Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odbory: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy a tisíce učitelů

Kvůli úspornému plánu ministra financí Miroslava Kalouska školství do roku 2014 přijde o 15 miliard, tvrdí odbory. Práci by údajně ztratilo 17 tisíc učitelů. Odboráři kvůli tomu zvažují protesty, řekla ve čtvrtek místopředsedkyně školských odborů Markéta Vondráčková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orwelg

propouštění učitelů je jasná věc

Tak vzhledem k tomu, že od roku 2009 do roku 2011 poklesla porodnost o třetinu tak je jasné, že těch pracovníků ve školství nebude tolik potřeba. Už dnes jsou stavy žáků ve školách takové, že MŠMT má zpracovanou analýzu, která hovoří dokonce o úsporách 50 000 pracovníků v celém školství do roku 2015. Pokud tento trend bude pokračovat tak do roku 2020 to bude dalších 30 000. To jsou však i provozní a především se to týká SŠ.

Problém není v propouštění to je nutné a logické. Problém je v tom jak se zachází s učiteli. Vůbec nebudeme schopni rozlišit ty kvalitní (kteří si zřejmě stejně snadno najdou práci) od těch co nic jiného nedovedou a tedy zůstanou. Ono i jak jinak si vysvětlit to, jakým způsobem byli rozděleny ony 4 miliardy, kdy pouze středoškolsky vzdělaná učitelka MŠ dostala přidáno 1800,- a VŠ vzdělaný učitel dostal 280 korun! Tak zatím samozřejmě nelze nevidět snahu o úsporu na odstupném!

0/0
3.3.2012 8:58

orwelg

Re: propouštění učitelů je jasná věc

Jaky bude důsledek?

O učitele ani tolik nejde, ti mají co si zasloužili.

Jde tu především o kvalitu školství a o naše děti. Vláda v tichosti už vlastně zrušila podmínku kvalifikovanosti učitelů. Zatím je to sice do roku 2015, ale už dnes každý ví, že tato dočasnost bude v roce 2015 už poněkolikáté prodloužena. Navíc nové tabulky už přestali znevýhodňovat učitele "maturanty" před těmi z VŠ vzděláním.

Tak výsledek bude jasný. Kvalitní učitelé s VŠ vzděláním odejdou jinam a zůstanou pouze ti nekvalitní, které doplní čerství státní maturanti. Takto sice školství fungovat může, ale stačí nám to. Nechali bychom opravovat svoje auto někým, kdo není vyučeným opravářem a má jen základku a viděl to v televizi. Jsou pro nás naše děti stále ještě cennější než naše auta?

0/0
3.3.2012 9:03

dscs

Re: propouštění učitelů je jasná věc

reditel spis propusti nekoho, kdo je horsi, ne? jinak jsem velmi pro, aby se propoustelo. ucitleu je prebytek, prace maji malo a jeste jeci. az poznaji, jak se jinde skutecne pracuje a co znamena skutecne makat, ziskaji myslim pokoru

0/0
3.3.2012 11:14

tigrakrajtovita3

Cim vice stupiditity, tim vice poslusnosti!

Jde vam to skvele, jen tak dal !! :-/

0/0
2.3.2012 16:59

tigrakrajtovita3

Vyrovna se skore s imigranty,

kteri statisticky presne toho malem docilili v US. US uz nechce, nyni je tedy rada na Evrope. Hodne stesti

0/0
2.3.2012 16:49

Vědma Phoebe

Kalouskov yškrty oberou každého.

Protože z Seychel už hlásili, že "došly, pošli".

+1/0
2.3.2012 15:35

perosek

Co takhle zrušit

Senát a Kalouska a pak se ušetří víc než za 100% daň

0/0
2.3.2012 14:03

Torie

Re: Co takhle zrušit

Senát souhlas, Kalousek je jen hasič Sobotkových dluhů a musel by to dělat kdokoli soudný kdo by byl na jeho místě, prožralo se to, naslibovalo a rozdalo na podporách nemakačenkům na úkor dneška i budoucnosti našich a ještě jejich dětí....8-o

+1/0
2.3.2012 14:20

opportunity

Re: Co takhle zrušit

Prožrala se celá kuponová provatizace.

0/0
2.3.2012 15:08

Maxxan

Re: Co takhle zrušit

Jak "se" ? Sama ? Ne. Část se ukradla, zbytek šel na kupování voličů, typu pastelkové a spol.

0/0
2.3.2012 15:34

Derfel_99

Re: Co takhle zrušit

Jasně, v podstatě každý z potřebných prožral několik desítek milionů....nedělá ty  ďuzny spíš Kalous?

0/0
2.3.2012 16:44

reformníejakulace

Re: Co takhle zrušit

a privatizace Václava Klause, za které se rozkradl více než jeden bilión Kč

0/0
2.3.2012 20:05

reformníejakulace

Re: Co takhle zrušit

chudák Kalousek to uhasil dluhem zvýšeným zatím o dalších 800 miliard Kč, dluhy tedy zdvojnásobil. Holt, když chytám pramínek a vedle teče řeka, nic z toho nekouká. Zvýším DPH na jídlo a léky na 20% a zároveň se dívám, jak se ročně rozkrade z provizí z veřejných zakázek 200 miliard.........;-O

0/0
2.3.2012 20:03

alfx

tato vláda

si moc dobře uvědomuje, že nevzdělaní lidé jsou poslušnější....

0/0
2.3.2012 12:49

Torie

Re: tato vláda

lidem nebrání dnes nic aby se sebevzdělávali a zejména finančně jinak 80% národa skončí v osobním bankrotu, dnes už to nejde jako ve 20 století být jen v zaměstnání.... definice šílenství???? dělat stále stejné věci a očekávat jiné výsledky8-o

0/0
2.3.2012 14:23

dscs

Re: tato vláda

kdyz ono je pro ne snazsi jen si stezovat, misto aby neco delali

0/0
3.3.2012 10:51

Suska

jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

tam uz nam vychovaji narodni jelitu. Vymodli si blahobyt a vsichni se budou mit dobre. (po smrti). Je potreba upevnit ctnosti jako, vereni neviditelne autorite, vereni knize z doby bronzove a vynalezy jako hostie, nahrdelnik s peti vestavenyma mrtvolama a bible v kazdem hotelovem pokoji.

Hlavne, aby se ty deti nezkazily ve skole treba vedou. Nedej boze, aby umely pocitat a myslet kriticky. Pak z toho vznikaji takovy blbosti jako napr pocitace, auta, mobilni telefony, nebo dokonce jidlo, teplo, svetlo, bydleni, systematicka organizace... no fuj tajksl. Ucitelum na...srat, vzdyt uz ted je jejich plat temer dvojnasobek prumerneho duchodu (to byl vazne mineny argument nekoho nize).

PROBOHA!!!!: Zavreme uz tuto vladu do blazince!!! Vzdelani je naprosty zaklad funkcni spolecnosti a nejdulezitejsi vydobytek prace tisicu generaci nasich predku. A oni si tim vytiraji zadek.

+3/0
2.3.2012 11:47

p0rek

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

kdyby jste nepropadal tak rozrušení,tak by z Vás nepadaly takové blbosti.Tak zejména.Církev u nás nemá takový vliv jak naznačujete.V otázce vzdělání je ten vliv úplně minimální.Spíše jde o to,že učitelé mají naprosto nepřiměřený plat v kontextu s tím,co předvádí.A taky je jich příliš.A taky je děs,jak výuku přenáší na rodiče.Děs.Na závěr chci jen podotknou,že bez ohledu na výši mzdy,by jsem nebyl schopen ani ochoten děti učit,neboť mne děsí jejich myšlení a chování.

+1/0
2.3.2012 12:13

Suska

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

To prvni je pane porku nadsazka. Jak krasne symbolicke je davat penize cirkvim, ktere reprezentuji slepe vereni, a v tom samem momente ubirat na vzdelani, ktere reprezentuje kriticke mysleni.

Vira se lepe vstepuje nevzdelancum a blbcum. A to si piste, ze cirkve s balikem penez vyrazi na tazeni a s tou svoji jedinou (akorat neoveritelnou) pravdou vlitnou na nekriticke detske mozky. Maji 30 let na vychovani si loyalnich donatoru.

Totez se hodi i vladam, spravne vystraseny blbec se nepta a posloucha. Taky proto bylo nabozenstvi tradicni ideologickou oporou statnich zrizeni poslednich 2000 let.

Vzdelani a predavani znalosti je zaklad uspechu celeho druhu Homo Sapies. Skolstvi, zejmena ucitele nesou obrovskou cast zodpovednosti za vyvoj cele spolecnosti a za jeji uspech. Navic je to narocna prace. Ucitelstvi by melo byt dobre placene a prestizni zamestnani, ktere nabidnou jen tem nejschopnejsim (mimochodem ja nejsem ucitel). Realita je ale pravej opak, a uz se to zacita projevovat.

+1/0
2.3.2012 12:32

vockoiii

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

Při své kritice víry a církve zapomínáte, kdo oněch zmiňovaných 2000 let školství vedl a financoval. Že například Univerzitu Karlovu založil sice císař, ale jinak to bylo zařízení veskrze církevní. Jinak školy existovali pouze při klášterech. A učilo se tam kromě náboženství také všechny tehdy dostupné vědomosti. Existence státního školství je výdobytkem posledních dvou staletí. A i dneska patří církevní školy k těm nejlepším v republice ( podívejte se na výsledky státních maturit) A k tomu vracení majetku církvi: Stát během těch 30ti let přestane církve financovat, takže v důsledku na tom neprodělá. A zeptejte se místního Pana faráře, kolik dostává peněz. Dozvíte se, že dostává o málo víc, než je průměrný důchod.

0/0
2.3.2012 13:26

Suska

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

A proc asi? Kontrola informaci je pro nabozenstvi naprosto stezejni. Krestanstvi ve stredoveku dosahlo urovne teokraticke diktatury. To je uplne stejne jako, ze za komunismu byly vsechny skoly komunisticke a poplatne sve ideoligii. To je dtto.

Pricina vyssi kvality cirkevnich skol muze byt ruzna. Vesmes se to odviji od financi. Pro cirkve je zasah do vzdelavaciho procesu klicova cesta jak vytvaret verici. To, ze se dneska minimalne tvari jako sekularni skoly muze byt jednak zdani, ja do nich nevidim. Ale kazdopadne to neni standard,... k tomu jsou nuceni sekularni spolecnosti. Jakmile nabozenstvi (cili vira v nejake neoveritelne doktryny) zacne byt vice akceprovano jako normalni, to si piste, ze pritlacej. Jako vsude jinde.

A to vase "vyplati se to statu". Ono je na hlavu padle uz to, ze se jim vubec neco dava. Je to perpetuum mobile. Modleni se k minimalne neprojivujici se bytosti neni zadny produkt. Za to maji mit taky odpovidajici prijmy. Tedy nula. Prace je norma, nikoli zebrani.

0/0
2.3.2012 13:58

vockoiii

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

Vy za snahou církve o školství vidíte primárně vždy snahu o ovládnutí člověka. Jistě nelze nelze takové snahy vyloučit, ale drtivá většina církevního společenství je vedena snahou o dosažení něčeho dobrého. To by mělo být normální pro každého člověka. To je stejné, jako když dneska vyčnívá několik kněží- pedofilů (některé případy jsou staré několik desítek let) a nikdo nevidí desetitísíce těch dobrých.

I dnes je školství poplatné jisté ideologii, akorát je to trochu skrytější a složitější. Zkuste se někdy podívat na internetové zpravodajství arabské stanice aldžazíra. Na první pohled se zdá úplně stejně demokratické, jako to naše. Ona ta ideologie je schovaná někde mezi řádky. Podobně jako je to u nás. A ono školství za komunistů bylo možná lepší, než dneska. Alespoň podle mezinárodních srovnávání.  A s tím církevním vzděláváním: znám rodiče- nevěřící, kteří posílají své děti do církevní ZŠ a jsou velmi spokojení.

A že farář nic nedělá? Minimálně je jako psycholog.

0/0
2.3.2012 14:33

Suska

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

No prave! Ve jmenu dobra se vzdy pachala ta nejvetsi zverstva. Buhove, lid, narod, a podobne abstraktni entity vzdy ospravedlnovali i ty nejvetsi krutosti. Malo ktery z jednotlivcu, kteri se na nich primo podilel to myslel zle. I ti vudci to casto mysleli "dobre", Hitlerove, Leninove, papezove.

Problem je v ideologii. A to, kdyz takova ideologie slibuje utopicke cile, usurpuje si absolitni kontolu nad vsim a umlcuje opozici.

"Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities." Voltaire

0/0
2.3.2012 14:54

vockoiii

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

Vždy se najde někdo zlý, kdo své zvěrstva schová za pláštík nějaké ideologie. Ale všimněte si, že se téměř vždy jedná o ideologie již existující, které jsou pouze pro zlo zneužité! Problém není v myšlence ale v lidstvu jako takovém. Ono i Marx by se divil, jak se s jeho ideou nakládá.

0/0
2.3.2012 15:06

Suska

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

To bohuzel nepotrebuje nikoho zlyho. Ideologie definuje dobro a jeho nepritele. Lide pak i v dobrem umyslu, jen podle idiotske definice, likviduji imperialisty, bohace a tridni nepritele, kteri dobru brani, nebo zidy a vsechny, kteri skodi narodu, a nebo kacire, jinoverce, neverici a vsechny, kteri zpochybnuji autoritu toho jedineho zarucene praveho boha a jejich posly na zemi - cirkev. Ty lidi pak uprime veri, ze konaji dobro i kdyz nekoho zabijeji. Dokonce to casto povazuji za vlastni obet,... to, ze nekoho museli zabit, i ty deti.... proste dobro je dobro, a clovek tohle musi dokazat.

Myslite si, ze prehanim? Prectete si pribehy napr Pavlika Morozova, fasistickych vojaku, a zidu ve starem zakone. Podivejte se na radikalni muslimy. To jsou vse pribehy vrazdeni definovaneho zla ve jmenu definovaneho dobra. Stary zakon je asi nejvostrejsi, to je cira genocida, zen, deti, stacru, zvirat i stromu. Proste aby nic nenarusovalu autoritu nekonecne dobreho Vudce.

0/0
2.3.2012 15:25

vockoiii

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

Bibli znám myslím dobře. Je třeba ji brát v kontextu doby. Tenkrát byli všichni takový, pokud chtěli přežít.

Bohužel už nemám čas s Vámi diskutovat, ale jestli jste od Č. Budějovic a máte chuť si popovídat, klidně můžeme. Od školství jsme se dostali k vyšší filozofii, to by jsme mohli mít neomezený tarif na telefonu.

0/0
2.3.2012 22:24

vockoiii

Re: jasneeee, na co ucitele a skoly,... staci knezi a kostely

Jinak naprosto souhlasím s tím co jste napsal v posledním odstavci.R^ napsal jste to velmi dobře.

0/0
2.3.2012 14:39

SkyZero

Přezaměstnanost ve školství

Učitelů je stejně přehršle a 17 000 to nepůjde ani poznat. Lidi co dnes vystudují pedagogické fakulty mají problém odříkat abecedu. Takže by to mohlo přinést kvalitnější výuku a zbavení se neperspektivních škol. Nakonec to ale stejně dopadne tak, že počet státních zaměstnanců neklesne jelikož zase začnou dělat rámus a jediná reforma co z Kaloska vypadne budou vyšší daně.

0/0
2.3.2012 10:44

Tomáš16

Kalousek se připravuje

na příliv dětí z tzv. "babyboomu" -  do teď kapacitně nestačily jen školky, škol se zatím zavřelo méně, tak je nutno je zrušit aby si děti zvykaly na práci ve větším kolektivu. Za chvíli se díky naší modré a veverkovité vládě směle bude moci srovnávat se školstvím ve Rwanda-Burundi. R^

0/0
2.3.2012 10:15

Torie

Re: Kalousek se připravuje

no to je dobrá demagogie, prostě opadnul babyboom Husákových dětí a dnes je jen porodnost nižší a bude klesat, tudíž bude přibývat důchodců a důchody klesat až k nule pro ročníky 1977 a mladší. ty budou zcela bes státního důchodu-Almužny akorát že dnes dělají že o tom neví nebo to nějak dopadne a nemyslí na stáří a svoji budoucnost, jenže není na co čekat začátek zbytku jejich života začíná dnes..... a je jen na nich zda se pročekají k bídě, uvěří slibum socanůa bolševiků o světlých zítřkách v pekle socialismu jak v Řecku a nebo to vezmou do svých rukou...a budou zodpovědní vůči sobě, rodině a státu.....8-o

0/0
2.3.2012 14:29

Mysel

Odbory jako vzdy jen lzou a lzou

Ve skolstvi samozrejme "zmizi" miliardy ucitelu, ne jen tisice. A tech negramotnych, co tu po par letech bude..

0/0
2.3.2012 10:14

Tomáš16

Re: Odbory jako vzdy jen lzou a lzou

Jenom jestli to nejsi ty kdo tu lže.

0/0
2.3.2012 10:47

Tryskomys Muf

Re: Odbory jako vzdy jen lzou a lzou

V té poslední větě cítím sebekritiku. :-)R^

0/0
2.3.2012 12:17

DAVIDIANUS

Kdyby se zakončila

trapná afgánská epizodka dříve, než tam skončí sami nevěrohodní amiokupanti, zase by se nějaký halířek našel.... Prosím, reakce o závazcích k NATO nepište, jsou v této chvíli velmi legrační :-)

0/0
2.3.2012 10:03

Torie

Re: Kdyby se zakončila

je lepší lovit šílence u nich v horách než aby dělali atentáty jinde ve světě a za to si rád ty profíky co je je baví lovit rád zaplatím... dobrej muslim   dead muslim...XRv

0/0
2.3.2012 14:31

pakostič

Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

o kolik oberou důchodce? To nikoho nezajímá? Ten učitel má snad trojnásobek průměrného důchodu, nač si tedy stěžuje?

0/0
2.3.2012 10:03

Tomáš16

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

Lžeš.

0/0
2.3.2012 10:06

pakostič

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

můžete to doložit?

0/0
2.3.2012 10:19

Tomáš16

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

Průměrný důchod: 10.557, pr. Učitelský plat: 24 502

0/0
2.3.2012 10:33

Tomáš16

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

Podotýkám, že v učitelském platu jsou započteny i platy ředitelů atd. Bez nich je to jen 22 673

0/0
2.3.2012 10:51

Tomáš16

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

Ten důchod je v čistém, plat v hrubém - ale to je snad pochopitelné.

0/0
2.3.2012 10:52

Tryskomys Muf

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

Nelže, jen o tom nic neví, a nechává si vymývat hlavu. Rv

0/0
2.3.2012 12:18

Torie

Re: Kalouskovy škrty oberou školství o miliardy

kdyby ty stamiliardy socani neprošustrovali v minulosti nerozdali na pastelkovném a podporách nemakačenkům a hlavně neuzavřeli astronomicky nevýhodné půjčky za bilion a tím nastavili stamiliardové schodky na léta dopředu, udělali důchodovou reformu mohlo být dnes vše jinak... a pokud i dnes je tu milionové stádo tupých ovcí co chce zas volit KSČSSD;-€;-O a podřezávat Rvvětev pod náma všema dál tak asi není tomuhle zparchntělýmu národu se sociálismem v duši a sejdeme se holt s řekama v socialistickém ráji tzn. pekle.... a holt to odnesem všichni, protože jen socialismus rozděluje bídu všem....8-o

0/0
2.3.2012 14:38

Shkarohleed

Už teď to školství stojí za prd....

...a odchodem tisíců učitelů se to jako zlepší.Jasná podpora vzdělanosti. Hlavně být solidární s MMF a dělat "gesta" ,že jsme jako solventní země,či co.:-P

0/0
2.3.2012 10:00

DAVIDIANUS

Pokusná Kalouskova bublina....

....Mirek uvidí odezvu..... přesto je to krátkozraké, protože např. do základních škol se očekává příval školáků z narvaných školek, který pár let vydrží....

0/0
2.3.2012 10:00

Bijec modrých zlodějů II

Spálená země plná loupeživých, však víte koho ??

;-(;-(;-(

+1/0
2.3.2012 9:19

Torie

Re: Spálená země plná loupeživých, však víte koho ??

socanů a bolševiků....

0/0
2.3.2012 14:47

tuana

to je ale pi to most

v normálním společenství se dbá na výchovu a vzdělání dětí,je postaráno o seniory a nemocné.

Tohle je prostě o kultuře národa.No,co se týká školství,tenhle nesmysl neprojde.Není totiž možné,naplnit třídy žáky smíchané z různých multikulturantů a chtít po byrokraticky přetíženém učiteli,aby se maximálně věnoval učení.

+3/0
2.3.2012 9:11

držte si klobouk

tam nahoře se asi už fakt zbláznili!

a co kdyby jste raději řešili ty unikající miliardy z evropských fondů místo uvažovat o propouštění tisíců učitelů?

+4/0
2.3.2012 8:42

Torie

Re: tam nahoře se asi už fakt zbláznili!

to jsou jen kecy, učitele propouští pouze ředitel a nikdo jiný.....

0/0
2.3.2012 8:52





Najdete na iDNES.cz