Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Studentská „levičácká verbež“ není ta skutečná hrozba

Nevěřím, že žádat domácnosti o pomoc s financováním školství a zároveň podporovat ministra, kvůli němuž přichází školství o miliardy, je součástí tradice, odpovědnosti a prosperity, píše v komentáři k Týdnu neklidu Jan Sládek z Univerzity Karlovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1000101111001111

Autor...

... http://sladek.blog.respekt.ihned.cz/

.

... "Oceňuji vervu, se kterou se Jakub Patočka pustil do přemýšlení o budoucnosti Strany zelených a její strategii" ... "Protože považuji “zelenou kauzu” za potřebný proud evropského myšlení a protože zelenou problematiku nelze depolitizovat, přál bych si, aby Strana zelených, jako část zeleného hnutí se zatím největší šanci zasednout v parlamentu v roce 2014, opravdu uspěla" ...

.

Přečtěte si jeho vize. Od Zelených, přes pana Ruzyně, až po ty zlé, zlé, zlé, zlé, zlé reformy | konzervativce | nezelené | Bátory... a budete mít jasno.

0/0
1.3.2012 0:23

A.C.Dupin

Re: Autor...

Z toho ovšem neplyne, že by teď nemohl mít pravdu. Naopak soudě podle vzteklého útoku na jeho osobu ťal do živého.

0/0
1.3.2012 15:02

jiruna

Studenti musí studovat na VŠ zdarma

aby mohli co nejdříve do zahraničí, lékaři chudáčci také strádají a to se pak nelze divit, že s pacienty mluví na půl huby a tak jediní, kteří jsou na tom v tomto státě dobře jsou důchodci a zdravotně postižení. Takže těm je třeba něco ještě sebrat. Já jen doufám, že to už snad někomu dojde o co tady jde a v příštích volbách to dostanou takoví TOP borci spočítáno.:-P

+2/0
29.2.2012 23:07

AnalyzaNow

Tak vy (Vaše děti, vnoučata) vystudujte medicínu a užívejte!

Nebude Vás závist trápit, budete oblíbený, u žen populární, prachatý, za vodou, atd.

+2/0
29.2.2012 23:26

zabili black_jacka, parchanti

Re: Tak vy (Vaše děti, vnoučata) vystudujte medicínu a užívejte!

pan je v pohode, ma jednoduche mysleni.... co bych za to obcas dal.....

+1/0
29.2.2012 23:53

babacek

Re: Studenti musí studovat na VŠ zdarma

Pokud jste si nevšiml tak studentům jde především o tři věci. Aby peníze z VŠ nebyly vyvedeny do bank. Aby školy nevedli žádní komerční manažeři. A chtějí akademickou svobodu. Tedy vůbec to není o školném.

+2/0
1.3.2012 7:22

A.C.Dupin

Re: Studenti musí studovat na VŠ zdarma

To je jako když protestovali lékaři - požadavků bylo několik, ovšem protože většina z nich byla oprávněných a pro většinu myslících lidí by znamenala neochota vlády požadavky jasný signál o zkorupmovanosti vládních stran na takové úrovni, že by byly pro každého slušného člověka nevolitelné, zvrhla se mediální diskuze pouze na platy. Zde je situace podobná, mediální diskuze směřuje spíše ke školnému. Ovšem jeden pozitivní rozdíl vidím - mainstreamová média již nestojí tak jednoznačným způsobem na straně ministerstva.

0/0
1.3.2012 14:52

babacek

Re: Studenti musí studovat na VŠ zdarma

Ono lékařům skutečně šlo především o platy. Jeden rozdíl tu však je. Lékařské odbory si brali zbytek společnosti jako rukojmí, studenti ne!

0/0
1.3.2012 15:18

A.C.Dupin

Re: Studenti musí studovat na VŠ zdarma

Hezky demonstrujete, jak jste i vy přistoupil na mediální hru na "zlé lékaře". Ve skutečnosti byly platy jedním z požadavků - ovšem požadavky obsahovaly i cesty na získání prostředků uvnitř systému (důsledná kontrola korupce a politckého vlivu - např. zdravotnickou techniku máme jednu z nejdražších na světě). Takové drobnosti, že je jednalo i o mizerný systém postgraduálního vzdělávání nebo o to, že je zdravotnictví Potěmkinovou vesnicí, která funguje jen díky obrovskému množství přesčasové práce, se podařilo z mediálního diskurzu vytlačit.

Mimochodem, braní si rukojmých je dalším velkým úspěchem propagandy. Stejně legitimní je i opačný pohled, totiž že společnost emotivně vydírá lékaře, aby drželi hubu a krok, protože je jejich práce potřeba.

A ještě jedna věc. Jedním z nejúspěšnějších mediálních zásahů bylo emocionální vydírání dětmi v inkubátorech. Nedávno vydaná vyhláška MZd mimo jiné tvrdí, že děti v inkubátorech vlastně lékaře-neonatologa prakticky nepotřebují...

0/0
1.3.2012 15:32

babacek

Re: Studenti musí studovat na VŠ zdarma

Já Engela znám osobně a vím co je to za člověka čeho je schopen. Naopak lékaři podlehli masáži odborů .

0/0
2.3.2012 7:26

A.C.Dupin

Re: Studenti musí studovat na VŠ zdarma

Jen tak mezi námi, absolvent zatížený dluhem bude podstatně ochotnější odjet do zahraničí za lépe placenou prací - a samozřejmě tam zůstat. ;-)

0/0
1.3.2012 14:54

zabili black_jacka, parchanti

.

byt nekym z karlovky, bal bych se, ze by vysly najevo nepravosti z jmenovane univerzity....

0/0
29.2.2012 23:05

zabili black_jacka, parchanti

Re: .

tak se omlouvam, nespravna univerzita....

0/0
29.2.2012 23:06

estimator

TAM KDE DOJDOU ARGUMENTY

poslouzi nadavky, levicacka verbez, socky.  Cesi se asi kulturnim narodem uz nikdy nestanou,  Zupactvi a buranstvi je ve vlade normou, tak co ocekavat z ulice.

+1/0
29.2.2012 23:00

franp9am

Re: TAM KDE DOJDOU ARGUMENTY

Tak zrovna UK snad jeste jakousi duveryhodnost ma. Proc by se neozvali,kdyz jsou ohrozeni? Tady nejde o zavadeni skolneho (to je vacsine lidi celkem fuk) ale o utok na nezavislost skolstvi. Chcete, aby se z univerzit stali dalsi polostatni firmy?

0/0
1.3.2012 0:00

1000101111001111

Re: TAM KDE DOJDOU ARGUMENTY

Jistěže ne. Takže školy se dobrovolně vzdají státních podpor, aby tomu bylo zabráněno? Mohou k tomu využít soukromý kapitál... aha, sakra. To je přece ten zlý a špatný kapitál, proti kterému se vlastně také demonstruje, že?

0/0
1.3.2012 0:26

1000101111001111

Re: TAM KDE DOJDOU ARGUMENTY

... takže když tak o tom přemýšlím, závislost na státě je špatná, školné je špatné, privátní sektor (který všude jinde pohání školství a výzkum) je špatný ... takže snad ještě nějaké perpetuum mobile. Třeba s tím studenti přijdou.

0/0
1.3.2012 0:28

Mr.White

Zajímavé

že když se "pravicová" politika dotkne "pravicového" studentstva, tak nějaký pravicový apologet hned přijde s chytristikou, že to je ale něco docela jiného a vůbec ne správně pravicového. Nepřekvapuje mě to; akademická půda u nás je zdá se plná ideologických žvanilů, pravicových nebo levicových dle režimu.

Problém je příliš mnoho studentů VŠ a to, že si téměř všichni slibují, že po opuštění školy budou mít dvoj a vícenásobek průměrné mzdy (a zároveň protestují proti komercionalizaci vzdělání8-o). Jenže většinu z nich čeká zklamání; čím víc lidí má titul, tím víc se jeho hodnota snižuje. To také problematizuje školné placené po studiu, protože by se mohlo ukázat, že vzdělání je ztrátová investice. Jedinou cestou k dekomercionalizaci vzdělání je zpřísnění kritérií studia a z toho plynoucí (výrazné) snížení počtu absolventů. Ale to studenti pochopitelně nechtějí.

+1/0
29.2.2012 22:58

Líný_mravenec

Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

sociologie/politologie.  Výrok "Tradiční konzervativní domácnosti by se pak ochotněji zadlužovaly." ho odsuzuje do zapomnění. Podobný fachidiot nemá ani v nejmenším tušení, o čem vlastně cancá... RvRvRv

+3/0
29.2.2012 21:33

xKikous

Re: Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

Rv

0/0
29.2.2012 22:33

1000101111001111

Re: Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

Přečtěte si odkaz, který jsem uvedl v příspěvku pod vámi. Tedy, pokud sám nepublikujete vědecké práce o homocyklistice ve vztahu ke genderovému vztahování multikulturních chemtrails, zachycených v seriálu na TV c@si. Pak byste se totiž cítil nedoceněn, až uražen.

+1/0
29.2.2012 22:41

1000101111001111

Re: Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

Myslím, že tohle odhaluje docela hodně, přestože jde o jinou univerzitu:

.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011122101

0/0
29.2.2012 22:38

Mr.White

Re: Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

Já jsem to taky nepochopil. Vůbec to, že používá se zjevným despektem slova jako "verbež" o části společnosti, o níž má podle své specializace nestranně vyučovat, je dost alarmující. Jestli podobně vymývá mozky i studentům, tak to opravdu za žádné školné nestojí.

0/0
29.2.2012 23:13

1000101111001111

Re: Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

http://sladek.blog.respekt.ihned.cz/

.

Pán je především zelená pravdaláska, pevně přisátá k eráru. Berme jej jako parazita s jistými schopnostmi (které nelze podceňovat), ovlivněného jeho vlastními zájmy. Stejně tak bych jej ovšem nepřeceňoval, protože tímto komentářem se docela hloupě odkopal - přece jen, ona nenávist v něm je až příliš potlačovaná a chce to ven.

0/0
1.3.2012 0:33

franp9am

Re: Autor je žvanil, klasický výměšek současných fakult

amen :-P

0/0
29.2.2012 23:55

ein_vogel

Levičáctví, pravičáctví...

Tady se háže pravičáctvím a levičáctvím, ale takhle značkovat a mísit pojmy s osobními dojmy jen primitiv a omazenec! Tady přece zdaleka nejde o preferování levé nebo pravé, ale o absolutní odmítnutí deformace českého (vůbec ne jen) vysokého školství a celkově diletantsví, arogance a zvráceného přístupu Dobeše, Nečase či Klause! Vždyť problém je už v nastavení systému, v ochotě diskutovat o krocích ministerstav školství s odbornou veřejností a v tom, že vláda dělá ze studentů (ale vlastně z většiny občanů) jen čísla a zdroj peněz do soukromých kapes (ať už těch nahoře, nebo bank)... Rv

+1/0
29.2.2012 21:25

hlava.dvacetdva

Po téměř čtvrt století

demokratického kapitalismu  nového modelu po čtvrt století života ve starém modelu komunistického socialismu,  který jsem nenáviděl, budu raději považován za levičáckou verbež. Nekonečným přikládáním pijavic toho moc totiž  nevyléčí sebelepší šarlatán. Takže ať se mládí předvede, co dovede.

+2/0
29.2.2012 21:17

Gamehoror

Nevim co si představit pod studentská levičácká verberbež

a jestli to něco obstojí nebo neobstojí.

Vím že tato vláda neobstála dávno a stejně tak funguje a škodí dál.

Rozhodně nějaký změny neuškodí a měli by to zas zkusit jiní a nejspíš jinak.

+4/0
29.2.2012 20:57

1000101111001111

Re: Nevim co si představit pod studentská levičácká verberbež

Víte, zhruba posledního půl roku jsem zaregistroval vaše příspěvky a vždy přemýšlím, jestli je vám skutečně 15 let, jak se zdá. Neberte to osobně, ale většina toho, co jste napsal - bez ohledu, jestli to byl Technet, Bonusweb, zpravodajství... se nese zhruba v tomto duchu:

.

... "Pro mne jsou taky dluhopisy jen cár papíru ale zdá se jako by čína skupováním dluhopisů USA měla něaký slušný privilégia. Asi jde o to umět ty cenný papíry v pravou chvíli někomu strčit pod nos a chtít něaké výhody a nemít je jen tak v sejfu a čekat co bude" ...

.

Nechcete na sobě přece jen ještě zapracovat, než se tu budete pokoušet rozumovat?

0/0
29.2.2012 22:35

Gamehoror

Re: Nevim co si představit pod studentská levičácká verberbež

No jsem rád že mne máš pod dozorem :-)

Asi jsem si získal respekt :-)

0/0
1.3.2012 0:11

kecálek reloaded 2

Levice vers. pravice

Zajímalo by mě, kde soudruh sociolog byl na nálepkování levčácké vers. pravičácké. Doufám, že takováto moudra učí na oné "sociologii".

Ačkoliv jsem konzervativního, tedy spíše pravicového smýšlení, současné protesty akademické obce (tedy i studentů) nevnímám jako "levičáckou verbež", ale jako oprávněný nesouhlas s Dobešovým šíleným packalstvím...

Jiná otázka je, zda se onen sociolog sám cítí být "levičáckou verbeží"... ale to je jeho problém. Já spíše vidím problém v profesní struktuře absolventů VŠ, kde dlouhodobě převládají absolventi tz. humanitních oborů (včetně různých ekonomicko a právnicko správních) - protože bohužel je krutá realita, že většina těchto absolventů hledá následně uplatnění buď ve státním nebo neziskovém sektoru a oba tyto sektory nejsou "samoživitelské" potřebují "podnikatelský" sektor, který vytvoří obrat a zisk, jehož zdaněním stát získá jednak prostředky na svůj provoz a dále na dotování neziskového sektoru.

+1/0
29.2.2012 19:12

AnalyzaNow

Kecálku, souhlasím

Také jako spíše v otázkách veřejných financí a sociálního inženýrství spíše pravicově orientovaná (nejen kvůli nemilosrdné globální soutěži, tlačící na západní živoptní úrověň) NAPROSTO souhlasím s tím, že je třeba všech možných nástrojů, včetně protestů studentů, k zastavení to, co Vy zde tak výstižně popisujete jako "Dobešovo šílené packalství".

To, že se v hodnocení Dobeše, coby MŠ (zase) liším od názorů KSČM opakovaně volené hlavy státu (a jeho staršího synka, který z "dojné kravky" první rodiny nakonec dostal nejvíc, 100 mega na soukromý byznis, mě zase nevadí.

Bohužel, stran toho, zda MŠMT ČR svojí nedbalostí připraví naši zemi a školství o zmiňované miliardy se v tomto systému státní správy nikdy nedozvíme.

+1/0
29.2.2012 19:20

kecálek reloaded 2

Re: Kecálku, souhlasím

Já osobně moc dělení na levičáctví a pravičáíctví nemusím - spíše bych uvítal, kdyby vznikla "strana zdravého rozumu".

Osobně zastávám postoje blízké např. konzervativnímu ekonomickému proudu (krytá měna, vyrovnaný rozpočet, "štíhlý stát"), ale domnívám se na druhou stranu, že zdravá míra "sociální spravedlnosti" a "sociální solidarity" se s tímto dá sladit. Ovšem ona "sociální" spravedlnost " se nesmí zaměňovat za sociální rovnostářsví a "lidská práva" za "ekonomická práva". Životní úroveň není sociální či lidské právo, ale sociální benefit a odvíjí se od "zásluh".

A co je důležité - pochybná "západní" doktrína, že nebudeme pracovat, ale budeme žít ze služeb a "duševní práce" teď aktuálně narazila na strop svých možností. Prostě musí být více dělníků než THP, a počet lidí kteříodvádějí daně z "na státu nezávislé činnosti" musí být vyšší  než počet těch, kteří z těchto daní berou výplatu.

To mi říká zdravý rozum a ne "levice či pravice".

+2/0
29.2.2012 19:29

AnalyzaNow

Ono je to, jak víme, ještě drobet složitější

Hlavním problémem vyspělých ekonomik je NADVÝROBA, tedy jak proboha ty všechy výrobky, produkci, nakonec i služby UDAT.

Proto je přerozdělování, ikdyž je takticky zabaleno do sociálních ohledů. Jinak by kapitálu obecně nejednou stačilo jen nemít pouliční bouře a rabování.

Výrodní kapacity, zejména vyspělého světa jsou obecně, když ekonomika "frčí" využité na asi 80+ procent. Jinak to běží na míň. Talkže se musí něbo "okrojit", především z nejpočetnější střední třídy (ta si také většinou nemůže dovolit dostatečně zaplatit legislativce nebo daňové právníky a ani na to nemá chuť, neb se těší na to, jak si v pátek večer opije hlavu, v sobotu věčer možná za*uká a v neděli podívá na fotbal) a ... už i ti (nej)chudší mohou KONZUMOVAT, neb spotřeba je to, co tlačí. Takže jsou sociální dávky, sociální byty, atd. atd.

Když si ÚV KSČ (ČLR ne ČSSR:) konečně uvědomil, jak na Strýčka Sama (tedy dát mu zabrat v jeho vlastní hře nemilosrdným kapitalismem) globální konkurence je nemilosrdná.

0/0
29.2.2012 19:42

Králík Roger

Globální konkurenci můžeme ZRUŠIT, i když by to vyžadovalo

charismatického vůdce, který by dokázal spojit Evropany v boji za jejich zájmy.

V USA bylo od roku 1865 (vítězství Severu) až do WW2 kvůli celním bariérám prakticky nemožné dovézt cokoliv, co se tam dalo vyrobit. A práve v TOMTO období se z USA stala ekonomická velmoc č. 1!

0/0
29.2.2012 20:12

kecálek reloaded 2

Re: Globální konkurenci můžeme ZRUŠIT, i když by to vyžadovalo

Paradoxně, jedním z pilířů světovládu USA je jejich dolar, tedy nekrytá měna. Je to dlouhá složitá historie - USD byl původně krytý zlatem i když u po I. WW to krytí bylo spíše formální. Nicméně byl. A svět tomu "věřil" během II. WW USA mírně řečeno vydírali GB, že nepůjdou do války proti Německu, pokud jim Britská libra nepostoupí svou pozici světové rezervní měny. Což se stalo v roce 1944 (Brettonwoodská dohoda) - USA "zafixovaly" - nebo spíše zafixlovali kurs 35 USD 1 oz zlata a přijaly závazek směnit kterémukoliv státu světa jeho USD za zlato v libovolném množství. Tím se stal dolar světovou rezervní měnou a "byl vnímán" jako stejně dobrý jako zlato. Ovšem... ve skutečností šílená inflace dolaru (tj. velkovýroba nekrytých bankovek) už byla v běhu. Po 30 let celý svět přijímal dolary výměnou za své zboží, suroviny, podíly ve firmách, know how atd. A USA bohatly. V roce tuším 1971 GB a Francie požádaly o výměnu USD  za zlato, USA tuto výměnu odmítly.

0/0
29.2.2012 20:29

kecálek reloaded 2

Re: Globální konkurenci můžeme ZRUŠIT, i když by to vyžadovalo

Byla to největší loupež v historii lidstva. Prakticky ze dne na den, všichni lidé, všechny státy zjistily, že USA je podvedly a okradly je o 30 let práce....

+1/0
29.2.2012 20:30

AnalyzaNow

Kecálku, zase souhlasím

Bývalý francouzský ministr finanací a pozdější prezident, Valéry Giscard d'Estaing, diktátu a masivního vyssávání zbytku světa poválečným monopolem na (stále bezuzdnější) využívání a zneužívání monopolu na tištění "rezervní měny" říkal "exorbitant privilege".

V praxi to m.j. znamená, že americká životní úroveň je o dost vyšší díky tomu, že svět je nucen ("dobrovolně" nebo jinak) nucen obchodovat, stále hlavně se surovinami a v nemalé míře ještě i v mezinárodním obchodě, dolary, takže mimo USA pbíhá více biliónů (anglicky trillions) dolarů než v USA .... a přitom se jich drtivá většina nikdy do USA nevrátí, také hlavně proto, že USA mají po desetiletí masivní obchodní deficity.

Než ale poprvé každých nových 100 biliónů opustí USA (tištění už je moc pracné, většinou jde o lelektronické vtupy do systémů) USA tím zaplatí a dostanou za to zboží, od nafty po elektroniku a věcičky ve Wal-Martu. Není to také báječné být (daleko) největším dlužníkem v měně, kterou jis (jako jediný) tisknete?

+1/0
29.2.2012 23:39

AnalyzaNow

(Velký) Problém se strukturou absolventů VŠ mají i USA

Kde nám je, počínaje Klausem, předkládáno k věření, že "trh" a "minimální zásahy státu" by měly vytvážet m.j. i optimální strukturu absolventů VŠ.

I přes posametovou expanzi absolventů humanitních směrů jsme na tom v ČR stále několikanásobně ve struktuře absolventů VŠ lépe, pokud se (podle mne správně) domnívámě, že je pro ekonomiku (a sekundárně pro absolventy a státní kasu, která vzdělání ve VŠECH zemích z nemalé míry tak či onak finacuje) bylo lepší mít absolventy v oborech které příměji pomáhají generovat HDP.

Ale educational-industrial complex (parafráze na Eisenhoverem kritizovaný military-industrial complex) má v USA, velice netržně a sobecky společnost "pod krkem" a nejrůznějšími formami je tlačí do systému obrovského zadlužování, propagandy jak je VŠ důležité (což je, ale ne všechny zdaleka stejně).

Bohužel pro USA (a studenty tamtéž), vývoz pracovních míst postihuje (také? zejména?) joby ve výrobě, tedy i technické a inž. takže moc příležitostí také není.

0/0
29.2.2012 19:31

kecálek reloaded 2

Re: (Velký) Problém se strukturou absolventů VŠ mají i USA

A to jsme u života na dluh. Teď nemyslím, zadlužování studentů, ale celou naši "vyspělou konzumní" civilizaci. Současná dluhová krize (nejen EU, ale i zejména USA) ukazuje, že "sociální smír" a plošně zajišťovaná životní úroveň, sociální benefity (jako např. pracovní podmínky, délka pracovní doby, minimální mzda, odstupné, obecně výše mzdy atd.) jsou dlouhodobě neudržitelné, pokud "průměrná" životní úroveň nekopíruje výkonnost ekonomiky. A pro ni v současnosti existuje pouze velmi málo skutečných (tj. nedeformovaných) ukazatelů - HDP sám o sobě je velmi zavádějící (obzvláště v ekonomice, kde peníze nejsou nijak spojeny s ekonomikou - tj. nejsou kryté), navíc se do HDP započítává též "zisk" v tzv. virtuálních penězích - které generuje bez jakékoliov reflexe ekonomiky zejména finanční a kapitálový trh, ale v menší míře též další "neproduktivní" služby.

Bohužel jsme v situaci, kdy reálná koupěschopnost peněz (bez ohledu na měnu) je cca 10x nižší jež jejich firmální nominální hodnota.

0/0
29.2.2012 19:47

Králík Roger

USA potřebují nového Reagana, který by "humanoidy" zbavil

možnosti tunelovat ekonomiku. Začít by se mělo od advokátů a soudů.

0/0
29.2.2012 20:16

AnalyzaNow

Nechci Vás zklamat, ale jste dost mimo (mísu atd.)

Ač se tradičně Republikáni považují a byli viděni jako konzervativní pastýři federálního rozpočtu, skutečností je že Reagan dokázal více než zdvojnásobit federální dluh ze 2 biliónů na více než 4 bilióny, naprosto rekordní a do té doby (procentuelně a v absolutních hodnotách, zejména ne ve všeobecné válce) bezprecedentní. Bush st. "zradil" svůj slib "read my lips - no new taxes" a nárust deficitů o něco zpomalil. Poté Demokrat Clinton, také díky boomu internetu a "dividendám" ekonomiky po studené válce nakonec po 20 letech dokonce zaznamenal 2 vyrovnané (ve skutečnosti mini přebytkové) rozpočty. Ale Bush Jr., první obyvatel Casa Blanky s ekonomickým vzděláním (MBA) dokázal zase zdánlivě nemožné, dluh z 5 biliónů více než zdvojnásobil na více než 11 bilónů a Bamovi předal roční rozpočtový schodek ve výši 9% HDP

To, že se nejbohatším elitám (hlavně v USA, UK) vyplatí vydržovat si armádu advokátů = dobrá investice. Dopad na celkovou ekonomiku a populaci? To není prioritní hledisko.

0/0
1.3.2012 0:05

AnalyzaNow

Zemím které netisknou rezervní měnu musí (více) makat

Válečné výdaje, dvojí deficity (státní rozpočet a zahraniční obchod), nakonec i "service economy", tedy bez babrání se s investicemi do továren, vývoje a výroby, placení a starání se o dostatečně kvalifikované a vzdělané technické atd. kádry, to dá vše moc práce, nákladů, ziskové manže obecně menší, inovace činí investice zastaralé, platit lidi v nerozvojovém světě je drahé, ochrana prostředí náročná ... takže finařní "inovace", monetární expanze Fedu (která ne nevědomě vedla k bublině v nemovitostech, která pomohla budovat virtuální nárust HDP a domy sloužily - zase ne nvědomě jako ATM, tedy bankomat, na podporu spotřeby všeho druhu a zase růstu HDP (zatímco, codle Kohoutů a CEPů "socanská" EU a Německo místo amerických 3-4% ročně bez "finační inovace" a monetarizace rosla jen + nebo 2%

Globální zápas gigantů se odvíjí před našima očima (nebo spíše za oponou a my ze sekundárních indikací hádáme, co se asi děje). To, že tradičně švindlujícím Řekům lukrativně pomáhal GS není také náhoda

0/0
29.2.2012 23:51

jsijtojakmirikas

Re: Levice vers. pravice

Vy jste přesně ten typ pravicového voliče, ke kterému sociolog promlouvá a který namísto, aby o všem kriticky přemýšlel, dá si ideologické klapky na oči, tituluje sociologa soudruhu bez vysvětlení, proč jej považuje za soudruha. Prosím, přečtěte si text ještě jednou a zamyslete se nad ním, vždyť v tom textu naopak fandí pravici, ale té skutečné a ne té, na kterou si ODS, TOP a VV hrají.

0/0
29.2.2012 21:17

iryko

Proč bychom měli sponzorovat líné studenty,

kteří by studovali i deset let. Těch chytrých, kteří na to mají je opravdu málo. Ti ať dostávají třeba stipendia. Ostatní, ať si to platí.;-O!!!!

0/0
29.2.2012 18:25

Darkwolf

Re: Proč bychom měli sponzorovat líné studenty,

ty si opravdu bezmozek....stát platí 3+1 rok na bakaláře a 2+1 na magistra, všechno navíc si už dnes platíš přibližně částkou 10.000 za každých započetých 6 měsícu takže STFU a jdi si aspoň něco přečíst než začneš plácat

+7/0
29.2.2012 18:31

Cenzorcz

Re: Proč bychom měli sponzorovat líné studenty,

Skoro to vypadá, že iryko je sám malý velký Dobeš. Ten to také neví.  :-/

+1/0
29.2.2012 18:58

Králík Roger

Re: Proč bychom měli sponzorovat líné studenty,

Ono to není tak úplně pravda. Zatím se dá přecházet ze školy na školu třeba i několik let, aniž dotyčný dokončí první ročník. Naopak, ty, kteří studují dvě školy současně bych nepostihoval, jejich kvalifikace se může hodit.

0/0
29.2.2012 20:18

AnalyzaNow

Říkáte že "dříč kobyla" Nagyová, Ondruška atd na to nemají?

Ti nám naopak ukazují jak - osvobozené od restrikcí státu - neviditelná ruka trhu snadno a rychle zaplaví trh vysokoškolskými diplomy. V případě Benešové, co Klausovi na PÚ ČSAV zpravovávala cesťáky z jeho cest do "kapitalistické ciziny" neviditelná ruka umožnila desítkám vyVolených "studovat" a hlavně dostat diplomy.

+1/0
29.2.2012 18:32

chruyeager

Re: Říkáte že

Neviditelná ruka trhu při plně dotovaném školství. Kde vy na ty moudra chodíte?

0/0
29.2.2012 21:14





Najdete na iDNES.cz