Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel reportér ČT Karel Vovesný, spáchal sebevraždu

Z obrazovky České televize odešel před více než rokem. Teď je jasné, že Karel Vovesný se na ni už nevrátí. Ve čtvrtek si vzal život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

OrignalTrotl

Deprese?

Proč všichni mluvíte o depresích. Rozhlédněte se kolem sebe, otevřete oči a kochéjte se. Ukažte mi jediný rozumný důvod proč mám v tomhle světě žít? Proč, pro co? Už chápu před čím mě rodiče celý život chránili. Před tímto hnusným světem, kde slušnost a poctivost nemám co dělat. Takže jaképak deprese. Jen blázen spí dobře. Je to nemoc vidět pravdu? Nebýt svině? :-/

+4/0
17.3.2012 9:45

nespokojný

Peníze jsou víc,než zdraví a lidský život...

Měl jsem podobný případ v rodině. Takové lidi naši takéodborníci často mají za simulanty.To se stáva ve společnosti,kde peníze vítězí nad zdravím a životem...

+2/0
17.3.2012 4:35

ODS čstější než Standův kříšťál

Depky jsou velký svinstvo

mě kolikrát drží nad vodou už jen ta pro kterou bych do ohně skočil - dcera

:-(

+7/0
16.3.2012 23:41

infinitissimus

Podobný případ jako byl Karel Svoboda a mnozí další.

Je poměrně překvapivé, že při dnešním rozvoji nejrůznějších psychofarmak nemá medicína k léčbě této bipolární afektivní poruchy neboli maniodepresívní psychózy (byť psychóza je takové ošklivé slovo, navozující představu různých halucinací, což rozhodně není tento případ) žádné spolehlivé prostředky. Člověk by očekával, že pokud pacient spolupracuje se svým terapeutem a nemá žádné jiné objektivní problémy (rodinné, finanční, jiné fatální zdravotní obtíže), nemůže to dojít až tak daleko, že si vezme život.

0/0
16.3.2012 22:29

Králík z klobouku

Re: Podobný případ jako byl Karel Svoboda a mnozí další.

Hergot to tebe teda v léčebně ty fráze nabušili důkladně. Ale ne na každého to funguje.

0/0
17.3.2012 3:51

infinitissimus

Re: Podobný případ jako byl Karel Svoboda a mnozí další.

Nevím jak to v léčebně chodí, nikdy jsem tam nebyl.  Na rozdíl od tebe, který s tím má patrně bohaté zkušenosti.

0/0
17.3.2012 12:18

karlík X

Škoda

kluka mladýho!:-(

+1/0
16.3.2012 21:59

MartinRascal

njn

Mám taky deprese ale neublížil bych sobě. Vim že kdybych si v kritický moment nevzal prášek mohlo by to dopadnou pro někoho zle respektivně buď pro něj nebo pro jeho majetek. Jsem hroznej psychouš když mě něco vytočí :P

0/0
16.3.2012 21:44

CeleronD

Sebevražda je v takovém případě

řešením nahovno.

+1/0
16.3.2012 21:30

vtip7312

Deprese

Mnozí tady píší pravdivé a důležité informace. Že deprese je svinstvo, a že pro člověka, který ji netrpěl je to něco nepředstavitelného. To je naprostá pravda. Sám jsem depresí onemocněl. Teď pomocí léků je mi mnohem lépe, a žiji skoro normální život. Ale ty první měsíce, kdy to propuklo bylo něco strašného. Ani svému nepříteli bych to nepřál. Deprese je mnoho druhů. Ale u té těžké deprese se nejedná o nějakou špatnou náladu zaviněnou stresem z práce apod. Všechny pocity člověka jsou v podstatě jen chemické reakce v mozku. A když tato chemie nepracuje jak má, tak nejste schopni nikdy cítit sebemenší radost. Cítíte jen prázdnotu, nesnesitelnou hořkost a touhu nežít. Ani děti, ani bohatství, ani žádný jiný krásný dar ve vás nevyvolají sebemenší radostnou emoci. Když má někdo zlomenou nohu, tak každý chápe, že ten člověk nemůže běhat. Ale když někomu nefunguje chemie v mozku, tak to není vidět.

+4/0
16.3.2012 16:49

lbc.koko

Re: Deprese

i tak to jde překonat bez prášků a pouze vůlí.. záleží na osobě, která s tím bojuje... jen prášky nepomohou, člověk se primárně musí chtít lepšit... potíž je v tom, že někteří už nestojí v určitých chvílích ani o to... a v tom je to zákeřné

+2/0
16.3.2012 16:57

vtip7312

Re: Deprese

Máš pravdu, že člověk musí chtít. Ale jak jsem psal, je hodně druhů depresí. A také každý organismus je jiný. Někdy stačí brát dva měsíce, a člověk je z toho venku. Někdo to zvládne úplně bez léků. Prostě to přejde. Ale někdy to člověk musí brát trvale do konce života, jinak se to po měsíci vrátí. Ale není to nic strašného. Nemá to žádné vedlejší účinky. Neuspává, netlumí...pouze podporuje správnou funkci chemie (nemluvím o Neurolu atd., které se berou jen v případě nutnosti). Dneska existují tzv. antidepresiva třetí generace. Beru každý den jednu malou tabletku, a jsem v pohodě. Ale pak jsou i ještě těžší případy, kdy ani tabletky nepomáhají, ale to už je opravdu extrém, a musí se přejí na další silnější léčbu...Ale z 98 % to jde zvládnout prakticky do normálního stavu. Jen to chce bojovat (vydržet) a pochopení okolí (rodiny).

+2/0
16.3.2012 17:04

bar.bu.do

Re: Deprese

... deprese znamená, že vůle není ...

0/0
16.3.2012 21:19

Ivana32

Re: Deprese

Deprese je nemoc, ne permanentní špatná nálada, jestli to nevíte.

0/0
17.3.2012 18:07

bar.bu.do

Re: Deprese

... vím, a vím, že vůle s ní nic nezmůže ...

0/0
18.3.2012 7:40

Plukovnik1

Re: Deprese

Na sto procent souhlasim. Mam stejny problem a vim, ze jen ten, kdo tim prochazi, vi, o cem se tady mluvi. !!

0/0
16.3.2012 23:01

Rubik1

Re: Deprese

Tomu, co píšete, nevěřím. Věřím tomu nad vámi.

+2/0
16.3.2012 17:04

LaHa1

Re: Deprese

Já mu naprosto věřím,vím o čem píše. Jak se zmiňuje v jiném příspěvku,zlomenou nohu vám věří všichni.Psychické problémy málokdo.A že je to někdy peklo.

+1/0
16.3.2012 17:19

.coinneach.

Re: Deprese

:) Když onemocněl depresí, byla první věc, na kterou mě lékaři upozorňovali, že to nelze vyléčit vůlí....zlomenou nohu také nevyléčíte vůlí:-)

+1/0
16.3.2012 19:39

Králík z klobouku

Re: Deprese

Zlomenou nohu taky nevyléčíš práškama, které potlačují příznaky. Musíš v první řadě tu nohu dát dohromady a zafixovat, hojení pak probíhá víceméně samo. A stejně je to i s depresí: musíš si dát život dohromady a pak se to hojí samo.

0/0
17.3.2012 3:56

bar.bu.do

Re: Deprese

... endogenní deprese nemá vnější příčinu a žádné dávání života dohromady nepomůže ...

0/0
17.3.2012 6:04

kuba_dvorak

Re: Deprese

By zjevne nevite, o cem pisete

0/0
17.3.2012 12:26

tuan4

Re: Deprese

..........deprese není svinstvo-je to nemoc!

Svinstvo je politika-tam to slovo pasuje!

+2/0
16.3.2012 20:01

Durofirt

Deprese je tichy a Stálý Zabiják

Musím reagovat na to co se reportérovi stalo,Je to opravdu strašně smutné,když člověk stále slyší jak umírají lidé kteří nikomu nic zlého neudělali,a většinou to tak je v tomto světě že umírají lidé kteří moc trpí. Znám co to je deprese a je to strašně bolestivé, prožívat bezvychodné situace,kdo to nezažil nemuže pochopit jak strašně sou ty stavy Bolestivéé mnohem horší!!! než jakákoli jiná bolest. Všem kdo zažil držím palce at přežijí tyto Muka a mohou jít zase dáál.

+2/0
16.3.2012 16:46

lbc.koko

Re: Deprese je tichy a Stálý Zabiják

Na světě umírají všichni lidé.

+1/0
16.3.2012 17:00

Jánošíkův dech

spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

kariera se nechysta, doma starnouci manzelka s migrenou a  rozmazlene ditko, radikalni zmeny vyzoru - masivni plesateni, vrasky, mlade holky kolem dvaceti jsou uz fakt pase. Dusiva hypoteka na krku, porad pocit nedostatku penez a ztraty svobody, castne myselni na pry lepsi minulost pred dvaceti lety, nostalgie.

+5/0
16.3.2012 16:42

Jánošíkův dech

Re: spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

zpousty... maji deprese :-)

0/0
16.3.2012 16:43

Rubik1

Re: spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

Něco málo na tom bude. Ale slovo "zpousty" neznám.

0/0
16.3.2012 17:07

Jánošíkův dech

Re: spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

ani ja, dopletl jsem sam sebe  :-)

0/0
16.3.2012 17:28

infinitissimus

Re: spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

35 - nejlepší léta mého života, to co píšete tak cca od 45 a výše.

0/0
17.3.2012 12:21

Ivana32

Re: spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

To jste popsal váš stav?  Věřte tomu, že v 35+ ještě zdaleka všechny ženy nejsou stárnoucí s migrénami, trošku se kolem sebe rozhlédněte.

0/0
17.3.2012 18:06

Jánošíkův dech

Re: spousty lidi ve veku 35+ ma deprese

mozna jo. Nejsou, ale zacinaji byt

0/0
17.3.2012 21:57

mashingun66

Deprese je svinstvo.

Rv

+11/0
16.3.2012 13:56

DieL

suď a budeš souzen ...

některým z vás to asi nic neříká

+7/0
16.3.2012 13:32

nenovak

Práce s lidmi člověka psychicky ničí. Navíc on informoval

nejenom o nesporných věcech, ale i o věcech sporných. Třeba mu někdo vyčetl, že jej neprávem očernil v televizi, a protože byl p. Vovesný slušný člověk bez hroší kůže (tedy žádný Reportér ČT, Na vlastní oči apod. investigativních inkvizičních pořadů), tak jej hryzalo svědomí. Třeba si byl jako reportér vědom toho, že stejně nikdy neví, kde je skutečná pravda, a přesto musel svou práci vykonávat. Zhruba stejně depresivním povoláním může být finanční poradenství.

+4/0
16.3.2012 13:28

dracekv1

Re: Práce s lidmi člověka psychicky ničí. Navíc on informoval

Nic takového by mě nedonutilo nechat napospas svoje děti. Zajistit jejich budoucnost je můj smysl života.

+2/0
16.3.2012 14:13

halagajda

Re: Práce s lidmi člověka psychicky ničí. Navíc on informoval

Clovece vy opravdu nemate poneti co deprese je... Takto(jako vy) uvazuje zdravy clovek, ne nekdo kdo trpi depresi.

+15/0
16.3.2012 14:21

dracekv1

Re: Práce s lidmi člověka psychicky ničí. Navíc on informoval

Nejspíš máte pravdu R^

0/0
16.3.2012 14:22

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Práce s lidmi člověka psychicky ničí. Navíc on informoval

kdepak, určitě má pravdu :-/

0/0
16.3.2012 16:17

maruširi.vr.11

Nějak nám tady umíraj lidi

;-(

+1/0
16.3.2012 13:20

oldfashioned Kokodák v2

Re: Nějak nám tady umíraj lidi

a včera nic;-D

0/0
16.3.2012 16:07

AlBunda

Re: Nějak nám tady umíraj lidi

lidi jsou smrtelní-to je překvápko

0/0
16.3.2012 21:38

nenovak

Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

nestálo za nic, tak snad aspoň existence těch dětí mohla p. Vovesného odradit od sebevraždy. Každopádně je to tragédie a pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast.

+5/0
16.3.2012 13:13

Sprintujici.stonozka.4

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

vzal jsi mi to z prstů

0/0
16.3.2012 13:15

Bozako

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

V urcitych pripadech dojde psychicke utrpeni pri depresi tak daleko, ze jedinou myslenkou toho cloveka je skoncit tu bolest. Pak uz je v jakemsi myslenkovem tunelu, kdy neni schopny videt nic okolo sebe.

+21/0
16.3.2012 13:17

Bouše

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

Těžko soudit.  S k u t e č n é  deprese (ne depka) zacvičí s každým.

+3/0
16.3.2012 13:18

Bílý rytíř

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

Kdo nezažil, nepochopí. Člověk se dostane do bodu, odkud není návratu. Řeči o rodině a dětech jsou úplně mimo. Deprese je zabiják.

+16/0
16.3.2012 13:29

mysimysi

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

Proto je deprese tak vážná nemoc. Nic vás tu neudrží. Ani děti, ani manželka, je to šílený, každodenní boj, který se jen těžko vyhrává. Kdo nezažil, nepochopí!!!

+13/0
16.3.2012 13:29

ignacius01

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

existujou zensky ktery zavrazdi v depresich po porodu i vlastni dite ... o depresi nemate ani sajn.

+2/0
16.3.2012 14:07

nenovak

Re: Má dvě děti a spáchá sebevraždu. I kdyby všechno na světě

To je laktační psychóza a vražda novorozence matkou je z tohoto důvodu privilegovaným (nižší trestní sazba) trestným činem, čili nejedná se o vyviňující okolnost.

+1/0
16.3.2012 14:50





Najdete na iDNES.cz