Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novinářka zabitá v Sýrii hledala při útoku boty, aby mohla utéct

Novinářka Marie Colvinová, která byla minulý týden zabita v Sýrii, zemřela, když se snažila najít boty a utéct z bombardovaného domu. Před vstupem do budovy, jež sloužila jako tiskové centrum, se totiž podle místního zvyku musela zout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MSG

Nedívím se... asi byly od Blahnika

:-)

0/0
1.3.2012 14:37

minolt

trochu odlišný pohled od zdejších presstitudek

http://janika.bloguje.cz/921217-homs-rekonstrukce.php

+1/0
27.2.2012 8:43

hryhryhry

nesympatická paní ,s čím zacházela tím sešla

a sympatizantům s povstalci doporučuji: jděte jim na pomoc, potřebují vás :-P

0/0
27.2.2012 3:53

pouyt

Re: nesympatická paní ,s čím zacházela tím sešla

Uz sla na pomoc.Do pekla

0/0
27.2.2012 9:47

dogi4

O co jde?

To je přeci riziko povolání, né?

0/0
27.2.2012 3:21

Nenic mi me triangly

Je toto mozne?

Washington’s Blog

February 25, 2012

U.S. Fights Side-By-Side With Three Terrorist Groups In Syria

Al Qaeda is supporting the Syrian opposition.So is the Muslim Brotherhood.And Hamas.

This is curious, given that the U.S. is supporting the Syrian opposition (and see this), considering military options for ousting the Syrian government, American allies Britain and Qatar allegedly already have foreign troops inside Syria, and the U.S. has been planning regime change in Syria for over 50 years.I thought Al Qaeda, Hamas and the Muslim Brotherhood were America’s mortal enemies. Why are we backing terrorists?

+1/0
27.2.2012 1:40

turista-

Re: Je toto mozne?

Prostě jsou si USA tak jisty svou pozicí, že jim podobné "rozpory" v jejich politice nevadí. Dobře vědí, že

- vetšině lidí to nedojde, TV zprávy jsou pro ně zábava k chipsům

- ti, kterým to dojde, se bojí proti nim vystoupit

0/0
27.2.2012 1:55

bk89322

Re: Je toto mozne?

Dva chytraci, co?

rebelove, kteri maji vseho nedostatek, si proste nemuzou dovolit odmitnout jakoukoliv pomoc, at je to treba Al-Kajda. Z tohoto duvodu byla take i v Bosne.

US muzou nechat rebely odkazane na Al-Kajdu, ktera tim posili sve pozice, podporit rebely a snazit se vliv Al-Kajdy omezit, ci podporit Assada. Ta posledni cesta, podporovat diktatora za kazdou cenu, se historicky neosvedcila, viz napr. Diem ci Pahlavi.

Jeste jim vynadejte za to, ze behem II. svetove podporovali Stalina.

0/0
27.2.2012 10:24

Kulhánková, dcera

Re: Je toto mozne?

USA se do toho především vůbec nemají montovat. A když už, tak kdy přijde na řadu SA? Tam je taky totalita!

0/0
27.2.2012 14:54

Mandelův_očař

Pánové

Dole se divili že snajpr by mohl ostřelovat budovu, kterou později zasype bombardování. Občas přemýšlím, jestli dokážou Assadovci zároveň jít po ulici a žvýkat žvýkačku. Jak to zvládnou, dvě věci najednou?! Jak je to možné, tak buď jdou po ulici anebo žvýkají ne?!

Každopádně ještě před tím než bylo to tiskové středisko bombardováno tak opravdu snajpři ostřelovali puškami satelity na střeše. Snajperky se běžně používají k ničení materiálu, například u aut mohou prostřelit motor a tím jej vyřadit z provozu. Tady se používaly k ničení satelitů.

Proto také píšu, že vše dokazuje že se režim snažil zabránit novinářům v jejich práci tak, aby se zprávy o zvěrstvech nedostaly ven. Můžete si to přečíst třeba zde, kde se hovoří o "satelitní anténě" prostřílené kulkami od snajprů."

http://cpj.org/2012/02/syria-must-allow-evacuation-of-dead-wounded-journa.php

Nebo: http://www.guardian.co.uk/world/2012/feb/26/syria-targets-journalists

0/0
27.2.2012 0:08

Iaara

Brání syrská vláda pravdivému informování?

Anebo se (oprávněně, podle mě) bojí, že ať už je pravda jakákoliv, bude vše využito k propagandě proti ní? Toť kardinální otázka.

Mě osobně ponouká tzv. nezávislé, západní zpravodajství k veliké obezřetnosti. Když si historicky srovnám jen dobu posledních 20 let, tak tu v několika exemplárních případech nezávislost médií zcela selhala: Irák 1990, Jugoslávie/Kosovo 1999, Irák 2003. Tím nechci říci, že vše, co se na Západě řeklo, byla lež a automaticky byli protivníci "mezinárodního společenství" čistí jako lilie. Ale míra lhaní a dezinformování v jmenovaných případech byla taková, že se divím, proč si ještě stále Západ namlouvá, že má k obrazu pravdy mnohem blíže, než autoritativní či totalitní režimy. A když si srovnám nynější mediální ticho okolo věrného spojence USA a Británie, Bahrajnu (no dobře, ještě se chvíli informovalo o krvavém zúčtování po potlačení revoluce, ale už to utichlo) a naopak vytí kolem Sýrie či Íránu, tak to mé znechucení ze západního zpravodajství jen zesiluje.

+3/0
27.2.2012 0:30

Iaara

Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Abych to uzavřel: nejsem přesvědčen (nemám být čím), že Západu jde v Sýrii skutečně o pravdu o konfliktu. Mnohem spíše jde o to, jak Asada sejmout a tím si na globální politické šachovnici zas jedno políčko uzmout pro sebe (a vystrnadit z něj Rusy, potažmo Íránce). Je to špinavá hra.

Je jedině dobře, že západní média nemají povolen přístup do Sýrie, já s tím souhlasím. Alespoň senzacechtiví novináři (a po penězích jdoucí majitelé mediálních koncernů - na ty by se nemělo zapomínat, nikdo nic nedělá zadarmo!!) nemají tolik munice pro propagandu, alespoň nejsme dnes a denně zavalováni hysterickým, jednostranným zpravodajstvím, co by nám ukazovalo realitu v pokřiveném zrcadle.

0/0
27.2.2012 0:37

Mandelův_očař

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Jenom je škoda že jste nepřipojil/a trochu těch pravdivých zpráv ze syrské státní televize, kde se lidé mohli dozvědět, že tito novináři byli špióni imperialismu, pak už by nemohlo být žádných pochyb, že si jakožto žoldáci ve službách vatikánu a CIA zasloužili psí smrt.

0/0
27.2.2012 0:43

Iaara

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Trapná reakce. Podsunout oponentovi myšlenky, které neřekl a pak je výsměšně rozcupovat. Opravdu hodno schopného diskutéra.

0/0
27.2.2012 0:47

Mandelův_očař

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Ale vy jste v podstatě jste řekl to samé. Vy tvrdíte, že "Západ" je nějak zodpovědný za mediální obraz slovy 'nejsem přesvědčen že Západu jde v Sýrii o pravdu', a pak jste řekl, že je dobře, že novináři nemají do země přístup; jejich výstupy jste definoval jako "propagandistickou munici". Prostě novináři jsou jakési služky imperialismu, takže ani slovo pohoršení nad tím, že armáda cíleně bombardovala CIVILNÍ OBJEKT.

+2/0
27.2.2012 0:59

Iaara

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Já jsem TO SAMÉ rozhodně neřekl. A jestli sis nevšiml, tak můj příspěvek byl k věci (chování západních médií a jejich role), nikoliv nějakým způsobem proti tobě. Ty, místo abys mi zkusil věcně oponovat, tak tu vytahuješ komunistický slovník z 50. let a výsměšně mi doporučuješ, abych ho používal. To je prostě trapné, to není diskuse, to je znak nedostatku argumentů.

Ono totiž těžko nějaké argumenty najít. Že západní média dělají taktéž propagandu, jen sofistikovaněji, je dobře doložitelné a mnohokrát zdokumentované - viz např. uvedené příklady. Bohužel se to vždy přizná až s křížkem po funuse a jaksi potichu, na okraji, ne v době, kdy je tažení v plném proudu.

Ještě k Sýrii: oč Západu (ale i Východu) v Sýrii jde, je jasné. Že se válka nevede pouze "klasickými" zbraněmi a že i slova a obrazy jsou svého druhu zbraně, je jasné také. Čest těm novinářům, kterým jde o PRAVDU, ale mnoho z nich, i třeba nevědomky, nehraje čistou hru. A jejich zesilovače - média - a lidé v pozadí už vůbec ne.

0/0
27.2.2012 2:13

Mandelův_očař

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

No kdybv jste používal komunistický slovník z 50. let, alespoň by jste řekl naplno, to, co naopak opatrně a při zdi naznačujete celou dobu. Napsal jste, "se divím, že si ještě stále Západ namlouvá, že má k obrazu pravdy mnohem blíže, než autoritativní či totalitní režimy" - takže podle vás určitě existuje stejně tak dobrá šance že ten novinář a novinářka byli tajní agenti, jako že byli normální novináři ne?

0/0
27.2.2012 6:48

Iaara

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Nic "opatrně a při zdi" nenaznačuji, mluvím jasně. Na anonymních webových diskusích není potřeba být nějak opatrný, když už jsme u toho. A nenechám si od nikoho předepisovat a podsouvat, co že to mám vlastně říkat a jak že to doopravdy myslím.

A k otázce (jejíž smysl moc nechápu, přiznávám): možnost, že by ti dva byli tajnými agenty nějaké zahr. služby je krajně nepravděpodobná, nevěřím tomu. Že je za ně vydávala syrská státní televize - pokud to tak bylo, nevím, nesledoval jsem ji - to není žádný div, však syrský stát dělá propagandu na plné obrátky.

0/0
27.2.2012 11:31

Mandelův_očař

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Takže to shrňme, je podle Vás normální zasypat novináře raketami, když s nimi nesouhlasím? Stačí prosté ano / ne.

0/0
27.2.2012 6:56

Kulhánková, dcera

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

a) děláte dost nechápavého, proč?

b) pochybuji, že někdo cílil na novináře

c) jedna věc je novinář, se kterým nesouhlasím, věc druhá je člověk, který je v zemi ilegálně a který vyvíjí činnost za účelem odstranění stávajícího režimu. Toho asi režim zrovna moc milovat nebude.

0/0
27.2.2012 14:51

Mandelův_očař

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Ostatně, psal jste "se divím, že si ještě stále Západ namlouvá, že má k obrazu pravdy mnohem blíže, než autoritativní či totalitní režimy" - takže podle vás určitě existuje stejně tak dobrá šance že ten novinář a novinářka byli tajní agenti, jako že byli normální novináři ne?

0/0
27.2.2012 1:18

Nenic mi me triangly

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

za kolik to delas? kde si muzu poslat Resume? Prace je prace a kdyz to sype tak co mi je po lidech. :-)

0/0
27.2.2012 1:43

Mandelův_očař

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

Áááá vidím že posila z ambasády dorazila. Neboj se, ty na ty lidi kašleš už teď! ;-D

0/0
27.2.2012 6:49

hryhryhry

Re: Brání syrská vláda pravdivému informování? 2

tak tihleti "argumentují" vždy, proč nejdou na pomoc svým miláčkům, to nepochopím, asi se moc bojí, zbabělci

0/0
27.2.2012 3:56

Nenic mi me triangly

takze boty zabily novinarku

:-)

+1/0
26.2.2012 22:14

hryhryhry

Re: takze boty zabily novinarku

možná hledala skleněné oko...:-/

0/0
27.2.2012 3:58

Jarusa

Zatraceně

Musela se podle místního zvyku zout ...... sakra kdy my v Evropě přinutíme muslimáky, aby se podřizovali NAŠIM zvykům ;-O;-O;-O;-O

0/0
26.2.2012 21:50

rene1879

Syřané vědí, kdo je zatím ochránil před masakry letadel NATO

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IBBbikkWk44

Návštěva ruské delegace v Sýrii...

0/0
26.2.2012 21:49

rene1879

a ještě jedno

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x5rK1TfTTB4

0/0
26.2.2012 21:54

el lute

Kdo chce kam

pomozli ji tam;-(

0/0
26.2.2012 18:32

odborářský papaláš na golfu

Kdyby OSN v Libyii nezasáhlo

Kaddáfí by si s teroristy poradil během týdne, stejně jako to dokázal Asad. :-)

+1/0
26.2.2012 18:23

Sharpe

Re: Kdyby OSN v Libyii nezasáhlo

Nebo kdyby zasahlo, kdyz Kaddafi se svymi teroristy svrhnul legalni Lybijskou vladu a pomohlo ji, tak by Kaddakiho vlada nechala povesit a zadny problem by nenastal. To same se mohlo stat, kdyz Assadovi spiklenci svrhli legalni vladu v Syrii, tak by se o jeho synovi nevedelo

0/0
26.2.2012 21:21

Nenic mi me triangly

Re: Kdyby OSN v Libyii nezasáhlo

tve primery jsou hloupe, samozrejme Libyisky kral byl lidumil a vsem se darilo lepe nez pod Kaddafim. ;-D

0/0
26.2.2012 22:03

Wabo

Re: Kdyby OSN v Libyii nezasáhlo

Obávám se, že jste ho vůbec nepochopil.

0/0
26.2.2012 22:25

turista-

Re: Kdyby OSN v Libyii nezasáhlo

Vtip je v tom, že Západ pomáhá svrhávat režímy nikoliv podle toho, jak jsou lidumilné, ale podle toho, jak se mu to hodí.

Klidně podporuje tuhý režim, který se s nějakou demokracií a lidskými právy nemaže (Saudská Arábie), když z toho kouká nějaký prospěch.

Kdyby to alespoň řekli otevřeně: I když máš ropy poměrně málo, vyhlašujem ti Asade válku, chceme si místo tebe instalovat nějakého kamaráda, abychom posílili vliv v regionu před útokem na Írán, ty bys totiž určitě protestoval jako proti Iráku.

Ale oni ne, jen lžou a lžou.

+1/0
26.2.2012 23:44

rene1879

Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“?

Who Arms the Gang Called «Free Syrian Army» vyšel 17. února na Strategic Culture Foundation.

0/0
26.2.2012 17:49

odborářský papaláš na golfu

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“?

Já bych řekl, že jediný, kdo masivně vozí do Sýrie zbraně, je Írán na svých mírových válečných lodích přes Suez. :-)

+3/0
26.2.2012 18:24

D.E.S.

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“?

jasně, a teď jaké zbraně tam prosím vozej, když Asad má svých zbrojovek dost ..

+1/0
26.2.2012 19:26

Nenic mi me triangly

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“?

tva zena si scela urcite mysli, ze ma chytreho muze ;-D;-D;-D

0/0
27.2.2012 1:47

rene1879

Zdroje 2

(6) Meyssan, Thierry. Freedom Flotilla: The detail that escaped Netanyahu. Voltaire Network, 8 June 2010.

(7) http://www.ansar1.info/

(8) Wellen, Russ. Flow of Jihadists From Syria to Iraq Reversed. // FPIF. February 13, 2012

(9) Halper, Daniel. Syria as the Achilles Heel of Iran. Feb 3, 2012

(10) Andrew Quinn. Reuters, Feb 7, 2012. Syria raises specter of proxy conflict for U.S., Russia.

0/0
26.2.2012 17:48

rene1879

Zdroje:

(1) Rieff, David. Save Us from the Liberal Hawks.// Foreign Policy. Feb.13, 2012.

(2) Libyan fighters join «free Syrian army» forces,» Al Bawaba, 29 November 2011.

(3) Spain’s Former Prime Minister Jose Maria Aznar on the Arab Awakening and How the West Should React,» CNBC.com., 9 December 2011.

(4) Fitzgerald, Mary. Libyan-Irish commander resigns as deputy head of Tripoli military council. The Irish Times, 11 October 2011.

(5) Meyssan, Thierry. Free Syrian Army commanded by Military Governor of Tripoli. 23 Dec. 2011.

0/0
26.2.2012 17:48

rene1879

Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“? - 2

Nejskandálnější věcí v této hře je napojení „Svobodné syrské armády“ na islámské teroristy a západní zvláštní služby. „Svobodná syrská armáda“ je ozbrojeným křídlem Syrské národní rady, která se staví proti režimu Bashara Assada a je již uznána řadou států na západě. Ačkoliv je tato „armáda“ prezentována opozicí jako organizace dezertérů ze syrských ozbrojených sil a přeběhlíků, je to pravda jen částečně. Její řady plní arabští mudžahedíni, kteří zabíjeli americké a spojenecké vojáky v Iráku a Afghánistánu, jakož i bojovníci z dalších zemí, kteří přišli do Sýrie, aby tam započali konflikt. Ayman al-Zawahiri, který vede od nedávna Al-Kejdu, vyzval muslimy v Turecku, Iráku, Libanonu, Jordánsku a dalších zemích, aby poskytli „bratrům v Sýrii“ veškerou potřebnou pomoc.

+2/0
26.2.2012 17:46

Majkyho_pupik

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“? - 2

a proc nam tu radu zbytecne dlouhych prispevku tady lepite? :-)

+2/0
26.2.2012 17:48

rene1879

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“? - 2

V Mladé frontě si to nepřečtete...

+2/0
26.2.2012 17:50

Majkyho_pupik

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“? - 2

a vy predpokladate, ze MF je jedine periodikum, ktere lid ctou? :-)

0/0
26.2.2012 17:52

Iaara

No schválně, co podstatně názorově odlišného čteš?

České deníky i týdeníky/měsíčníky jsou totiž (když pomineme kuriozitky typu Haló novin) šité podle jedné šablony, přežvýkávají velmi podobnými slovy tytéž události a tytéž události (když se to hodí) pro změnu zamlčují nebo bagatelizují. Aby nebyli z jednoho těsta, když za drtivou většinou médií stojí několik mocných vlastníků; povětšinou německých, ať jsme konkrétní: Passauer Neue Presse, Ringier Axel Springer a podobná svoloč.

Takže, znovu opakuji otázku: co skutečně zásadně jiného (kvalitnějšího, řekněme) mimo Junge Front Heute čteš či předpokládáš, že český čtenář může číst?

0/0
26.2.2012 23:13

Majkyho_pupik

Re: No schválně, co podstatně názorově odlišného čteš?

a vy myslite, ze lide ctou jen ceske deniky a tydeniky. Ze se koukaji jen na ceske TV? :-)

0/0
27.2.2012 10:00

Iaara

Re: No schválně, co podstatně názorově odlišného čteš?

Ano. Většina Čechů, vzhledem k nevalné jazykové výbavě (ve znalosti cizích jazyků patříme ve srovnání např. se Skandinávií do podprůměru), je odkázána na českojazyčný tisk a televizi.

0/0
27.2.2012 10:55

odborářský papaláš na golfu

Re: Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“? - 2

Zajímavé, že jsem neviděl ani jeden podobný výtok nad tím, kdo všechno vyzbrojuje nebo vyzbrojoval:

1. Taliban,  2. šiítské milice v Iráku,  3. islamistickém milice v Jemenu a Somálsku,  4. levicové teroristy Kolumbii

5. levicové teroristy v Turecku, 6. islamistické radikály v Nigérii, 7. dtto v Čadu, 8. v Podněstří, 9. Gruzii atd atd atd...:-)

+2/0
26.2.2012 18:21

rene1879

Kdo vyzbrojuje gang nazvaný „Svobodná syrská armáda“?

vropský parlament přijal 16. února rezoluci vyzývající Rusko k okamžitému zastavení všech dodávek zbraní do Sýrie. Zároveň výzvy k otevřeným dodávkám zbraní všem, kdo bojují za svržení Bashara Assada, přicházející z USA stále hlasitěji. Neúnavný John McCain volá k započetí „vyzbrojování opozice“. Elliot Adams, vlivný americký člen CFR, říká na CNN totéž: „Dal bych jim peníze a dal bych jim zbraně.“

Tyto výzvy jsou činěny kvůli odvedení pozornosti. V podstatě není pochyb, že vláda Baracka Obamy aplikuje ve vztahu k Sýrii dvojí politiku. Dodává nepřátelům Bashara Assada zbraně a peníze prostřednictvím třetích zemí. USA jsou největším dodavatelem zbraní na Střední východ posledních 20 let, kdy do tohoto regionu jde asi polovina amerických exportů zbraní a vybavení.

0/0
26.2.2012 17:45





Najdete na iDNES.cz