Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme svobodu, Dobeše do koše. Do ulic vyšlo přes 10 000 studentů

Studentský Týden neklidu má za sebou dosud nejmasovější akce v ulicích. V Praze protestovalo nejméně sedm tisíc studentů a akademiků, v Hradci Králové, Ostravě, Plzni a Českých Budějovicích dohromady zhruba čtyři tisíce. Kritizovali reformu vysokých škol, vládu, ministra Josefa Dobeše i prezidenta Václava Klause.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čelo

Velmi mnoho se hovoří o reformě

Vysokých škol, ale pan Dobeš potichu připravuje i reformu školství základního. A to zrušením menších škol. Prý musí být v každé třídě minimálně 24 dětí a od každé třídy A a B. To znamená min. 48 děcek v každém ročníku. Škola, která to nebude naplňovat, bude zrušena. Takže děti od prvních tříd budou nuceni dojíždět mnohdy desítky kilometrů do nějaké králíkárny. A to mluvím hlavně o dětech v obcích a menších městech. Má pan ministr vůbec představu o dopadu svých úvah? Domnívám se, že nikoliv.

+1/0
4.3.2012 15:30

2mmmm_2

Pořád nechápu,

proč se tak diví....Házením vajíček na Paroubka začíná proces, který kontinuálně nemůže skončit ničím jiným než školným...ať se na mne studenti klidně zlobí :-P

0/0
4.3.2012 11:57

trojuhelník

....

Věci se musí dotáhnout do konce, jinak jsou protesty bezcenné. Studentům fandím, stejně jako těm ve Španělsku.V

+4/0
2.3.2012 17:37

Veronika Dimlová

HLOUPÉ OVCE ČESKÉHO NÁRODA!!!

Je mi líto všech hloupých ovcí našeho národa. Vaše omezenost je všeobjímající! Studenti nestávkují za školné a to si prosím především uvědomte! Tady nejde o hádání se o finanční strop, ale o akademické svobody. Pro mozkově méně nadané spoluobčany doporučuji aby si tento výraz nechali přeložit googlem. My protestujeme kvůli věcným návrhům týkajících se VŠ! Ani my nejsme nadšení počtem VŠ a počtem studujících studentů ani my si nemyslíme že stávající vysokoškolské studium je správné! Reformu VŠ potřebují jako sůl, ale reformu, která je k něčemu a ne, která vybízí ke korupci, což od vlády, která proti korupci bojuje je směšné! I my bojujeme proti soukromým VŠ, kterých je více než státních VŠ! Středeční protest ukázal, že nás není málo a pokud bude potřeba vyjdem znovu a znovu do ulic, že vy obyčejní lidé nechápete, že když se šáhne na vysoké školy šáhne se kdekoliv na svobodu. Takže milé ovečky uvědomte si že nebojujeme proti školnému! Pokud to vaše mozková kapacita pochopí!!!

+6/0
2.3.2012 11:46

Roman Roubal

Re: HLOUPÉ OVCE ČESKÉHO NÁRODA!!!

jste loutky v rukou neomarxistů a pravdoláskařů. Mě stačilio vidtě v TV s Uhla ml. Akademické "svobody" jsou dobré hlavně pro vaše komoušské kantoryRv

+1/0
2.3.2012 12:44

Roman Roubal

Re: HLOUPÉ OVCE ČESKÉHO NÁRODA!!!

ale pokud se jedná o soukromé (ovšem necírkevní) školy souhlas

0/0
2.3.2012 12:46

denny2606

Re: HLOUPÉ OVCE ČESKÉHO NÁRODA!!!

tak ty bojuješ proti soukromým VŠ, ale o těch se akademická elita státních VŠ nezmiňuje,podobně jako teze reformy min. školství Dobeše. Veru,je pátek,tak jeď domů na venkov,povyprávěj sousedům o svém hrdinném boji v tý Praze a užívej si života.;-)

+1/0
2.3.2012 12:50

objektivny

Re: HLOUPÉ OVCE ČESKÉHO NÁRODA!!!

Tak myslím že jste se tímto arogantním příspěvkem zcela odkopala... Vy sama evidnetně velice omezená píšete vulgárně o omezenosti druhých ??? Úsměvné... takové osoby skutečně nehodlám ani omylem podporovat...:-)

+2/0
2.3.2012 18:17

Pavlas1

Re: HLOUPÉ OVCE ČESKÉHO NÁRODA!!!

Prosim vas slecno muzete mi vysvetlit co vidite spatneho na soukromych skolach at uz strednich ci vysokych?

0/0
3.3.2012 17:30

Marcela J. 02

Reforma vysokých škol

Také mě rozčílil názor, že za své budeme mít svobody víc než dost. Autor tohoto komentáře nesmyslně poskládal oba návrhy zákonů dohromady - což mi opět evokuje, jak je společnost zblblá (omlouvám se za ten výraz, ale jinak to nejde) médii! Kdo z Vás tady ty zákony četl? Já totiž ano. A pro pořádek - jeden je věcný návrh finanční pomoci studentům a druhý je věcný návrh o vysokých školách - DVA zákony, vážení. Kromě školného nám také dosadí místo lidí, kteří tomu rozumí, rádoby manažery do řídících pozic. A nevyhneme se podplácení, jak už je v naší zemi zvykem. Mimochodem, nemám "tatíčka podnikatele", který by mě na školu dostal, Ale studuji, jak nejlépe umím a chci něco dokázat. Dokud mám možnost studovat. Protože jestli tyto návrhy zákonů projdou, asi si to nebudu moci dovolit. A ke komentáři "To je výkvět a budoucí elita národa?" - Ráda Vám ukážu, co umím. Vždy jsem byla vedená k tomu, abych se poctivě učila! A levičácké odbory si laskavě nechte jinam! Tak nepapouškujete jen média!!!

+5/0
2.3.2012 9:08

Kaniokova

Není Ti zvláštní, že studenti IT či ekonomie či techniky

prakticky nestávkují?

0/0
2.3.2012 11:00

Marcela J. 04

Re: Není Ti zvláštní, že studenti IT či ekonomie či techniky

Jednak mi prosím netykejte. Jsem plnoletý, dospělý a svéprávný člověk a neznám Vás osobně, proto je na místě vykání. Jak už jsem napsala, většina studentů se školnému nebrání, nejspíš je nevyhnutelné. Pokud budu mluvit sama za sebe, opravdu nesouhlasím s návrhem školného, jak ho ministr Dobeš představil původně, takový názor zastávají i jiní studenti. Otázka, co bude dál, po jeho úpravách. V čem s ním souhlasím je, ať platí ti, kteří si studium svévolně prodlužují či studují více škol najednou, to ano. Dále informace, že studenti IT, ekonomie či techniky nedemonstrují (nešlo o stávku) je dosti zavádějící. I s těmito studenty jsem se v Praze setkala. Z Vašeho komentáře mám pocit, že ostatní studenty považujete za zbytečné. Asi tedy Vaše sympatie nezískám, jelikož studuji historii. Přesto děkuji za Váš názor. Alespoň mi píšete slušně, bez různých hloupých smajlíků a vykřičníků, které se tu objevují.

0/0
2.3.2012 11:24

denny2606

Re: Reforma vysokých škol

v radách VŠ by byla třetina s vlivem akad. senátu, třetinu by jmenoval rektor a pouze třetina,tedy menšina bude jmenována ministrem. To jsou ty řídící pozice? Tyto zákony,jestli tedy projdou,tak buď v klidu,budeš moci nadále studovat. Jednak tvrdíš,že v prvé řadě nejde při protestech o školné,ale to se tě stejně nebude,bude-li přijato,týkat,popleto.

0/0
2.3.2012 13:02

Marcela J. 05

Re: Reforma vysokých škol

Omlouvám se, v jednom svém komentáři jsem se vyjádřila nejasně: Vlastně ještě nejsem ten tupý bakalářík (znovu připomínám, že o tomto označení jsem se dočetla zde), jsem ve druhém ročníku bakalářského studia (takže ze mě ten bakalářík teprve bude), ale ráda bych ve studiu pokračovala i dál. Proto si dovoluji namítnout, že se mě to týká. Chci studovat, otázkou je, jak to všechno bude pokračovat. Rozhodně se totiž neřadím mezi ty, kteří studují, aby nemuseli do práce! I v dalších připomínkách si stojím za svým názorem. Nepovažuji se ani za popletu vzhledem k tomu, že jsem měla možnost vidět mnoho podkladů, posuzovat, porovnávat, poslouchat. Už zabíháme moc do slovíčkaření v této debatě. Ale tohle jsem ještě ventilovat musela. (A mou připomínku o tom, že je základní slušností vykat člověku, který je plnoletý a kterého neznám, asi již netřeba rozvádět, že.) Nechci vypadat jako arogantní slečinka, ale promiňte, tohle opravdu nemám ráda. To už by ale patřilo do jiné diskuse.

0/0
2.3.2012 14:39

nasson

Re: Reforma vysokých škol

Na to, ze jeste nejste ani ten bakalar, mi teda vyzadovani vykani v internetove diskuzi sedi spise na tu arogantni slecinku. Nebo nejste v internetove diskuzi zbehla (v takovem pripade budiz, ale stejne je to dost nesympaticke od tak mlade holky - nebo studujete v pozdejsim veku?). Jenom pro zajimavost. To si na skole historici bezne vykaji? Myslim tim studenti (kteri se navzajem neznaji) mezi sebou? Ja jenom, ze je mi to nesympaticke, ale jak jste si jiste vsimla, uznavam Vase pravo a vykam Vam, slecno J.

0/0
2.3.2012 16:56

denny2606

Re: Reforma vysokých škol

Pane Bože. Tak ty jsi tedy nastudovala oba zákony,ale ono nejde o zákony,toliko jejich věcné záměry. Napsala si toho dost,ale nic k meritu věci. "Kromě školného nám také dosadí místo lidí, kteří tomu rozumí, rádoby manažery do řídících pozic.  A nevyhneme se podplácení" Tak to je tedy dedukce na úrovni. No nic,tedy se znovu poptám: "V radách VŠ by byla třetina s vlivem akad. senátu, třetinu by jmenoval rektor a pouze třetina,tedy menšina bude jmenována ministrem. To jsou ty řídící pozice?" Předpokládám, že i navzdory těmto VŠ radám budeš moci pokračovat ve studiu a pomni: " O peníze jde vždy až v první řadě!" Jenže to blbě zní,tak raději něco bla,bla o svobodě, tentokrát akademické. Máš to v hlavě popletené,ale snad alespoň vypadáš "k světu", ale když budeš zlobivá holka,budu ti muset naplácat na holou:-P!

0/0
2.3.2012 20:57

Marcela J. 01

Reforma vysokých škol

Dále mě zaráží, že se tak rozmohl názor, že my parazitujeme společnost. Prosím? A co takhle naši páni poslanci s platy v řádech statisíců a s tunou nejrozmanitějších výhod k tomu? A co ti, kteří po listopadu 89 tak krásně rozkradli naši republiku? (Mimochodem, je třeba si říci, kdo stál v čele za tou kouzelnou formulkou "privatizace".) Co korupce, kterou je náš stát prohnilý a která se objevuje i na těch nejvyšších místech? Ale společnost parazitují studenti... No tak vážení, proberte se! Ano, jinde ve světě se platí za studium, bohužel v České republice pojem "zaplatím si" neznamená lepší a kvalitnější vzdělání, ale znamená "Tak si ten titul koupím". Jen se podívejte na nekvalitní SOUKROMÉ vysoké školy... Vysokých je opravdu moc, ale opět je to důsledek polistopadové vlády, která chtěla více vysokoškolských studentů, a proto sama radila, zakládejte nové školy. A teď je tady za to spíláno nám, studentům?

+1/0
2.3.2012 8:57

Kaniokova

Většinu politiků nechválim....... ALE

já i my všichni, si platíme správu státu. Ovšem nevím, proč bych se měla svými daněmi podílet na Tvém vzdělání, když z naší rodiny na VŠ nikdo nestudoval a nestuduje. Školné je v pořádku.

+1/0
2.3.2012 10:44

Tangua

Re: Většinu politiků nechválim....... ALE

Pokud to nechápete, tak kdyby nebylo vysoce vzdělaných a schopných lidí, tak by zase Vaše děti neměli zaměstnání, poněvadž by zde nebyl nikdo, kdo by je mohl zajistit. Tím nemyslím zaměstnání typu pokladní v Kauflandu. Stát prostě vzdělání svých občanů podporovat musí, jinak dopadne katastrofálně.

+1/0
3.3.2012 18:03

Spanker

Re: Většinu politiků nechválim....... ALE

děti neměli??? Ajajaj...

0/0
4.3.2012 11:27

Marcela J.

Reforma vysokých škol

Včera jsem se poprvé podívala na příspěvky v této diskuzi, ani jsem je nedočetla do konce, udělalo se mi špatně z toho, jak se z našeho národa stává stádo ovcí, které věří pouze tomu, co slyší v televizi - mimochodem například skvělá TV Nova podává opravdu velmi objektivní informace... Prý jsem pouhý tupý bakalářík, jak jsem se dočetla v jednom z komentářů zde! Spíše si myslím, že některé názory tady jsou tupé! Já se považuji za inteligentního člověka, který chce studovat. Na jednu stranu se to dá pochopit, v televizi, v tisku se stále dokola dočteme školné, školné, školné... Studenti nejsou proti školnému jako takovému, ale jsou proti školnému, které nám tak velkoryse nabízí pan ministr Dobeš. Promiňte, ale nechci se zadlužit dřív, než začnu opravdu vydělávat! Původních spekulovaných 10 000 Kč je mimochodem měsíční plat mé matky - takže opravdu skvělá perspektiva do budoucna! Pan ministr sice přišel s novými návrhy, ty jsou ale opět nedotažené.

+2/0
2.3.2012 8:29

Kaniokova

Vzdělání JE investice do Tvé budoucnosti !

Jistě se Ti to nebude líbit, ale zkus nad tím popřemýšlet - proč by mě měla zajímat Tvoje budoucnost? Mě musí zajímat především budoucnost mé rodiny. Možná si myslíš, že mě vzdělání netankuje. Já studovat chtěla a nesměla. Moje děti studovat nechtěly, bohužel. dnes syn lituje, ale je to jen jeho problém, my ho lámali, jak jen to šlo, ale on si postavil hlavu, protože závodně tančil a nejspíš si dělal iluze, že to je jeho budoucnost. Ale to je vedlejší. Mám ve svém okolí dva případy, kdy matky, obě rozvedené, zbytečně podlehly svým synům a financovaly a podporovaly své děti s jejich iluzemi o VŠ. Oba kluci na to neměli, což bylo jasné všem, mimo ně samé i jejich matky. Přesto, že zatímní studium je "zadara", stojí to i teď docela dost. A tyhle matky, kdyby musely platit školné, určitě by si to rozmyslely, protože oba synové zbytečně zabírali každý po 2 roky místo na VŠ někomu, kdo by na to měl. A ony zbytečně platily. Už pro tento důvod (i pro další) považuji školné za správné!

+3/0
2.3.2012 10:54

denny2606

Re: Reforma vysokých škol

10 tisíc mělo býti maximum,ale když budeš studovat MATFYZ,nebo techniku,tak se školného neobávej!

0/0
2.3.2012 13:06

normální holka

Re: Reforma vysokých škol

Jsem taky studentka. A jsem spíše proti školnému obecně. Vzdělání podle mne je spíše duševní hodnota a má naučit získat hlavně teoretické znalosti a také určitý způsob myšlění, který potom absolvent využívá při svém zaměstnání.  Když je někdo doktor, tak léčí a pomáhá všem, i  pracujícím plátcům daní, takže není pravda, že by ze vzdělání profitoval jen ten absolvent. Navíc nikde nepadlo ani slovo o tom, že by se pak snížily daně. Já jsem třeba sociální pracovník a myslím, že je důležité, abychom si vzájemně pomáhali. aby se lidé v naší zemi o situaci studentů zajímali.

Není mi dobře, když vidím, jaká vlna nenávisti se proti studentům vytvořila. Lidé, prosím, podpořte nás, když se spojíme a bude nás víc, třeba s tím trochu pohneme. My se prostě jen nechceme nedobrovolně zadlužovat. Dnes kvůli dluhům krachují celé státy a vy chcete nové velké zadlužení pro mladou generaci? Uvědomte si, že je důležité, abychom měli i rodinu a toto spoustu absolventů přiměje ji vůbec nezaložit.

+1/0
3.3.2012 23:05

denny2606

Re: Reforma vysokých škol

zedník staví domy,také pomáhá všem,každý kdo smysluplně pracuje,vytváří hodnoty,odvádí daně. Studium je především investice jednotlivce do vlastní budoucnosti. Na jisté formě školného se shodli i ti,kteří vás poslali do ulic,tedy představitelé akademické obce. Já se "bláhově" domníval, alespoň dle vašich transparentů a hasel,že bojujete za akademickou svobodu, ale když o prachy,jak známo,jde až v první řadě.:-P

0/0
4.3.2012 17:30

nasson

Re: Reforma vysokých škol

Poznamka na okraj: Nestuduje nahodou ten zednik taky zadarmo? Ja vim, ze vysokoskolak v te dobe take studoval stredni a pak sel teprve na VS (tedy o 1 skolu navic), ale stejne - ten zednik vystudoval zadarmo tak, ze muze vykonavat sve povolani. To pravnik/lekar/vedec jen se stredni nemuze.

0/0
5.3.2012 8:31

denny2606

Re: Reforma vysokých škol

nikoliv poznámka na okraj,ale za okraj. Mluvíme o něčem jiném.Bezplatné středoškolské a učňovské školství je bez diskuse. Btw. ten učeň, v tomto případě zedník maká v době praxe za pár šupů,dělá nejhorší práce a v posledním,třetím ročníku dělá běžně v partě to samé,jako vyučený.

0/0
5.3.2012 8:57

zdenanek

svoboda

.............tak si tu svobodu laskavě zaplaťte. Všude ve světě se za to platí. A to suspendované školství za 15 let ?? Vy jste jen studenti pro titul, ale co vás naučili a co umíte? Bez zkoušek kdejaký debil s tatíčkem podnikatelem resp. někdy rozkradačem může jít bez přijímaček na VŠ?

+2/0
1.3.2012 19:12

furtspolu

To je ten výkvět a budoucí elita národa ?

Tohle bude v následujících létech "řídit" tuto zem , Nechci se toho dočkat. Oni chtějí "svobodu " ? A jak si to představují, Anarchii? Mládeži napřed něco ukažte co jste se naučili a pak řvěte na ulicích. Nebo jste to uviděli u Levičáckej odborů ? ;-O;-O;-ORv

+3/0
1.3.2012 15:46

brachy123

???

Mam rad lidi ktery vubec nechapou o co jde... V CR je 70 vysokzch skol. Bohuzel skolni odserou lidi ktery by nemneli. Z tych 70 skol by sem 40 zavrel a poslal do haje. Bohuzel lidi ktery studuji na skolach ktere neco znamenaji odpikaji vsechno kvuli tym 40 kde clovek titul ma zadara, za nic jenom proto ze odesi nejakou blbou predfnasku. Tyhle lidi mneli by jit na ucnak, nebo makat. Delaji to pro titul ktery snadno ziskaji a jinde clovek dre ako blazen a pak musi poslouchat primitivnich lidi, ze jak parazitujeme.... Parazituje tych zbytek 40 az 50 skol, ktere rozdavaji titul ako jidlo na charite.... Tenhle je zasadni problem, dneska lecjakej blbecek dostane titul... Tohle je ten zasadni problem a ne nejake skolne a caviky kolem toho... Kdyby tyhle skoli zavreli, nebyl by problem s ostatnima...

+6/0
1.3.2012 13:26

mirbu

Doveďte to až do konce

Studenti, vy teď máte šanci to změnit v celé téhle zkorumpované republice. Pusťte se dotoho a vyzvěte národ ať se k Vám připojí. Svrhněte tuhle korupčnickou vládu a zkuste postavit spravedlivější režim. Teď máte jedinečnou šanci, která se u nás objevuje jednou za 20 let.

+2/0
1.3.2012 12:21

furtspolu

Re: Doveďte to až do konce

To Vám vzkazuje pohrobek  Kl.Gottwada . Čest práci a rukám klid a hlavně řvát a nic nedělat . Přesně tak to dělal Kléma. Ještě jsou pamětníci jeho " Ery". ;-O;-ORv

+2/0
1.3.2012 15:49

mirbu

Re: Doveďte to až do konce

Nikdy jsem nebyl v KSČ, ale nikdy jsem si nenahrabal korupcí. Kolik máš v kapse ty ? Tobě tahle zkorumpovaná celá republika vyhovuje ?

+1/0
1.3.2012 23:56

Spanker

Re: Doveďte to až do konce

Můžete mi vysvětlit, co je podle vás spravedlivější režim?

0/0
4.3.2012 11:35

devenshoven

Re: Doveďte to až do konce

Každé slovo zbytečné....;-O;-ORv;-O

0/0
1.3.2012 16:11

miša

Filosofů máme na vývoz

Když se stát potácí v krizi,tak umělci a filozofové jsou skutečně nadbyteční a proto se nejvíce ozývají.Dnes potřebujeme vzdělané lidi,kteří přinesou hmatatelné výsledky.Je nouze o inženýry,vědce a takovým by se mělo vyjít vstříc přednostně.Ale ti se tolik neozývají,protože těm na demonstrace tolik času nezbývá.Filosofi a umělce nám nikdo z ciziny nepřetáhne.

+4/0
1.3.2012 10:13

Kaniokova

Přesně !

Filozofie, sociologie, enviromantika a podobné šílenosti, to je neuvěřitelné.... Čím se ti studenti těchto oborů chtějí živit? Na technické obory bych dala školné naprosto minimální, možná žádné, ale to ostatní,,,,

+1/0
2.3.2012 10:58

jaq

Parazit je Klasu celý život

Nejdřív seděl na Prognosťáku pak na politických postech. Produkce? Nula. Tak kdo je parazit?

+2/0
1.3.2012 8:28

Vifon

Re: Parazit je Klasu celý život

Ta levičácká lůza co teď řve po náměstích!!!Rv

+4/0
1.3.2012 9:13

tyld

Re: Parazit je Klasu celý život

Myslíte tím, že komouši dávali tituly Klausovi zadarmo? Na prognosťáku byl až těsně před revolucí.

+2/0
1.3.2012 14:52

tyld

Re: Parazit je Klasu celý život

Boban, Gross, Buzková, ti nedělalinež přišli do PS ani jeden den. To jsou ti správní paraziti. Klaus pracoval a vzdělával se celý život.!:-P

+2/0
1.3.2012 14:54

yyyjj

....jsou nejhorší. FŠUDE vlezou a rychle se množí©užnevím...

Studenti mají demonstrovat a svoboda je nejlegitimnější důvod demonstrací.

Obzvlášť v době denních programových prohlášení a následných odvolávání částí programových prohlášení a tím řízení resortu odpadky programových prohlášení....

Bůchvíjaksemenujea....©Já ...

0/0
1.3.2012 0:40

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

Re: ....jsou nejhorší. FŠUDE vlezou a rychle se množí©užnevím...

©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já

0/0
1.3.2012 5:12

yyyjj

©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já

Ano.

Pokud něco sám vymyslím, patří k tomu ©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já©Já

0/0
1.3.2012 15:26

devenshoven

Jo jo,

studovat zadarmo a co nejdýl si užívat "studentského života", nejlépe vystudovat více vysokých škol, pokud možno i současně 2, 3...protože při náročnosti studia (s docházkou na akademickou půdu pár dnů v týdnu) a při devalvaci současné úrovně vysokých škol (ne všech, samozřejmě, čest výjimkám!) to lze bezproblémově zvládnout a pak hurá na Úřady práce, státe, dej peníze...oni mně nikde nechtějí, chtějí abych zaměstnavateli odvedl nějaký výkon, fuj!...vždyť jsem ještě tak mladý a chci žít!!! = užívat si!!!

Ať žije svobodné vysoké školství, pryč s reformou! Ne obecně, to jsme pro, ale ne tuto, tato po nás chce odpovědnost za své výsledky (za svou práci) a ještě chce, abychom si na svoji budoucnost připláceli, abychom cítili odpovědnost za sebe, abychom se snažili být nadprůměrní...no fuj! Pryč s Dobešem! Pryč s takovouto vládou! Dál se chceme flákat na svobodných vysokých školách!!!...

P.S. Omlouvám se všem, na které výše uvedená charakteristika "nepasuje", ale ti asi v ulicích nejsou...

+5/0
1.3.2012 0:06

per1

Svobodní?

Ano, ale za svoje.

+2/0
1.3.2012 0:03

Petr Čihák

Chceme svobodu?

... aha, děti si šli hrát v předjaří na listopad 89. V pár věcech se studenty souhlasím, ale dnes jsem se jen tak pro zajímavost zeptal hloučku studentů při protestech a s velkým překvapením mi řekl jeden ze studentů následující: "...já ani nevím o co přesně jde, od nás navrhovanou reformu četla spolužačka, no a na facebooku bylo, že máme dneska jít do ulic Prahy, tak jsme tady." No nevím nechci mluvit za všechny studenty, ale opravdu vědělo všech 10.000 studentů v ulicích o co vlastně bojují a co chtějí prosadit? Nebo podlehli tzv. "Stádovému efektu"?

+2/0
1.3.2012 0:00

macarát

Re: Chceme svobodu?

Deset tisíc podle organizátorů...ještě jsem neviděl demonstraci, u které by organizátoři svá čísla nenadsazovali (a to bohužel musím konstatovat i u demonstrací, kde jsem se účastnil a od organizátorů jsem čekal mimo jiné pravdomluvnost).

+1/0
1.3.2012 0:36

bojující socka

Vaše starosti bych chtěl mít!

Já zítra budu muset napadnout svého kapitalistu aby mi dal výplatu:-/[>-]Rv

+1/0
29.2.2012 23:36

podhurka

Možná nechápu o co jde

ale když studenti na VŠ šli k volbám, tak drtivě volili pravicové strany. Proč se teď diví a dělají manifestace. Tyto strany měly v programu zavedení školného! A akademické svobody? :-) "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!" Dokud platí VŠ stát, tak snad má právo rozhodovat co se s těmi penězi děje, nebo se mýlím? Až se nějaký vysokoškolák stane podnikatelem, tak bude chápat "svobody" zaměstnanců?:-P

+2/0
29.2.2012 23:33





Najdete na iDNES.cz