Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nestavějte nám rizikovou křižovatku, ale kruhový objezd, prosí Přílepy

Obyvatelé Přílep na Kroměřížsku mají strach z chystané nové křižovatky, která u obce vznikne po stavbě obchvatu Holešova. Bojí se, že se křížení stane místem častých nehod. Sepisují proto petici, aby zde vznikl kruhový objezd. Během pouhých šesti dní už ji podepsalo 1 600 lidí, a to nejen z Přílep.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nikit

Kruháč ne!

A už je to tu zase. Vzhledem k záměru odklonit transit z Holešova na Bystřici se opět dostáváme do diskuze, zda plánovaná dálnice neměla náhodou vést na Valmez a dále na Makov namísto Púchova.

Nicméně petici, argumenty a následnou výstavbu kruhového objezdu, bych neviděl tak žhavě. Není nic zvláštního na klasickém křížení dvou cest. Takových existuje mraky a nejsou nijak rizikové. Obzvláště pokud se jedná o dědinu jako jsou Přílepy. Takový provoz tam zas nemají. Pokud k nehodě opravdu dojde a to může dojít i na kruháči, místní si jistě poradí a nepojedou zbytečně do Fryštáku, nýbrž to vemou přes Žopy anebo Žabárnu. Samotný kruháč pak akorát naštve řadu šoférů. Na rovném úseku je to o čuňu. No a pokud kraj počítá s využitím cesty tak, jak počítal s využitím průmyslové zóny, tož to můžeme být v klidu. Důležité je ovšem říkat polopravdy a manipulovat s lidmi, to chápu.

+5/0
25.3.2012 21:01

petrolhead

Re: Kruháč ne!

To je jako s dálnicema, všichni je chtějí pokud ovšem nepovedou u nás za humnama - ale někudy vést musí.

Ten kruháč bude zase nebezpečnej pro ty co pojedou po hlavní - kolik já viděl u kruháčů těch rozbitých středů..

+1/0
25.3.2012 21:04

J.Bond

Re: Kruháč ne!

Na kruháč přijedou všichni po hlavní, jde o to, aby lidi nejezdili jako pra.sata

0/0
25.3.2012 21:14

Nikit

Re: Kruháč ne!

V okamžiku kdy se bude silnic I. třídy křížit se silnicí nižší třídy pomocí kruháču, můžeme si myslet, že každý jede po hlavní, ale nebude tomu tak. Záleží opravdu na vytíženosti té nebo té silnce i na jejím vedení. ZajeĎte si najeden taký vtipný kruháč u obchvatu v Holicích.

0/0
25.3.2012 21:28

Neutrální Nick

Re: Kruháč ne!

Běž prosím vrátit řidičák. Na kruháč se přijíždí po vedlejší, protože auta na kruháči mají přednost.

0/0
26.3.2012 9:56

bar.bu.do

Re: Kruháč ne!

... ovšem jen tehdy, je-li na příjezdu značka Dej přednost nebo Stopka ...

0/0
26.3.2012 15:38

J.Bond

Re: Kruháč ne!

;-D;-D jo díky za podporu, pan chytrej se ozval.. Samo, že jsem to myslel tak, že přednost řeší až ta kruhová křižovatka.. A když teda všichni nepřijíždí po hlavní, přijedou všichni po vedlejší :-) Jinak řidičák už mám 23 let, tak to by byla škoda ho vracet ;-(

0/0
26.3.2012 17:59

Nikit

Re: Kruháč ne!

Přesně to mám na mysli. A teď ještě jeden příklad za všechny. Je léto, na poli je vysoká kukuřice a jedete do mírné pravotočivé zatáčky mimo obec. Na konci zatáčky, kdy čekáte že už nebude zatáčet, najednou ostrůvek 50 m před obcí a vy musíte v 90km/h nečekaně zabrat ještě víc. Právě jste přijeli do Třebětic od Hulína. Já to znám, vy to možná znáte, ale představte si cizího šoféra jak na to musí vytřeštit oči.

0/0
25.3.2012 21:14

petrolhead

Re: Kruháč ne!

Taky mám jeden takový oblíbený ostrůvek v zatáčce i včetně buzer-semaforu na rychlost. Čekám kdy ho někdo rozmlátí, protože když na té červené někdo stojí a někdo jede v protisměru tak vozidla bez ABS mají tak 80% šanci na slušnou nehodu.

0/0
25.3.2012 21:40

J.Bond

Re: Kruháč ne!

No tak Třebětice jsou i s předpokladáanou vysokou kukuřicí videt pěkně z dálky.. Řidič nemůže být překvapen, znám to tam.. I když ten ostrůvek je tam opravdu nešťastně řešen..blbě se tudy projíždí..

0/0
25.3.2012 21:48

Nikit

Re: Kruháč ne!

:) Dědinu vidíš to je jasné, ale ne ten ostrůvek. Ten určitě ne.

0/0
25.3.2012 21:49

J.Bond

Re: Kruháč ne!

:-) šak o to jde, víš že za zatáčkou začíná dědina, tak nemůžeš jet nadoraz až ke značce.. To je bohužel běžně k vidění, 90 km a brzda až za označníkem obce :-P

0/0
25.3.2012 21:57

nakej_nick

Re: Kruháč ne!

Mno ... tam to dobře vykoumali ... takže kolem toho ostrůvku mívám od Huléna ještě tak 75 (trojka a mírná brzda), opačný směr i víc, ty prasácké cedule kus za posledním barákem ignoruju.

Podobně z Holešova za přejezdem - tam posunuli ceduli až za jekýsi areál, to byl děs. Pak to sice vylepšili 70 km/h, ale o víkendu tam není ani noha, netuším proč se tam vléct.

0/0
25.3.2012 23:21

Neutrální Nick

Re: Kruháč ne!

Pokud jedeš tak, jak máš, nemůžeš v tom místě mít žádný problém (znám to tam).

0/0
26.3.2012 9:57

J.Bond

Re: Kruháč ne!

1. Vy si vedete statistiku klasických křižovatek a jejich rizikovost?

2. cesta nevede jen do Přílep a cesta je hojně využívána cyklisty, kteří směřují na cyklotrasu směr Rusava

0/0
25.3.2012 21:13

Nikit

Re: Kruháč ne!

Statistiku si nevedu, to máte pravdu, ale stačí, když budete jezdit aspoň po republice každý den a uvidíte ta kvanta nehod. A nebo ne? Já je spíše vidím mimo křižovatky. Jo a cyklisti! Taky jsem cyklista a neviděl bych v tom problém. Jinak můžeme to řešit cyklostezkou budeli nejhůř.

0/0
25.3.2012 21:17

J.Bond

Re: Kruháč ne!

Bude hůř, na cyklostezky již nejsou peníze, byly podporovány i z fondů EU, to již je hudba minulosti.. Prostě mě štve, že tu každý řeší bezproblémový plynulý průjezd po obchvatu a nikoho nezajímá osud lidiček, co tudy jezdí do práce, nebo cyklistů..rodiny s dětmi.. Kde mají sakra jezdit? Už vidím řidiče na obchvatu, jak ohleduplně zpomalí jízdu při průjezdu budoucí klas. křižovatkou.. ha ha

0/0
25.3.2012 21:44

Nikit

Re: Kruháč ne!

No ono jde o to, že tu obchvat vůbec neměl být. měla by tu být dálnice. Tím by se to vyřešilo. Nedokážu si představit jak kamiony v hustém sledu jezdí na Bystřici posléze těmi klikatými prdelovicemi dále až do ValMezu. Valmezáci následně Holešováky za jejich průmyslovou zónu zežerou. Ti co pak odbočí v Bystřici na Hranice, aby se dostali na Ostravu, ti si taky dají po tom návrší tam.

0/0
25.3.2012 21:53

J.Bond

Re: Kruháč ne!

Hmm to je pravda, hlavně že bude doprava odkloněna z Holešova.. Je to problém mnoha míst, patřiční lidé, co o tom rozhodují dávno zaspali.. Doprava je i v Bystřicí p.H. a okolí hodně velká

0/0
25.3.2012 22:00

p_n_3

Re: Kruháč ne!

Cyklisti jsou opravdu to poslední co mě zajímá a právě co oni někdy předvádí na kruháčích...

0/0
28.3.2012 23:22

Neutrální Nick

Re: Kruháč ne!

Nesmysl. Na kruháči nemůže dojít k nehodě takového typu, kdy hlupák z vedlejší nedá přednost autu jedoucímu po hlavní třeba 100 km/h.

Kruhový objezd má dvě zásadní výhody oproti klasickému křížení: je výrazně bezpečnější a zajišťuje výrazně plynulejší provoz.

0/0
26.3.2012 9:55

Sidonie_11

Re: Kruháč ne!

Je fakt, že bych to taky neviděla až tak černě, jako lidi z Přílep a okolí. Ti totiž asi vycházejí ze zkušeností z křižovatky, co je zrovna na ilustračním fotu - u sjezdu z kroměřížské dálnice na hranici Zlínského a Olomouckého kraje (teď se mi nevybavuje název nějaké obce poblíž). Jenže na té změnili přednost a lidi holt jezdili po paměti. :-P

A jen detail: Žabárna je vlastně Fryšták - média takovéto detaily prostě neřeší. ;-)

0/0
26.3.2012 11:03

p_n_3

Re: Kruháč ne!

Kojetínská křižovatka, za to by měl někdo viset.... ovšem s přílepy to nemá nic společného, nedá se to srovnávat.

0/0
28.3.2012 23:24

p_n_3

Re: Kruháč ne!

Ten argument s nehodou mě fakt pobavil :-)

Jinak ten kruháč mi přijde zbytečný, není to žádná frekventovaná cesta z Přílep, navíc nová křižovatka, tam nehrozí žádné extra problémy jako třeba u Kojetína... vesničani zase hledají problém tam kde není, neví co jsou to dopravní problémy, zácpy,....

0/0
28.3.2012 23:20

petrolhead

proboha

Proč se teda dělá obchvat když smyslem není objet rychle město. To můžem rovnou postavit dětské hřistě ale povolit vstup až od 18ti, aby se někdo nezranil. Pokud to dobře chápu, tak Přílepáci přijíždějící z vedlejší pochybují o své vlastní schopnosti zastavit na stopce - pak ovšem není pomoci.

0/0
25.3.2012 19:47

nakej_nick

Re: proboha

Rychlost zabíjí!!Smyslem je odvést dopravu z městských ulic.

Obyvatelé Přílep by rádi projížděli bez dlouhého čekání, na kruháč se vždycky dostaneš snadněji v porovnání s průjezdem napříč přes hlavní.

+1/0
25.3.2012 20:05

ježo

Re: proboha

Ale obchvat má smysl,pokud to město objedu rychleji,než kdybych jel přes něj.Kruháč patří do města,nebo na srovnatelné silnice.

+2/0
25.3.2012 20:10

nakej_nick

Re: proboha

"Kruháč patří do města,nebo na srovnatelné silnice." ... ano, totéž už jsem psal níž, prý jsou to srovnatelné silnice - moc se mi to nezdá

Rychlejší by to bylo i s kruháčem http://www.mapy.cz/s/3oKw A-C

+2/0
25.3.2012 20:27

Nikit

Re: proboha

Dovolím si nesouhlasit s tím že rychlost zabíjí. Na rychlosti není nic víc nebezpečného než na pomalé jízdě. To co je opravdu nebezpečné jsou manévry. Představte si že jedete po cestě 110, máte nadupanou káru, dobře jí znáte a jste dobrý šofér. Neriskujete, zbytečně nepředjíždíte, něděláte prasárny a auto máte v perfektním technickém stavu. Dojedte strejdu, kterýmu se nelíbí, že máte lepší a rychlejší auto. Co strejda udělá? Zadupne vám to, aby vás vyškolil? To je nečekaný manévr. Vám to brzdí lépe, takže to stihnete také zašlápnout, ale za vámi už vás dojel kamion. Smůla. Vy budete viník, protože jste logicky jel rychle.

0/0
25.3.2012 21:10

ježo

Re: proboha

Hele nech to na lidi kteří už něco najezdili.

0/0
25.3.2012 21:14

Nikit

Re: proboha

No vždyť říkám.

0/0
25.3.2012 21:19

nakej_nick

Re: proboha

to byla ironie ... s panem petrolheadem se totiž v těchto diskusích na 99% shodneme

omlouvám se, že jste to nepochopil ;-)

0/0
25.3.2012 22:56

petrolhead

Re: proboha

Zdravím...;-)

0/0
26.3.2012 15:36

staříček

Re: proboha

Pokud vím, tak obchvat spojuje silnice druhé třídy č. 438 a

490, a stále ještě platí že se smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici

pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Tak si strč nadupanou káru za klobouk protože při 90 již nesmíš předjíždět.

0/0
26.3.2012 15:24

petrumr

Re: proboha

na dětským hřišti platí jiná pravidla jak na silnici a každý hrací prvek je od-do jiný na roky děcek.!!

0/0
25.3.2012 20:07

dld

Re: proboha

Pletete si pojem a průjem, smyslem obchvatu není rychle objet město, ale jen objet město. Na "rychle" se stavějí rychlostní silnice a dálnice. Teoreticky by to všem mohlo být jedno, ale žijeme v ČR. Ta je plná idiotů a hňupů žijící ve své neomylnosti a nesmrtelnosti = jedu rychle a nic se mi nestane, jsem bůh a starám se jen o sebe. A jak jsem psal níže, téměř vždy to odnese nevinný.

A mimochodem, tento slavný obchvat začíná pidi kruháčem u Martinic, to je zajímavé ... jak to žádnému z odpůrců kruháčů nevadí. Jó, jestli to nebude tím, že oni jen kecají na netu a nevědí ani, kde nějaký Holešov natož Přílepy jsou.

+1/0
25.3.2012 20:43

petrolhead

Re: proboha

pokud něco začíná kruháčem tak je to jedno, hlavně že se nemusí se zbytečně zpomalovat 90-10-90 v půlce

0/0
25.3.2012 20:50

ježo

Re: proboha

Psal jsem tady asi třikrát,že místní situaci neznám.Smysl obchvatu samozřejmně je objet město rychleji.proč bych si mněl zajíždět x kilometrů,při stejném čase?

+3/0
25.3.2012 20:53

staříček

Re: proboha

A já si vždy myslel, že smyslem obchvatu je dostat tranzitní

dopravu z města a teprve pak se jedná o rychlost. A konkrétní případ. Přes

Holešov pojedeš 50,  téměř o dva km delší

trasu a ještě dva pruháče. Mimo pofrčíš 90

0/0
26.3.2012 15:31

arber

Kruhový objezd

je rozhodně bezpečnější, a provoz nezpomalí významně. Až tam zemřou lidi, jistě se to za nemalé peníze předělá na kruhový objezd a všichni zodpovědní budou chytří.

0/0
25.3.2012 19:08

ježo

Re: Kruhový objezd

Záleží na vytíženosti.Ten kruháč to samozřejmně zpomalí dost výrazně,tedy pokud nebude mít průměr sto metrů.

+1/0
25.3.2012 19:54

petrolhead

Re: Kruhový objezd

Moderní řešení je řídit celý svět podle toho, aby si blbci nemohli ublížit.

+2/0
25.3.2012 19:58

ježo

Re: Kruhový objezd

Obecně máte pravdu.V danném případě nevím,neznám to tam.

0/0
25.3.2012 20:05

bar.bu.do

Re: Kruhový objezd

... kruhový objezd provoz zpomalí naprosto ...

... tam, kde nikdy nebylo kolon, teď budou ve všech směrech ...

0/0
25.3.2012 21:22

petrumr

stopka

zastavil u mně v Hradisku chlap a ptal se mně, kde je odbočka na Kojetín, že jede od Brna a já mu povídám, kde jsi stavěl na té STOPCE, tams měls jet do leva.A on na mně, že jede pořád po hlavní a žádná stopka tam nebyla........!!

0/0
25.3.2012 18:58

nakej_nick

Re: stopka

njn ... viz ilustrační foto :-/

ten by si možná nevšiml ani kruháče

0/0
25.3.2012 19:55

petrumr

Re: stopka

byla to dieslová omega s tmavýma sklama-Spz BZ.Půl hodiny jsem o tym přemýšlel, kdo vše jezdí po silnicích.Ale tady na kroměřížsku máme špičkovýho dopravního inženýrka, který dá dej přednost v jízdě na hlavní od hulína na odbočku dálnice/skaštice.Proč tam je nevím, nejsem dopravní inženýr;-O!!

0/0
25.3.2012 20:05

nakej_nick

Re: stopka

?

to jakože tady http://www.mapy.cz/s/3oJY už není Hulín - Břest hlavní silnice?

0/0
25.3.2012 20:13

petrumr

Re: stopka

ne, když jedeš od hulína-kroměříž, tak na světelné křižovatce je dej přednost v jízdě-jak se odbočuje na skaštice.Je to hlavní silnice, od duby je vedlejší a od skaštic taky vedlejší.

0/0
25.3.2012 21:34

nakej_nick

Re: stopka

aha ... jo, Hulín<->KM je hlavní a na Skaštice a k Dubovi je vedlejší, co je na tom špatně?

tak to bylo před dálnicí a je to tak dál - naštěstí tam neudělali stejnou nehoráznou pitomost jako na té kojetínské křižovatce (ilustr.snímek)

0/0
25.3.2012 23:00





Najdete na iDNES.cz