Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radiace v reaktoru ve Fukušimě je stále desetkrát vyšší než smrtelná dávka

Druhý reaktor poškozené japonské jaderné elektrárny Fukušima 1 se stále potýká se smrtelně vysokou úrovní radiace a s nedostatkem vody, která ho má chladit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pivodlak

Radiace v reaktoru ve Fukušimě je stále desetkrát vyšší

Tato závažná informace mne utvrdila v přesvědčení, že nepolezu do reaktoru ve Fukušimě. Já jsem si to teda řikal i před tim, ale teď už to tak vidim zcela jasně.

0/0
28.3.2012 21:50

pettyo

Re: Radiace v reaktoru ve Fukušimě je stále desetkrát vyšší

Taky bych řekl, že radiace u jádra reaktoru je vždy.

0/0
30.3.2012 23:32

Nenic mi me triangly

Fukushima = Cernobyl na steroidech

Je Fukushima nebo neni, zvedneme limity a samozrejme neni ;-D;-D;-D

0/0
28.3.2012 19:55

Bartiqe

hladanie katastrofickych sprav

10x vyssia radiacia nez smrtelna uroven - to je situacia kazdeho jadroveho reaktoru...

Jedina zaujimavost je tu upresneny udaj o hladine chladiacej vody.

0/0
28.3.2012 19:27

Davidzyx

Překvapivé .... v jaderném reaktoru je jaderné záření

Čímž nechci bagatelizovat tu nehodu, ta elektrárna je zničená, ale v jaderném reaktoru se nebydlí a i neporouchaný reaktor musí dlouhé roky stát, než je možné provést jeho likvidaci.

+2/0
28.3.2012 14:36

Rubik1

Re: Překvapivé .... v jaderném reaktoru je jaderné záření

Ono těch reaktorů je tam více a u dvou z nich se palivo protavilo stěnou reaktoru. Navíc ty reaktory pořád musí chladit vodou. To znamená, že nedokážou zastavit únik radiace. Uvedené hodnoty znamenají, že není nemůžou reaktor nijak zlikvidovat, ani zabetonovat. Fakt je, že důležitým údajem by pro lidi byla i úroveň radiace vně kontejneru.

0/0
28.3.2012 18:36

Bartiqe

Re: Překvapivé .... v jaderném reaktoru je jaderné záření

1. nebolo potvrdene, ze by sa palivo pretavilo mimo reaktorovu nadobu. Uvazuje sa o milimetrovych trhlinach. Navyse za stenou reaktoru je ochranna obalka prave pre pripad takejto havarie. Na odstranovani havarie to nema zasadny vplyv.

2. dochladzovanie musi prebiehat pri kazdom odstavenom reaktore - toto nesuvisi s havariou.

3. zabetonovat reaktor sa neodporuca, pretoze potom stratite prehlad, co sa vo vnutri deje. Odporucany postup je pockat 20 rokov a potom reaktor rozobrat.

+1/0
28.3.2012 19:32

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Překvapivé .... v jaderném reaktoru je jaderné záření

Podle některých zde se už dávno protavilo mimo kontejment a teď míří někam ke středu Země.... ;-)

0/0
29.3.2012 10:56

pettyo

Re: Překvapivé .... v jaderném reaktoru je jaderné záření

Zabetonovat je to nejhorší co můžeš udělat.

0/0
30.3.2012 23:37

Nenic mi me triangly

Fukushima je Cernobyl na steroidech

:-)

0/0
28.3.2012 14:18

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Fukushima je Cernobyl na steroidech

To už jsem taky někde čet... :-)

0/0
28.3.2012 14:31

Nenic mi me triangly

Re: Fukushima je Cernobyl na steroidech

to hlasam od lonskeho roku, kdy se psalo, a mistni bojovnici obhajovali tuto havarii jako maly problem :-)

0/0
28.3.2012 14:33

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Fukushima je Cernobyl na steroidech

Za malý problém to neoznačoval nikdo, jistě se jedná o megaprůser. Ale furt je to nic proti ostatním škodám, co vznikly následkem tsunami.

0/0
28.3.2012 14:37

Stoura

Re: Fukushima je Cernobyl na steroidech

Nic je asi trochu silné slovo. Škody, způsobené zemětřesením a tsunami skrz tu elektrárnu, tvoří odhadem tak čtvrtinu celkových škod přírodní katastrofy (u elektrárny je zahrnuto  odškodné). Jediné, v čem je havárie té elektrárny ve srovnání s tsunami nicotná, je počet mrtvých.

+1/0
28.3.2012 14:43

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Fukushima je Cernobyl na steroidech

Jj, já to nechci zlehčovat, ale v podstatě diskutujem k článku, který konstatuje, že je pravděpodobně v kontejmentu vysoká radiace. Což je blbost, protože na to je v případě havárie určen. Mnohem užitečnější by byla odpověď na otázku, jak moc je poškozený a nakolik těsní.

0/0
28.3.2012 15:10

Nenic mi me triangly

Re: Fukushima je Cernobyl na steroidech

netesni miliony kubickych ,etru radioaktivni vody je v oceanu, unik radiace neni lokalizovan a stale unika, kdyz se pomyslelo na evakuaci Tokya tak to asi stalo za to nemyslis? Hmm asi ne.

0/0
28.3.2012 18:52

beldor4

Nerad..

Nerad vam to rikam ,ale v reaktoru v dukovanech bude taky vyzsi nez smrtelna davka ;-DNemel by o podobnych vecech psat redaktor , ktery ma alespon zakladni vzdelani ?:-PRv

+1/0
28.3.2012 13:20

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Nerad..

Podpis chybí, ale tipuju to na humanitární vzdělání a fyzika za čokoládu.

0/0
28.3.2012 15:42

Rubik1

Re: Nerad..

Redaktor pouze překládá ze zahraničních zpráv. Stěžujete si tedy na špatném místě. Ledaže by nebylo přípustné pouze překládat.

0/0
28.3.2012 18:38

Englishman

Katastrofa!

Uvnitř reaktoru je smrterlná dávka radioaktivity! 8-o Plán přestavět vnitřky reaktorů na hotel se tak bude muset odložit. :-P

+4/0
28.3.2012 12:09

Tomáš16

Re: Katastrofa!

;-DR^

0/0
28.3.2012 12:10

Santa1

Místní aktivisti jsou trapní.

Sám se považuji za střízlivého příznivce jaderné energetiky, ale to co předvádějí místní jaderní aktivisti, jak napadají každou zprávu vydanou iDnesem, jak tu v diskuzích poučují redaktory, to je fakt dost ubohé. Podle nich by přípustná zptáva o Fukušimě, pokud by vůbec takovou zprávu připustili, mohla vypadat asi jako ta předělávka dětské říkanky z pera komiků Svěráka a Uhlíře: Ententýky dvě hmoždinky, mladý člověk šel z metra, byl v čepici a obutý a NIC SE NESTALO.

+6/0
28.3.2012 11:33

Stoura

Re: Místní aktivisti jsou trapní.

Stačilo by, aby redaktoři uvedli konkrétní hodnoty.

To, že se ve Fukušimě nic nestalo, je tvrzení, které prozatím používali jen protijaderní aktivisté, aby si jej vzápětí mohli slavně vyvrátit.

0/0
28.3.2012 11:46

Jožin z planin

Re: Místní aktivisti jsou trapní.

No, hned první příspěvek k tomuto článku v podstatě tvrdil, že je celé okolí čisté, což samozřejmě není. Samozřejmě kdyby se vzaly nejvyšší hodnoty přirozené radiace (v jistých Íránských lázních), tak to asi jinde v Japonsku vyjma některých částí areálu poškozené elektrárny nebude řádově horší. Což neznamená, že by to bylo dlouhodobě zdraví prospěšné (i když v tom Íránu to prý nikomu moc nevadí).

0/0
28.3.2012 11:57

Stoura

Re: Místní aktivisti jsou trapní.

První příspěvek mi připadl jako trolling, takže jsem jej nebral vážně.

0/0
28.3.2012 12:01

-drb-

Re: Místní aktivisti jsou trapní.

Neřekl jsem, že celé okolí je čisté, řekl jsem, že v celém okolí je radiace už nižší než přirozené pozadí v ČR. V ČR máme přirozené pozadí průměrně 3,5 mSv/rok, v některých oblastech 10-20 mSv/rok (což je mimochodem srovnatelné třeba s Finskem). V Japonsku jsou na většině území kolem Fukušimy už hodnoty pod 20 mSv, zhruba polovina je pod 10 mSv. Nicméně Japonsko je oblastí s velmi nízkou přizenou radioaktivitou (dokonce snad pod 1 mSv/rok) a mají snahu svá území vyčistit zpět na tuto úroveň. Nicméně třeba v Indii na některých místech přesahuje přirozené (!) pozadí 100 mSv/rok a nemají žádný nadměrný výskyt rakoviny.

Takže ano, nic strašného se skutečně nestalo. Přestože se jednalo o starou elektrárnu, která nebyla konstruována na takové zemětřesení, byly následky havárie velmi malé. Už v tuto chvíli je okolí skutečně bezpečné a to, že se Japonci snaží oblast vyčistit ještě více, je jen ctí. Mají vynikající zájem o své občany. Pro mne je Fukušima důkazem,že jádro lze provozovat bezpečně

+2/0
28.3.2012 12:18

Jožin z planin

Re: Místní aktivisti jsou trapní.

Pokud dobře vidím například zde http://www.osel.cz/index.php?clanek=6163, tak je tam asi 40 km dlouhý a 3 až 10 km široký pás, kde je roční dávka vyšší než 50 mSv. To už je srovnatelné jen s těmi neaktivnějšími přírodními zdroji, kterých je na Zemi opravdu jen pár.

+1/0
28.3.2012 13:14

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Místní aktivisti jsou trapní.

Tento článek je výjimka - obsahuje hodnotu 70Sv/h, nejspíš v kontejmentu. Ale už nic nepíšou o jeho těsnosti a velikosti případných úniků, což je pro život v okolí podstatně důležitější.

0/0
28.3.2012 12:12

celim

Možná by stálo si přečíst kvalitnější informace:

http://www.osel.cz/index.php?clanek=6163

a nebo toto:

http://www.osel.cz/index.php?clanek=6196

0/0
28.3.2012 11:25

Duce Mia Luce risorto undici

Re: Možná by stálo si přečíst kvalitnější informace:

Díky.R^

0/0
28.3.2012 13:52

články zásadně nečtu!

ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

už pár dní po havárii bylo jasný, že se ty palivový tyče protavily do země pod reaktorem, jen se to pěkně tutlá, tak jako u každý velký havárie. Za 10 let toho budeme vědět víc.

Ještě dnes si vzpomínám na to, jak nás před x lety, když se ještě stavěl temelín, na škole přesvědčovali, že ta elektrárna bude naprosto bezpečná, že když z reaktoru vyteče voda, tak se reaktor sám zastaví. ;-D

+2/0
28.3.2012 11:24

tobino

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

nepleteš si to s tou  lapálijí na ukrajině ?

0/0
28.3.2012 11:27

celim

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

No faktem je, že už kvůli konstrukci a umístění je JETE podstatně bezpečnější než Černobyl a nebo vzpomínaná Fukušima, která je na zemětřesením a cunami ohroženém pobřeží a navíc jeuž dost zastaralá.

0/0
28.3.2012 11:28

Bodie8

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

To s tou vodou je pravada. Voda funguje jako moderátor, který zpomaluje neutrony a ty pak s větší úspěšností rozbíjejí jiné atomy. Takže problém není s tím, že by pokračovala jaderná reakce, ale v tom, že je zde zbytkové teplo a teplo z rozpadu nestabilních automů.

0/0
28.3.2012 11:35

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

Do země? To máš odkud?

V článku je jen, že "více než polovina palivových tyči se protavila jádrem na podlahu primárního ochranného obalu." ALe to už nezní tak katastroficky, že?

0/0
28.3.2012 11:50

články zásadně nečtu!

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

"V článku je jen..."

to je právě to tutlání. Nemám pochyb o tom, že se to palivo tou podlahou protavilo a skončilo kdesi pod reaktorem.

0/0
28.3.2012 12:08

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

Nemáš pochyb, ale zdroj informací k takovému tvrzení nemáš.... Tak obviníš TEPCO, Drábovou a novináře z tutlacího spiknutí....

0/0
28.3.2012 12:14

Rubik1

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

Není žádný důvod pro domněnku, že by se palivo neprotavilo kontejnerem. V originálním článku píšou jen opatrně "The other two reactors that had meltdowns could be in even worse shape. " Zároveň tam ale také píší, že jsou protavené 3 reaktory, pouze reaktor č.2 vydržel. A to je ten, u něhož provedli tato měření radiace. Voláte po uvedení zdroje a sám jste žádný neuvedl pro svoji argumentaci. Zdroj: http://www.guardian.co.uk/environment/2012/mar/28/fukushima-reactor-radiation-levels

0/0
28.3.2012 18:44

Modrý a zelený blesk

Re: ta voda se vám vsakuje do podzemních vod.

citujete guardian, doufám, že víte, co to znamená

0/0
29.3.2012 10:28

tobino

xxxxxx

při haváriji jaderného zařízení se to jaksi stává

0/0
28.3.2012 11:07

Michail

Smrtelna radiace uvnitr reaktoru

no to je ale prekvapeni!

Evropska Komise na navrh odborniku z Idnes vyda novou smernici narizujici pro cloveka neskodnou uroven radiace uvnitr reaktoru :-)

+3/0
28.3.2012 11:02

Jožin z planin

Re: Smrtelna radiace uvnitr reaktoru

Ehm, oni nemysleli uvnitř reaktorové nádoby (tam to fakt nikoho nepřekvapí), ale uvnitř primárního kontejnmentu, kde za normálního provozu výrazně zvýšená radiace není. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, co se stalo, to ještě není tak extrémní a rozhodně ne překvapivé.

0/0
28.3.2012 11:50

Stoura

Re: Smrtelna radiace uvnitr reaktoru

Ona tam i za normálního provozu je zvýšená radiace. Neutrony reaktorovou nádobou pronikají.

0/0
28.3.2012 11:53

Jožin z planin

Re: Smrtelna radiace uvnitr reaktoru

Pravda, neutrony jsou svinstvo. Ale pokud je reaktor normálně odstaven, tak by tam mělo být bezpečno.

0/0
28.3.2012 11:59

Stoura

Re: Smrtelna radiace uvnitr reaktoru

V příspěvku, na který jsem reagoval, se nepsalo o odstavení, ale o normálním provozu.

0/0
28.3.2012 12:03

Stoura

Dávka a radiace

Obávám se, že autor článku pomotal dohromady dávku a úroveň radiace. Protože dávka je dána úrovní radiace vynásobenou časem. Bez uvedení času nelze  oě hodnoty porovnat. Stejně jako nelze bez uvedení času porovnat rychlost auta s tím, jak daleko dojelo.

+2/0
28.3.2012 10:56

-drb-

Radio Jerevan dodává

Radio Jerevan ke zprávě idnes dodává. Zvýšená radiace není v celé Fukušimě, ale překvapivě pouze uvnitř jednoho z poškozených reaktorů. V celé oblasti je naopak už radiace nižší než je přirozená radiace např. u nás v ČR.

Ach jo, miluju tyhle katastrofické články. Fakt nechápu, proč máte potřebu takhle mystifikovat... :(

+7/0
28.3.2012 10:36

Vanguard

Re: Radio Jerevan dodává

Tak to je opravdu hodnotný příspěvek...nebo ta elektrárna ve Fukušimě není? A když se u nás mluví o Temelínu, nemyslí se obvykle jaderná elektrárna a ne stejnojmenná obec?

0/0
28.3.2012 10:45

vendelin

Re: Radio Jerevan dodává

Jo, ale podle nadpisu předpokládám, že radiece je objektu elektrárny, ale pna zatím je pouze uvnitř reaktoru, kde je to naprosto normální. Za poplašné zprávy tohoto typu by měli zavírat.:-(

0/0
28.3.2012 10:51

Vanguard

Re: Radio Jerevan dodává

Poplašná zpráva? proboha, měj trochu soudnost...

0/0
28.3.2012 11:12





Najdete na iDNES.cz