Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novela proti hlučné reklamě má dalšího odpůrce, napadla ji Nova

Boj o způsob ztišení reklamy se přiostřuje. Proti novele, kterou ve středu projedná vláda, se ozval další hlas. TV Nova tvrdí, že novela reklamu neztiší a přinese paradoxy. Podle expertů na marketing a média je to především politické téma, které trh s reklamou nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lisak.petrik

Alibismus

Přístup televize NOVA je alibistický:

- směrnice EBU je nevymahatelná, existuje již nyní a nikdo ji nedodržuje, proč se jí Nova neřídí už nyní a proč by měla v budoucnu

- jak je zde již uvedené, tak hlasitá je už sama znělka reklamu uvádějící, ta je Nově také dodána?

- pokud by součást reklamního spotu bylo např. porno, Nova je také odvysílá?

Dokud nebude televize motivovaná zákonem k tomu, aby nesla přímou zodpovědnost, nebude ona motivovat zhotovitele reklamy. Další otázkou je, proč mají naši zákonodárci i s takto banálním zákonem problém a kdo lobuje na pozadí. Korupce?

0/0
10.3.2012 23:02

hasmen

No...

Reklamy mi až tak nevadí jako samotné,ale technicky to zařídit aby hlasitost pořadu a reklamy  byla stejná - to dovede asi i průměrný technik v televizi.Pak to dopadne tak,že reklama řve jako tur a po ní jde film několik vteřin potichu.

0/0
6.3.2012 19:48

Muž se železnou maskou

Andruškůw nesmyslný argument.....

Ředitel Nowy, není němý, možná je hluchý, ale zcela určitě je hloupý. Jeho argumentační uwádění filmu Umělec je holý nesmysl. Film je sice "němý" we smyslu, že se w něm nehowoří, ale samozřejmě w něm hraje hudba, čili, není "hluchý". Tudíž je Andruškůw argument totální idiocií.....

0/0
6.3.2012 14:28

dunil_3

Nova jde raketovým tempem dolů

, proto vystrkuje růžky.

0/0
6.3.2012 13:57

136N

Re: Nova jde raketovým tempem dolů

R^

0/0
6.3.2012 18:35

Radiozurnal

mám jiný návrh

Když nejde stišit reklamu, tak co raději dorovnat a zesílit všechny pořady na ůroven hlasitosti reklam? A jeto. A více reklamy se zesílit nemohou. Leda že by po dalším zesílení zkreslovali. Ale to už nám může být jedno. Tak co, milá rado, šlo by to.

0/0
6.3.2012 12:55

PK66

To s tou němou reklamou ...

...to by se mi líbilo . R^R^R^

0/0
6.3.2012 12:09

jackie13

nejlepší a vyzkoušené řešení je

mít satelitní příjem a vybírat si programy bez reklam.

+1/0
6.3.2012 11:07

-EaSy-

Re: nejlepší a vyzkoušené řešení je

Nebo mít záznamové zařízení, začít se dívat na pořad o hodinu později a rychle přetáčet reklamy. ;-)

0/0
6.3.2012 12:25

Kulhánková, dcera

Re: nejlepší a vyzkoušené řešení je

A které to třeba jsou?

0/0
6.3.2012 12:52

hasmen

Re: nejlepší a vyzkoušené řešení je

HBO...

0/0
6.3.2012 19:40

bar.bu.do

Re: nejlepší a vyzkoušené řešení je

... už je bez reklam? To nebývalo ...

0/0
6.3.2012 20:10

hasmen

Re: nejlepší a vyzkoušené řešení je

HBO nemělo reklamy nikdy...

0/0
6.3.2012 20:15

bar.bu.do

Re: nejlepší a vyzkoušené řešení je

... ani na sebe a podobné kanály? A stejně řvoucí?

0/0
6.3.2012 20:26

PrezdivkaJizExistuje

Smlouva s dodavatelem reklamy

Tak si holt televize da do smlouvy s tim, kdo chce u nich mit odvysilanou reklamu, ze uroven hlasitosti musi byt takova a takova. Beztak rve uz Novacka znelka na reklamy....

+3/0
6.3.2012 10:51

akleen

Re: Smlouva s dodavatelem reklamy

To je lez, ze ma kazda reklama jinou uroven.

0/0
6.3.2012 12:25

Kulhánková, dcera

Netuším,

proč by měl kdo konzultovat zákon s nějakou televizí. Samozřejmě je předem jasné, že poslanci nejsou schopni udělat kvalitní normu, ale je to odraz.

Ono by totiž stačilo, kdyby v televizích nerozhodovali orangutani a tak by se nestalo, že do tiché scény s šeptáním zařve potrhlá zněla s efektem, jako když na hřbitov vjede kolotočářskej kamion.

+2/0
6.3.2012 10:44

Xav

Re: Netuším,

asi nechápete, že je ze strany TV jedná o úmysl a ne o náhodu;-)

0/0
6.3.2012 11:26

Cartagena

Re: Netuším,

Myslím,že to chápe velmi dobře...R^

0/0
6.3.2012 11:40

Kulhánková, dcera

Re: Netuším,

Tak reklamní znělka určitě není náhodný výběr. V okolí to ale funguje tak, že znělka zatroubí k přepnutí kanálu, odchodu pro pití / na WC, na cigáro apod. Nikdo na ty reklamy nečumí.

0/0
6.3.2012 12:53

jamski

Reklama se stává

stále víc agresivní.

Čím dál víc mi vadí telefonáty od nejrůžnejších makléřů, fondů, prodejců ap, a také rozeřvané polointeligentní spoty v televizi.

Je na čase začít se zabývat ochranou práv občanů před reklamními agenturami, které ztrácejí soudnost a leckdy už i slušnost.

+7/0
6.3.2012 10:39

arnost-ek

Tak mám pocit....

že kdyby peoplemetry měřily realitu, tak by muselo být dávno jasné, že většina lidí při znělce reklamy okamžitě přepíná na jiný kanál. A možná, že se to i naměří, akorát holt proč by to někdo zveřejňoval, že?

+3/0
6.3.2012 10:32

saldo

Dělám to tak,

že pořady, o které mám zájem, si natočím na HD a pak v klidu reklamy přejíždím. Pokud se dívám tzv. naživo, přepínám na jiný kanál. Ovšem díky kartelovým dohodám mezi komerčními TV je to obtížné, protože ony si mrchy, ty reklamní doby synchronizují, takže únik není tak jednoduchý. Aspoň že to jistí ČT24.

+4/0
6.3.2012 10:06

3dzery

Re: Dělám to tak,

Taky tak.R^

0/0
6.3.2012 10:27

jamski

Re: Dělám to tak,

I já to tak dělám :-)

0/0
6.3.2012 10:31

192.168.35.1

Re: Dělám to tak,

Nechápu, jak může ještě dnes někdo utrácet za reklamu v televizi, nedejbože na Nově. Když podle reakcí zdejších diskutujících nikdo nikdy žádnou reklamu neviděl, nanejvýš v nějakém dokumentu na CT2. A pokud už nedopatřením nějakou viděl, tak tyto výrobky okázale ignoruje.

0/0
6.3.2012 10:33

Bery

Re: Dělám to tak,

Protoze ty vyrobky obcas koupi i nekdo, kdo tu reklamu vubec nevidel... a vyrobce se mylne domniva, ze to bylo diky reklame. ;-D

+2/0
6.3.2012 10:50

Bery

Re: Dělám to tak,

Presne tak. ;-DR^

0/0
6.3.2012 10:50

GeoMW

Ta hláška o Umělci mě také pobavila

Jojo, ta hláška o Umělci mě také pobavila - očekával bych, že někdo na tak důležitém postu se nad svým výrokem nejprve zamyslí, než ho pustí do médií... a nebo je pan ředitel natolik neznalý, že netuší, že v němém filmu hraje hudba? Tsts... Řekl bych, že by se měl o svůj obor více zajímat.

+6/0
6.3.2012 10:03

Cartagena

Re: Ta hláška o Umělci mě také pobavila

soudruh ředitel trošku přepálil start... ;-D to je zase blábol zoufalce tohle..

0/0
6.3.2012 11:48

oyza

Re: Ta hláška o Umělci mě také pobavila

On pan Brabec je taky docela inzenyr : "Ale myslím si, že situace není tak horká, jak se píše a

mluví, protože jakmile zadavatelé reklamy zjistí, že hlasitá reklama

nefunguje a lidé ji nechtějí, tak to samy zregulují, aby lidé od reklamy

neutíkali". Mno neutikaji pane. Oni ji bud prepnou neb daji mute. Ted si predstavte jak u techhle dvou chytraku muze asi vypadat "diskuze".

0/0
6.3.2012 12:21

saldo

TV pracovníci argumentují

údajně téměř neřešitelnými technickými problémy. A to prosím v době, kdy máme několik desetiletí po přistání lidí na Měsíci. Jsou to ovšem jen žvásty, motivované snahou nalít do hlavy TV diváků co nejvíc informací o reklamou nabízených předmětech či službách. Jak to, že se tak pronikavě co do hlasitosti od sebe neliší všechny ostatní nereklamní pořady? Protože je předpis o maximální i minimální hlasitosti vysílaného zvuku. To lze nastavit pomocí limitérů automaticky a bez problémů. Dělá se to tak již od počátku TV vysílání. A že by to tedy nešlo u reklam? Vždyť svojí technickou podstatou jsou totéž co ostatní pořady. Takže za vším jsou peníze a maximální zisky. Nenamlouvejme si nic jiného.

+1/0
6.3.2012 10:03

Bery

Re: TV pracovníci argumentují

Mno, kdyz je tak neresitelnej problem srovnat uroven zvuku, tak co treba navrhnout, ze reklama bude muset byt beze zvuku ? Vypnout zvuk u reklamy bude logicky mnohem snazsi, nez ho regulovat, ze ? ;-D

Samozrejme, ze je to jen pitoma vymluva... ;-)

0/0
6.3.2012 10:53

oyza

Re: TV pracovníci argumentují

Ale jo, ja to chapu... staci se podivat na kvalitu digialniho vysilani. Proste neumeji no...

0/0
6.3.2012 12:22

Bery

Re: TV pracovníci argumentují

Jo, trefa...;-D

0/0
6.3.2012 18:41

Karel moudrý

kapři a rybník.

Známé pořekadlo o tom, jak si kapři vypustí - nevypustí rybník. Argumenty páně Andrušky se vzácně podobají argumentům Česmadu při jednání o zákazu vzájemného předjíždění kamionů na dálnicích. Všem to vadí, ale pořád to pokračuje. Fuj !

+1/0
6.3.2012 9:54

UdL

Reklama

Manželka v okamžiku, kdy se schyluje k reklamě, přepíná na jiný kanál. Prostě ty uřvané nesmysly ignoruje tímto způsobem.

Já je ignoruji tak, že se na normální tv vůbec nedívám, pořizuji si filmy na blu v akcích a nejsem odkázán na to, co mi naservíruje dramaturg tv...

Dřív mě neuvěřitelně vadilo, když jsem usnul u nějaké pitominy a pak mě vzbudil řev reklam. Z toho důvodu jsem pak přešel na dvd a blu. A postupem času jsem začal být alergický na dabing, který považuji za prostředek ke zničení zvuku filmu...

Na druhou stranu mě ale dokáže pěkně vytočit, když mám reklamy i na placce a nejsou přeskočit!!! Také jsou takoví umělci... ;-€

+1/0
6.3.2012 9:47

Nedos

Re: Reklama

Jojo, taky při znělce reklamy automaticky přepínám. Ani ne tak z důvodu hluku(což zvláště v nočních hodinách stojí za to) ale proto že se na to nedá koukat..

+2/0
6.3.2012 9:57

alidlo

Pan Andruško zřejmě při svých příměrech moc neuvažuje

Film Umělec jsem viděla a ano, je sice němý, ale není bez zvuku - během celého filmu běží jako podkres hudba, jako u všech "němých" filmů... Takže příměr pana Andruška, je tak trochu mimo mísu... se zase chtěl jednou někdo "blejsknout" ale trochu to nedomyslel. TRAPAS!

+4/0
6.3.2012 9:47

millomilton

je zajímavé

že na jiných televizních kanálech to jde, jen tady u nás s tím mají problémy. A příklad s němým filmem je totální úlet

+2/0
6.3.2012 9:35

orinka3

Tak jo - chápu, proč to nejde

Televizní divák je až ten poslední, kdo má do toho co mluvit.:-/

0/0
6.3.2012 9:32

King_Feanor

zrovna nova bude vysílat film bez zvuku

;-D

0/0
6.3.2012 9:28

aljavX

to jsem nepochopil,

ta novela nemá přece za účel měnit trh s reklamou, ale jen chránit diváka před zvukovým šokem. Ten příklad s němým filmem je sice zajímavý, le je to jen výmluva za použití vyjimečného případu. Že by zrovna NOVA vysílala tolik němých filmů .... :-)

+1/0
6.3.2012 9:24

littlemoon

Re: to jsem nepochopil,

za neukřičenou reklamu vyinkasují tak polovinu toho co dnes. ;-D ten zvukový šok je přesně to za co si zadavatel platí. Takže ano trh by to změnilo.

0/0
6.3.2012 9:29

čelo

Re: to jsem nepochopil,

Omezil jsem sledování Novy na minimum, ale i tak mám chuť televizi občas prohodit oknem. Na cizích stanicích to jde, u nás nikoliv a ty bláboly okolo to jen podtrhují. A kecy o tom, že zvuk je součástí autorských práv,.... . Zadám požadavek na reklamu a vuk tam bude do určitých decibelů, pokud nebude, nevezmu ji, tím pádem ji nezaplatím. On by si to každý autor spotu rozmyslel. Jenže u nás pořád někdo zkouší, co národ vydrží-politici, novináři. Ale na tomhle území už v historii proběhly dvě defenestrace, aby nebyla další.

+1/0
6.3.2012 9:42

192.168.35.1

Re: to jsem nepochopil,

Pokud se někdo chce vytahovat znalostmi historie, například o počtu defenestrací, měl by je mít.

0/0
6.3.2012 10:29

pingu1

Re: to jsem nepochopil,

se ukaz...:-/

0/0
6.3.2012 12:09

John Coffey V

+++++

Tak se na telku nedivejte a hotovo :-)

0/0
6.3.2012 9:13

tojsouveci

Re: +++++

Á, další chytrej.

Tak neřešme markety, kde přelepují trvanlivost a choďme jinam. Jak jednoduché. :-)

0/0
6.3.2012 9:27

rebe

Já při reklamě přepínám, ale pak už se většinou nevracím!

:-):-)

+3/0
6.3.2012 9:10





Najdete na iDNES.cz