zakaz kamionu projde, jsou naivky jeste vetsi nez jsem si myslel. V momente, kdy by tohle proslo, udelaji stejny zakaz vsechny vesnice na "objizdne" trase a je vymalovano. Ty silnice tam absolutne nejsou staveny na takovou zatez. A az v zime napadne snih, chtel bych to tam videt. Tohle je nejvetsi kachna za letosni rok.

0/0
30.3.2012 11:38

Ruler

je jednoduchý zakázat něco

ale horší je dát jinou variantu... když není obchvat, kudy tedy? (nejradši bych taky kamiony zrušil, ale když se řekne A, musí se taky říct B)

0/0
30.3.2012 10:52

Volejbalové kladivo

řekl bych, že tohle je válka.

Skutečně může každá obec zakázat vjezd kamiónů nebo i veškeré dopravy? Předpokládám, že teď si to odhlasuje každá obec a kudy pak budou jezdit kamióny?

0/0
30.3.2012 9:23

Honza13

Re: řekl bych, že tohle je válka.

Jezdit nebudou. Zase budeme jíst čerstvý chleba od pekaře z konce ulice a ne rozpečený z Itálie. Znojemské okurky se nebudou vozit do Španělska a španělské do Prahy. Budeme pít vodu z vodovodu ve svém bytě a ne balenou z vovovodu pár set km vzdáleného.

Svět se vrátí do normálních kolejí.

0/0
30.3.2012 21:23

ramride

Doufám, že se pražští zastupitelé,

a všichni, kdo je v tom nápadu podporovali, shodli rovněž na tom, že nebudou spotřebovávat nebo používat nic, co kamiony přepravují.

0/0
30.3.2012 7:59

Neutrální Nick

Re: Doufám, že se pražští zastupitelé,

Opatření se týká tranzitu, vtipálku...

0/0
30.3.2012 9:30

ramride

Re: Doufám, že se pražští zastupitelé,

Chcete mi teda říct, že nikdo z nich nikdy nepoužíval nebo nespotřeboval nic z kamionu, který třeba pro změnu obtěžoval lidi jinde?

Chci říct - pokud chceme zboží přepravované kamiony, měli bychom se smířit s tím, že tu jsou. Možná by měli mít všechny návěs z plexiskla, aby každý viděl, že je to zboží pro něj, které se veze.

0/0
30.3.2012 10:36

Neutrální Nick

Re: Doufám, že se pražští zastupitelé,

Ach jo.... ;-DRv. Nevadí.

0/0
30.3.2012 12:01

captain cook

diky, fialová ovce, za video link

R^R^R^

0/0
30.3.2012 3:29

captain cook

Re: diky, fialová ovce, za video link

http://www.youtube.com/watch?v=KqO6Yb4OnJU

R^R^R^

0/0
30.3.2012 3:30

hafusak2

To je nápad přímo genitální!!!!

Ať si kamionů užijí na malých vesnicích kolem Prahy na okreskách a místních komunikacích. RvRvRv

+1/0
29.3.2012 21:55

Martin111

Re: To je nápad přímo genitální!!!!

Ale jo, proč ne. Přes Prahu se to hnalo desítky let, ať si taky užijí na vesnicích.

0/0
30.3.2012 16:35

mpes4

Re: To je nápad přímo genitální!!!!

kdyby přes prahu nevedla hlavní dopravní trasa a nekončily tam téměř všechny dálnice v ČR, tak by dnes Praha byla taky jenom vesnicí.

0/0
31.3.2012 8:09

akzar

Jde o to, zda

jde o nějaké obyvatele Spořilova. Po tom co na ODS prasko v poslední době je nutné přesunout pozornost na nějakou jinou kauzu. Tím nejjednodušším je učinit sporné a svým způsobem kontroverzní rozhodnutí, jako je toto. Radikalismus pánů zastupitelů je však úsměvný. Věřím, že si obyvatelé Prahy zapamatují jména těch, kteří nám tu tak dobře vládnou a kteří nejsou schopni "dýchat" za své město. Nekoncepčnost řízení Prahy v poslkedních letech je tristní...;-€!

0/0
29.3.2012 20:11

kenx

Bendl a Rath

Bendl a následně Rath jako představitelé Středočeského kraje jsou hlavními viníky současné situace. ŘSD mělo plány, ministerstvo dopravy mělo peníze, jediné co chybělo byla dohoda na místní úrovni a to jde právě za těmito panáčky. S lidmi se dá dohodnout vždy, dokonce jim není třeba dávat pytle s penězi, spousta věcí se dá udělat, jak jim pomoci. Ono by úplně stačilo, kdyby se nekšeftovalo s pozemky a kolem plánovaného koridoru se nestavělo - okruh Prahy se tam plánuje už 20 let. Specialisté na tohle jsou třeba Újezd, ale i Běchovice a další. Tipuju si, že znám výsledek, ale vůbec z něj nemám radost. Bude se razit monstrózní tunel s monstrózním rozpočtem pod ornou půdou a lehkou výstavbou ;-O

0/0
29.3.2012 18:11

Keni

Re: Bendl a Rath

Spořilovské částečně chápu, ale ať navrhnou nějaké řešení. Ono zde nikdy nepůjde zakázat jízdu kamiónů, ale mezinárodní trnazit zde nemá opravdu co dělat. Jedno z řešení by bylo rozdělit provoz na Spořilov a Jižní spojku s tím, že je zákaz odbočení z Jižní Spojky na D1. Na to stačí kamery.

Jinak je to částečně i chyba Spořilovksých, protožese jedná o stovky metrů a ta silnice je ta minimálně 20let. Takže si tam měli zařídit vysázení nějakých topolů jako hlukovou bariéru. Zbytek silnice je v hlubokém zářezu a zde by to díky stromům, na které je místo úplně vyřešilo.

Ono by stačilo, kdyby Praha přestala jakkoliv podporovat Běchovice a veškeré peníze na jejich obslužnostm rekonstrukci atd dala Spořilovu na nějaké řešení odhlučnění atd a k tomu obnovila původní stav a provoz kamiónů na staré Kolínské. To by se pak to dokončení okruhu dokázalo.

Silnice někudy vést musí, na Spořilově již je a provoz zde bude z důvodu obslužnosti z D1 od 5.Května po Průmyslovou vždy.

0/0
29.3.2012 18:40

Neutrální Nick

Re: Bendl a Rath

Řešením by bylo dobudovat 100m sjezdu z 5. května na Jižní spojku u T-Mobilu na Roztylech. Sice by se tím zahradil sjezd z Jižní spojky na ulici Hlavní, ale to by myslím byla velmi přijatelná "ztráta".

+1/0
29.3.2012 18:57

captain cook

Re: Bendl a Rath

naprosty souhlasR^R^R^R^R^

0/0
30.3.2012 3:14

kenx

Re: Bendl a Rath

A opačný směr?

0/0
30.3.2012 6:53

Volejbalové kladivo

Re: Bendl a Rath

ten už tam je

0/0
30.3.2012 9:26

Neutrální Nick

Re: Bendl a Rath

Co s opačným směrem 8-o?

0/0
30.3.2012 9:31

kenx

Re: Bendl a Rath

Představitelé Prahy 4 věděli o zákazu nákladní dopravy na Jižní spojce dávno. Dokonce to v dlouhém předstihu věděla i veřejnost o problematiku se zajímající (diskuze na ceskedalnice.cz). Teď je pozdě hledat systémová řešení, co jdou rychle realizovat. Naschvály se problém také nevyřeší, myšlenka zákazu vjezdu kamionů do Prahy je směšná a nerealizovatelná. V zájmu státu je, aby doprava fungovala. Takže dočasně se takto odůvodní návrat části kamionů na jižní spojku i mezi D1 a D5 s cílovým řešení dostavby úseku D1 - Běchovice, kde se obávám už reálně půjde postavit jen zmíněný tunel.

0/0
29.3.2012 19:04

Bezkoruny

Už je to tady

;-D ČD se těší - návrat k slávě železnic!

0/0
29.3.2012 18:04

karelman

Re: Už je to tady

Mohla by se zavést lodní doprava ze Smíchova do Brandejsa:-/

0/0
29.3.2012 18:12

karelman

Vidím to jako potenciální předmět referenda podle K. Peak.

Otázka byy zněla: Chcete, aby kamiony jezdily kolem vašeho domu?

0/0
29.3.2012 18:03

Hynek Vilém Jarmila reloaded

kudy má jet v Praze kamion z Plzně do Hradce?

Nějak jsem nepochopil, kudy ten kamion má tedy správně jet. Tedy jak se dostane z plzeňské D5 třeba na Hradeckou D11, případně z D1 na ústeckou D8.

0/0
29.3.2012 18:02

karelman

Re: kudy má jet v Praze kamion z Plzně do Hradce?

Odpověď. Kamion z Plzně do Hradce jet nemá :-/

+2/0
29.3.2012 18:05

Neutrální Nick

Re: kudy má jet v Praze kamion z Plzně do Hradce?

Z Plzně do Hradce: D5 -> R1 -> D1 -> Spořilovská -> Jižní spojka -> D11.

0/0
29.3.2012 18:06

loupeživý baron

Cože?

???

0/0
29.3.2012 18:00

jakadlec

zastupitelé zvednou ruku pro každou dementnost

my mimopražští se shodujeme na tom, že pražáci by měli mít zákaz opouštět prahu a užívat si svejch vymožeností jako třeba vyhrazeného parkování

+1/0
29.3.2012 17:54

we_ah

Re: zastupitelé zvednou ruku pro každou dementnost

Mas recht, dobrovolne uz taky nevyjizdim za hranice Praglu, kdyz uz preci jen musim a manzelka me donuti, poradne se nadechnu az kdyz na D1 vidim Jizak.

+2/0
29.3.2012 17:57

Bushfucker

zakazy jsou oblibena temata zoufalcu

A tak zakazme do prahy jezdit aji vesnicanum, homousum a barevnejm, aby meli prazaci klid na praci a prostor na parkovani.i

+1/0
29.3.2012 17:33

we_ah

Re: zakazy jsou oblibena temata zoufalcu

Nic moc, ale s tema vesnicanama 100% souhlas!!!

+4/0
29.3.2012 17:55

fialová ovce

Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

račte se podívat na video z dnešního rána http://www.youtube.com/watch?v=KqO6Yb4OnJU

+1/0
29.3.2012 16:16

Neutrální Nick

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

To bylo kvůli nehodě kamionu u lanovýho mostu. Stálo to až na Chodov...

+1/0
29.3.2012 16:33

fialová ovce

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

Jo, a něco takového se přihodí jednou za sto let, že? Je to každou chvíli něco!

0/0
29.3.2012 16:42

Neutrální Nick

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

Tak takováhle kolona se opravdu neděje každý den, týden ani měsíc. A pokud se v ranní špičce rozsype kamion přes 3 pruhy ze 4 (včetně odstavného), tak se kolona udělá i na tom nejdokonalejším okruhu a jeho okolí.

.

Navíc na mostě je drtivá většina osobáků, tedy převážně místní lidé, co jedou do práce. Pokud jim vadí kolona aut, mohou jet busem. Ráno většinou platí co auto, to jeden člověk.

.

Ale aby to nevypadalo, že jsem příznivcem stávajícího řešení, to rozhodně ne. Byl bych všemi deseti pro co nejrychlejší dobudování 100m propojení mezi 5. května a Jižní spojkou a ten štrůdl kamionů ze Spořilovské by zmizel.

+1/0
29.3.2012 16:47

fialová ovce

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

To nejsou místní, co jedou do práce, to jsou mimopražští, kteří na Hlavní najedou z Jižní spojky a skrz Spořilov si nesmyslně zkracují cestu na P 10 a dál. Hlavní je takhle zahnojená denně ve špičce.

+1/0
29.3.2012 18:05

Neutrální Nick

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

Nevěřím, že by někdo dobrovolně jel sídlištěm s x semafory, když může jet po "dálnici". Možná když je Jižní spojka zacpaná.

0/0
29.3.2012 18:09

doktor_bota_2

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

Jestli jsi to točil ty, tak bys měl omezit alkohol, takhle výrazný třas rukou po ránu moc jiných vysvětlení nenabízí.:-/

+1/0
29.3.2012 18:05

fialová ovce

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

Zaprvý si netykáme, ale budiž, stoupni si v tom provozu na ten most s kamerkou do auta a udrž rovný obraz, když ten most se klepe jak ratlík. Ani se stativem by to nebylo rozklepaný.

+1/0
29.3.2012 18:09

fialová ovce

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

nerozklepaný, mělo být

0/0
29.3.2012 18:11

Neutrální Nick

Re: Pro všechny, jimž je Spořilov obehraná písnička

Myslel jsi ten most, na kterém ta auta stojí na červenou?

;-DRv

0/0
29.3.2012 18:19

sámvelkýmao

no

nechal bych je tranzitovat někde přes centrum a to týdne by padlo rozhodnutí..... ale když to někoho nepálí.....

0/0
29.3.2012 16:09

JUDr. Lawyer

Souhlasím, jednoznačně

Praha se s tím problémem prala dost dlouho, její obyvatele to stálo už dost nervů. Ať se teď zapotí Středočeský kraj a desítky obcí, v nichž začne peklo. A nechť jdou jejich právem rozzuření obyvatelé vypálit Běchovice a Suchdol a místní sobce, kteří leta blokují stavbu silničního okruhu kolem Prahy, který by pomohl úplně všem.

+2/0
29.3.2012 16:04

phi

Re: Souhlasím, jednoznačně

vyplait suchdol pro zachranu sporilova, hm :)R^

0/0
29.3.2012 17:46





Najdete na iDNES.cz