Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vjeli jsme do tmy a ohlušil nás náraz, líčí dívka tragédii v tunelu

Belgická média postupně zveřejňují nová svědectví účastníků nehody autobusu ve Švýcarsku. List Le Soir popsal telefonát, který si s hrůzou a zároveň úlevou vyposlechl otec jedné dívky, která jela v osudném autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

delegat

vjeli jsme do tmy...

Zrejme tedy vjeli do tunelu pro vlaky... Jinak si tu tmu nedokazu vysvetlit. A uz nemluvim o tom ze nehoda se stala v noci....

0/0
15.3.2012 19:34

110661

Slova jsou k nicemu ...

... to se neda popsat ...;-(

0/0
15.3.2012 14:25

Vedoucí kolotoče

Vyklenek zazdit a vyrizeno.

Pripadne tam namontovat deformovatelne plastove barely naplnene vodou, jako maji na dalnicich v USA na zacatcich betonovych delicich barier mezi jizdnimi smery. I kdyz tech barelu musi byt alespon 2 rady a jsou ucinne jen pro osobni auta, efekt zpomaleni na autobus by byl minimalni. Zkoseni cel vyklenku, aby nesviraly pravy uhel s podelnou stenou, melo byt od zacatku v navrhu tunelu, ale pochybuji, ze ted to bude nekde prekopavat. Holt, tragedie nechodi po horach ale po lidech. ;-(

0/0
15.3.2012 12:14

mrazik007

Re: Vyklenek zazdit a vyrizeno.

Ten vyklenek slouzi k bezpecnemu odstaveni vozidla a bezpecne opusteni posadky vozidla mimo tunel. V nekolikakilometrovych tunelech, kdyz se ti rozsviti kontrolka mazani motoru, tak bez tohoto vyklenku zastavis kde ? V pravem pruhu a dozadu pujdes dat trojuhelnik ?

+1/0
15.3.2012 13:10

Kulhánková, dcera

Re: Vyklenek zazdit a vyrizeno.

Když by konec výklenku byl šikmý, tak by to autobus odhodilo zpátky do vozovky a narazil by kolmo do protější stěny tunelu... možná...:-/

0/0
15.3.2012 15:22

Gregorianius

SPEKULACE

Na zadní ćásti autobusu, i nákl. vozidel je označeno max. rychlost vozidla. Pokud je to souprava, platí ta nižší označení rychlosti. Je tu spekulace mikrospánku, je to možné, ale při mikrospánku by šel autobus do leva, řidiči z 99,99% drží volant levou rukou, při mikrospánku by strhl řízení do leva né do prava. Nejpravděpodobnější důvod byl tzv. "šlusdefekt" na předním pravým kole. Má to i odůvodnění, že se opřel pravým bokem o stěnu tunelu a řidič pravděpodobně chtěl co nejdál od stěny, jenže ho to strhlo zpět, bohužel byl tam odstavný výklenek a autobus do něho narazil. Tzv. "šlusdefekt" je horší než náledí, při předním defektu je vozidlo neovladatelné.

0/0
15.3.2012 9:54

jménoapříjmení

Že vás to baví ..

číst to a ještě se v tom rochnit. Rv;-€

0/0
15.3.2012 9:53

jménoapříjmení

Re: Že vás to baví ..

A teď vyvařili ještě DVD přehrávač .. a zas to všude nacpou. :-(

0/0
15.3.2012 16:07

mrazik007

vyklenek

Vetsina se rozciluje nad vyklenkem, ale co by znamenala stavebni uprava pozvolne zdi ? Znamenala by navraceni vozidla do jizdnich pruhu, coz by mohlo znamenat vetsi tragedii, protoze misto jendoho auta, by vznikla hromadna nehoda, pozar atd. Mimochodem kolikse stalo takovyhto nehod, kdy auto narazilo do teto zdi ?

Proste nehody se stavali a budou stavat a bohuzel nekdy s vetsimi tragickymi nsledky, s tim se musime smirit.

+2/0
15.3.2012 9:16

IARK - Skleněný Králíček 2

Re: vyklenek

Lepsi kolize 2 aut, kde se skoro nic nestane, protoze jedou ve smeru nez tohle

+1/0
15.3.2012 9:29

mrazik007

Re: vyklenek

Retezova nehoda s velkym rizikem pozaru me osobne prijde horsi nez jedno zdemolovane auto. V pripade autobusu by ho to vratilo zpatky a pokud by tam jel kamion, narazi do autobusu jeste kamion a nasledky budou velmi podobne. V pripade pozaru by se pak jednalo o uzavreni tunelu na delsi dobu, coz by zpusobilo dalsi komplikace.

Alibi typu, kdyby to zachranilo jeden jediny zivot jsou nesmysl, to bychom museli zakazat uplne vsechno.

0/0
15.3.2012 9:44

honza.f

Re: vyklenek

To co píšete je docela blábol. To by ten řidič kamionu musel být slepý, blbý a navíc nedodržet bezpečnou vzdálenost, kdyby si nevšiml, že bus před ním se smýká po zdi a jel bez brždění vesele dál.

+1/0
15.3.2012 11:01

Kulhánková, dcera

Re: vyklenek

Hm, a kdyby se bus nesmýkal, jenom prostě vlítl do výklenku, tam se odrazil, ve smyku narazil do protější zdi a převrátil se? Co asi udělá frajer v kamionu, hm? Mimochodem, nedodržení vzdálenosti je porušení pravidel, stejně jako smýkání busu po zdi tunelu.

0/0
15.3.2012 15:30

JavorMagor

Re: vyklenek

rikam to po 151, staci udelat ten vyklenek o 2 metry delsi a pred tu zed dat adekvatne deformovatelnou plechovou krabici

0/0
15.3.2012 10:34

mrazik007

Re: vyklenek

Ale vy z toho odstavneho vyklenku delate misto, kam se muze vesele bourat, coz je nesmysl a vice nez usmevne. To jako budeme predpokladat, ze jen na tomhle miste se muzou stavat nehody a jinde ne ? Vyklenek je urcen k odstaveni vozidla, ktere ma zavaznou poruchu a nemuze pokracovat v jizde. K nicemu jinemu urcen neni.

+1/0
15.3.2012 11:44

Kulhánková, dcera

Re: vyklenek

Ostatně, dvoumetrová krabice by ničemu nepomohla a nabourat můžete mj. i do baráku a taky se staví, holt smůla.

0/0
15.3.2012 14:39

babacek

Vjeli jsme do tmy.

Je to hrozná tragédie. Soustrast rodinám.

0/0
15.3.2012 8:28

disto

Re: Vjeli jsme do tmy.

Akorát si myslím, že je to blbost! Snad vjeli ze tmy, do osvětleného tunelu:-/

0/0
15.3.2012 10:00

honza.f

Re: Vjeli jsme do tmy.

Myslíš, že rodiny projíždí diskuse na křišťálové lupě a hledají všechny české pepíky, kteří jim tu kondolují?

.

Pokud chceš kondolovat, udělej to tak, aby se to k těm rodinám dostalo. Tady jsi blbě.

0/0
15.3.2012 11:03

babacek

Re: Vjeli jsme do tmy.

Rád to udělám, poradíš.? Mudrci ?8-o

0/0
15.3.2012 12:53

jafis

Podle mě

měl řidič mikrospánek, šmrncnul ostěnu tunelu, to ho probudilo a instinktivně strhnul volant do prava, aby nevjel do protisměru. Tím však bohužel vrazil do toho výseku v tunelu. To je jen co si myslím, možná ta příčina bude jiná.

0/0
15.3.2012 8:27

IARK - Skleněný Králíček 2

Re: Podle mě

Bylo to chvilku po 9te a ten autobus byl na ceste 30 minut - mikrospanek je dosti nepravdepodobny - neco takoveho by profesionalni ridic po takove chvilce jizdy mit nemel.

0/0
15.3.2012 9:27

jafis

Re: Podle mě

Těžko říct. Třeba to vyšetří - proč.

0/0
15.3.2012 9:39

Gregorianius

Re: Podle mě

Už jsem to napsal jinde, profesionální řidiči drží volant levou rukou, kdyby byl mikrospánek, autobus by šel nejdřív do leva, né do prava.

0/0
15.3.2012 9:57

ales1979

Re: Podle mě

Tunel je dalnicni, kazdy smer dva pruhy, do protismeru tedy vjet nemohl.

0/0
15.3.2012 10:04

jan.banos

konstrukce tunelu

uvítal bych informaci kdy byl tunel stavěn, kdo ho navrhnul, dle jakých norem, statistiku nehodovosti v tomto tunelu,

0/0
15.3.2012 7:14

mexikore

Re: konstrukce tunelu

A k čemu ti to bude.

0/0
15.3.2012 7:38

jan.banos

Re: konstrukce tunelu

protože si tu každý 3 stěžuje na nevhodný výklenek.

+1/0
15.3.2012 8:19

desde

Re: konstrukce tunelu

Veškeré požadované informace včetně technických norem najdete na stránkách švýcarského Spolkového úřadu pro silnice (Bundesamt fuer Strassen) zde:

http://www.astra.admin.ch/index.html?lang=de

+1/0
15.3.2012 8:36

jan.banos

Re: konstrukce tunelu

dík :-)

v podstatě je štěstím, že autobus boural v noci při minimálním provozu. :-/

Snad tím uspíší plánovanou renovaci.

0/0
15.3.2012 9:04

azazzelo

Student Agency

Napadá mě pár ironických poznámek, pokud by řidič přežil, a stalo se to u nás, zda by dostal podmínku 6 nebo 7 měsíců?

Občas jedu Student Agency. Již jen sehnat jízdenku na čas ve špičce, to si pak jeden připadá jak VIP. Pak to vezme do ruky řádný maťo a já se při pohledu na "boreckou jízdu" žlutého busu klepu celou cestu strachy. Posledně jsme vytlačovali osobáky ze silnice. Řidič busu SA jim najížděl na nárazník. Řidiči to hromadně vzdávali a před námi zajížděli raději na benzinu. To je o moment. Na ostatních cestujících jsem ale žádné obavy nesledoval, natož, že bychom se zvedli a rukou společnou šli našeho řidiče umravňovat. To každý kouká být co nejrychleji doma. Tak mi přijde, že cestující SA mají na případné nehodě spoluvinu.

A co horšího, posíláme si občas děti a naložit je do SA považuje celá rodina za výhru. Jako, že to je nejbezpečnější a nejspolehlivější doprava. V psychóze protekční dopravy a obecné arogance, by mě vcelku zajímalo, zda a jak mohu bezpečnost nějak ovlivnit.

0/0
15.3.2012 7:05

jan.banos

Re: Student Agency

kde jsou dálniční Passaty?

0/0
15.3.2012 7:08

Gregorianius

Re: Student Agency

Co si tu stěžuješ, máš mobil? Pokud ano, tak příště na to upozorni policii a nemusíš si celou cestu klepat strachy.

0/0
15.3.2012 7:44

azazzelo

Re: Student Agency

Nemyslím, že policie uspořádá hon na bus SA na trase pro údajnou agresivní jízdu.

0/0
16.3.2012 7:14

halagajda

Re: Student Agency

Pri takoveto nehode jsou sance na preziti ridice mizive...

0/0
15.3.2012 8:20

František.Sokol

Re: Student Agency

Můžeš volat na policii, ale taky na ústředí Student Agency. Tam takového řidiče tutově umravní. Pan Jančura dává důraz na bezpečnost, ale nemůže mít oči všude a hlídat každý autobus. Když se domluvíš s dalšími pasažéry, aby měl pan Jančura soudně nezpochybnitelné svědectví, tak takového řidiče vyhodí. Pana Jančuru tak trochu znám, ale v našich právních podmínkách není snadné vyhodit řidiče jenom na podkladě komentáře z internetové diskuze.

0/0
15.3.2012 8:38

jan.banos

Re: Student Agency

doufejme že pan Jančura dává ...

Nechce se mě studovat jízdní řád, ale jaká je nutná průměrná rychlost, aby jeho autobusy neměly zpoždění?

0/0
15.3.2012 9:08

František.Sokol

Re: Student Agency

Dodržení jízdního řádu neomlouvá nebezpečnou jízdu u žádného dopravce, natož pana Jančury, který dává důraz na bezpečnost.

Nebezpečný způsob jízdy je vážné porušení pracovní kázně s následkem výpovědi z pracovního poměru, ale musí být dostatečně svědecky podloženo, jinak neobstojí u soudu, když se vyhozený řidič odvolá.

0/0
15.3.2012 10:43

azazzelo

Re: Student Agency

Dle mého soudu, nemá za jízdy smysl policii volat. Jak by se to řešilo? Pokutou? Zákazem jízdy? Čekáním na náhradního řidiče? A svědkem bych byl osobně, za nadávání ostatních cestujících? ;-)

A jak vnímám chování řidičů dálkových busů na silnicích, to není problém jen SA. To je o riskantním chování řidičů moderních busů jako skupiny řidičů: nepřiměřená rychlost, myškování, ohrožování řidičů osobáků.

Jinak pochybuji, že Jančura má na fungování SA nějaký pozitivní vliv. Třeba už má načase odejít. Náš bus měl při výjezdu 30 minut zpoždění, takže jsme komunikovali s dispečinkem SA. Řidič to pak asi doháněl, třeba právě na popud dispečinku, který řešil naše stížnosti. A to pravidelně sleduji na Knížecí jak posádky SA vyhazují cestující, co se zpozdí. Bouřlivé hádky řidičů SA před jízdou neohrožují bezpečnost? Nákup lístku u SA, další story, SA mi lístek neprodala, že je vyprodáno a nutila mi jiný spoj. Přitom byl bus poloprázdný a lístků byl ještě dostatek, atd. Pěkně diskutabilní služby.

0/0
16.3.2012 7:44

PetrRi

Mozna pricina?

Mozna to tu uz nekdo napsal nevim, nemohlo byt pricinou treba to ze autobusu praskla prava predni pneumatika?

Tim se stal autobus zle ovladatelnym proto ten prvotni naraz do zdi a pak do toho exitu. Praskla pneu ve 100km/h asi nebude zadna sranda.

0/0
15.3.2012 6:57

Petricek

Re: Mozna pricina?

nemyslím, podle fotek je to kolo v pořádku

+1/0
15.3.2012 8:47

PetrRi

Re: Mozna pricina?

Jen me to tak laicky napadlo, ze je tam to prvotni strejchnuti o tu stenu tunelu. I tak nezmerna tragedie :(

0/0
15.3.2012 10:04

Baround

Re: Mozna pricina?

Má prasklou pravou zadní, ale ta mohla prasknout až při nehodě, těžko říct.

0/0
15.3.2012 8:57

Rexrothak

Tak na ty fotky

zdemolovaného autobusu jsem si už zvykl,ale ta fotka štastných děcek na zájezdu na mě působí silně depresivně.Tu bych tam ani nemusel.

+3/0
15.3.2012 6:53

IARK - Skleněný Králíček 2

Re: Tak na ty fotky

To mi povidej :-/

0/0
15.3.2012 7:26

halagajda

Re: Tak na ty fotky

R^;-(V

0/0
15.3.2012 8:21

q33ny

Re: Tak na ty fotky

Na fotce jich je 24. Číslo 22 pak přestává bejt jen nějaký číslo..:-(

0/0
15.3.2012 14:12

Moengo

Nechápu..

..potom, co jsem viděla animaci nehody, myslím, že řidič se řídil (blbý, co?!) pruhem...R.I.P. detičky a ostatní, kdo zemřeli cestou z "lyžáku" ;-(

+1/0
15.3.2012 3:00

naivka2

Mám jenom pocit marnosti.

Původně, právě pro ten pocit marnosti, jsem nechtěl diskutovat. Všichni jednou přestaneme dýchat, ale ne tak blbě. Když jsem procházel celou diskuzi tak jsem si uvědomil, že všichni jsme dostali zasoleno. Počínaje projektantem a stavitelem tunelu přes nedokonalou legislativu stanovení podmínek provozu na silnici, hovada na silnicích typu Vavřinec, všechny diskutující a konče bulvárností současných medií. Trpce si vzpomínám na odporný případ, kdy smečka paparaciů zahnala nešťastného řidiče Dajány do betonového sloupu. Novináři, to se nestydíte. Kam se podělo dědictví po Egonovi Kischovi a Jaroslavu Haškovi. Čapkovi, Vančurovi a dalších ve světě. Proč se bojíte napsat pravdu o tom spratkovi dalajlámovi. Proč neukážete na historických fotografiích, jak to vypadalo v Tibetu do padesátých let. Proč se nepokusíte zjistit příčiny rekrutování pomatené a nevzdělané arabské mládeže do gangů s kalachama. Být vámi, tak se stydím a chodím radši kanálama.

0/0
15.3.2012 1:26

Flyer01

Re: Mám jenom pocit marnosti.

a pointa k článku ??

0/0
15.3.2012 1:30





Najdete na iDNES.cz