Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diskutujme o domácích porodech, vyzvala Wagnerová. A popudila kolegy

Ústavní soud se vůbec poprvé zabýval stížností matky, která plánovaně porodila doma. Ačkoliv ji zamítl, odůvodnění kroku rozdělilo ústavní soudce. Stěžovatelka se mezitím obrátila na Evropský soud pro lidská práva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Y.N

Tady je to jako na Balkáně.....

Já jsem nejchytřejší a vy držte hubu!! Proč se doprčic neřeší jak to v porodnicích vypadá? Proč není žádný porodní dům, proč nejsou ambulantní porody? PROČ SE STÁLE TLAČÍ RODIČKÁM NA BŘICHO!! Dělalo se to v době kdy se zuby trhaly kleštěmi u kováře! Proč kleště, jaký trest dostal trhač hlaviček! Proč nástřih hráze, který je bolestivý a šití příšerné?

Moje sestra nic z toho nepotřebovala, jenže ona je v Kanadě a já v tomhle Bananistánu;-€ A děti má zdravé, tak jaké kdyby( jsou v dupě ryby). Říkají Vám lékařům na fakultách, že pacienti a rodičky jsou lidi?Asi ne, vy nás považujete za co? A  KTERÝ BLBEC VYMYSLEL, ŽE SPONTÁNNÍ POROD JE OPERACE, jak to že na západ od nás ne...

+1/0
14.3.2012 20:35

l.g

Rozhodl jsem se

Rozhodl jsem se vys..t u sochy sv. Václava na Václavském náměstí. Mé rozhodnutí ale maří magistrát hl. m. Prahy tím, že u sochy není žádná kadibudka a magistrát jí tam pro mě odmítá nainstalovat i přes to, že řádně platím daně.

Budu muset dát magistrát k ústavnímu soudu...

+1/0
14.3.2012 13:08

rob_kteryten

Re: Rozhodl jsem se

pripojuji se, rad bych take treba kalel uprostred magistraly a nemohu.

0/0
14.3.2012 13:20

tigrakrajtovita3

Soudci nemaji co mluvit do lekarskych zakroku!

Nechapu velmi trapnou vyzvu k zahajeni odborne diskuze, kdyz CLK CR davno rozhodnuti vydala! Soud nemuze rozhodovat bez ohledu na stanovisko lekaru a nemuze nakazovat nesmysl, aby se stat staral o rodicku, ktera stat k porodu nechce!

+6/0
14.3.2012 11:59

honya007

Re: Soudci nemaji co mluvit do lekarskych zakroku!

Já myslím, že soudy rozhodují o subjektivních právech (třeba na zdravotní péči)? A jak vy si představujete působnost soudu?

0/0
20.3.2012 8:14

roby

žena má právo rodit

kde chce, povinností státu ale nemůže být, aby ji na místě, které si určí zajišťoval lékařskou pomoc. Myslím, že by si to rodičky měly uvědomit a pokud přesto trvají na svém měly by si tento způsob včetně zajištění lékaře beze zbytku zařídit a financovat samy. A na vlastní odpovědnost!

+8/0
14.3.2012 10:14

rob_kteryten

Re: žena má právo rodit

naprosty souhlas. Chces rodit doma? Tak se vsema povinostma a pripadnejma nasledkama na vlastni ukor.

+2/0
14.3.2012 10:20

vzorek

Re: žena má právo rodit

stejně tak kuřáci, pijáci, obézní atd. Ti si sice taky platí zdravotní pojištění, ale svoje zdraví si ničí dobrovolně, proč by jim tedy, podle vás, měli pojišťovny proplácet zdravotní péči?

0/0
14.3.2012 10:20

rob_kteryten

Re: žena má právo rodit

protoze jen na vyberu dane z tabakovych vyrobku se zaplati cele nase zdravotnictvi - viz stranky ceskeho statistickeho uradu. Nebejt kuraku a alkacu, tak je nas stat davno na dne.

0/0
14.3.2012 10:46

huh

Re: žena má právo rodit

Který kuřák na spotřební dani zaplatí 4,5 tisíce za měsíc?

0/0
14.3.2012 10:56

rob_kteryten

Re: žena má právo rodit

tak se laskave podivej na oficialni udaje - nebo ty take prohlasis za lzive? Spotrebni dan za tabak pokryje veskere prime naklady na leceni a jeste neco zustane. Bavime se zde o primych nakladech.

0/0
14.3.2012 11:26

l.g

Re: žena má právo rodit

Co to plácáte?

Na spotřební dani z tabáku se vybere zhruba 50 miliard ročně.

Léčba nemocí způsobených prokazatelně kouřením stojí ročně 25-30 miliard, ale odhaduje se, že to je spíš až 80 miliard.

Náklady na celé zdravotnictví jsou přes 200 miliard ročně.

0/0
14.3.2012 12:49

rob_kteryten

Re: žena má právo rodit

Takze podle vasi logiky, stoji leceni nasledku koureni pulku nakladu na leceni ve zdravotnictvi? Nezapominejte, ze z te castky jdou take penize na platy, pronajmy pristroju a budov, oprav, nakupy atd. Podle tech vasich cisel nase zdravotnictvi leci jen kuraky.

0/0
14.3.2012 12:58

rob_kteryten

Re: žena má právo rodit

nicmene cerpam informace ze stranek ceskeho statistickeho uradu, ktery obcas pouziva zajimave metody vypoctu danych cisel.

0/0
14.3.2012 13:00

roby

Re: žena má právo rodit

pokud by si kuřák určil jako místo, kde bude operován třeba místní restauraci pak by to bylo srovnatelné, musel by si financovat vše z vlastní kapsy (porod doma ) Pokud by se nechal operovat na místě k tomu určeném (nemocnice) podílela by se na jeho operaci finančně i pojišťovna. Co je na tom proboha nejasného?

+2/0
14.3.2012 11:05

l.g

Re: žena má právo rodit

Máte pravdu. Ale tady se operuje především s tím, že těhotenství a porod není nemoc, tudíž se na něj nevztahují některá pravidla. :-) I když všichni vědí, že v praxi často vyžaduje úplně stejný přístup.

0/0
14.3.2012 12:52

Igor1

Milá paní Eliško - už laskavě běžte někam

Nadělala jste na ÚS v českém právu tolik škod a bordelu, že to po vás budou ještě 20 let uklízet. Neděkujeme - odejděte.

+4/0
14.3.2012 8:35

Qlk_4

Re: Milá paní Eliško - už laskavě běžte někam

Mám dojem, že Váš příspěvek je velmi blízký pravdě...:-/

0/0
14.3.2012 10:50

vzorek

A jsme u toho

názor, který zde prohlásila soudkyně Michaela Židlická je demagogický, neboť nikdo neví o kolik je porod doma rizikovější. Nemůže přece objektivně zvážit všechny fakta, neboť je ani nezná.

Vážená paní soudkyně velice vzdělaní lidé kdysi tvrdili, že země je placka, kterou nesou čtyři sloni (neboť neznali fakta, ale byli přesvědčení o tom, že mají dostatečné vzdělání na to, aby věděli co pravda je) a nenechali si ten názor vzít, ba naopak vedli soudní spory a pranýřovali ty kdo tvrdili něco jiného.

+1/0
14.3.2012 8:34

rob_kteryten

Re: A jsme u toho

pokud se ti nezda domaci porod rizikovejsi, tak si nech operovat slepaka treba nekde na poli. Navic tady snad proboha nejde o tu matku, ale o dite. Tady se vykrikuje, jak matky porodnice stresuje. Co ji proboha na ty porodnici stresuje? Pritomnost lekaru, kteri jsou pripraveni ji pomoci?? Cele to je jen o falesnem pocitu  bezpeci ktery zena pri porodu doma ma.

+4/0
14.3.2012 9:00

vzorek

Re: A jsme u toho

Pokud chcete rodit v nemocnici, klidně si tam roďte. Nikdo vám to nezakazuje. Nechápu proč se ale snažíte zakázat porody doma ostatním? Vám snad někdo zakazuje rodit v nemocnici? Nehledě na to, že celé problematice zjevně nerozumíte.

Slepák je patologická změna, porod je přirozený stav.

A k té přehnané péči o naše děti.

- vy je snad budete živit a vychovávat až do dospělosti?, že se tak vehemntně staráte o jejich zdraví? nezlobte se na mě, ale to je velmi pokrytecké.

+1/0
14.3.2012 9:48

misslonely

Re: A jsme u toho

možná se jedná o určitou opatrnost, protože při domácím porodu je vyšší riziko, že když se něco stane, tak prostě doktor nebude po ruce okamžitě / viz případ Konigsmarková / a pak to dítě skutečně budeme živit jako společnost až do dospělosti, možná až do smrti

+2/0
14.3.2012 10:00

rob_kteryten

Re: A jsme u toho

Podle teto logiky mohu sexualne zneuzivat sve dite. Nikomu to nenutim a co delam sam do toho nikomu neni. A rozumim tomu moc dobre. Domaci porod je v 9 z 10 pripadu naprosto bez komplikaci. U toho desateho jde o zivot. To co zajisti porodnice domov rozhodne nezajisti. Co je prednejsi, bezpeci ditete nebo falesny pocit bezpeci matky pri porodu?

+4/0
14.3.2012 10:11

vzorek

Re: A jsme u toho

Vaše přirovnání je poněkud zcestné. U porodu nechce nikdo nikomu ublížit ba naopak všichni chtějí pro novorozence to nejlepší. Kdežto u zneužívání dítěte je zcela jasně prokazatelné, že jedna strana trpí. Nevěřte tomu, že lékař má vždy pravdu. A myslím si, že ten falešný pocit bezpečí prožívají spíše matky v nemocnici, neboť se dobrovolně svěřili do rukou lékařů, jenže lékař není bůh na to pozor.

+1/0
14.3.2012 10:26

rob_kteryten

Re: A jsme u toho

Lidi jako ty fakt nemam rad. Delate z lekaru nake hamouny kterejm jde jen o prachy a pak s kazdou bolistkou prilezete do nemocnice. A matka ktera rodi doma zcela jednoznacne nadrazuje sve pohodli nad bezpeci ditete. Tomu diteti je naprosto sumak, jestli se rodi na poli v nemocnici nebo nekde jinde.

+6/0
14.3.2012 10:50

IvaZik

Re: A jsme u toho

Rodila jsem 2x a naopak by mě stresovalo, kdybych nebyla v kvalitní porodnici s lékařem a všemi těmi přístroji za zády, které jsou v pohotovosti pro případ nějaké komplikace. Naštěstí nic nebylo zapotřebí, ale fakt, že je vše v případě potřeby okamžitě po ruce mě uklidňoval. A jen tak mimochodem, sestřičky - porodní asistentky byly příjemné a milé a lékaři taky.

+7/0
14.3.2012 12:34

l.g

Re: A jsme u toho

Rizikovost domácích porodů je dávno jednoznačně statisticky prokázána a je mnohonásobná - tedy o tolik vyšší, že to tvrzení paní soudkyně je zcela oprávněné i v případě velmi velké statistické chyby.

+2/0
14.3.2012 12:57

orlik69

Copak pí.Wagnerová...

Jak ty její výroky a snahu o zviditelnění pozoruji, ta se chystá někam výš. Vidím to na Poslaneckou sněmovnu nebo Senát. A vzhledem k tomu, jak bědovala nad nelidskými reformami, už je mi i celkem jasné, za kterou stranu se tam bude cpát. Chce se někdo vsadit?

0/0
14.3.2012 8:09

obcanek

Re: Copak pí.Wagnerová...

Tak schválně, vzhledem k jejímu předchozímu členstvií v ODA myslíš TOP nebo ODS ?

+1/0
14.3.2012 8:37

orlik69

Re: Copak pí.Wagnerová...

To myslíte vážně? Že jako zapláče nad nelidskými a krutými reformami a kandidovat bude za stranu z vládní koalice? Samozřejmě, že nemyslíte. Chcete jen upozornit na to, že Wagnerová byla dříve napravo. Stejně jako např. Rath. Ten ale taky rychle pochopil, kde mu pšenka pokvete a hbitě otočil o 180 stupňů. A Wagnerová bude to samé v bledě oranžovém...

0/0
14.3.2012 9:03

obcanek

Re: Copak pí.Wagnerová...

No, ono je to tak, že lidem z ODA vždy , na rozdíl od lidí ODS vadilo účelové ohybání práva a ústavy podle momentálních konjunkturálních potřeb. A dále pak, na rozdíl od býv. členů ODS z bývalých členů bývalé ODA  prakticky nikdo neotočil o 180 stupňů. Ono v ODA , na rozdíl od ODS nebyli bývalí ani " bývalí "  komunisté. Jinak p. Wagnerová byla v emigraci a vrátila se až v 90. letech. A nejedná se o nelidské a kruté reformy, jedná se  o nesmyslné  nic neřešící reformy,

0/0
14.3.2012 10:02

orlik69

Re: Copak pí.Wagnerová...

Dobrá, takže abych citoval přesně - podle Wagnerové jsou to "šílené a asociální" reformy. K tomu dalšímu - neřeším tady to, ve které straně je víc bývalých členů KSČ (v KSČM a ČSSD je jich třeba nepoměrně více než v ODS). Pouze vyjadřuji své přesvědčení, že Wagnerová se připravuje na angažmá v politice a že se s největší pravděpodobností bude realizovat na kandidátce ČSSD. Toť vše.

0/0
14.3.2012 10:14

Lady.zam

nevím, jak vy

ale já si opravdu nedokážu představit situaci, co by-kdyby. Dobře, normální porod doma může proběhnout dobře, ale co v případě, kdy se něco zadrhne? Když se porod zpomalí nebo zastaví, když má dítě omotanou pupeční šňůru, když je něco natolik špatě, že to vyžaduje císaře? I kdyby u´rodičky stály dvě PA a pět doktorů, opravdu si neumím představit císaře v kuchyni nebo převoz matky s dítětem "mezi nohama" (upozorňuji na uvozovky). Neumím si představit masívní krvácení rodičky - jak tohle chtějí zastánci domporodů řešit? A to jsou situace, které nelze předvídat, ani kdyby celé těhotenství probíhalo ukázkově.

Druhá věc - neumím si představit PA, které dobrovolně půjdou do domporodů s rizikem, že se něco stane a ony budou trestány.

Nechápu, proč se některé chtějí vrátit o x let zpět v době, kdy si porodnici můžu vybrat, kdy si můžu vybrat, jak a s kým chci rodit. Spíš by se měla debata týkat toho, jak zlepšit situaci v porodnici, aby se tam pravdu rodičky cítily dobře (pokud tomu tak není)

+5/0
14.3.2012 1:27

mexikore

Re: nevím, jak vy

A kdyby máma nechtěla tak ses ani nenarodil.To je to kdyby.

+1/0
14.3.2012 6:43

Lady.zam

Re: nevím, jak vy

pravdu výstižný argument. Navíc Lady je žena :-)

0/0
14.3.2012 10:11

tanker d

Re: nevím, jak vy

zjevně jde ne o rodičky nebo o nějaké pohodlí, ale o prachy. "Někdo" zjistil, že se v téhle sekci dá také nahrabat. Co na tom, že na úkor nedostatečné péče o rodičky, co na tom, že někde zhebne pár mimin, nebo bude víc postižených... prachy hlavně na prvním místě... Rv Ovšem půjde to jenom potud, pokud se najde dost mařen, které jsou pro krásné kecy a sobecké "pocity" ochotné riskovat život... kdo chce kam...

0/0
14.3.2012 6:50

vzorek

Re: nevím, jak vy

jde vidět, že o této problematice máte nedostatečné informace. Jediný kdo na porodech vydělává jsou nemocnice, nikoli porodní asistentky.

0/0
14.3.2012 8:44

rob_kteryten

Re: nevím, jak vy

prosimte.....zjisti si kolik se plati za PA a kolik se plati za porodnici a pak du blekotej nesmysle.

0/0
14.3.2012 9:02

vzorek

Re: nevím, jak vy

Jaký nesmysle, rodil jsem tři děti doma, takže o tom něco vím. A hospitalizace v nemocnici není zadarmo. Jestli si myslíš, že stačí 60Kč na den tak žiješ v pěkným omylu. Nech si někdy vyjet od své zdravotní pojišťovny výpis hrazených zdravotnických služeb ( na což máš ze zákona nárok) a budeš se velmi divit. Tři jídla denně, přijetí, ošetření, vyšetření, scanery, pižamo, lůžko, soc. zařízení, teplo v pokoji, různé injekce, sál, sestra, doktor apd.

Opravdu si myslíš, že tohle všechno je levnější, než rodit doma? Tak to se potom vrať na ZŠ a řekni že tě špatně naučili počítat.

+1/0
14.3.2012 9:54

rob_kteryten

Re: nevím, jak vy

Porod v porodnici je daleko drazsi nez porod doma - pro stat. Zjisti si laskave kolik bere porodni asistentka za porod a pak se sem vrat a laskave se omluv. Diky.

0/0
14.3.2012 10:12

Ulrich

Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

V této kauze nejde o svobodu rodit doma ani o rizika (polo)laického vedení domácích porodů. Ćtěte pozorně. Stěžovatelka chtěla porod v doma, ale zároveň přítomnost týmu lékařů a perfektní techniku. Porodní, potažmo operační sál a JIP v obýváku. Tvrdí, že na to má právo. Proč by se měla, chudáček, tahat do porodnice? Až to na ni přijde, ať se zdravotníci sbalí a koukají s veškerým vybavením co nejrychleji dojet k ní domů. Myslím, že to je šílená představa. Nejsem proti tomu, aby to tak v konkrétních případech proběhlo. Tehdy, když se na tom zdravotníci s rodičkou dohodnou. Zpravidfla by to jistě znamenalo, že rodička zaplatí nemalé vícenáklady takové akce. Ale právo na to, aby se nemocnice na povel a samozřejmě zdrama ( ! ) přestěhovala k někomu domů? To je přece holé šílenství.

+3/0
14.3.2012 0:23

wiki5

Re: Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

"Sedmadvacetiletá Šárka z Libereckého kraje loni v květnu porodila své druhé dítě plánovaně doma. U porodu ale nebyl nikdo, kdo by měl lékařské či zdravotnické vzdělání. Podle ženy proto, že v kraji není ani jedna porodní asistentka, která by měla oprávnění vést domácí porod."

Kde mate tu JIPku a operacni sal? Proc si lidi jako vy nesutale vymysli?

+1/0
14.3.2012 1:25

dogi4

Re: Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

Jo, pokud si někdo vymýšlí, tak je to Šárka z Liberecka. O co jde? Prostě to porodila doma a vše bylo v pořádku. To ale přeci může každá a je to rozhodnutí každé rodičky. Ale proč do toho chtějí tahat stát? Chceš rodit doma? Nic proti tomu, klidně si roď, ale stát s tím neotravuj.

0/0
14.3.2012 3:07

wiki5

Re: Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

zkuste si to precist jeste jednou.... mimochodem STAT reguluje porodni asistentky

0/0
14.3.2012 3:16

dogi4

Re: Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

1. Proč? 2. A co má být?

0/0
14.3.2012 3:36

wiki5.5

Re: Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

pro vas zrejme nic

0/0
14.3.2012 3:43

dogi4

Re: Právo na nemocnici doma? Holé šílenství!

Tak dík!

0/0
14.3.2012 3:45

vedoucí oddělení cenzury ÚV ČSSD

A co kdyby nám ho sama nejdříve předvedla?

To jen abychom byli v obraze a mohli zasvěceněji diskutovat.

+1/0
13.3.2012 23:40

-drb-

právo rozhodovat, povinnost nést odpovědnost

Při čtení každé diskuse o domácích porodech mne znovu a znovu děsí ta pro mne těžko uvěřitelná touha diktovat ostatním, jak se musí chovat. Pro úplné pochopení mého postoje uvádím, že mám syna, žena rodila v porodnici a bylo společné a jednoznačné rozhodnutí nás obou zvolit porodnici s dobrou zdravotní péčí. Domácí porod bychom neriskovali. Tedy nejsem propagátorem domácích porodů. Nicméně plně respektuji rozhodnutí všech rodičů (matek i otců!!), kteří volí jinak. A to i v případě, že jejich rozhodnutí je riskantnější a i v případě, že se ex post ukáže rozhodnutí jako špatné. Oni budou totiž také ti, kdo si za takové rozhodnutí ponesou následky - a věřte, že úmrtí dítěte je nesmazatelnou jizvou na celý život. Bylo by totiž dobré si uvědomit, že porod není jediná chvíle, kdy člověk na sebe takové riziko bere. Kolik dětí zemřelo následkem špatného rozhodnutí rodičů? Autohavárie, utonutí, úrazy... #pokračování

+8/0
13.3.2012 22:57

Alka1

Re: právo rozhodovat, povinnost nést odpovědnost

souhlasím, viz můj příspěvek níže...bohužel, jednodušší lidé mají pocit, že jen oni mají patent na rozum a právo rozhodovat.. (dodávám, mám tři děti, dvě dospělé, všechny se narodily v nemocnici - ale byla to moje volba - a nikomu neupírám tu jeho...)

+1/0
13.3.2012 23:01





Najdete na iDNES.cz