Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč nyní nastal neklid vysokých škol uvnitř i navenek

České vysoké školy byly posledních dvacet let společensky velmi umírněné: stávky neprobíhaly, veřejná, politiku ovlivňující vystoupení se nekonala a takzvané veřejné intelektuály, spjaté s tou či onou vysokou školou, lze spočítat na prstech jedné ruky. I proto není pro veřejnost jednoduché pochopit změnu v chování vysokých škol, která se nyní projevuje například Týdnem neklidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hustej

Proč studenti vyšli do ulic?

Já vám to řeknu.... protože se vytvořil totální paskvil... který je označen jako "reforma".... ;-€

0/0
29.2.2012 21:15

rozumný

rozumný

zajímalo by mě jak bychom reagovali na protest talentovaných  dětí a dorostu v hokejových sportovních třídách,kde  poukáží na obrovské náklady rodin spojené s výchovou těchto talentů.Asi bychom si uvědomili, že pokud dítě skutečně talent je, tak se ta investice zatraceně vrátí v 16 letech v Kanadě a dnes už i jinde a možná by se nám  příčilo vyhovět protestům a lépe finančně zabezpečit ze svých daní tyto třídy a střediska vrcholového sportu.

Záměrně volím tento extrémní příklad pro pochopení reálné situace z hlediska komerčního využití vysokoškolského vzdělání, které je pro schopné absolventy samozřejmé a to kdekoliv ve světě. 

Co se týče svobody tak hluboce nesouhlasím s tím, aby z prostředky které jsem uvolnil prostřednictvím daní  pro provoz státních vysokých škol" svobodně" nakládali Ti co je využívají, upravovali si platy, prodávali nebo pronajímali nemovitosti a podobně. Považuji za správné, aby vláda odpovídala za jejich využití a měla k tomu vytvořeny legislativní podmínky .

+3/0
29.2.2012 15:20

Králík Roger

Máte představu, jaké jsou platy na vysokých školách???

Jistě, něktěří si přijdou bokem na značné částky, to se ale netýká průměru. Dokonce vím o škole, kde se šetří na platech, aby bylo na vybavení.

Uvědomujete si vůbec, že když jsou třeba v nemocnici špičkové a drahé přístroje, musí být nějaké takové, byť v levnějším provedením, i na fakultách?

Nakonec i na jiných školách máte přístroj za čtvrt či půl milionu a KAŽDÝ ze studentů musí na tom udělat jeden den praktické výuky. A samozřejmě, v reálu třeba vystřídá během studia 15 takových zařízení. Nejmůže přijít do praxe a koukat na to, s čím má pracovat, jako "tele na nový vrata..."!

0/0
29.2.2012 21:08

Králík Roger

Jinak, Vy opravdu věříte v dobré úmysly našich politiků???

To jste v tomto státě ojedinělý případ...

0/0
29.2.2012 21:09

Knize Ignor

Nesmysl

Nejaky intelektualni rozvoj byl mozny, kdyz na univerizitach studovalo 10% populace, tedy ti nejchytrejsi. S masifikaci, kdy kazdy, kdo si koupi maturitu je prijat ke studiu, je to dnes casto jen sbirka pologramotnych blbu, zejmena u nekterych oboru, co se pysni tim, ze pro prijeti neni potreba umet ani pocitat.

Tedy vysoka skola je dnes normalni fabrika s prumernou populaci - a jako takova se to ma ridit. Takze skutecne je tnutne skoly predelat na manazersky system, akademicke svobody jsou v takto masove pojatych univerzitach nesystemovy prezitek.

+2/0
29.2.2012 14:44

mildapr

Re: Nesmysl

R^

0/0
29.2.2012 16:09

Králík Roger

Je to úplně obráceně, je třeba odstranit tu masifikaci

Škola "pro průměrnou populaci" především NEZASLUHUJE statut vysoké školy, protože její absolventi nemohou mít požadovanou úroveň.

0/0
29.2.2012 20:51

zkopce

jak tak čtu příspěvky místních levičáků

ten Mádl jim ale leží sakra v žaludku,

každý druhý jejich výkřik odkazuje na přemluv bábu a dědka ;-D

takž to asi byla povedená kampaň R^

+1/0
29.2.2012 14:40

Ravenek

No...

Nase vlada se rozhodla o unikatni projekt, spojeni do dvou odlisnych systemu - pravicoveho: nizke dane, vysoka spoluucast a levicoveho: vysoke dane, nizka spoluucast do noveho konceptu - vysoke dane, vysoka spoluucast.

+2/0
29.2.2012 14:10

ou_Jo

...na posloupnost ministrů školství...

....je tristní pohled - začalo to snad Piťhou a přes borce typu Zemana (Eduarda),dále Buzkovou a Mutter Kuchtovou to nebere konce ....a Dobeš je obzvlášť vypečený "řízek" ....!! Rv Rv

0/0
29.2.2012 13:34

yast

No, nemusel jsem to ani docitat

Kdyz jsem videl, ze jsou vysoke skoly financne chronicky podhodnocene, tak jsem uz nemusel cist dal ...... nevim jak ostatni skoly, ale treba VUT v Brne ma penez deset prdeli .... mozna nektere skoly maji malo, ale asi si to ani nezaslouzi, ale neverim tomu, ze by nejaka vysoka skola trpela. Maji penize z vlastnich projektu, patentu, podporujou je externi firmy, atd ...... penize se vsude (konretne VUT) sypou oknem! Navic skoly vysiraji jednoho inzenyra za druhym, takze titul uz dnes muze mit skutecne uz opravdu kazdy debil .......

Kdyz se rekne skolstvi, mysli se treba i zakladni skoly ..... tam je to ale uplne jina pisnicka .... kdyby ty prachy co vali zbytecne vysokym skolam, ktere je neumi rozumne vyuzit (korupce), tak dali do zakladniho skolstvi, aby ty decka dneska aspon meli nejakou sanci do zivota, zvlaste kdyz je rodice neumi vychovat .....

A nebo tezce jit po vysokych skolach a nedavat jim ve financich zadnou volnost, ikdyz to vlastne chcou a je to jen dobre!

0/0
29.2.2012 13:19

Králík Roger

No, můžeme uskutečnit plán soudruha Himmlera, slovanským

podlidem stačí, dokáží li napočítat do 500.

Pokud jde o základní školy, tam by se musela učitelům vrátit RÁKOSKA. My jsme se báli přinést domů pětku, dnešní učitel se bojí žákovi tu pětku dát, aby nebyl fyzicky napaden jeho rodičem (pokud beru krajní případ).

Peníze na žáka, počínaje středními školami, vedou k tomu, že neukázněný či líný žák není ze školy vyhozen, jako tomu bylo dříve takřka automaticky.

0/0
29.2.2012 20:59

denny2606

mladí a neklidní

přeji studentům,ať si tuto báječnou dobu taškařic užijí. Bude alespoň na co vzpomínat. A kdo to bere vážně,tak někak politicky:-P,jeho problém. R^

0/0
29.2.2012 12:41

Nien

Souhlas

R^

0/0
29.2.2012 12:38

drtinajan

Kdo je to pan Jirsa

Chtel bych poprosit pana Jirsu jestli by nemohl napsat jaky ma akademicky titul. Pokud tedy nejaky ma, tak hluboce smekam (opravdu uprimne) pred jeho skromnosti (to se totiz v Cesku moc casto nevidi). Pokud zadny nema a je opravdu "jen" prednasejici, mel bych jiste obavy o to je-li pro tuto diskusi kompetentni...

0/0
29.2.2012 12:18

Mr.Kumbal

Re: Kdo je to pan Jirsa

Mgr. Jakub Jirsa, Ph.D....vás lidi co neumíte s internetem by měli zavřít do nějaký rezervace. Najít si tohle trvá asi tak 3 sekundy.

+2/0
29.2.2012 12:59

wildchild

Ajajaj....fundovaný, zasvěcený komentář o osmi...

... odstavcích. Tak to tu nikdo číst nebude, bohužel... :-P

0/0
29.2.2012 12:15

Doktor.bota

študenti!

hej, študenti, mám pro vás radu! přemluvte bábu, ať vám na to kapitalistický školný přispívá. pár tisíc za semestr můžou platit i důchodci a peníze beztak už k ničemu nepotřebujou!

0/0
29.2.2012 12:07

Deathwing

Re: študenti!

S bábou už jste trapní, to neustále opakujete pořád dokola....Jinak já tuhle zlodějskou sebranku nevolil, tudíž nevidím důvod, proč jim platit další peníze na jejich zlodějnu...

+1/0
29.2.2012 12:17

ScoutX

Re: študenti!

Můžeš si říkat co chceš ale většina se ve volbách vyslovila a stále tu ještě je demokracie (i když čím dál častěji pochybuji, že si jí vůbec zasloužíme. obzvlášť když řtu podobné žvásty, jaké tu píšeš i ty)..jinak s tou "bábou" souhlasim.

0/0
29.2.2012 23:31

Pepe I

Hlavně soukromé vysoké školy

vidím jako fabriku na tituly. Nějak nám ty zimní měsíce nesvědčí. Loni se bouřili lékaři a letos vidím rozdíl jen v tom, že kantoři ani studentíci nevyhrožují odchodem za hranice. Možná jiná úroveň, nároky..., co já vím.

0/0
29.2.2012 12:06

babacek

Neklid

Studentům sice fandím, ale nesmí to vést k socialistickému

školství.

0/0
29.2.2012 9:02

neandrtálec

Konkurenceschopnost.

Ale máme dost odborníků na hrabání a na rozprodej republiky.

:-)

0/0
29.2.2012 9:01

Johanes

Nyní,

když mají studentíci potvrdit svoji pravicovost v praxi, je najednou problém ... ;-)

Přemluv bábu ;-D

0/0
29.2.2012 9:00

neandrtálec

Re: Nyní,

... když se mi to nepodaří, tak odstoupím ....

:-)

A budu, spolu s ostatními mými souputníky a předchůdci, hradit způsobenou škodu.

:-)

+1/0
29.2.2012 9:02

FanFanTulipan

...

Ano. Plán počtu vysokoškoláků plníme více jak na 100%. Ba co víc, hrubě ho překračujeme. Ale vzdělaného člověka pohledat...:-/;-D

+3/0
29.2.2012 8:48

Cocik

proc priklady z USA a Rakouska?

Co takhle brat si priklady z opravdu uspesnych? V soucasne dobe jsou az na par vyjimek nejlepsimi studenty na svetovych univerzitach Asiate. Jejich motivace je jednoducha - je nas hodne, je mezi nama obrovska konkurence a nikdo nam neda nic zadarmo, takze musime poradne makat. Obavam se, ze prave tam je jadro pudla...

+2/0
29.2.2012 8:48

on8.

Re: proc priklady z USA a Rakouska?

jejich motivace je jednoducha - spolecnost je vic nez jednotlivec.

+4/0
29.2.2012 8:52





Najdete na iDNES.cz