Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Popravili jsme oba atentátníky z metra, potvrdil běloruský režim

Bělorusko popravilo oba muže odsouzené k trestu smrti za loňský dubnový atentát v minském metru. Byli popraveni navzdory zahraničnímu odporu a navzdory výzvám, aby Minsk od absolutního trestu upustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondrej.varoscak

Civilizace...

Celá naše kulturní civilizace, pokud se to tak dá nazývat, se vymezuje vůči těm bývalým právě schopností chápat jedinečnost lidského života i v jeho negativní podobě. Jsme schopni nezabít člověka, který na přechodu přejede dvě děti, stejně jako jsme schopni .. a máme na to prostředky, abychom společensky nebezpečné jedince od společnosti oddělili. Jen díky schopnosti posuzovat individualitu a vinu jsme se vymanili od středověkých schémat. Dosáhli jsme mimořádné úrovně naší společnosti i díky tomu, že si vážíme života, byť by byl sebeubožejší... všimněte si rozdílu oproti zemím, kde život, potažmo následky zbavení života či zmrzačení, nic neznamenají (SAE, Arábie vůbec, Irán, Pakistán, Afghánistán). Naše kultura je možná náchylná k přehlížení některých varovných signálů, ale na druhou stranu je velmi silná v uvědomění si ceny svobody a ceny života. A jestli mi někdo vyčte, že 15 lidí v Minsku má podle mě nižší cenu, tak nepochopil vůbec nic. Chcete trest smrti? Tak žijte tam, kde je...

0/0
19.3.2012 23:35

ondrej.varoscak

Re: Civilizace...

Původně jsem to napsak pod jiným nadpisem, ale cenzor zasáhl...:-/

0/0
19.3.2012 23:36

zdenanek

atentát

nebudu hodnotit režim, ale je to spravedlivý trest. Snad by se jim měl někdo omluvit ? Ať do toho starý režim a 50 tá léta nikdo neplete. Toto byla vražda za bílého dne. Já bych ty parchanty poslal na gulag, hrdiny.!!!!

+1/0
19.3.2012 20:09

ondrej.varoscak

Re: atentát

ano, a tady si právě perfektně rozporujete... "Já bych ty parchanty poslal na gulag, hrdiny" ... na gulag, ne na onen svět ... vyjádřil jste to přesně.R^

0/0
19.3.2012 23:32

Markpoko

Re: atentát

Vite, jenze problem je, ze byli odsouzeni pochybnym rezimem. At si dictator Lukasenko rika co chce, je neveryhodny. Kde mate jistotu, ze to ti kluci opravdu udelali? Co kdyz jen byli nepohodlni a cely vybuch pripravila KGB a tyto dva obetovali? Kdyby byli souzeni a shledani vinnymi v demokraticke zemi nereknu ani pul slova, ale v Lukasenkove rezimu?

V dobach nedavno minulych z vas STB byla schopna vytriskat jakekoliv priznani taky a pak vas klidne popravili, ale tu dobu jste vy nezazil, co?

0/0
9.5.2012 3:19

Antidukat

Trest smrti za tohle je OK, ale justice, která ho vynesla,ne

Trest smrti je v rukou režimu, který v Bělorusku vládne, hodně nebezpečná hračka. V takovém případě smrdí celá kauza - výslechy, shromažďování důkazů a manipulace s nimi, dost neobvykle rychlý termín poprav... Samo za sebe už hovoří zákaz odvolání se proti nejvyššímu trestu. Takže je pak pouze na Lukašenkovi, jestli ho podepíše či ne...

Připomíná mi to 50. léta minulého století v ČSSR:-/

+1/0
19.3.2012 10:22

BMBMBM

Re: Trest smrti za tohle je OK, ale justice, která ho vynesla,ne

V te dobe ČSR.....

ČSSR byla od roku 1960.

0/0
22.3.2012 0:01

carlosIV

Správný rozsudek!!!! taky by se u nás měl zavést

0/0
19.3.2012 8:12

DADAnce

Re: Jděte všichni do prdele....

To jistě. Natož špagát, který se dá použít opakovaně. Navíc v případě justičního omylu nemusíte poškozenému vyplácet náhradu za roky v base... Prostě samé výhody.:-)

0/0
19.3.2012 14:22

DADAnce

Re: Jděte všichni do prdele....

Pardon - omyl ve vlákně.:-/

0/0
19.3.2012 14:30

DADAnce

Re: Jděte všichni do prdele....

Pokus číslo dvě (č.jedna se zatoulal jinam): Ještě ekonomičtější je špagát, dá se použít opakovaně.... A v případě justičního omylu nemusíte pooškozeným vyplácet odškodné za roky ve vězení... Ekonomicky samé výhody. A zbyde víc na vrcholné představitele.;-)

0/0
19.3.2012 14:34

DADAnce

Re: Jděte všichni do prdele....

Aha - asi smazali ten příspěvek, na který reaguju. Děkuju, admine!:-(

0/0
19.3.2012 14:37

ondrej.varoscak

Re: Jděte všichni do prdele....

Ano, smazali ... btw. bylo to moje autorské dílo, tak by se tak k němu mohli chovat :-))) ale ok, původní text bez toho "hanlivého" nadpisu jsem zveřejnil znova, pár postů výš ...

0/0
19.3.2012 23:37

Pierre de Croissant

Naopak poprava takových teroristů zachraňuje další životy

nejen u islámských teroristů vidíme, jak páchají další násilí a únosy, aby dosáhli osvobození svých vězněných členů. Proto je teroristy lepší popravit, aby jejich soudruzi neměli důvod nebo příležitost toto činit.

0/0
19.3.2012 13:46

Pierre de Croissant

Re: Naopak poprava takových teroristů zachraňuje další životy

asi porucha vlákna

0/0
19.3.2012 13:47

Bezkoruny

Jaká žádost o milost?!

R^ Běloruský režim dobře udělal - tohle nemá co dělat s politikou! Byli to gauneři!

+2/0
18.3.2012 22:30

DADAnce

Re: Jaká žádost o milost?!

Pokud to byli oni...

+2/0
18.3.2012 23:57

Markpoko

Re: Jaká žádost o milost?!

A jak to vite?

Nebo jen soudite podle toho co vam kdo nabulikuje (v tomto pripade Lukasenko)?

A lidi jako vy maji voledni pravo... neni divu ze to v Cesku vypada tak jak to vypada...

0/0
9.5.2012 3:23

Kuzma Matvejič

No byla to jen sranda.

Zabit 15 lidi a 300, nebo kolik zmrzacenych lidi.? Klukovina to byla?????;-O

+1/0
18.3.2012 22:22

pepe1212 bol zmazany

bude clanok aj o kazdom popravenom

v usa? alebo o kazdom nezakonne drzanom na quantaname?

o bielorusku mame asi tak pravdive info ako o irane. nase nezavisle media.

0/0
18.3.2012 22:12

Ejsí

No tak je popravili, a co má být?

V Číně, Korei i v USA popraví spousty lidí a nepíše se o tom. Nechci se zastávat Běloruska, ale trochu se tento zájem o senzaci přehání.

0/0
18.3.2012 19:52

Sharpe

Re: No tak je popravili, a co má být?

ve vetsine statru USA trest smrti nemaji a jinak se tam musi prokazat vina mimo vsechny pochybnosti, takze to trva az 15 let. Takze popravovat nekoho, ze vlada potrebuje nekoho poravit, jako v Belorusku, neni zase ten spravny pristup i kdyz sem jinak pro trest smrti

+3/0
18.3.2012 20:22

Walter White

Co to blabolis zase?

"vlada potrebuje nekoho popravit" 8-o

0/0
19.3.2012 1:16

DADAnce

Re: Co to blabolis zase?

Často.;-) V tomhle případě, aby se Lukašenko předvedl coby razantní vůdce, který je schopen ochránit svůj lid.

0/0
19.3.2012 8:09

_Kryštof_

Jestli to udělali,

tak nemám nic proti.

+3/0
18.3.2012 19:22

DADAnce

Re: Jestli to udělali,

To je právě to... jestli.

0/0
18.3.2012 23:58

košťálka

Re: Jestli to udělali,

přiznali se? přiznali. Jestli to bylo vynucené...ale jestli ne, je to v pořádku-teroristé nemají právo na nic

0/0
19.3.2012 7:43

DADAnce

Re: Jestli to udělali,

Přiznal se jen jeden... Navíc ten spěch s popravou...Fakt to na mě nedělá dobrý dojem.:-(

0/0
19.3.2012 8:02

Antidukat

Re: Jestli to udělali,

Komunistický režim u nás takhle vyráběl teroristy přímo velkosériově.:-/

+1/0
19.3.2012 10:32

telecum

proč to nejde i v Evropě

kdy už si konečně z takových řešení vezme falešně humánní Evropa příklad??? proč není takový trest možný i v celé Evropě a hlavně u nás?? konečně by se zase něčeho ti hajzlové začali bát a ne těch fešáckých kriminálů s televizí, jídlem, posilovnou a podobně....

+1/0
18.3.2012 18:49

sámvelkýmao

no

dobrá zpráva pro slušné lidi, špatná pro kriminálníky.....bravo bělorusko.....

0/0
18.3.2012 18:33

zajicek jacicek

Re: no

Souhlas.

0/0
19.3.2012 3:08

orangexx

Absolutně v pořádku...

Kriminálníci, co bombami zabíjejí nevinné lidi, si nic jiného nezaslouží...

V tomto případě bych šel ještě dál a veškerý jejich majetek by měl propadnout v prospěch pozůstalých...

+2/0
18.3.2012 17:34

Two-by-four

Re: Absolutně v pořádku...

Jak vis, ze to je v poradku ? 

Prisny trest pro kriminalniky je na miste, ale nejdriv jim zlocin musis dokazat nade vsi pochybnost u nezavisleho soudu. A specielne v pripade trestu smrti je absolutne nezbytne prokazat vinu bez jakychkoliv pochybnosti.  Az pak je to vporadku 

V tomto pripade se zda, ze alespon jeden z obvinenych se priznal pod natlakem.  Takove procesy zname i od nas z 50.tych let.  A to je priznacne pro vsechny totalitni rezimy.  Je mozne, ze i zde se jedna o justicni vrazdu, jako pachali i nasi komuniste.

+1/0
18.3.2012 18:34

telecum

Re: Absolutně v pořádku...

co to máš za názory?... z lidí jako ty je mi na zvracení...přirovnávat dva ubohý teroristy, kteří se nezmůžou na nic jiného, než odpálit bombu mezi obyčejnými lidmi, ke komunistickým procesům...to se musí Horáková v hrobě obracet, když ji přirovnáváš k takový lúze....

0/0
18.3.2012 18:46

Two-by-four

Re: Absolutně v pořádku...

Ja ty dva neprirovnavam k nikomu, protoze o nich moc nevim.  Ale porovnaval jsem podminky  a system v jakem byli odsouzeni. Neni pochyb, ze nekdo spachal teroristicky cin a zpusobil civilni obeti, ale nejsem uplne presvedcen, ze ti dva (neobvykle rychle) popraveni nebyli jen obetni beranci.  Jeden z nich tvrdil, ze drivejsi doznani bylo vynuceno. 

A nemam zadnou duveru v system, kde se nelze odvolat, aby cely pripad byl znovu posouzen nestrannym soudem.  A v tom tento pripad byl podobny tem co drive probehly u nas.  Myslim, ze jsi vubec nepochopil pointu me reakce vyse.

+1/0
18.3.2012 20:47

telecum

Re: Absolutně v pořádku...

a co o tom systému víš?? informace čerpáš jen z "nezaujatých" českých médií...jasně, že řekl, že přiznání bylo vynucené, co by také patnáctinásobný vrah měl jiného říkat, aby si zachránil kůži...

0/0
18.3.2012 20:52

ondrej.varoscak

Re: Absolutně v pořádku...

O co o tom systemu vis ty (vy)?... odkud cerpas(cerpate) informace?Rv

0/0
19.3.2012 0:49

modrozlodějskej fógl

Re: Absolutně v pořádku...

Jj. když Amíci flákli bez jakéhokoliv soudu Ládina který se vzdal, tak bylo vše OK!

0/0
18.3.2012 19:01

Sharpe

Re: Absolutně v pořádku...

Nebo cesi popravili Haidrycha bez radneho soudu

+1/0
18.3.2012 20:24

karelka3

Re: Absolutně v pořádku...

teď jsi to totálně pohnojil Sharpe!8-o

0/0
18.3.2012 23:03

nowicjan

musíme...

Musíme se ještě od Bělorusů hoooodně učit....

+8/0
18.3.2012 14:04

honer

Re: musíme...

Blbe..

+1/0
18.3.2012 19:31

marty2ban

...

Vrazi 15 lidí mají ,,lidská práva" ? Proč ?

+8/0
18.3.2012 14:01

DADAnce

Re: ...

Protože jsou to lidi. A navíc není jasný, že to byli vrazi. Za necelý rok to vypátrali, odsoudili i vykonali... To trochu smrdí.

0/0
19.3.2012 0:01

Dabi

A

na popravy v prý nejdemokratičtější zemi v USA tihle potentáti stejně

0/0
18.3.2012 13:35

EasyR1.7

Re: A

Proč mám takový neodbytný pocit, že jsi nám chtěl něco sdělit ?

+5/0
18.3.2012 13:53

jedenactikilovakoule

Re: A

R^;-D

0/0
18.3.2012 14:02

Dabi

Re: A

to je jen jednoduchý rébus

0/0
18.3.2012 14:24

Sharpe

Re: A

No ze na ty popravy v Belorusku muze USA,

0/0
18.3.2012 20:25





Najdete na iDNES.cz