Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští piloti gripenů poprvé vyzkoušeli „vyšší dívčí“. Tankovali za letu

Poprvé v historii čeští piloti s letouny JAS-39 Gripen doplňovali palivo za letu. Letectvo tím doslova poskočilo na vyšší úroveň. Tankování za letu je totiž nezbytné pro případné zapojení do vzdušných operací NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JIRKASL

tak jsem si odechl

Tak jsem si odechl, konečně tedy bude naše obranná letka schopna  překonat náš celý vzdušný prostor bez mezipřistání.

Slouží přeci jako ochrana našeho vzdušného prostoru.

0/0
3.3.2012 15:16

Pierre de Croissant

vyšší dívčí

Proč dívčí?

Jo už chápu, je to nastavení otvoru, zasunutí a vysunutí partnerova zařízení a to vše za letu.

Ne nadarmo se tomu rusky říka "Stykovka".

0/0
29.2.2012 11:48

CZMiki

Re: vyšší dívčí

Běžně zažitý výraz pro činnost vyžadující vyšší zručnost;-)

0/0
29.2.2012 12:00

:Moravian:

Re: vyšší dívčí

Běžně zažité dle čích standartů - tvojich?

0/0
29.2.2012 14:43

MajklNajt

Re: vyšší dívčí

Českých. Že to neznáš ty nic neznamená ...

0/0
3.3.2012 22:19

:Moravian:

Re: vyšší dívčí

Apropo, zručnost je doménou pouze vyšších dívek?Co na to např. malí muži? A co Jan Tleskač?

0/0
29.2.2012 14:49

MajklNajt

Re: vyšší dívčí

Prostě se to tak říká. A Jana Tleskače do toho netahej ...

0/0
3.3.2012 22:22

Stíhací bombardér Karel 6

vojenská strategie dle mpixela

1/ rozpustit armádu a zrušit veškerou bojovou techniku - v případném konliktu by nám ji nepřítel bez varování stejně rozbil, je tedy zbytečná

2/ mít v záloze dostatek vlajek všech okolních i vzdálenějších zemí (ruské, čínské, polské, německé, maďarské atd.), které bychom v případě jakékoliv hrozby vyvěsili a začali provolávat slávu našim novým vůdcům dříve, než překročí naše hranice, aby se na nás náhodou nezlobili

3/ vytisknout dostatek letáků se základními cizojazyčnými frázemi z zvyklostmi našich nových vůdců a distribuovat mezi veškeré obyvatelstvo (pokud nějaké zbude)

0/0
29.2.2012 9:34

henrik.veliky

Re: vojenská strategie dle mpixela

To je samozdřejmě notoicky známé a u nás vždy prováděné.

0/0
29.2.2012 9:41

fenri

Re: vojenská strategie dle mpixela

...a hlavně zvednout dáfky a zlevnit píívo!!

0/0
29.2.2012 9:47

Doubas1

Re: vojenská strategie dle mpixela

Plebsu je armada k nicemu, jen se zmeni ten, komu se budou platit dane... Ovsem tem, co jim je platime nyni, by to malinko vadilo...Armada... pokud na nas zautoci Slovensko, tak to bude vyrovnany mac, pokud nekdo jiny, bude to jako s Lybii...Tolik k potrebe armady...Leda jako pidisoucast EU army to ma nejaky smysl, pokud by ovsem EU army byla jednotne vyzbrojena. To asi na tu chvili, co jeste bude fungovat nema smysl...Ale na utraceni spousty penez je armada urcite dobra...

No armadu potrebuji vsichni, ti co si hraji na vojacky potom vi, ze si maji hrat jen doma a kdyz budou otravovat sousedy, ze by mohli dostat i na budku...:-)

0/0
29.2.2012 9:52

fenri

Re: vojenská strategie dle mpixela

90% státuů nemá armádu od toho, aby byla schopná porazit každého, ale prostě proto, aby se útok na ně (byť úspěšný), moc nevyplatil. Žraloci taky nežerou mořské ježky. Navíc máme nějaké závazky a naše cena pro spojence a ochota se podílat na naší případné obraně není ani tak dána smlouvami (jak jsme se mohli v dějinách X krát přesvědčit), ale naší hodnotou, cobi spojence. asi těžko bude nějaká vláda obhajovat zapojení se do války kvůli zemi, která na spojeneckém ystému jen parazitovala a vezla se v něm, jako černý pasažér..

0/0
29.2.2012 9:56

Doubas1

Re: vojenská strategie dle mpixela

Ochota vlcaku chranit kraliky vychazi jen z toho, jestli to pro ne je z nejakeho duvodu dulezity, Cesko po nejakou dobu naraznikova zona vychod zapad... Dnes pochybuju, ze by se kvuli tem 50 zoldakum a 14 letadlum nekdo exponoval...I kdyz analni snaha je obrovska...A i pan Sedivy pripousti, ze podoba konfliktu, ktery hrozi Evrope bude spise pripominat Homs a tak je klasicka armada dost neucinna...

0/0
29.2.2012 10:08

jfb

Re: vojenská strategie dle mpixela

Klasická armáda v případě HOMS je účinná, záleží jen na tom, jaké jste ochoten nést vedlejší ztráty.

0/0
29.2.2012 10:10

fenri

Re: vojenská strategie dle mpixela

Osobně soudím, že dojde k totálnímu úpadku západních zemí v důsledku levicově-multikulti orientované politiky a masové imigrace a množení muslimů. Následně lze čekat silný tlak na převážně muslimskou Evropu ze strany Turecka, event. dalších arabských států poté, co bude zničen Izrael (který je de facto naší hranicí cobi civilizace). Tomu všemu se budou smát Číňané a prodávat oběma stranám zbraně.

0/0
29.2.2012 10:13

ježo

Re: vojenská strategie dle mpixela

S tím se dá i souhlasit,s jednou poznámkou.Nebude jednoduché zničit Izrael.

0/0
29.2.2012 10:26

jfb

Re: vojenská strategie dle mpixela

POkud počítáte s rozpadem EU, tak armádu budeme opravdu potřebovat. A lepší mít nějakou, která se dá celkem rychle rozšířit, než žádnou.

+2/0
29.2.2012 9:56

CZMiki

Re: vojenská strategie dle mpixela

Nechte pixela žít - na Technetu trapasy, na Mobil.cz trapasy, teď mu ještě zošklivíte další rubriku;-D

+1/0
29.2.2012 9:53

Ram1

Re: vojenská strategie dle mpixela

Kam bude pak chodit rozsévat moudra.

0/0
29.2.2012 12:45

fenri

Nejvyšší čas, aby znovu mpixel vložil své argumenty...

...aby je obhájil ;-D;-D

0/0
29.2.2012 9:25

dreg

"fenri" hvězda diskuze?!?

jak jsem si všiml tento člobrdík je asi moderátor všeho a všech.platí jen co on řekne a ostatní plkají jen máčky.tak do toho soudruhu "fenri"!!!

0/0
29.2.2012 9:25

fenri

Re:

dej si ještě jednoV

0/0
29.2.2012 9:26

Doubas1

Re:

Fenri je asi jeden z pilotu a byl by nerad, kdyby jsi mu vzal hracku... S armadou je potiz, ze kdyz nema proti komu bojovat, tak si nekoho vytvori (Iran) a nebo primo doda (Al Kaida) a kdyby to nekdo opravdu myslel vazne, ze by jim ty hracky chtel vzit, radi prevezmou vladu... Od toho je to armada, aby se sveho nevzdala bez boje...

No v kazde zemi je dost ostrych hochu, co chteji bojovat. Tak jedni delaji dobyvatele a druzi obrance a pak si to prohodi...Jen v Syrii do toho ted fusuje kdekdo...:-)

0/0
29.2.2012 9:35

fenri

Re:

jojo, kdyby nebyly armády, byl by mír a všichni by se měli rádi. Napořád...

0/0
29.2.2012 9:50

Doubas1

Re:

Stacili by vetsi fotbalovy stadiony, palky povoleny...jak rikam, bojovnici se musi nekde vyskotacit...:-) vysledek stejny, jen je to levnejsi...Egypt s tim uz experimentuje...

0/0
29.2.2012 9:55

jfb

Re:

Vy si opravdu myslíte, že války vznikají jen proto, že se někdo chce porvat? Ano je to jeden z důvodů, který byl docela silný před 1. sv. válkou, ale je to minoritní důvod.

0/0
29.2.2012 9:58

fenri

Re:

vys si opravdu myslíte, že armády vznikají samy od sebe a když už jou, tak se vedou války?8-o

0/0
29.2.2012 10:06

jfb

Re:

TO byla reakce na mne? Trochu vedle ne?

0/0
29.2.2012 10:07

fenri

Re:

O patro výš, naše texty se asi vložily +/- současně.

0/0
29.2.2012 10:14

jfb

Re:

:-)

0/0
29.2.2012 10:16

ježo

Re:

Je to pacifista,navrhuji zastřelit za úsvitu.:-)Má jednu chybu,nezná základní poučku.Válka je pokračování politiky jinými prostředky.

0/0
29.2.2012 10:13

jfb

Re:

S tím 100% souhlasím...

0/0
29.2.2012 10:14

ježo

Re:

:-)

0/0
29.2.2012 10:37

dreg

Hmmm,pánové jsou krvežíznivý a chtěli by bojovat.

Myslím si,že tato republika by z letadel potřebovala akorát tak "čmeláky" na práškování.A samozřejmě letadla dopravní-pro cestující.Nikoliv dopravní vojenská.Ty práškovací by mohli být do akce nasazeny ihned! Začali by práškováním Prahy hlavně Hradu a Parlamentu ze Senátem.Mohli by použít co nejúčinnější práškovací jedy aby byl už pokoj pro zbytek republiky jednou provždy.Vyškolení těchto pilotů by nestálo tolik peněz a věřím,že v této republice by se našla velká spousta dobrovolníků,kteří by se i rvali o to aby v těch práškovacích letadlech mohli sedět!Tož to byl můj malinký příspěvek k tématu češi a letadla(vojenská).;-D

0/0
29.2.2012 9:15

fenri

Re: Hmmm,pánové jsou krvežíznivý a chtěli by bojovat.

Vynikající. Kolik lahváčů padlo na jeho zplození?

0/0
29.2.2012 9:18

vransen

Kdysi výrobci

celkem obstojné letecké techniky, kterou jsme dokázali i vyvážet. Dnes máme pár letadel na leasing a jsme rádi, když někdo přimhouří oko a nechá nás za letu natankovat...

0/0
29.2.2012 9:14

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Kdysi výrobci

Alcy nikdo nechce ani zadarmo a bez americké avioniky a raket by stejně byli k ničemu.

0/0
29.2.2012 9:19

vransen

Re: Kdysi výrobci

Říkám kdysi. L-29 a L-39 byla poměrně úspěšná série.

0/0
29.2.2012 9:27

fenri

Re: Kdysi výrobci

Na druhou sranu je brali převážně rusové a arabáši, kteří nám za ně nic nedali...

Ale letadla to byla dobrá, o tom žádná.

+1/0
29.2.2012 9:28

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Kdysi výrobci

No jo, ale ta doba je pryč, kolik zemí dnes dokáže vyvinout a vyrobit bojový letoun? Extrémně drahá záležitost.

+1/0
29.2.2012 9:37

vransen

Re: Kdysi výrobci

První liga v podstatě asi jenom USA, druhá snad jenom evropská konsorcia typu BAE a EADS. Je fakt, že Švédové s tím taky končí.

0/0
29.2.2012 9:47

fenri

Re: Kdysi výrobci

Začíná to zkoušet Čína a celkem to zvládají Rusové s Indy.

Švédi chtějí končit s letadly? Zatím mají Gripena NG a viděl jsem další plány co s tím a nevypadá to ani špatně, ani jako nepromyšlené plácnutí... Můžete to upřesnit?

0/0
29.2.2012 9:49

vransen

Re: Kdysi výrobci

Rusové natožpak Čína nejsou stavu dělat série. Prototypy snad nebudem počítat, ne? Švédi končit nechtějí, ale jak to můžou prodávat? Vezmeme-li příměr z automobilového průmyslu, tak Volvo zachránili na poslední chvíli Číňani a Saab se potýká s problémy.

0/0
29.2.2012 9:55

jfb

Re: Kdysi výrobci

No Švédové náklady na vývoj vlastních zbraní berou jako daň za neutralitu, Švýcaři to řeší jinak. Rusové i Čína samozřejmě sériově vyrábí, jen ty série nemají tisíce kusů, jako kdysi, ale to ani v USA ne.

0/0
29.2.2012 10:00

vransen

Re: Kdysi výrobci

Rusové ani Čína nevyrábí v sérii tu první ligu. Tu dělá jenom USA.

0/0
29.2.2012 10:06

jfb

Re: Kdysi výrobci

Ano USA má pár let náskok.

0/0
29.2.2012 10:09

vransen

Re: Kdysi výrobci

Blbě se to měří. Raptor je ve službě od roku 2005 a doteď nemá ekvivalent. Silně pochybuju, že Rusové přijdou se sérii v roce 2015, takže ten nádskok může být i desetiletí. Vzhledem k tomu, že další generace US strojů už má být částečně bezpilotní, tak si Rusové neškrtnou ani za padesát let.

+1/0
29.2.2012 10:14

jfb

Re: Kdysi výrobci

S tím souhlas. Ovšem Raptor je vyjímečný, je otázka, jestli jsou schopni další provoz a vývoj ufinancovat.... Uvidíme.

0/0
29.2.2012 10:18

vransen

Re: Kdysi výrobci

S tím financováním je to docela legrace, protože to závisí hlavně na Číně. Pokud jim to soudruzi zaplatí, tak mají Amíci vyhráno :-)

0/0
29.2.2012 10:25

jfb

Re: Kdysi výrobci

Čína vlastní cca 10 = dluhů USA, to není zas tak moc ...

0/0
29.2.2012 10:35





Najdete na iDNES.cz